Miten kehtaa valittaa ÄP:stä?
Miten te jotkut kehtaatte valittaa äitiyspakkauksen väreistä? sen saa ilmaiseksi! suomi on siitä ainutlaatuinen maa. hävetkää.
Kommentit (31)
tyytyväisiä ja valittamatta, jos kaupasta ostatte paskaa.
ja joo, rahat saa takaisin. Mutta Hei, jos ei saisikaan kaikkea, osan vaan,
juu, sulla on vapaus valita otatko paskan kaman vai OSAN käyttämästäsi rahasta. hyvät on vaihtoehdot, vai mitä?
Kumman valitsisit???
Jos ostan omalla rahallani kaupasta tuotteen, jonka haluan, luonnollisestikin valitan jos en saa rahalleni vastinetta. Äitiyspakkauksen kohdalla voin vapaasti valita, otanko yhteiskunnan minulle tarjoaman lahjan vastaan pakettina vai rahana, voin kieltäytyäkin niistä jos siltä tuntuu. Jos otan lahjan pakettina vastaan, olen kiitollinen siitä mitä saan, sillä on ERITTÄIN JUNTTIA ja moukkamaista valittaa saamastaan lahjasta. Joka muuta väittää on kyllä täysin vailla käytöstapoja ja sivistystä. Mutta kaikkiahan asia ei tunnu vaivaavan, käyttäytyykö itse nolosti vai ei.
Maksatko sinä ITSE MYÖS sinulle annettavat, esim. synttärilahjat?
erittäin outo ajattelutapa, että itsemaksettu onkin lahja.
Ihan ne on ilmaiseksi sieltä postista haettu ja annettu.
Ihan ne on ilmaiseksi sieltä postista haettu ja annettu.
hyvää päivää... Ilmaistahan tässä maassa on kaikki, kuten koulu ja kouluruokakin...! Ei voi olla totta, että joku vielä luulee ILMAISEKSI! Haloo!!! Just sinun pakkauksen olen minä varmaan sata kertaa maksanut! No, uskon, että tulevaisuudessa ne "ilmaiset" pakkaukset poistuu. Veroprosentti siis laskee ja jokainen saa osataa lapselleen ihan omat releet ja tuetaan vaan tosi vähävaraisia.
En minä ole maksanut äitiyspakkauksista yhdestäkään senttiäkään.Ihan ne on ilmaiseksi sieltä postista haettu ja annettu.
niin kuin 'kunnon kansalainen' tekee.
HYI sinua. Maksatat äippäpakkauksesi muilla ja olet siitä vielä rinta rottingilla. Saisit hävetä!
Rahan käytölle on asetettu rajoituksia. Sen on voinut sijoittaa esimerkiksi tulevaan eläkkeeseensä.
Entapa Viro???
jopa venäjällä ja virossa maksetaan tosi hyvin lapsista!
"Yksi ohjelman parannuksia on esimerkiksi vuoden 2007 alusta voimaan tullut synnyttäville naisille kertasummana myönnettävä "äitiyspääoma"- raha, joka on noin 6 600 euroa."
Turun SanomatNäin siis esim. Venäjällä. Siellä tuetaan lastentekoa, kun syntyvyys kääntynyt laskuun, että ei me mikään UNELMAIHANAMAA olla.
Mitä sitten, jos on rajoituksia? Joka tapauksessa en halua paria sataa euroa, en rahana, en pakkauksena, mutta haluan verotuksen höllentämistä, jotta voin ITSE päättää millaset vaatteet ja tarvikkeet lapselleni tollakin rahalla (jonka nyt muille "lahjoitan`") hankin. Tämä on siis minun mielipide. En kannata holhouyhteiskuntaa, josta puhutaan myös nimellä hyvinvointiyhteiskunta... Minä kannatan yksilöllistä ajattelumallia. Ja yhä edelleen ihmisistä, joilla todellinen hätä pitää huolehtia. En siis kannata tätä tuki/avustus/joku hoitaa yhteiskuntaa! Mutta onneksi muutosta on jo tulossa ja työnteko nostetaan kannattavammaksi kun kotona korvauksien nosto. Ja näidenkin mammojen äp:t olemme maksaneet...
"Mina asun Amerikassa!
Ja taalla on tulotaso huomattavasti korkeampi kuin SUomessa, veroprosentti pienempi, asunnot halvempia ja isompia (en asu New Yorkissa), kateen jaa todella paljon enemman rahaa kuin SUomessa, ja elintaso ja elamisen laatu ovat korkeampia."
Amerikassa verot ovat alhaisemmat koska vain 55 prosenttia ihmisistä on julkisen terveydenhuollon piirissä. Loput katetaan tuhansia taaloja maksavin vakuutuksin tai sitten ei vaan ole varaa terveyspalveluihin. Koulutus on myös todella kallista ja sen usein maksavat vanhemmat. Kiinteistövero myös huomattavan kallis Suomeen verrattuna. Ei ole ilmaisia lounaita vaan aina ne joku maksaa Amerikassakin.
Heh! siihen pakkaukseen on mennyt monen lapsettomankin verorahat. Eli ei sitä kukaan maksa omaan pussiin veroja, niitä jaellaan kaikille. Turha väittää ettei äp tuisi ilmatteeksi, tuleehan se ylimääräisenä/bonuksena. Noh, jokainen ajattelee tavallaan. Mäki maksan narkkareiten hoitoja tahtomatta...
Heh! siihen pakkaukseen on mennyt monen lapsettomankin verorahat. Eli ei sitä kukaan maksa omaan pussiin veroja, niitä jaellaan kaikille. Turha väittää ettei äp tuisi ilmatteeksi, tuleehan se ylimääräisenä/bonuksena. Noh, jokainen ajattelee tavallaan. Mäki maksan narkkareiten hoitoja tahtomatta...
Totta, ei niitä veroja omaan pussiin pelkästään makseta. Ja joo, kyllä mä haluan myös tukea monia apua OIKEASTI tarvitsevia. Tuntuu vaan, että aika moni esim äp-pakkauksen saaja voisi ihan itse ne tavarat hankkia. Olen ehkä hiukan katkera, kun maksan veroja 39% tuloistani ja koen nyt vaan, että kyllä niitä aika löyhästi jaellaan sinne sun tänne täällä meidän sosiaalidemokraattisessa hyvinvointiyhteiskunnassa. Siis kannatan verojen alentamista ja ihmisen omia valintoja!
Minä en osta äitiyspakkausta, saan sen ihan ilmaiseksi.
.
mutta tyhmä ei tajua
Jos ostan omalla rahallani kaupasta tuotteen, jonka haluan, luonnollisestikin valitan jos en saa rahalleni vastinetta. Äitiyspakkauksen kohdalla voin vapaasti valita, otanko yhteiskunnan minulle tarjoaman lahjan vastaan pakettina vai rahana, voin kieltäytyäkin niistä jos siltä tuntuu. Jos otan lahjan pakettina vastaan, olen kiitollinen siitä mitä saan, sillä on ERITTÄIN JUNTTIA ja moukkamaista valittaa saamastaan lahjasta. Joka muuta väittää on kyllä täysin vailla käytöstapoja ja sivistystä. Mutta kaikkiahan asia ei tunnu vaivaavan, käyttäytyykö itse nolosti vai ei.