Miksi Posti ei edes yritä toimittaa paketteja perille?
Kerta toisensa jälkeen vievät suoraan postiin ja väittävät "asiakasta ei tavoitettu", vaikka kotona on päivystetty nenä kiinni lasissa.
Kommentit (143)
Tuleeko teille iherbin kaikki paketit kotiin?
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:28"]
Voi jättää paketin ovelle jos saa vastaanottajan kiinni puhelimella. Postissa on nykyään niin pitkät reitit pikät työajat ja paljon töitä että jotkut jakajat katsovat että paketti ei mahdu luukusta en ota mukaa. Se on iso miinus reitille jos menee 3min sen paketin kanssa. Toisissa paikoissa tietää että ihmiset on kotona ja silloin helppo ottaa mukaan. Kaikista paketeista ei ole pakko soittaa. Soittaminen maksaa ja sitä ei tarvitse tehdä omalla puhelimella.
[/quote]
Jos paketin toimituksesta kotiovelle on maksettu, niin se täytyy yrittää toimittaa. Isot paketithan nimenomaan ihmiset haluavat tilata kotiovelle.
Soittaminen ei tosiaan kuulu Postin palveluun, kuten esim. ihan oikeilla kuljetusyrityksillä kuuluu, Dhl, Ups jne.
http://keskustelu.suomi24.fi/t/9909493
Lukekaas tuo ketju. Samanlaista toimintaa vuodesta toiseen.
Tuon pakettipalvelulla rahastamisen voisi lopettaa kun eivät siihen kerran pysty. Ihmettelen tosiaan ettei Suomessa Kuluttajavirasto puutu millään lailla tähän. Toistuvasti myydään ihmisille jotain palvelua, mitä ei ole aikomustakaan toteuttaa.
On kyllä niin härskiä toimintaa Postilta kuin olla ja voi. Koetin saada selvitetyksi miksi kuski on vienyt paketin suoraan postiin noudettavaksi, vaikka meillä on kotona oltu odottamassa pakettia.
Vastaus Postilta oli, että kuski vakuuttaa käyneensä, eikä ketään ollut kotona. Eli asiakas on väärässä ja kuskin valehtelut uskotaan. Mitäpä siinä asiakkaalle muuta kuin että aha, mutta kun olin kotona eikä ketään käynyt. Yhtäkkiä vaan ilmaantui nettiseurantaan, että asiakasta ei tavoitettu.
Mahdollisuuksien mukaan täytyy tätä puljua välttää. Ihan pelle-toimintaa.
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 11:42"]
Tuleeko teille iherbin kaikki paketit kotiin?
[/quote]
Tilaan noin kerran kuukaudessa iherbiltä. Aina paketit tulevat postiin, koskaan ei ole edes yritetty tuoda kotiin (teen kotona töitä, joten tietäisin kyllä jos joku kävisi ovella).
Vantaa
Postilla on monopoli, ei tartte välittää. Työntekijät on huonosti koulutettuja ja huonosti palkattuja.
Mikä muu yritys Suomessa toimii kuten Posti? Ja voisiko yritysten välillä toimia noin? Asiakas soittaisi ja sanoisi että odotettiin lähetystä mutta ei tullut ja Posti vastaisi että kyllä se meitin kuski sanoo että on käynyt. Business-asiakas sitten että no mutta kun ei käynyt, täällä odoteltiin. Ja Posti siihen että kyllä se sanoo käyneensä, onko teidän summeri kunnossa?
:-D Naurattaa niin sikana! Ei voi tollasia valopäitä olla muualla ku Postissa, vai voiko?
Ei voi. Posti on ainutlaatuinen. Asiakas ei voi millään tietää onko hänen summerinsa soinut. Mutta kuski voi.
Kuski voi myös ensiksi väittää että on ollut este, eli ovikoodi. Sen jälkeen hän saa muuttaa kertomustaan, että olikin summeri, jota hän soitti, mutta kukaan ei avannut. Ja häntä uskotaan.
Mutta asiakasta ei uskota, kun hän ihmettelee miksi pakettia ei tuotu.
Näin kantakaupungissa, jossa laiskat kuskit eivät jaksa tuoda paketteja perille.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:17"]Onko kellään tietoa? Kukaan itse töissä siellä ja joku tuttu? Miksi saavat ja viitsivät suoraan valehdella? Eihän mikään muu kuljetysyritys voisi toimia noin tai hommat loppuisi. [/quote] Kai ne muutkin toimii niin, olen käsittänyt näin ettei niillä ole esim. puhelinta millä soittaa. Miten toimitetaan tällöin paketit jos vaikka alaovet ovat lukossa?
[/quote]
Jos alaovi on kiinni niin se on asiakkaan vika ei postin.
