***TONSKIEN huhtikuu***
Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!
Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
NIMIMERKKI
OMA & MIEHEN IKÄ
ASUINPAIKKA
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA
TONSKAN LASKETTU AIKA
SYNNYTYSSAIRAALA
TONSKIEN LASKETUT AJAT:
5.4.09 Pikku-milli
23.4.09 kissankello9
1.5.09 l.Iiris
3.5.09 Ninca
8.6.09 Fayfiorina
23.6.09 tigger
6.7.2009 Viipuli82
8.7.2009 NapNap
21.7.09 Bejpi
20.10.09 LaLuna79
SYNNYTTÄNEET TONSKAT:
Henna, tyttö
Burde, tyttö
Queen, poika 21.6.08
Quiero, poika 30.7.08
Larsku, tyttö 3.8.08
Avecos, poika 8.8.08
Pesukarhu, tyttö 27.8.08
Kamomila, tyttö 31.8.08
Mörötin, tyttö 10.9.08
Coltsfoot, tyttö 6.10.08
Viipero, poika 3.11.08
osborne, poika 10.11.08
napero79, poika 14.11.08
Sonteri, poika 29.11.08
Niamey_85, poika
AinoAurora, tyttö 7.12.08
iida-linnea, tyttö 20.12.08
Karssuli, tyttö 23.12.08
Kandivaihe, tyttö 14.1.09
Laventeli, tyttö 14.1.09
Han-han, tyttö 22.1.09
MiaMik, tyttö 26.1.09
mammanalku,77 tyttö 26.1.09
Jepsis, tyttö 28.1.09
bicci79, poika 6.2.09
Kesämorsian2006, tyttö 13.2.09
Pi-Ki, tyttö15.3.09
Poikia yhteensä: 9
Tyttöjä yhteensä: 18
ESITTELYT:
NIMIMERKKI: Ainoaurora
OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38
ASUINPAIKKA: Sibbo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo
NIMIMERKKI Alessandra
OMA & MIEHEN IKÄ 30/33
ASUINPAIKKA Pirkanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Vammala
NIMIMERKKI: -amanda-
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36
ASUINPAIKKA: Hki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09
SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka
NIMIMERKKI: Bejpi
OMA & MIEHEN IKÄ: 22/23
ASUINPAIKKA: Riihimäki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eveliina 28.12.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 21.7.09
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI: bicci79
OMA & MIEHEN IKÄ: 29 & 32
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Nooa 05/07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 4.2.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI Coltsfoot
OMA & MIEHEN IKÄ 25&28
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI: Fayfiorina
OMA & MIEHEN IKÄ: 32 ja 33
ASUINPAIKKA: Pohjois-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Anni 30.05.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 8.6.2009
SYNNYTYSSAIRAALA:Oys
NIMIMERKKI: flipperi
IÄT: 24/24
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOINEN: Kia 21.04.2007
TONSKAN LA: 06.10.2008
SYNNÄRI: JS
NIMIMERKKI Han-han
OMA & MIEHEN IKÄ 22&26
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07
TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI iida-linnea
OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30
ASUINPAIKKA Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää
NIMIMERKKI: Jepsis
OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31
ASUINPAIKKA: Pirkanmaa
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala
NIMIMERKKI Juliaana-82
OMA & MIEHEN IKÄ minä 26v, mies 30v
ASUINPAIKKA Etelä-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Tyttö 14.3.2008
TONSKAN LASKETTU AIKA 30.6.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Seks
NIMIMERKKI: kamomilla06
OMA & MIEHEN IKÄ:32/42
ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: HYS
NIMIMERKKI: Karssuli
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri
NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 24.2.09
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI kissankello9 (kissankello79)
OMA & MIEHEN IKÄ 29 & 36
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA M 04/06
TONSKAN LASKETTU AIKA 23.4.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Oys
NIMIMERKKI LaLuna79 Eli Aurora
OMA JA MIEHEN Molemmat vm -79
ASUINPAIKKA Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Poika 13.2.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 20.10.2009
SYNNYTYSSAIRAALA NKL
Kommentit (60)
Kissankelloa huhuilen taas, missä oot??? Joko, joko?
