Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***TONSKIEN huhtikuu***

03.04.2009 |

Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!

Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:

NIMIMERKKI

OMA & MIEHEN IKÄ

ASUINPAIKKA

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA

TONSKAN LASKETTU AIKA

SYNNYTYSSAIRAALA

TONSKIEN LASKETUT AJAT:

5.4.09 Pikku-milli

23.4.09 kissankello9

1.5.09 l.Iiris

3.5.09 Ninca

8.6.09 Fayfiorina

23.6.09 tigger

6.7.2009 Viipuli82

8.7.2009 NapNap

21.7.09 Bejpi

20.10.09 LaLuna79

SYNNYTTÄNEET TONSKAT:

Henna, tyttö

Burde, tyttö

Queen, poika 21.6.08

Quiero, poika 30.7.08

Larsku, tyttö 3.8.08

Avecos, poika 8.8.08

Pesukarhu, tyttö 27.8.08

Kamomila, tyttö 31.8.08

Mörötin, tyttö 10.9.08

Coltsfoot, tyttö 6.10.08

Viipero, poika 3.11.08

osborne, poika 10.11.08

napero79, poika 14.11.08

Sonteri, poika 29.11.08

Niamey_85, poika

AinoAurora, tyttö 7.12.08

iida-linnea, tyttö 20.12.08

Karssuli, tyttö 23.12.08

Kandivaihe, tyttö 14.1.09

Laventeli, tyttö 14.1.09

Han-han, tyttö 22.1.09

MiaMik, tyttö 26.1.09

mammanalku,77 tyttö 26.1.09

Jepsis, tyttö 28.1.09

bicci79, poika 6.2.09

Kesämorsian2006, tyttö 13.2.09

Pi-Ki, tyttö15.3.09

Poikia yhteensä: 9

Tyttöjä yhteensä: 18

ESITTELYT:

NIMIMERKKI: Ainoaurora

OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38

ASUINPAIKKA: Sibbo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo

NIMIMERKKI Alessandra

OMA & MIEHEN IKÄ 30/33

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Vammala

NIMIMERKKI: -amanda-

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36

ASUINPAIKKA: Hki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09

SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka

NIMIMERKKI: Bejpi

OMA & MIEHEN IKÄ: 22/23

ASUINPAIKKA: Riihimäki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eveliina 28.12.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 21.7.09

SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS

NIMIMERKKI: bicci79

OMA & MIEHEN IKÄ: 29 & 32

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Nooa 05/07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 4.2.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: KOS

NIMIMERKKI Coltsfoot

OMA & MIEHEN IKÄ 25&28

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI: Fayfiorina

OMA & MIEHEN IKÄ: 32 ja 33

ASUINPAIKKA: Pohjois-Pohjanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Anni 30.05.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 8.6.2009

SYNNYTYSSAIRAALA:Oys

NIMIMERKKI: flipperi

IÄT: 24/24

ASUINPAIKKA: Espoo

ESIKOINEN: Kia 21.04.2007

TONSKAN LA: 06.10.2008

SYNNÄRI: JS

NIMIMERKKI Han-han

OMA & MIEHEN IKÄ 22&26

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07

TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09

SYNNYTYSSAIRAALA OYS

NIMIMERKKI iida-linnea

OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää

NIMIMERKKI: Jepsis

OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31

ASUINPAIKKA: Pirkanmaa

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala

NIMIMERKKI Juliaana-82

OMA & MIEHEN IKÄ minä 26v, mies 30v

ASUINPAIKKA Etelä-Pohjanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Tyttö 14.3.2008

TONSKAN LASKETTU AIKA 30.6.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Seks

NIMIMERKKI: kamomilla06

OMA & MIEHEN IKÄ:32/42

ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: HYS

NIMIMERKKI: Karssuli

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri

NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 24.2.09

NIMIMERKKI kissankello9 (kissankello79)

OMA & MIEHEN IKÄ 29 & 36

ASUINPAIKKA Oulu

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA M 04/06

TONSKAN LASKETTU AIKA 23.4.2009

SYNNYTYSSAIRAALA Oys

NIMIMERKKI LaLuna79 Eli Aurora

OMA JA MIEHEN Molemmat vm -79

ASUINPAIKKA Etelä-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Poika 13.2.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA 20.10.2009

SYNNYTYSSAIRAALA NKL

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI: Larsku85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Laventeli

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32

ASUINPAIKKA: Renko

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005

TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109

NIMIMERKKI: Leenis

OMA & MIEHEN IKÄ: 31/31

ASUINPAIKKA: Keski-Uusimaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Roope 18.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 15.2.2009

NIMIMERKKI: l.iiris

OMA & MIEHEN IKÄ: 28 ja 28

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Elli 11.01.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 1.5.

