Järkyttävä toi sillä siisti koti!!!!!
Tää ei voi olla totta. Siis toi nainen ei osaa pestä pyykkiä, "toi onkin tosi hyvä vinkki"
Kommentit (40)
Siis kaikki tuo määrä roskaa ja tahroja etenkin kylppärissä. Uskon kyllä että pyykkiä tulee paljon, samoin roskia (esim. maitopurkkeja yms.), mutta kyllä tuollaisen sekasotkun aikaansaamiseksi menee kauemmin kuin viikko jopa 11 ihmiseltä.
Ja se ei saa siivota tuskin tarkoittaa että roskia ei saa laittaa roskikseen vaan pitää jättää pöydille tai sohvan taakse jne. Murujen ja tahrojen jättämisen kyllä vielä jotenkin ymmärrän, mutta tuskin ne käskee kaikkia tavaroita jättämään just niille sijoille mihin on kädestä laskenut?
Meidän läistöltä oli kerran yks perhe tuossa samassa ohjelmassa(ed. tuotantokausi siis) ja silloin mulle kerrottiin,että viikkoa ennen kuvauksien alkua kotona EI SAA siivota muruakaan.Eli se mikä tippuu lattialle,siellä myös on kuvauksiin saakka.Eli jos ajattelette lapsiperheen kotia,jossa ei mitään jälkiä saa korjata viikkoon,niin aika kaaos siitä kyllä syntyis,meillä ainakin.
mutta kyllä minä toisaalta ymmärrän, kun perheessä oli 9 lasta. Kaikki aika menee lasten perustarpeiden täyttämiseen ja varmaan siinä kaaoksessa ja 9 lapsen jälkeen on äiti enemmän ja vähemmän masentunut.
Hienoa oli, että auttoivat äitiä, Tuo perhe olisi tarvinnut jo avukseen jonkin kodinhoitajan.
konehan ne pesee, ja tuossa taloudessa kuivaakin. kun vaan viitsii sitä konetta käydä täyttämässä ja tyhjentämässä välillä, ei ole kyllä mikään iso homma.
ja vaikka noillakin oli iso perhe, niin ei varmaan olis kauhea vaiva pestä paria koneellista pyykkiä per päivä.
terveisin äiti jolla viisi lasta ja mies
Minusta lasten lukumäärä ei oikeuta asumaan paskakasassa, jos voimat eivät riitä kuin yhteen lapseen niin ehkäisystä pitää huolehtia eikä tehdä laumaa kakaroita.
Älä hanki enempää eläimiä kuin pystyt hoitamaan.
Sama pätee tähän perheeseen.
ÄLÄ hanki enempää lapsia kuin pystyt hoitamaan.
Tuon kokoisessa perheessä pitäisi pyykki- ja kuivauskone laulaa tauotta ja rätti olla jo juurtunut käteen. Isommat lapset hommiin ja pesemään, kuivaamaan ja lajittelemaan pyykit.
Aikooko perhe joka vuosi osallistua ohjelmaan jotta saa kämppänsä siivottua?
Tyhjiä maitotälkkejä, pulloja ja rasioita joka paikassa. Meillä 3 vuotiaskin osaa laittaa roskiin tavarat. Ei voi käyttää kuivausrumpua ettei vaatteet kulu? WTF? Ihan sama kunhan kakaroilla on vaatteet päällä eikä joudu kiipeämään pyykkivuorta. Tekosyy että on paljon lapsia niin kämppä on tuon näköinen.
Ja vain kaksi lasta.
Mielestäni on ihan normaalia tämmöinen sekamelska.
On toki puutteita siinä, että lapsia ei ole kasvatettu tarpeeksi siisteydessä, nyt on toinen ääni kellossa. Vievät roskia, ja opetellaan siivousta ja järjestyksen pitoa itse. 5-vuotias jo osaa aika hyvin, ja on innostunut aiheesta, 3-vuotias osaa myös jotain. Ja jos on molemmat vanhemmat töissä ja poissa 8-10h päivässä, niin kyllä saakin olla hieman rempallaan paikat. Kerran viikossa siivotaan urakalla. Ruokamuruset saa olla lattialla, jos ei nyt ole mitään märkää kaatunut, pahimpia luudalla lakaistaan, ettei tartu sukanpohjiin. Pissaa on usein pöntön vieressä, kun 3v poika opettelee, mutta käyttää vain yhtä veskiä siihen touhuun ja aina kun ITSE käyn vessassa, pyyhkäisen Tolu-suihkepullolla ja wc-paperilla ne... eli saattaa hyvinkin olla pari tuntia siellä..
Minusta noissa ohjelmissa aina ylikorostetaan siivousta ja kaikkea mitä milloinkin. Ihan naurettavaa. Kuivausrumpu on ihan se ja sama, käyttääkö, osaa vaatteista pitää ostaa uutena kokoa isompana, ja osaa ei todella voi laittaa sinne. Tai ne menettää muotonsa. Räpylä sentään. Ja purkit on levällään meilläkin, lapset leikkii niillä.
Mun oman lapsen kaveri asuu siinä tuon äidin naapurissa. Oon ihan vilpittömästi luullut että nainen on perhepäivähoitaja kun sen katraansa kanssa kulkee päivittäin tuossa tiellä. En olisi kyllä IKINÄ uskonut että heidän kotinsa on tuollainen sikolätti.