Aurora, mulla on olo ollut noilla viikoilla (ja on edelleen) mitä mainioin! Se pahin väsymys oli jo ohi, ja varsinkin jos saat hempan vielä nousemaan niin ei ehkä senkään puolesta sitten väsytä. Alaselkä mulla on ajoittain kipeä (iskias?), siis jos nousen makuuasennosta ylös. Selällään jos makoilee niin on vaikea nousta ylös:( Luulisin että noi viikot on oikein hyvä ajankohta olla reissussa, varsinkin kun voit pitää kevyitä kesävaatteita. En tiedä voisko turvotusta jo pukata noilla viikoilla, varsinkin jos on kovin lämmin...? Mulla ei ole itsellä ollut vielä turvotusta, viime raskaudessa turvotusta rupes ilmaantumaan rv30 tienoilla ja paheni aika rankasti loppua kohti. Luulen että olen muutenkin turvotukseen taipuvainen, ja nyt olenkin valmis tekee ihan mitä vaan ettei se tällä kertaa iske!
Vaikka maha onkin vielä aika pieni, niin silti rupee olee jo vähän kömpelö olo, varsinkin kun nousee sohvalta tai sängystä tai laittaa kenkiä jalkaan. Vielä mahtuu yhdet "tavalliset" farkut jalkaan, ajattelin käydä kyllä lauantaina vähän ostoksilla ja ostaa ainakin yhdet äitiysfarkut, vaikka H&M.stä, siellä oli mun mielestä muutamia aika kivoja farkkuja. Haluun kapeet lahkeet, ja siellä oli ainakin muutama kiva malli.
Täytin muuten Kelan paperit eilen, laitan ne tänään eteenpäin palkanlaskijalle, jahka kerkeän...
NapNap rv28 (siis voiko olla jo näin paljon?)
Aurora, oon samaa mieltä kuin NapNap et noi viikot on hyvä ajankohta. Mulla vaan on se et vaikka saisin aina nukkua niin paljon kuin mahdollista, silti aina illalla väsyttää. :)
NapNap, me kans ostettiin Evelle käytettynä pyörä jossa apupyörät ja sit ostettiin erikseen sellanen työntötanko. Ei vielä ihan onnistu vaan meillä, ohjaus hankalaa eli kääntää aina ihan liikaa kun pyytää ja polkeminen on ihan hakusessa. Kaiken lisäksi Eve istuu ihan liian takana satulassa, tippuis ilman sitä tankoa siitä. :D No, eihän tässä hätä ole opetella..
Nyt on sokerirasitus takan. Hyvin meni reissu, eka mukillinen juomaa maistui jopa melkein hyvälle eikä huonoa oloa tullu missään vaiheessa. Ei ole kyllä kahdella edelliselläkään kerralla ollu mitään ongelmia. Nyt sit odotetaan viikkoa neuvolaa+lääkäriä. Täytyy sanoa että ainakin poika sai virtaa siitä juomasta, oli hankalaa välillä lukea kirjaa pitäen käsiä masun päällä kun niin sopivasti potki käteen. :)
Muuten ei uutta, puolen tunnin päästä pitäis lähteä töihin.. Blääh, ei yhtään innostais. Eka reilu kuukausi meni hyvin töissä mut nyt on motivaatio ihan hukassa. Onneks enää n.1,5kk töitä. :)
Saa nähdä lähdetäänkö Even kanssa perjantai-iltana tai lauantai aamuna mummolaan junalla. Mies on lähdössä sinne kaverinsa kanssa hakemaan meidän auto vanhusta trailerilla tänne eikä me oltu sinne lähdössä kun ei siihen paketti autoon mahdu, mutta äitini soitti ja kysyi että tuletteko jos he maksaavat junan. :) Pitää vaan kattoo miten junat menee, en halua millä pikajunalla mennä enkä välttämättä myöskään vaihtaa juna.. Blääh, vaikeaa..