SYNNYTYSSAIRAALA: JS

NIMIMERKKI: maikiss

IÄT: 22 ja 22

ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)

ESIKOINEN: Aatu 170506

TONSKAN LA: 010209

SYNNÄRI: KHKS

NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis

OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30

ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)

SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto

NIMIMERKKI: MiaMik

OMA & MIEHEN IKÄ: 24 molemmat

ASUINPAIKKA: Ylöjärvi

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: Ida 2.10.06

TONSKAN LA 20.1.09

SYNNYTYSSAIRAALA: Tays

NIMIMERKKI: Mörötin-81

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27

ASUINPAIKKA: Keski-Suomi

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan

SYNNYTYSSAIRAALA: KSKS

NIMIMERKKI: napero79

OMA JA MIEHEN IKÄ: 29/31

ASUINPAIKKA: RENKO

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eetu 100206

TONSKAN LASKETTU AIKA: 251108

NIMIMERKKI: Niamey_85

OMA & MIEHEN IKÄ: 23/31

ASUINPAIKKA: Lempäälä

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 19.8.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 10.12.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: Ninca

OMA & MIEHEN IKÄ: 29 & 31

ASUINPAIKKA: Pohjois-Savo

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Joona 4.5.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.5.09

SYNNYTYSSAIRAALA: Kys

NIMIMERKKI: osborne

OMA & MIEHEN IKÄ: 30/32

ASUINPAIKKA: Pirkkala

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: typy 9.11.2006

TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS

NIMIMERKKI: pesukarhu83

OMA & MIEHEN IKÄ: 25/32

ASUINPAIKKA: Länsi-Uusimaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Jonsku 04/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: NKL

NIMIMERKKI: Pi-Ki

OMA & MIEHEN IKÄ: 25 ja 29

ASUINPAIKKA: Järvenpää

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Arttu 05.03.07

TONSKAN LASKETTU AIKA: 13.03.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: Hyvinkää

NIMIMERKKI pikku-milli

OMA & MIEHEN IKÄ 26v ja 31v

ASUINPAIKKA Pirkanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poitsu 28.4.06

TONSKAN LASKETTU AIKA 8.4.09

SYNNYTYSSAIRAALA TAYS

NIMIMERKKI: QueenBzZ

OMA &MIEHEN IKÄ: 24/24

ASUINPAIKKA: hollola

ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA 09.08.06

TONSKAN LA: 10.07.08

SYNNYTYSSAIRAALA:PHKS

NIMIMERKKI: quiero3

OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: quu 08/06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.8.08

SYNNYTYSSAIRAALA: JS

NIMIMERKKI: sapa-82

OMA&MIEHEN IKÄ: 26/25

ASUINPAIKKA: Alajärvi

ESIKOISEN NIMI JA SYNT.AIKA: Nea 8.3.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 18.8.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

NIMIMERKKI: Sonteri

OMA&MIEHEN IKÄ: 32/37

ASUINPAIKKA: Liperi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Miska 12.7.2007

TONSKAN LASKETTUAIKA: 21.11.2008

SYNNYTYSSAIRAALA: P-KKS

NIMIMERKKI: Viipero

OMA & MIEHEN IKÄ: 26/28

ASUINPAIKKA: Etelä-Pohjanmaa

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aleksi 7.11.06

TONSKAN LASKETTU AIKA: 30.10.08

SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS

NIMIMERKKI: Viipuli82

OMA & MIEHEN IKÄ: 26 ja 26

ASUINPAIKKA: Keski-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Poitsu 28.3.2007

TONSKAN LASKETTU AIKA: 6.7.2009

SYNNYTYSSAIRAALA: K-SKS

Vierailija
2/60 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki maaliskuun pinoon

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Täällä odottelu jatkuu. Eilen kävin neuvolassa ja siellä kaikki hyvin. Vauva on ilmeisesti kiinnittynyt ja ihan selkeesti on nyt alempana kun närästys on kadonnut ja yöheräämiset alkaneet :D

NapNap, ei tiedetä sukupuolta eikä mulla oo mitään "tunnettakaan" eli ihan yllärinä tulee.

pikku-milli, Aksu 2v11kk & Frank 39+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä en edes muista taas koska olisin viimeksi kirjoitellut, mutta on siitä ainakin paaaaljon aikaa.

