Toimiiko opettajan ammatissa keskimääräisesti
Kommentit (7)
varmaan, ainakin jos uskon omia oppilaitani. Olen aika usein sadisti, kun pyydän olemaan puhumatta minun päälleni tai tekemään tehtäviä. Että nykyään voikin kuulla solvauksia joka tunti ja joka päivä alakoululaisten suusta...
väittäisin itse että masokistisuuteen taipuvaisia enemmänkin...
että suhteessamme omiin vanhempiimme saatamme omien lasten saannin myötä kyllä kasvaa aikuisiksi ja alamme nähdä heidät ihan tavallisina ihmisinä omine hyvine ja huonoine puolineen. Ehkä opimme jopa ymmärtämään, miksi vanhempamme toimivat aikanaan niin kuin toimivat.
Mutta suhteessamme opettajiin pysymme ikuisesti kakaroina, jotka kapinoivat auktoriteettia vastaan. Emme näe ihmistä, ammattilaista, joka lähtökohtaisesti - ihan varmasti - toivoisi jokaiselle opettamalleen lapselle pelkästään hyvää. Näemme vain oman teiniangstimme, joka heijastuu siihen ikävään "sadistiin".
Mä olen oikea sadisti-ope, joka teidän pikkupilttejänne "opettaa". Ah, kun on ihanaa... Ja vielä saatanan pitkä kesäloma...
Miten ihmeessä voi olla laillista laittaa yhdelle opettajalle 34 viidesluokkalaista oppilasta?
Mä tunnen kanssa enemmän sadistisia hammaslääkäreitä kun opettajia. Lisäksi luulen, että Mikkoset on sadisteja, ne kun nauttii ihmisten kärsimyksestä tuottamalla tollasta soopaa valtakunnan verkossa.
ja opettajia tunnen useita kymmeniä kolleegoina ja muista yhteyksistä vielä toisen mokoman.