Mitäs Tikrulle kuuluu?
Bejpi ja sokerihumalassa oleva poju 26+1
Piti vielä sanoa, että Onnea Nau tonskan odotuksesta, ihana joulupaketti teille tulossa... Tajusin just että meitähän on oikeestaan aika vähän täällä tonskapinossa... alkaa aika monella olla se toinen jo sylissä. :)
Mut ihanaa että tulee uusiakin.
-i
pääsiäiset yms lusittu :)
Ei täällä ainakaan olla vielä lähdössä vauvanhakuun! Ninca saapi mennä ekaks :) ja kissankellokin :)
Olin neljä päivää viikonloppuna yksin kotona ja väänsin päättötyötä (huonosti eteni) kun mies ja esikko olivat sukuloimassa. Oli kyllä varsin mukavaa olla ihan rauhassa yksin kotona, paikat ei yhtään sotkeentunut ja ruokaa tarvi tehdä vaan itseä varten silloin tällöin... Mutta ihanaa silti oli eilen saada perhe takaisin kotiin :)
Musta tuntuu että tällä viikolla olen saanut siellä harjoittelukoululla epäuskoisia katseita osakseni.. pakko kai se on myöntää että maha alkaa olla aikamoisen kokoinen. Luulevat varmaan että poksahdan millähetkellä hyvänsä. Enää onkin kaksi päivä niille viikoille kun esikoinen syntyi, mutta tällä kertaa ajattelin tehdä enkat ja olla raskaana pidempään.
Yllättävän hyvin jaksaa kyllä vielä opettaa vaikka iltaisin onkin sit aika poikki. Mitään kummempaa kolotusta ei onneksi kuitenkaan ole. Pitää siis vaan nukkua tarpeeksi. ainiin napnap, en ole roihuvuoressa opiskellut, enkä pääkaupunkiseudulla muutenkaan...
Pakkailin kuitenkin sairaalakassiin varmuuden vuoksi jotain vaatetta itselle ja vauvelille ja viihdykettä yms jos vaikka tulee äkkilähtö jossain vaiheessa. Jännää tää loppuodotus kuitenkin on, jännempää kuin muistinkaan :)
Hyvä bejpi että pääsit sokrurasitukset kunnialla läpi. Koskas ne tulokset tulee? pitikös sun muuten eveä odottaessa ottaa asia jotenkin huomioon?
Kiva juttu että teillä on aurora taas matkaa luvassa... se on aina kivaa kun jotain mitä odottaa ja tietty se lämmössä oleminenkin on kivaa :) Varmaan sulla on just sopiva maha siihen aikaan, tuskin sun kohdalla siitä ihan kauhean iso tälläkään kertaa tulee, mut tuossa vaiheessa on varmaan just sopiva että bikineissä tajuaa mistä on kyse :)
mitäs muille?
Ninca, jokos meinasit lähteä vauvaa hakemaan?
-iiris ja vappupallo 37+5
Nopsaahan se teidän neiti sieltä sitten putkahti maailmaan. Mahtavaa, että kaikki meni hyvin! :) Miltä muuten tuntui, kun salaisuus paljastui ja kuulitte, että tyttö tuli?
Onnea vielä kerran ja nauttikaa pienestä ihmeestänne!
-Q-
Ihanaa kun on jo torstai, kiva kun on vajaa työviikko niin menee päivät nopsaan.
Meillä oli aamulla pakkasta kun lähdin töihin. Mittari näytti -3,8, mitä hittoa? Nyt pitää olla kevät ja lämmin! Mä haluun laittaa mun talvitakin pois, vaikka ei mulla mitään muutakaan takkia oikein ole...