Onnittelut ekaks pikille pienokaisen syntymästä ja tietty muillekin tuoreille tuplaäideille!

ja onnea myös naulle plussasta! ja monille hyvistä ulrtrakuulumisista. paljon siis onnittelujen aiheita :)

pikku-milli sit tosiaan seuraavana vuorossa.. :) eipä mene enää kauan kun salaisuus paljastuu jA saatte tietää onko frank tyttö vai poika. :)

ja tosiaan, ei ole välttämättä kovin pitkä aika siihenkään kun meidän vauveli tulee maailaan: voi olla yli kuukausi vielä tai sit ei. Ei kylläkään ole yhtikäs mitään synnytystä enteileviä tuntemuksia, mutta kai se on varauduttava siihenkin että saattais tulla ennenkin laskettua aikaa. Elliä odottaessani olin niin vakuuttunut että yli menee että tuli ihan yllätyksenä kun syntyikin tasan rv 38 johon tänään olisi siis tasan kaksi viikko, iik. Mutta mutta.. tälläkertaa toivon kyllä että vauva viihtyisi mahassa vähän pidempään niin saisin opinnot hyvää jamaan. mulla alkaa opetusharjoittelu juuri ensi viikolla ja haluaisin tehdä sitä mahdollisimman paljon tietenkin.

niin, en muista sanoinko jo aiemmin, mutta meille siis odotellaan ultran mukaan poikaa :) ihan varmaahan se on tietenkin vasta sit kun nähdään, mutta kieltämättä aika yllätys olisi jos olisikin tyttö, nyt on niin varautunut jo pojan tuloon. Edellisessä raskaudessa ei edes kyselty sukupuolta ja se tulikin silloin yllärinä ja nyt on ollut ihan hauska etukäteen fiilistellä ajatusta poikavauvasta.

Raskaus on taas mennyt ihan loistavasti ja vasta nyt alkaa mahan olemassaolon huomaamaan.. ei sillä että kyllä sen todellakin on jo pitkään nähnyt, se on aikas iso, mutta se ei ole vaivannut pahemmin. Semmoinen tylsä juttu on, että vauva on perätilassa vielä, tai siis oli jo rt mut kääntyi perätilaan muutama viikko sitten. Nyt mulla on ensi tiistaina ulkokäännösyritys yms. Tuohan se vähän lisäajateltavaa tähän loppuraskauteen, kovasti toivoisin että menis taas ihan normaalisti synnytys mutta jos ei käänny niin sit pitää miettiä uudestaan... Mulla ei ole mitään tarkkaa mielikuvaa perätilasynnytyksen suhten, siis henkilökohtaisesti. En varsinaisesti pelkää alakautta synnättämistäkään jos se lääkäreiden mielestä onnistuu.. oikeestaan pelkään enemmän sektiota, mutta jos sitä suositellaan niin sit sillä mennään. Eli ajattelin ottaa asiantuntijoiden arviot ihan tosissani ja luottaa niihin sitten.. mutta tietenkin vielä kovasti toivoisin että kääntyis takaisin raivotarjontaan ja synnytys menisi ihan normaalin kaavan mukaan.. peukut pystyssä! :)

Tuli mieleen Auroralle siitä mahan näkyvyydestä, että sullahan ei viimeksi näkynyt koko mahaa edes loppuraskaudesta nin aika jännä seurata miten se kasvu nyt etenee... Eli ei voi tietää voitko piilotella niin pitkään, mutta ehkä voit? en kyllä ihan ymmärrä missä sä silloin O:ta piilottelit kun olet niin kapea ;) mut laita masuvia sit jossain vaiheessa, kiva seurata :)

Tein juuri vertailua paikallisten siivousfirmojen välillä, kun päätettiin tilata kevätsuursiivous jostain, Sovittiin että se on meidän oma vauvalahja meille, että joku muu tulee pesemään ikkunat, matot, sohvan ja hinkkamaan kylppärit ja nurkat kuntoon niin me saadaan sit nauttia puhtaasta keväästä koko uuden perheen voimin. Ainoo hankaluus on että en tiedä koska sen siivouksen tilaisin, kun olis kiva että olis siistiä sit kun vauva syntyy ja ollaan kaikki kotona. mutta mistä sen tietää koska se syntyy? :)

Nojoo, mä täällä sokkona kirjoittelen Ellin huoneesta kun jouduin vaihteeksi taas nukutushommiin, kun mies on keikkareissullla soittelemassa... niillä alkaa pian kuukauden kestävä keikkatauko, ihan vaan synnytystä odotellen ;) eli sinä aikana olis hyvä syntyä :) Kesällä sensijaan onkin ihan mielenkiintoista, kun miehen bändi näyttää soittavan jokaisilla mahdollisilla ja mahdottomilla festareilla... Saas nähdä jäänkö ipanoiden kanssa keikkaleskeksi vai pistetäänkö välillä naperoille peltorit korville ja mukaan menoon...yhden kanssa se onistui aina välillä, mutta miten lie kahden.

jep, mutta mukavaa odotusta kaikille! Tsemppiä Millille loppusuoralle, kyllä se sieltä pian jo tulee! :)

palaillaan,

iiris 36 tasan ja elli 2v2kk melkein unessa

Vierailija
4/60 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

iiris, kiva kuulla susta pitkästä aikaa!=) Vitsit että teidän vappupallokin on jo noin pitkällä, vastahan sä plussasit. Ja onnea pojasta!! Mä kans mietin masua et meneekö samaan tahtiin, O:sta tuli ulkopuolisten näkyviin ehkä rv28 jos osasi oikein katsoa. Ollaan espanjassa rv22-26, joten olisin iloinen jos en ihan valaskalana rannalla joutuisi lyllertämään;) O:ta veikattiin sairaalassa vielä sektioaamuna tosi siroksi vauvaksi ja kätilökin sanoi et kaksi kertaa punnitsi ennenkuin uskoi et 3,6kg painaa:)) Mukavaa loppuodotusta!