[/quote]
Jos alaovessa on osoitteen mukainen summeri, niin voidaan olettaa peruskoulun läpäissyt ihminen ja täten Postille töihin päässyt ihminen osaa tulkita sitä ja painaa oikeaa summeria.
[/quote]
Heidän tehtävä on tuoda se ovellesi ei painaa summereita. Itseasiassa Postin kotiinkuljetus ei edes yleensä tuo pakettia kotiovelle saakka vaan tuo sen alaovelle saakka. Ne eivät rupea kantamaan sitä kerrostalojen asuntoihin. Asiakas saa sen ihan itse hakea. Sinä tiedät ajan koska Posti sitä pakettia on tuomassa. Odota sitä siellä ulkona niin ei ole ongelmia
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:46"]
Näköjään alaovi ollut este. Asun kerrostalossa. Sitä ei voi ylittää, sitä ei voi alittaa..
[/quote]
Ei ne osaa tulla niistä alaovista vaikka olisi osoitteen mukainen summeri. Tai ehkä osaisivat mutta kun eivät edes yritä. Aina voi valehdella että joo kyllä mä kävin siellä.
Postilla asiakas on aina väärässä ja kuski aina oikeassa. Jos tarttee kääntää musta valkoiseksi niin Postiin mars. Siellä se onnistuu kun sanoo vaan.
[/quote]
Suurimmassa osassa ulko-ovia EI ole mitään summereita. On vain lukko.
[/quote]
Kaupungeissa kyllä yleensä on summerit. Jos ei ole niin eikö Postin kannattaisi muuttaa käytäntöään niin että jos paketissa on puhelinnumero niin ottaa ja SOITTAA.
[/quote]
Postinjakajalla ei ole aikaa ruveta soittelemaan sadoille ihmisille joille sillä on paketteje sinä päivänä. Isolle osalle pitää soittaa useampaan kertaa. Eikä kaikki ole niitä helpoimpia tapauksia.
Ei ole Postin ongelma vaan asiakkaan. Siinä on aika jolloin asiakas tietää milloin pakettia oollaan tuomassa. Asiakkaan tehtävänä on olla silloin valmiina opdottamassa Postin kuljetusta jos sen paketin haluaa.
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 15:03"]
Heh, tuli mieleen kun tilasin ulkomailta paketin ja maksoin totta kai siitä postikulut. Tilauksen postikulut taisi olla 6e. Kun postilaatikkoon tupsahti ilmoitus saapuneesta paketista, siinä lukikin että mun täytyisi maksaa 16e jotta voisin lunastaa paketin itselleni! Tivatessani postivirkailijalta asiaa, hän mainitsi ettei paketissa ole minkäälaisia postitusleimoja (ja kyllä muuten oli, selkeät sellaiset...) joten homma jäi minun maksettavaksi. Lisäksi saarnasi vielä miten ulkomailta tilatessa on aina omat riskinsä, siksi sieltä ei kannata tilata vaan suosisittelee suomalaisista yrityksistä tilaamista :-) Joopa joo. Tein valituksen Postin asiakaspalveluun mutta ei auttanut yhtään.
Meille jakaa postia vuorotellen kaksi eri henkilö. Toinen näistä toimittaa aina paketin oven taakse, mutta toinen jättää tuon "suurikokoinen kirje"-ilmoituksen. Tuo, joka tuo paketin oven taakse, niin jaksan häntä aina kiitellä hyvästä palvelusta.
[/quote]
Anna edes pillua joskus palkaksi. Kukaan jaksa pelkillä kiitoksilla kauaa palvella. Rahaa tai pillua!
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:29"]
Mikä muu yritys Suomessa toimii kuten Posti? Ja voisiko yritysten välillä toimia noin? Asiakas soittaisi ja sanoisi että odotettiin lähetystä mutta ei tullut ja Posti vastaisi että kyllä se meitin kuski sanoo että on käynyt. Business-asiakas sitten että no mutta kun ei käynyt, täällä odoteltiin. Ja Posti siihen että kyllä se sanoo käyneensä, onko teidän summeri kunnossa?
:-D Naurattaa niin sikana! Ei voi tollasia valopäitä olla muualla ku Postissa, vai voiko?
[/quote]
Ainoastaan suomalaiset hyväksyy tälläisen. Mutta suomalaiset hyväksyy muutenkin kaiken paskan. Suomalaiset hyväksyy järjettömät verot, VR:n monopolin, Alkon monopolin, Veikkauksen monopolin, Apteekkien järjettömät kontrollin, taksien hallinnan jne.
Suomen kansa rakastaa sitä että meillä on korkeat hinnat, surkea palvelu vielä surekampi tarjonta. Yhdessä sitten kehumme miten hyvin meillä menee.
