Voi voi, tuo maalaiset vs.kaupunkilaiset ketju, kylla ulkosuomalaista naurattaa!
.
Kommentit (62)
mutta siihen tulokseen olen itsekin tullut, että eniten stadilaisuudestaan tekevät numeron sinne muuttaneet, jotka sitten tulevat tänne synnyinseudulleen pröystäilemään. Jo parin vuoden Vantaalla asuminen saa kotiseudun murteen unohtumaan, puheeseen tulee ylimielinen sävy.
Minua itseäni häiritsee tämä helsinkikeskeisyys ihan jo säätiedotuksissa. Maikkarin sääosioissa "unohdetaan" joskus näyttää kokonaan pohjoinen Suomi...
On jotenkin coolia, ettei koskaan ole käynyt Jyväskylää pohjoisempana eikä tiedä missä Pudasjärvi sijaitsee. Pohjoiseen paluumuuttajia pidetään ihan pimeinä ja me lappilaiset olemme kaikki poronpurijoita, vaikka emme porotaloudesta tietäisi sen enempää kuin etelä-suomalaisetkaan.
Aivan oman aloituksen voisi tehdä: Ohjeita Etelä-Suomen hiihtolomalaisille, jotka tulevat Lappiin kuin euroopan omistajat.
Mua lähinnä häiritsee sun teksteissä se että, ensimmäisessä viestissä olit sitä mieltä että täällä ei ole mitään, tai sitten vaan naama kurtussa käveleviä ihmisiä. Ilmatkaan ei ollut mieleen, me nyt satutaan täällä suomessa elämään neljää vuoden aikaa, luulis sun sen tietävän.
Vähän ajan kuluttua kirjoitat miten suomi on niin ihana maa ja kuinka rakas se sulle on, jotenkin hirveen ristiriitaista tekstiä.