Millille suppareita edelleen lähetän, innolla odotan uutisia saako aksu pikkusiskon vai veljen:)

Mut nyt pukemaan, naapurit odottaa jo ulkoiluseuraa...

Viikonloppuja,

Aurora rv11+4 & O 2v1kk

Vierailija
5/60 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millille tsemppiä, vielä taisit olla yhtenä kappaleena, facebookista seurailen sun "etenemistä".

Iiris, minkä kokoinen Elli oli syntyessään? En mäkään osaisi kyllä yhtään odottaa että pari viikkoa etuajassa syntyisi. Meidän tyttö syntyi 39+3, mutta en kyllä yhtään odota että toka syntyisi "etuajassa" (siis ennen laskettua aikaa). Mutta eipä ole enää kauaa sullakaan odoteltavaa! Toivottavasti tulisi aurinkoinen ja lämmin kevät!

Aurora kyseli mahan näkymisestä. Mä kerroin töissä esimiehelle raskaudesta rv15 aikoihin, ja silloin ei kukaan vielä huomannut yhtään mitään. Rakenneultran aikoihinkin pystyin vielä vatsan vetämää sisään niin ettei välttämättä kukaan mitään huomannut. Olen mä jo monta viikkoa töissä ollut reilusti vatsa esillä, eli pitänyt tiukkoja paitoja, eli ei se enää kenellekään ole epäselvää että onko raskaana:) Eli varmaan ihan hyvin pystyt salaamaan äitienpäivään asti, ainakin vetämällä vatsaa sisään ja puketumalla vähän väljempiin yläosiin.

Mulla oli viime to lääkäri, siellä kaikki ihan ok, paitsi että kohdunsuu (vai kohdunkaula?) oli muuttunut kiinteästä vähän pehmeäksi. Lieneekö ihan normaalia näin tokaa odottaessa? En tajunnut lääkäriltä kysyä... Päivittäin supistelee, mutta en ole niistä mitenkään huolissani. Sf-mitta oli 22,5 ja hemppakin oli noussut ihan itekseen 116:een!

NapNap rv26+5

Vierailija
6/60 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee! Vauva on taas raivotarjonnassa!!!!

olin tänään jorvissa ultrassa ja totesivat mitä olin jo epäillytkin: on kääntynyt ihan suosiolla itsekseen pää alaspäin, eikä tarvinut kokeilla edes mitään vippaskonsteja :) Huh. Juuri tätä toivoinkin, nyt ei tarvi huolia ja miettiä perätilasynnytyksen eri puolia. Kun kuitenkin mulla oli se ekan synnytyksen kesto vaan 1 tunti 20 min niin on odotettavissa että etenisi nyttenkin suht nopsaan niin ei tarvi sit mitään ylimääräistä miettiä.

Niin ja NapNap, Elli oli syntyessään 2,9kg ja 47cm, eli ihan keskikokoinen olisi kaiketi ollut jos olisi parikin viikkoa myöhemmin syntynyt... Tästä toisesta on kyllä veikkailtu hieman isompaa tapausta sf mitan ja lääkärien/kätilön kokeilun perusteella, mutta katsotaan katsotaan.

Opetusharjoittelut ovat alkaneet ja ihan hyvin menee vaikka ohan se rankkaa kun pitää ihan hulluna tsempata kokoajan ja yllättävän vaikeatakin on! ...siis teoriassa osaan itse ihan hyvin piirtää peruskaavoja, mutta sen opettaminen onkin aika haastavaa :) mutta hyvää harjoitusta kyllä ainakin :)

Millillä taitaa olla jo nyytti kainalossa, ainakin naamakirjan vihjeiden perusteella? Lisätietoja? Ihanaa ihanaa!!!!!

Jeps, ja sit kouluhommie pariin, Elli on mummulassa torstaihin asti ja on tooooosi outo ja vapaa olo :)

-iiris ja vappupallo joka ymmärsi kääntyä 36+4

Vierailija
7/60 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iiriksen vappupallo oli kääntynyt, hienoa! :)

Mä luulen et poju pyörii vielä kuperkeikkaa kun välillä on pitkiä aikoja ettei oikein mitään tunnu ja paniikki ehtii jo tulla, ja sit taas kohta potkut tuntuu ylhäällä tai sit kun makaa kylellään niin tuntuu kuin se polkis masua patjaa vasten. Ihan hassua. :) Eve oli viikon 26+3 lääkäri käynnin jälkeen aina rt-ssä, toivotaan et veikka myös!