Iiris, etkö meinaa jäädä äityslomalle ollenkaan ennen vauvan syntymää?;) Mihin asti sulla on harjoittelua? Ehkä ne pelkää siellä koululla että ne joutuu avustaa sun synnytyksessä;)
Hyvä kun Iiris mainitsit ton sairaalakassin, vahingosta viisastuneena aijon pakata sen tällä kertaa valmiiksi, viimeksi olin vaan vauvalle laittanut vaatteet, fiksua... ei siitä pakkamisesta supistusten kanssa tullut mitään, enkä oikein saanut edes sanaa suustani että mies olisi voinut pakata. Edes siinä vaiheessa kun olo oli suht siedettävä ja supistusten välillä oli muutama minuutti että pystyi toimimaan, tajunnut ruveta pakkaamaan mitään mukaan. Ehkä mä en sitä ihan vielä pakkaa, mutta jonkun kivan kassin vois muuten käydä ostamassa sitä varten:) Hyvä syy taas shoppailla:)
NapNap
Iiris, Evestä mulla oli paasto raja-arvo, jota on siitä ajasta nostettu. Eli sillon oli vaan ruokavalio (tai ois pitäny olla. ;) ja ylimääränen ultra. Eipä tuo iso ollu vaikka synty 41+4 ja paino 3450g..
Meitä on tosiaan aika vähän täällä, mä vissiin pidän viimesenä seuraa Auroralle jos ei sit uusia tule mukaan joukkoon. :)
Saatin viikonloppuna pari isoa kassillista vaatteita pojalle. Eipä tarvii ihan heti olla ostamassa vaatteita. Eikä kyllä olis nyt rahaakaan.. Pitää sit vielä kesäkuussa lajitella koon mukaan niin ei jää käyttämättä, kuten olen huomannu et Even vaatteissa niin on käynyt..
Mä sain eilen ihan hullun ajatuksen kun töihin tuli jakoon Kekkilän puutarhalehti, ja siinä oli kaiken maailman parveke puutarhat ym ja sitten mansikoista, niin mä haluun nyt meille parvekkeelle mansikoita! Parveke on etelään et valo riittäis varmasti. Ja nyt kun pakosti ollaan kesä aikalailla kotona niin olis kiva. :) Mies sais rakentaa vaan tuohon aurinkoisemmalle seinalle puukehikon et siihen sais myös jotain ruukkuja.. Eli siis kun teen itse niin saan sen tänä kesänä siihen. :D
Nyt vähän siivoilee ennen iltavuoroa!
Bejpi ja poju 26+2
Nyt kun ootte täällä jutelleet ompelutaidoistanne, niin saiskos pyytää ihan oikeaa konsultointiapua? NapNap tai kuka tahansa, voisitkohan/jaksaisitkohan mitenkään auttaa? Ostin käytettynä joskus vuosi sitten Eva-merkkisen saumurin, ja tähän asti se on toiminut ihan moitteettomasti. Oon siis vaan huristellut sillä eteenpäin, en osaa mitään kummempia virityksiä tehdä. Nyt sit tein Aatulle haalarihousut, ja kun viimeistä saumaa lahkeesta oli jäljellä noin 1 cm, kone posahti ja langat bongasi joka suuntaan! Ja kun se sauma tulee näkyvälle puolelle niin en voi edes ajatella, että sit vaan siististi siksakkaan sen ompelukoneella, tai ainakin mun mielestä se olis tosi rumannäköistä. Muuten housut on tosi ihanat ja toivoisin, että saisin ne nyt vihdoin valmiiksi, ennen kuin ne on jo pienet. Kuukauden oon jo pähkäillyt tätä asiaa ja housut on 99% valmiina, mutta se vika sauma! Pöh, harmittaa niin vietävästi! Oon tavannut saumurin langoitusohjeita jo miljoona kertaa ja laittanut langat uusiksi, mutta silti se tikki näyttää ihan väärältä, aivan kuin langat olis kuitenkin pujotettu jotenkin väärin. Langankireyksistä en ymmärrä mitään, vika voi olla siinäkin.