Oi voi. Jollain tapaa mua suututtaa ja surettaa nää jutut. Olen itse siis postipate: surettaa siksi, että Postin touhu on nyt mennyt tämmöiseksi (eikä tulevaisuus kovin ruusuiselta näytä saati sitten kuulosta) ja suututtaa kun ihmiset eivät vaan tajua.
Oon aina miettinyt, että jokaiselle (a)asiakkaalle tekisi hyvää tehdä hetki töitä kaupan kassana ja postinjakajana, voisi ehkä avata silmiä hieman.
Noista isokokoisista lähetyksistä, niin tosiaan niiden suhteen on työohje muuttunut, että jos on pienikin epäilys ettei saa lähetystä toimitettua asiakkaalle (just esim. että väliovi kiinni, ei mahdu luukusta) niin sitä lähetystä ei tarvitse ottaa mukaan. Itse koen että tämä ohje on helpottanut työtäni siten, ettei sivulaukut ja etulaukku ole täynnä lähetyksiä, joita en sitten saanutkaan toimitettua. Esim. sadekelillä on kurjaa jos on jotain isokokoisia paketteja mukana jotka ovat sitten litimärkiä kun pääset takaisin toimipaikkaan. Siinä on sitten sumplimista että mihin saat nippulaatikosta postit, kun laukut ovat ennestään täynnä erikokoisia ja muotoisia paketteja. Ymmärrän kyllä täysin miksi tämä asiakkaita vituttaa, ei siinä mitään. Ja joo, en kiellä etteikö joku niitä jättäisi laiskuuttaan ottamatta mukaan - meitäkin kun on moneen junaan. Mutta kun aletaan yleistää että kaikki jakajat ovat laiskoja paskoja, niin alkaa kiehua. Ei niitä ilkeyttään jätetä "lojumaan postiin", uskokaa tai älkää. Tämä työ ON rankkaa, ylitöitä olisi tarjolla miltei jokaiselle päivälle. Kroppa ei kestä, pää ei kestä... Sitten saat eri foorumeilta lukea kun jakajat on niin saatanan laiskoja ja typeriäkin vielä.
Joku valitti siitä, että sen isokokoisen lähetyksen saa vasta seuraavana päivänä. Asia ei ole ihan näinkään aina. Jos jakaja jättää jo aamulla paketin postiin (josta kuljetuksen tyyppi, huom! kuljetuspuoli ON erikseen, käy sen hakemassa) niin ainakin meillä nämä paketit saa haettua jo siinä aamuyhdeksän maissa. Jos jakaja taas on ottanut lähetyksen reitille mukaan, mutta asiakas ei ole ollut kotona, hän tuo paketin mukanaan toimipaikkaan josta sitten iltapäivällä tulee taas kuljetuksen tyyppi nämä hakemassa, jolloin paketti on noudettavissa Postista yleensä siinä 16 aikoihin. Riippuu aina vähän eri asioista... MUTTA, näissä maksikirjekorteissa on etupuolella se viivakooditarra (MX-alkuinen). Menet postin sivuille (http://www.posti.fi/henkiloasiakkaat/postipalvelee/tyokalut/lahetystenseuranta/), laitat koodin tyhjään kenttään ja sieltä näet onko lähetyksesi jo lajiteltu ja siten noudettavissa. Seuraava päivä laitetaan siihen korttiin lähinnä siksi, että silloin sen pitäisi varmuudella olla haettavissa. Mutta kyllä ne saa jo samana päivänä, mutta suosittelen tarkistamaan netistä ettei tule tehtyä turhaa reissua.
Meille tuotiin tiistaita paketti ovelle, kun ei mahtunut laatikkoon. Olin iloisesti yllättynyt, varsinkin kun olin odottanut kyseistä lähetystä jo monta viikkoa (cd.com:ista ostettu).
Luulen, että asiaan vaikuttaa se, että sekä postilaatikkomme että talomme on selkeästi numeroitu ja nimetty. Ei tarvitse postinjakajan miettiä, mikä talo näistä mahtaa olla se meidän. Olen monta kertaa tiellä kävellessäni lueskellut postilaatikoista nimiä ja miettinyt, missäköhän talossa mahtaa kukakin asua. Ei näy numeroita laatikossa eikä talojen seinissä. Kyllähän sitä ihmisten kanssa juttelee, kun satutaan samaan aikaan pihalle, mutta ei siinä tule kysyttyä, mikä kenenkin nimi on.
Ei kai postinjakaja rupea tuhlaamaan aikaa, jos ei heti kättelyssä näe oikeaa ovea. Sitä paitsi heilläkin on välillä tosi kiire, jos joku on sairastunut ja täytyy jakaa useampia piirejä tai jos aamulla lajittelu on jostain syystä venähtänyt.