NapNapille en voi vielä vastata tuohon kohdunkaulan pehmenemiseen, mut katotaan reilun parin viikon päästä kun on lääkäri-nla. Luulisin et voi olla hyvinkin mahdollista toisen kohdalla..(?)

Huono muisti kun on niin en muista olenko jo kirjoittanut et me päästään miehen kanssa hoitoo parisuhdetta la-su yöksi. :) Eka Even kaa American car showhun, Eve kummeille ja me päästään hotelliin. Saa rauhassa syödä aamupalankin. Eve on ihan innoissan kun siellä on serkkutyttö 9kk ja kaksi hauvaa. :)

Mut nyt pitää lähteä tekee ruoka vielä ennen kuin mies tulee hakee töihin, muuten ne raukat olis ilman ruokaa seitsemään asti.. ;)

Bejpi ja Poju 25+0

Vierailija
8/60 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurora tais mietiskellä vatsan näkymistä. Mulla Joonaa odottaessa eivät vieraat tienneet edes mun odottavan ja muutenkin oli reilusti yli 30 viikkoa, että edes hiukan olisi vatsa näkynyt. Nyt toisessa meni kanssa tuonne 30 viikolle, että alkoi näkymään selkeästi ulospäin ja enää ei kyllä onnistu edes piilottamaan vierailtakaan =) Töissä kerroin tästä raskaudesta vasta kun oli laillisesti pakollista ja eipä tuolla kukaan ollut huomannut raskautta.

Iiriksen kanssa mennään samoilla päivillä ja muutoinkin meidän edelliset raskaudet on taineet mennä samoilla vaiheilla. Synnytys rv 38 ja sulla hiukan alle kaksi tuntia ja mulla hiukan yli.. Perätilassa tämäkin ipana viihtyi pitkälle, mutta onneksi ymmärsi kääntyä oikeaan asentoon. Tänään oli itsellä synnytystapa-arvio ja lääkäri moneen kertaan painotti etupainotteisuutta synnyttämään lähdössä. Voi käydä vaikka tarkistuttamassa tilannetta jos kipeitä supistuksia tulee vaikkakin epäsäännöllisesti tai muuten olo menee vaikeaksi.

Kohdunkaulan tilanteenkin lääkäri tarkasti pehmeä kaula 3cm jäljellä, mutta suu kuitenkin melkein kolmisen senttiä auki. Kertoi koskettelevansa vauvan päätä =) Tenava oli muutenkin jo hieman laskeutunut alaspäin, kun mittojen ottaminen päästä meinasi käydä hankalaksi. Kontrolleja ei sovittu vaan kehoitti seuraavan kerran tulemaan synnyttämään. Saa nyt nähdä odotellaanko sitä kuusi viikkoa tapahtuvaksi..

Bejpi pääsee miehen kanssa viettämään laatuaikaa. Nauttikaa siitä =)

Nyt ottamaan omenapiirakka uunista ennen kuin palaa aivan kokonaan.

Ninca ja Tenava 36+3 sekä ruokaileva Joona 1v 11kk

Vierailija
9/60 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

..joo NInca, kovin samantapaiselta kuulostaa tämä meidän meininki :) Katsotaan sit kumpi ensin pääsee tosi toimiin :) Mun puolesta saat mennä ekaks...Kun olo on ihan hyvä vielä niin ei mitään kiirettä olsi vielä.

Mutta mä oon kans ajatellut, että en jää ihan kauheesti kotiin ihmettelemään tälläkertaa.. jos vaikuttaa siltä että tälläkertaa oliskin pidempi synnytys niin sit tulen vaan takaisin kotiin, mut aika herkästi menen kyllä näytille :) Tsemppiä sullekin loppumetreille! Teidän lapsille tulee aikalailla just 2vuotta ikäeroa, toivottavasti omat synttärit kuitenkin. :)

Kivaa bejpi että pääsette hotelliin, nauttikaa omasta ajasta! :)

eipäs muuta....

-iiris

Vierailija
10/60 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen flunssassa, taas. Olo on aika karsea, mutta kuumetta ei ole, yritän sinnitellä töissä... kiva tulla kipeeksi kun olis monta vapaapäivää edessä:(

Hienoa että Iiriksen vauveli oli kääntynyt ihan itsekseen! Opetat vissiin vaatetusalaa...? Peruskaava kuulostaa tutulta:) Mä olen koulutukseltani ompelija, ja muistanko nyt ihan väärin vai olitko sä bejbi kans...?