Apua, voisko/viitsiskö/jaksaisko joku teistä ompelija-käsityöihmeistä tulla auttamaan mua??? Kysyin huoltoliikkeestä, niin joutuisin pulittamaan 90 e pelkästään siitä ilosta, että ne langottais koneen. Tai siis ne ei suostu tekemään pelkästään tota vaan sit pitäis maksaa myös samalla koneen perushuolto. Maksoin koko vempaimesta vaan 150 e muutenkin, joten 90 euron huolto nyt kun koneessa ei oo muuta vikaa kuin langoitukset pielessä tuntuis ihan järjettömältä! Toki jos joku teistä osais auttaa niin voisin tuosta avusta mielelläni teille jotain kuitenkin korvata. Mieluummin teille kuin kiskurihuoltoliikkeelle! :)
-Q-
Tosi jännä, kun katsoin tota tonskatilastoa, niin miten onkin noin monta tyttöä suhteessa poikiin syntynyt tähän joukkoon?
Onko NapNapilla tietoa vauvan sukupuolesta vai tuleeko yllärinä?
-Q- ja tilastoa tasoittavat poikaset -q- ja Aatu
juu, tän vuoden loput tonskavauvat onkin sit poikia :)
Ei vaan....mun äiti (joka on neuvolan terkka siis) sanoi, että hänen alueellaan on syntynyt pelkkiä poikia koko vuoden ja mä sanoin sille että miedän tonskaporukka on koittanut pitää tilastoa kurissa tyttöjen avulla. :)
No me varmaan ainakin koitetaan pistää poikatilastoa kuntoon jossain vaiheessa.
niin napnap, ei ole mulla ollut tapana pitää äitiyslomaa ennen vauvan syntymää ;) viimeksikin palautin ompelimosta vikat asiakastyöt edellisenä iltana kun E syntyi vaikka olinkin vakkarityöstäni tietty ollut lomalla jo normaalin ajan... Varmaan tääkin syntyy sit kun saan hommat pulkkaan ja annan henkisesti vauvalle luvan tulla... :)
Q, siitä saumurista. Usein auttaa että puhdistaa saumurin hyvin, puhaltelee vaatenukat ja langanpätkät sieltä luukuista pois ja vaikka pienellä maalisudilla putsaa mistä ylettyy, sit öljyää jos koneen mukana on koneöljyä tullut ja ohjeessa on joku paikka mihin sitä laittaa.
Sit siitä lankojen pujotuksesta sen verran, että monissa malleissa on pujotusjärjestys tärkeää, aloitetaan oikeanpuoleisista langoista ja viimeiseksi ne neulalangat. Ja sit vaan niitä säätöjä kokeillaan ja etsitään sopiva. Mun vanha saumuri oli ainakin tosi tarkka just tuosta langoitusjärjestyksestä. Mut jos oot noita jo kokeillut niin en osaa näin näkemättä auttaa....
sairaalakassiin muuten pakkasin vauvan vaatteiden lisäksi itselle vaatteita kotiin tuloa ajatellen, imetysliivit ja liivinsuojukset, kaurapussin, ja tärkeimpinä ostin karkkia ja aikakauslehtiä, joihin saan koskea vasta sairaalassa ja pakkohan sinne oli laittaa myös lankaa ja kutimet, jos vaikka innostuu pipoa tms neulomaan... eli aika optimistinen survival kitti, ihan kun olisin lomalle lähdössä. Todellisuudessa varmaan pitää pyytää miestä tuomaan läppäri ja tehdä päättötyötä ;) heheeee....
Mut joo, hyvää masunkasvatusta kaikille!
Ninca?
-iiris
en varsinaisesti osaa auttaa saumuri ongelman kanssa, paitsi sitä samaa et putsaa kone hyvin ja öljyä. :)
Lähinnä piti tulla kauhistelee tuota huoltoliikettä! Mä kävin vanhan ompelukoneeni kanssa Hyvinkäällä huonon tikin takia (joka oli siis langoitus virhe) eikä ne ottanu siitä mitään kun langoittivat sen ja neuvoivat!