Ja sille joka kyseli sen miehen perään: olen sen miehen kyllä leikkipuistossa kerran nähnyt lapsiensa kanssa. Keravalla siis asuvat, mutta Ahjoa tämä alue ei kyllä ole, vaan Etelä-Kaskelaa. Näin on ainakin taksikuski minua joskus sivistänyt kun halusin asemalta kotiin. :)
Meilläkään ei ole KOSKAAN siistiä ja puhdasta (5 lasta ja koira ;) mutta ei todellakaan tuollaista kuin ohjelmassa. Esim. suihku oli ihan kamala.
Ja se vessanpönttö ja pyykin määrä..
Etenkin, jos ei edes todellisuudessa ole noin paha tilanne... Herättää kyllä melkoisesti (kielteisiä) mielikuvia ko. ihmisistä.
Ja toinen vessa jossain mitä ei näytetty. Mukava kun eivät ylläpidä kulissia, hah hah ylihygieniamammat, eipä näyttänyt lapset allergisilta!
Ei edes tosi-tv:ssä. Eivätkä osallistujat aina tiedä, mihin sitoutuvat ohjelmiin ilmoittautuessaan.
Jos koko kuvaustiimin on tarkoitus saada asunto näyttämään sotkuiselta, se onnistuu kyllä. Kyllä joka talosta muutama likainen nurkka löytyy lähikuvia varten ja se, onko lika oikeasti pinttynyttä, ei kyllä kuvissa erotu.
Kun vielä osallistujat allekirjoittavat sopimuksen, jossa lupautuvat olemaan kertomatta julkisuudessa ohjelman tekoon liittyvistä asioista ja sitoutuvat noudattamaan ohjelmantekijöiden ohjeita (esim. tuo viikon siivoamattomuus), niin tosi-tv:n todellisuus on joskus kaukana muusta todellisuudesta.
lasta ja lehmät hoidettavana ja vesi kannettiin kaivosta. Ukki oli metsässä töissä viikot, eikä sieläl ole koskaan ollut tuollainen sotku!! Hyi saamari!
Itse en ole mikään siivousintoilija, mutta on eri asia, jos kotona on joskus tavarat sekaisin kuin että siellä on lattiat täynnä jotain töhnää, yäk!
minä en kyllä suostuisi jättämään mitään kusilammikoita vessan lattialle kun meillä ei sellaisia oikeasti ole! Kai sitä voi valittaa vaikka johonkin euroopan ihmisoikeusistuimeen, jos yritetään pakottaa olemaan jotain mitä ei ole oikeasti ole, viis siitä mitä lappuja on allekirjoittanut. Lukeeko niissä sopimuksissa että tuotantoyhtiöllä on oikeus tehdä sinusta ihan sellainen kuin itse haluaa ilman mitään rajoituksia?
ei näytetty ollenkaan sitä kylppäriä missä muu perhe käy suihkussa, pesee hampaat ja käy vessassa? Tuohan kylppäri oli se missä kuulemma mies vain kävi.
Uskon todellakin, että ohjelmasta on haluttu saada vain yliampuva!
joudun päivittäin kohtaamaan karmeassa kunnossa olevia kämppiä. Tavaraa pursuaa joka paikasta vastaan, koti onkin lähinnä tavaravarasto. Hyllyjä, kaappeja, koreja joka paikka täynnä. Yritä siinä nyt sitten siivota. Normaalisti tavallisen asunnon siivoa kahdessa tunnissa, mutta näissä täyteen tumpatuissa kämpissä saa aikaa kulumaan kevyesti 4 tuntia. Eikä puhettakaan, että voisi pölyjä pyyhkiä kunnolla pinnoilta, koska ei ole tilaa siirtää tavaroita paikasta toiseen. No mitäpä tuota nyt valittelemaan, jokainen asuu tavallaan ja sen takiahan me ammattilaiset olemme olemassa. Riittääpähän töitä jatkossakin.
joko kämppä on kuin sikala tai sitten olet yltiösiivoaja tämän palstan mukaan. Oli ohjelma kuvattu mistä kulmasta tahansa ei meiltä ainakaan löydy tyhjiä tölkkejä, purnukoita ja pulloja ihan joka hyllyltä ja lattialta.
Ei ole kuivunutta likalaattaa koko lattian pituudelta tai keltaista töhkää kylppäristä.
Ihan tavallinen siivoamista inhoava äiti olen. Silti kämppä on siisti ja roskaton. Ei yltiö-kuurattu hohtava museo kuitenkaan.
Ihmettelen todella kuinka jotkut haluavat elää paskassa. Edes sitä omaa reviiriä ei pidetä kunnossa.
ei yhtään vapaata tilaa missään, täynnä rojua koko huone.
joko kämppä on kuin sikala tai sitten olet yltiösiivoaja tämän palstan mukaan. Oli ohjelma kuvattu mistä kulmasta tahansa ei meiltä ainakaan löydy tyhjiä tölkkejä, purnukoita ja pulloja ihan joka hyllyltä ja lattialta.
Ei ole kuivunutta likalaattaa koko lattian pituudelta tai keltaista töhkää kylppäristä.
Ihan tavallinen siivoamista inhoava äiti olen. Silti kämppä on siisti ja roskaton. Ei yltiö-kuurattu hohtava museo kuitenkaan.
Ihmettelen todella kuinka jotkut haluavat elää paskassa. Edes sitä omaa reviiriä ei pidetä kunnossa.
sivuilta ketkä ette nähneet. Mä ainakin katsoin sieltä just.