Kiva että bejbi pääsee viettämään miehen kanssa aikaa kaksistaan! Me voitais miehen kanssa viettää kaksin aikaa varmaan vaikka joka viikonloppu, meillä on kaikki lähisukulaiset tässä lähiseudulla ja innokkaita hoitajia kyllä olis:) Mutta ei me nyt hirveen usein kaksistaan olla, enemmän minä ja tyttö olla kaksistaan kun minä ja mies... On se mieskin kyllä tajunnut olla nyt menemättä joka viikonloppu jonnekin. Pääsiäisenä saadaankin olla koko perhe yhdessä monta päivää, ihanaa!

Ninca taitaa tosiaan synnyttää pian!

Hyviä vointeja kaikille! Ja Viipulia huhuilen... tules kertoo kuulumisia!

NapNap rv27 tasan

Vierailija
11/60 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NapNap, mulla jäi pukuompelu tutkinto kevätlukukauden verran kesken kun odotin Eveä. Enkä usko että sitä tulen käymään loppuun ainakaan ihan hetkeen.. Mut peruskaava kuulosti kyllä tutulle. :)

( . ) ei mitään uutta. Eilen juttelin yhden 2kk:n ikäisen pojan äidin kanssa ja hänellä naapuri oli tullu synnytyksen jälkeen kyselee et millon sä oon ollu raskaana! Vähän sama varmaan mulla, Evestäkään kaikki ei huomannu paria viikkoa ennen LA:ta. :) Ja hyvin mennään vieläkin, töissä työkaveri eikä pari "pomoa" ole huomannut mitään.. Pelottaa vähän kertoa kuun lopussa..

Mut nyt jatkaa siivoilua, vielä tänään 6h ja huomenna, synttäripäivänä, 5h töitä.. :)

Bejpi ja Poju 25+1

Vierailija
12/60 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

NIMIMERKKI nau

OMA & MIEHEN IKÄ 30&32

ASUINPAIKKA Lounais-Suomi

ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttö 28.8.06

TONSKAN LASKETTU AIKA 9.12.09

SYNNYTYSSAIRAALA TYKS

Peruskaava on myös mulle tuttu juttu :). Oon vaatetusalan artesaani ja muotoilja. AMK jäi vähän kesken kun enska syntyi, mut sain sen sitten suoritettua loppuun. Nyt oon ommellut harrastuspohjalta tilaustöitä, mm imetyspaitoja :). Pikkuiselle ois kiva alkaa ommella. Talvihaalarille ois ainakin tarvetta, mut täytyy nyt ootella ultraa et sais varmuuden, että onko siellä masussa oikeesti ketään...

nau rv5

Vierailija
13/60 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tosiaan meidän pieni rakas tyttäremme Aamu syntyi 6.4. viikoilla 40+1 mitoin 3550g ja 47cm. Synnytyksen kestoksi merkattiin 3h10min josta sairaalassa ehdittiin olla tunti ja salissa alle puoli tuntia... ponnistus 6min, ei tikkejä ja istumaankin pystyin jo salissa.

Tänään kotiuduttiin ja neiti on aivan ihana ja isoveli valtavan mustis...

pikku-milli, Akseli 2v11kk & Aamu 2vrk

Vierailija
14/60 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikku-millille ja koko perheelle prinsessasta! :) Synnytys meni sitten nopeasti kunhan pääsi vauhtiin. :)

Huh, töistä taas kotiuduttu ja vielä huominen niin sitten olis neljä ihanaa päivää lomaa! Perjantaina jos on hyvä keli niin pääsee Even kanssa puistoon. Paitsi et auto pitää myös putsata ja puunata kuntoon viikonlopun reissua varten.. :) Ei kyllä näytä hyvälle perjantain keli....

Myt nyt hakee viel leipää ja sit Salkkareiden pariin!

Bejpi, Poju 25+1 ja Eveliina 2v3kk

Vierailija
15/60 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin, että NapNap olit huhuillut:) Mä en ymmärrä, miten oon taas ollut niin saamaton, että en oo kerinnyt/jaksanut palstailla yhtään:/ On kyllä ollut paljon tekemistä gradun kanssa (joka on ihan pian valmis, jippii!) ja muutenkin tuntuu, että on kiirettä pitänyt.

Ihan ekaksi täytyypi sanoa pikku-millille ja perheelle suuret onnittelut tyttösen syntymän johdosta!

Meille kuuluu hyvää:) Masu kasvaa kovasti ja Hippu potkuttelee jo melkoisella voimalla! On kyllä älyttömän vilkas liikkumaan! Neuvolalääkärilläkin käytiin pari viikkoa sitten ja asiat oli kunnossa. Ultrallakin lääkäri Hippua vilkaisi ja painoarvioksi silloin saatiin 750 g (rv 25+2) :)!