Mä sain porukoilta uuden saumurin, siinä tarvii pujottaa vaan neulalangat muutamasta ohjurista ja ne alalangat kone imaisee itse "paineilmalla". : Ei vois olla helpompaa. ;)
Pomo helpotti mun oloa tänään huomattavasti. Tein oman aloituksenkin kun mulla on koeaika heinäkuun alkuun, äippäloma alkais 15.6 mut meillä on mökkireissu 6-12.6 niin aloitan sit loman jo kuun alusta. Niin päätinkin jo etten kerro pomolle vaan sanon et jään pois kesäkuunalusta, ja tänään kun puhuttiin uudesta kilpailevasti yrityksestä kun se hakee työntekijöitä, niin pomi sano et mun kannattais kysyä sieltä töitä kun hän ei pysty takaa kesäks täysiä tunteja. Olin siinä vaan et juu, pitää kysyä. :)
Huomenna lähdetään Even kanssa junalla mummolaan, kiva mennä ensin taajamajunalla Lahteen ja siitä sit IC:llä Pieksämäelle.. Hemmetin oikorata niin ei pääse ilman vaihtoja!
Mut nyt laittaa pyykit ja nukkuu!
Bejpi, Poju 26+2 ja Eveliina 2v3kk
kyselee et miten Naun ultra oli menny?
Bejpi
Masukki on oikeessa paikassa ja sykekin näkyi. Koko vastasi viikkoja 6+4. Aika liukuhihnameininkiä oli tuo ultraus yliopistosairaalassa. 5 min olin huoneessa. En nähnyt monitoria, eikä kuviakaan saanut muistoksi, mutta pääasia että kaikki oli hyvin. Nyt voikin soitella neuvolaan. Äitiyskortin jo sainkin :)
Mies toivois kovasti poikaa eli mä voisin mielelläni sitä tilastoa tasoittaa :)
nau rv6+1
Pikku-Millille ja perheelle onnittelut pikku prinsessasta.
Ja Naulle onnittelut ihanista ultrakuulumisista ja tulevasta joululahjasta!
Ja kyllä sitä itse täällä ollaan edelleen ja varmaan vielä toukokuun puolessa välissäkin käynnistystä odotellessa.. Joonan syntymärv oli 38+1, johon ei ole kuin kolmisen päivää. Mut sen näkee sitten. Toisaalta toivois ettei kovin kauan ainakaan sen 40 jälkeen tartteis odotella, koska sitten voi olla hermo kireällä oman äidin ja anopin kanssa. Huomisesta eteenpäin kun jompikumpi heistä on meillä koko ajan joko vauvan syntymään tai jopa kotiutumiseen asti. Oman äidin kanssa menee hermo sen kysellessä jatkuvasti mun tuntemuksia: supisteleeko, tuntuuko siltä että vois syntyä tänään jne...Arghh. Niin ja kerrottakoon, ett aloitti tuon jo reilu kaks viikkoa sitten. Ja anopin kanssa vastaavasti, no ihan kiva se on mut suustaan laskee vaikka mitä sammakoita.
Ja tuosta tonskien tilastosta. Itse sitä kanssa eilen lueskelin ja huomasin todellakin tyttöjä olevan reilusti enemmän kuin poikia. Saa nähdä kumpi täältä lie oikein sitten tulossa. Itse kun miettii omaa lähipiiriä niin viime vuonna on syntynyt yksi poika ja muuten taitaa olla viisi tai kuusi tyttö vauvaa..
Jahas, taidankin suunnata suihkuun ja sit nukkumaan.
Ninca ja tenava 37+5, sekä edelleen kukkuva Joona 1v 11kk
pakko kai vaihteeks kirjoitella kun bejpi aiemmin on ihan kaipaillut:) pääsiäinenkin meni niin hötäkässä etten silloin ehtinyt, kun muutettiin silloin isompaan kotiin. vanha asunto oli myynnissä reilun 4kk ja nyt päästiin siitä ja parissa viikossa tuli muutto:) eilen töiden jälkeen oltiin tekemässä loppusiivous ja kotiuduttiin kympin maissa, ja olo oli kyllä aika tukala jo silloin:)
töissä oon vielä. ihan hassua kun silloin ronjasta jäin pois töistä rv26. nyt sitä vaan miettiin että mihin sitä silloin sai aikaa kulutettua. pääasiassa töissä menee ihan ok, ei supistele tms. tasan kk ois vielä töitä jäljellä, mutta katsotaan nyt tilanteen mukaan.