Ite oon ollu kotona ja luukusta tiputettu se lappu että teille on isokokoinen kirje..oon sit äkkiä avannu oven että annatko tänne sen kirjeen,ei ole edes kelloa soitettu tai kuulunut ääntä että kirjettä olisi yritetty edes luukkuun.
Sitten postinjakaja nolona antaa sen kirjeen
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:54"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:26"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:25"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 09:20"]
[quote author="Vierailija" time="22.04.2015 klo 01:46"]
Näköjään alaovi ollut este. Asun kerrostalossa. Sitä ei voi ylittää, sitä ei voi alittaa..
[/quote]
Ei ne osaa tulla niistä alaovista vaikka olisi osoitteen mukainen summeri. Tai ehkä osaisivat mutta kun eivät edes yritä. Aina voi valehdella että joo kyllä mä kävin siellä.
Postilla asiakas on aina väärässä ja kuski aina oikeassa. Jos tarttee kääntää musta valkoiseksi niin Postiin mars. Siellä se onnistuu kun sanoo vaan.
[/quote]
Suurimmassa osassa ulko-ovia EI ole mitään summereita. On vain lukko.
[/quote]
Kaupungeissa kyllä yleensä on summerit. Jos ei ole niin eikö Postin kannattaisi muuttaa käytäntöään niin että jos paketissa on puhelinnumero niin ottaa ja SOITTAA.
[/quote]
Postinjakajalla ei ole aikaa ruveta soittelemaan sadoille ihmisille joille sillä on paketteje sinä päivänä. Isolle osalle pitää soittaa useampaan kertaa. Eikä kaikki ole niitä helpoimpia tapauksia.
Ei ole Postin ongelma vaan asiakkaan. Siinä on aika jolloin asiakas tietää milloin pakettia oollaan tuomassa. Asiakkaan tehtävänä on olla silloin valmiina opdottamassa Postin kuljetusta jos sen paketin haluaa.
[/quote]
Ja kun sitä pakettia odottaa, eikä sitä edes yritetä tuoda, vaan nettiseurantaan lävähtää "asiakasta ei tavoitetu". Siitä tässä ketjussa oli kyse.
On yksinomaan Postin ongelma luvata ja RAHASTAA palvelusta, jota sillä ei ole aikomustakaan toteuttaa.
[quote author="Vierailija" time="24.04.2015 klo 10:48"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:14"]
[quote author="Vierailija" time="23.04.2015 klo 14:13"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:19"]
[quote author="Vierailija" time="21.04.2015 klo 10:17"]Onko kellään tietoa? Kukaan itse töissä siellä ja joku tuttu? Miksi saavat ja viitsivät suoraan valehdella? Eihän mikään muu kuljetysyritys voisi toimia noin tai hommat loppuisi. [/quote] Kai ne muutkin toimii niin, olen käsittänyt näin ettei niillä ole esim. puhelinta millä soittaa. Miten toimitetaan tällöin paketit jos vaikka alaovet ovat lukossa?
[/quote]
Jos alaovi on kiinni niin se on asiakkaan vika ei postin.
[/quote]
Jos alaovessa on osoitteen mukainen summeri, niin voidaan olettaa peruskoulun läpäissyt ihminen ja täten Postille töihin päässyt ihminen osaa tulkita sitä ja painaa oikeaa summeria.
[/quote]
Heidän tehtävä on tuoda se ovellesi ei painaa summereita. Itseasiassa Postin kotiinkuljetus ei edes yleensä tuo pakettia kotiovelle saakka vaan tuo sen alaovelle saakka. Ne eivät rupea kantamaan sitä kerrostalojen asuntoihin. Asiakas saa sen ihan itse hakea. Sinä tiedät ajan koska Posti sitä pakettia on tuomassa. Odota sitä siellä ulkona niin ei ole ongelmia
[/quote]
Tarkkaa aikaa ei tiedä koskaan. Kuljetus 14 tarkoittaa että paketti tuodaan klo 14.00 mennessä. Kotiinkuljetus tarkoittaa nimensä mukaisesti kotiinkuljetusta. Rappu ei ole koti. Kuskin tehtävä on soittaa summeria, laahustaa hissiin, painaa ovikelloa ja ojentaa paketti.
Jos tätä palvelua ei pystytä tuottamaan sitä ei pidä myöskään tarjota eikä sillä RAHASTAA. Rahan ottaminen palvelusta, jota ei aiota toteuttaa on käsittääkseni PETOS.
tässä ketjussa oli kyse siitä että pakettia ollaan odottamassa kotona mutta POSTI EI TUO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ne on niitä postin ninjoja.