Oma olokin on ollut ihan hyvä...mitä nyt aina pieniä kipuja (liitoskipuja?) ilmaantuu, jos vähänkään enemmän touhuaa jotain (siivoilee, käy lenkillä tms.)! Rautaa ei ole tarvinnut alkaa popsimaan, kun hemppa on pysynyt hyvänä...eli melkoisen pirteä olo on mulla ollut koko tän raskauden ajan *kopkop, puun koputus* :) Hiiva tms. meinaa vaivata, mutta lääkäri sanoi sen olevan vaaratonta...eikä kirjoittanut mitään hiivareseptejä eikä muutakaan. Sf-mitta menee aikaslailla keskikäyrällä (tai vähän sen yläpuolella) ja pissakin on ollut puhdas. Painoa on tullut melko tasaisesti mulle (olisko nyt tullut yhteensä jotain 4-5 kg) ja herkuteltua tulee iiiiiihan liikaa:/

Öö, mitäpäs vielä:D Kovasti jo kesää odotellaan, olisi niin ihana jo saada pikkuinen syliin! Tai noh, tulisi nyt edes ensin se kevät kunnolla, ettei tarvitsisi pukea niin paljoa päälle tän ison masun kanssa! Maha ei enää mahdu edes talvitakkeihin, joten aikaslailla takki auki pitää kulkea tällä hetkellä:D! Ootan niin kovasti jo sitä, että voi alkaa pitää legginssejä ja tunikoita tai kesämekkoja tms.!

Anteeksi tämä omanapainen viesti!

Munarikasta pääsiäistä kaikille!

~ Viipuli ja Hippu, rv 27+2 sekä enskapoikanen ihan vähän yli 2 v. ~

Vierailija
16/60 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea pienestä tyttärestä Millille, ihanaa!! Mahtavaa että kaikki on mennyt hyvin ja olet hyvissä voimissa!! :)

heheee... varsinaiset ompeluseurat meillä näköjään täällä odotuspuolen tonskissa :) Mä olen kans siis pukuompelija pohjakoulutukselta ja sit mm. vestonomi myös ja nyt suoritan opettajakorkeakoulua. Opetusharjoittelussa opetan noita artesaaniopiskelijoita, joka on sikäli haastavaa kun en tosiaan ole itse artesaani, mutta opetan noita teknisempiä aineita jotka samoja kuin pukuompelijoilla :) Muistelinkin että ainakin napnap on samalla alalla, mutta tosiaan täällähän onkin melkein kaikki :)

Mä oon muuten ihan liiaan vähän ommellut mitään omille lapsille! Pitäis ryhdistäytyä! Kummilapsille ja sisarusten lapsille ja naapurien lapsille olen kyllä ommellut mutta en paljoa mitään omille... saamattomuus vissiis ja tietty nää opettajaopinnot on aika sitovia kans.

Nojoo, masuun ei uutta eilisen jälkeen... Vähän kyllä supistelee kun oon koko päivän ollut menossa ja tuossa vielä viimetöikseni juoksin raitiovaunuun :)

Kiva kuulla Viipulistakin, hyvät viikot jo sulla ja ihan kohta on legginssien aika :)

-iiris ja vappupallo

Vierailija
17/60 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea millille pikkuisesta tytöstä. Aivan ihana nimi toi Aamu! :)

Missä Kissankello on? Eikö hänelläkin ole pian LA? Tuuhan kertomaan kuulumiset.

Terveisiä kaikille teille mahakkaille. Mä käyn aina välillä täällä vakoilemassa teidän kuulumisia ja fiilistelemässä. :)

pesukarhu

Vierailija
18/60 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan tuli tyttö reippaasti maailmaan, kiva että synnytys meni nopsaan ja ilmeisesti ihan mukavasti muutenkin.

Viipuli oli tullut ilmoittautumaan, kiva! Mä olen saanut mun koulujutut jo pakettiin, ihan ihmeellistä kun iltaisin on aikaa vaan olla:) Tsemppiä gradun tekoon!

No meitä ompelijoita täällä kyllä piisaa:) Mä olen kans pukuompelija, ja nyt keväällähän mun olis tarkoitus valmistua merkonomiksi, työn ohella olen opiskellut. Missä Iiris olet opiskellut pukuompelijaksi? Roihuvuoressa? Mä olen viimeaikoina ollut aika laiska ompelun suhteen, mä tein itse mun hääpuvun syksyllä 2007 ja se kyllä täytti mun ompelukiintiön hetkeksi:) Mutta kyllä siitä tulikin upea:)

Tulis joo nopeesti lämpimät kelit, viikonlopuksi ennustettiinkin jo ihan mukavaa keliä. Mun talvitakki mahtuu vielä päälle, mutta ajattelin että mitään kevättakkia en ostaisi, mulla on pari ulkoilutakkia jotka saa kelvata, ja sit kaapista löytyy pitkiä ihania neuletakkeja, joilla ajattelin pärjätä kevään viileinä aamuina. Millään ei huvittais mitään takkia nyt ostaa, vaikka ehkä sillä olisi syksyllä käyttöä... no, katsellaan...