ronja sairasteli nyt tässä muuttohötäkän kunniaks, joten väsymys välillä tuppaa painaan kun öisinkin on pitänyt heräillä, mutta muuten on mennyt hyvin. seuraava neuvola ensi viikolla.
tuosta tyttö-poika-jutusta. musta tuntui silloin kun ronjan sain että ihan kamalasti syntyi poikia, mutta nyt kyllä mustakin on tyttöjä tullut tosi paljon:) nooh, mutta sehän on vaan hyvä sit joidenkin vuosien päästä kun eikös miehet oo henkisessä kehityksessä vähän jäljessä niin nää 06/07-enskapojat ja 08/09-tonskatytöt on sit hyviä pareja;) joopa joo.
nyt vielä onnittelut kaikille tässä välissä vauvan saaneille tai uusille plussanneille:) oon vähän pihalla teksteistä niin en kauheesti osaa kommentoida.
paitsi että mä EN OO pukuompelija tms:) mun suurin saavutus ompelukoneen kanssa tähän mennessä on pinnari-suojus Ronjan sänkyyn:)
Tikru, "Birk" 30+3 (töihin lähdössä, juu me molemmat:)) ja ronja 2v3kk joka on mummun luona nukkumassa kun isi ja äiti ahersi eilen pitkään
On vähän jäänyt kirjoittelu ja palstan lukeminenkin vähemmälle kun oon ollut aika huonovointinen ja tuntuu että koneen tuijotus pahentaa asiaa. Nyt on kumminkin parisen viikkoa mennyt jo sen suhteen paremmin, mutta aloitin työt huhtikuun alusta ja tuntuu että nyt ei muka ehdi yhtään mitään! Ennen oli aina päivällä aikaa tehdä vaikka mitä kun pikkuinen nukkui päikkäreitä! No kai tää tästä kun löytää sellaisen sopivan rytmin taas.
On tosiaan ollut hankalampaa tämä tonskan odotus kuin edellisen. Väsyttää kamalasti (illalla on ysin aikaan jo ihan valmis nukkumaan) ja pahoinvointia on ollut selvästi enemmän. Ehkä tämä onkin sitten poika kun edellinen tyttöraskaus oli niin helppo? Vai miten päin se pitäis mennä...
Oltiin tänään np-ultrassakin ja siellä pikkuinen köllötteli selällään oikein tyytyväisen näköisenä :) Ei meinannut herätä millään ja sitten kun heräsi niin punki jaloilla tarmokkaasti seinään. Tosi suloista! Kaikki näytti hyvältä ja niskaturvotus oli normaali. Veriseulakin otettiin ja siitä tulee tulokset sitten joskus. Tuli kyllä kerralla paljon konkreettisemmaksi tämä odotus. Tuntuu että nyt ei ole ehtinyt ollenkaan samalla lailla fiilistelemään ja miettimään vauvaa kuin sillon ekalla kerralla.
Onnittelut Naulle plussasta ja ihanista ultrakuulumisista! Kiva että saadaan porukkaa tällekin puolelle!
Ja vielä loppuun esittely, joka taisi vielä puuttua tuolta listasta:
NIMIMERKKI: meriheppa
OMA & MIEHEN IKÄ: 30 ja 35
ASUINPAIKKA: Turun lähellä
ESIKOINEN: tyttö 2.6.2007
TONSKAN LA: 31.10.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: Tyks
T:Meriheppa rv 11+5
heips, missäs meidän tonskamasut pyörii? :)
Mä koitan taas päästä kiinni normiarkeen parin viikon koulumaailman jälkeen. Puistossa oltiin aamulla ja nyt E koisaa parvekkeella lounaan jälkeen, näinhän se tosiaan toimiikin tämä arki :)
Kivat kuulumiset naun pikaultrassa, hienoa!