Vähän mietityttää että millanen fiilis on olla kesällä viimeisillään raskaana, koska tyttöä odottaessa mä olin vikat viikot niin turvonnut, että en saanut kenkiäkään jalkaan... että jos on kovin lämmin kesä niin mitä mä sitten kehtaan laittaa päälle? Viimeksi tuntui jo ajoittain siltä ettei kehtaa kotoa poistua kun näyttää norsulta, ja sillon oli kuitenkin helmi-maaliskuu ja pystyi peittämään itsensä vaatteilla.

Kiva kun pesukarhu oli käynyt moikkaamassa, mun onkin pitänyt laittaa sulle monta kertaa fb:n kautta viestiä ja kysellä kuulumisia. Ja missä muuten on Kissankello? Huhuu!

NapNap rv 27+1

Vierailija
19/60 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla vissiin muuta elämää näin pääsiäisenä kun on niin hiljaista. :)

American car show ja hotellireissu nyt takana. Ihan hyvin meni, messut oli vaan pieni pettymys. Eve oli ihan innoissaan kun oli paljon autoa, serkku-tytön luokse jäi vaan vilkuttelee kun oli taktisesti ruoka-aika kun lähdettiin. Vähän pelotti miten yö menee, mut molemmat tytöt oli nukahtanu hienosti ja pikkuneitikin nukkunut 11h yhdellä heräämisellä. :) Eve oli kovasti harjoitellut vauvan hoitoa, antanut vaippoja ja etsinyt tuttia. :)

Tosin sunnuntaina oli jo niin kiukkuinen ja tyytymätön kaikkeen että halusi itsekin lähteä jo kotiin aamusta alkaen.

Samalla reissulla saatiin kotiin Gracon logico-kaukalo ja pojulle iso kassillinen vaatteita. :) Hieno puuhamatto on kans tulossa myöhemmin + muita vauvaleluja (ihan kuin niitä ei jo olisi.. :D )

Sain vihdoin aamulla laitettua kelaan hakemukset, huomenna vielä viedä liiteet sinne. Aloitan äippäloman kesäkuun alussa, kun olin kokonaan unohtanut meidän mökkivarauksen! Muuten olisin siinä kuun alussa viisi päivää töissä, viikon palkattomalla ja sit olis enää 3 päivää töitä niin mietin et jään sit suoraan kuun alusta pois.. Eli jos en väärin laskenu niin tj 34 työpäivää. :)

Huomen iltana alkaa sit paasto, ja keskiviikko aamu labrassa. Tyhmää, perhekerho menee! Ens viikolla sit nla-lääkäri..

Mut nyt syömään vattuja ja kermavaahtoa. :)

Bejpi, poju 25+6 ja Eveliina 2v3kk

Vierailija
20/60 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että Even yökyläreissu oli mennyt kivasti! Ja Tsemppiä bejbi sokerirasitukseen.

Joo, pääsiäinen meni, ihan liian nopeesti. Ostettiin torstaina meidän tytölle polkupyörä ja sillä on nyt kuulkaas ajeltu melkein koko pääsiäinen! Hienosti tyttö hiffasi että kuinka sillä poljetaan ja aika rohkeesti sillä jo ajeleekin. Ylämäkiä ei vaan jaksa polkea ja alamäessä tulee liian kova vauhti:)

Tänään jotenkin kiukutti aamulla lähteä töihin, vaikka kyllähän tää tästä kun tänne on kerran raahautunut... Eilen illalla olin kans jotenkin niin väsynyt ja hermot kireellä... Mun mielestä mä olen raskaana aika "tasainen" eikä varsinkaan tässä raskaudessa ole mitään mielialanvaihteluja ollut, vaikka tavallisesti olenkin aika ailahtelevainen. Onneksi en kuitenkaan ihan hirveen kyllästynyt vielä töihin ole, ehkä enemmänkin ihan hassua ajatella että öitä olis vaan 1,5kk jäljellä...

Vauva on nyt pari päivää myllännyt ja muksinut mahassa oikein kunnolla ja mun mielestä ollut tavallista vilkkaampi (siis mitä tähän asti on ollut). Tänään on ollut jotenkin tosi raskas hengittää ja potkutkin on tuntunut ekaa kertaa ihan ylhäällä, kun yleensä on tuntunut alhaalla tai kyljissä. Oliskohan vauva vaihtanut asentoa? Mun omien tulkintojen mukaan vauva on tähän asti ollut aika lailla poikittain mahssa, ehkä...? Mun vasen käsikin on puutunut, mikähän sitäkin vaivaa...

Kelan paperit odottaa edelleen täyttämistä...

NapNap rv 27+6