Ja merihepallakin hyvät ultrakuulumiset, jee ja onnea! Toivottavasti väsymys pian helpottaa!
Tikrukin on jo hyvät viikot keräillyt, hauskaa.
Ja mä oon kyllä kade jos laitat bejpi mansikoita partsille, ihanaa! Mä oon aina semmoinen idealisti ja ihan innoissani suunnittelen kaikkia kukka- ja yrttitarhoja partsille, mutta en kuitenkaan koskaan saa aikaiseksi mitään ja jos saisinkin niin ne kuolisi heti kun en muista meillä sisällä olevaa yhtä ainutta viherkasviakaan koskaan kastella. Se on vaan supersinnikäs kun on elossa, ei ilmeisesti tarvi paljoa nestettä....
Mutta teoriassa semmoinen viherparveke olis mahtava!
Kokeilitko Q vielä langoitusta? Onnistuiko?
Mullä on nyt jo raskausenkat, jee! Näin pitkällä en ole enne ollutkaan, E oli tässä vaiheessa jo 3vrk vanha ;) Mutta ihan hyvin menee, ei haittaa yhtään vaikka kieltämättä vähän malttamattomana alkaa jo odottamaan pienen tapaamista.
Mutta nostanpa meidän pinoa vähän näkösälle ja alan kirjoittamaan päättötyötä.
kevätterkkuja kaikille!
-iiris 38+3
Mä koitan taas päästä kiinni normiarkeen parin viikon koulumaailman jälkeen. Puistossa oltiin aamulla ja nyt E koisaa parvekkeella lounaan jälkeen, näinhän se tosiaan toimiikin tämä arki :)
Ja merihepallakin hyvät ultrakuulumiset, jee ja onnea! Toivottavasti väsymys pian helpottaa!
Ja mä oon kyllä kade jos laitat bejpi mansikoita partsille, ihanaa! Mä oon aina semmoinen idealisti ja ihan innoissani suunnittelen kaikkia kukka- ja yrttitarhoja partsille, mutta en kuitenkaan koskaan saa aikaiseksi mitään ja jos saisinkin niin ne kuolisi heti kun en muista meillä sisällä olevaa yhtä ainutta viherkasviakaan koskaan kastella. Se on vaan supersinnikäs kun on elossa, ei ilmeisesti tarvi paljoa nestettä....
Mullä on nyt jo raskausenkat, jee! Näin pitkällä en ole enne ollutkaan, E oli tässä vaiheessa jo 3vrk vanha ;) Mutta ihan hyvin menee, ei haittaa yhtään vaikka kieltämättä vähän malttamattomana alkaa jo odottamaan pienen tapaamista.
kevätterkkuja kaikille!
-iiris 38+3
kevätterkkuja kaikille!
-iiris 38+3
Ja onnittelut Millille vielä tätäkin kautta:)
Kissankello, iiris ja ninca, kukahan teistä seuraavana lähtee nyytinhakureissulle?!:)
Pääsiäispyhät ohi (onneksi!!) ja paluu arkeen taas koitti. Jotenkin oli aika raskasta kun sukulaisia nähtiin, käytiin ulkona syömässä yms. koko ajan oli menoa ja meininkiä eikä aikaa ollut lepäillä vaikka vapaata olikin. Väsymys mulla kyllä tuntuu, jos jäisi päiväunet väliin joku päivä, en varmaan iltaan asti jaksais valvoai:( Joka päivä nukun parisen tuntia samalla kuin O..
NapNap, mikä sun vointi noin yleisesti? Mietin vain, kun ollaan siellä ulkomailla kun mulla rv22+3-rv26+3, että mikäköhän vointi noilla viikoilla kun lämpöä ja aurinkoa riittää?? Vai onko tuo parasta keskiaikaa vielä?
Vielä ei vaatteet purista ja odotankin koska masu pullahtaa näkyviin. Edelleen ei sukulaiset/ystävät tiedä, vain molempien veljet tietää...
Nyt suihkuun ja 4D:n kimppuun,
Aurora rv13+0