Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun isäni luki mun päiväkirjoja, tutki kirjoituspöydän laatikoita, puuttui 18-vuotiaan yksityisasioihin, kontrolloi

Vierailija
29.06.2026 |

ja pomotti.

Ja minun mieheni mielestä olen paha ihminen kun en juuri välitä pitää yhteyttä isääni. "Se on kuitenkin sun isäs."

So? Ihan sama, minä en valinnut häntä isäkseni eikä hän omalla käytöksellään ole ansainnut yhteydenpitoa.

Nykyään, jos isäni alkaa ärhennellä tai syyllistää puhelun aikana, ilmoitan ihan tyynesti ettei mun tarvitse kuunnella tuollaista ja katkaisen puhelun. 

Mä niin kadehdin ihmisiä joilla on ollut hyvä ja kannustava isä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yhtään lohduttaa, niin äitini oli aivan samanlainen. Kyttäsi kaiken, lisäksi vähätteli, mollasi ja syyllisti sekä teki itsestään marttyyrin ja mykkäkouluili jopa pari viikkoa perheelle, että sai tahtonsa läpi.

Mieheni kuitenkin ymmärtää tämän ja sen, että en halua olla tekemisissä.

Vierailija
2/14 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini oli samallainen. Hän oli vain salakavala, toimi selän takana. Vasta kun aloin itsenäistyä alkoi toimia avoimemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini oli samallainen. Hän oli vain salakavala, toimi selän takana. Vasta kun aloin itsenäistyä alkoi toimia avoimemmin.

Alkoi siten kun varhaisnuorena lainaamani kirjaston kirjat eivät olleetkaan kirjastokassissa kun tultiin kotiin.

Vierailija
4/14 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko soitella. Onko sulla äitiä tai muu suku.

Vierailija
5/14 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko soitella. Onko sulla äitiä tai muu suku.

Ei niin. On vielä äiti, ja hänen kanssaan olen tekemisissä. Ovat siis eronneet vähän sen jälkeen kun muutin pois kotoa. Joskus tekisi mieli kysyä miksi äitini hyväksyi isäni käytöksen, oliko hän jotenkin sokea sille ja piti sitä normaalina.

Vierailija
6/14 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkaan isään ei voinut luottaa; ulkoisesti osaa näytellä taitavasti niille, joista kokee hyötyvänsä, mutta taustalla juonet menossa. Ihmiset ovat plus-miinus -kirjanpitoa taloudellisesti. Jos päädyt miinuspuolelle tai arvostelet, alkaa tiuskiminen, kontrollointi, manipulointi. En pidä yhteyttä enkä usko kauniisiin sanoihin.

Vierailija
7/14 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat kielsi laittamasta vessan ja kylppärin ovea lukkoon. Jos näin teki, isä tuli huutamaan ja uhkailemaan.

Äiti kuunteli vieressä kaikki puheluni, tutki toalettilaukku säännöllisesti, esti systemaattisesti tapaamasta omanikäisiä teini-iässä. Kaikki vasta-argumentointi, omien oikeuksien puolustaminen ja vastaan sanominen oli hänen mukaansa mielisairautta ja minut pitäisi kuulemma viedä psykiatriseen päivystykseen. Hän on haukkunut minua mielisairaaksi ainakin 4-vuotiaasta lähtien.

Lapsena ja teini-ikäisenä äitini vei minut kalliille yksityislääkäreille mitä moninaisimpia tutkimuksiin, vaikka minulla ei ollut mitään viitteitä mistään sairaudesta. Esimerkiksi vatsalaukun tähystys lapsena puuduttamatta ja ilman esilääkitystä 14-vuotiaana. Raajojen hermoratatutkimus, jossa jalat laitetaan täyteen pieniä neuloja joihin johtoja pitkin syötetään sähköimpulsseja. Suoliston varjoainekuvaus, jossa piti niellä suuret määrät pahanmakuista nestettä. Lannerangan kuvaukset. Lukuiset verikokeet ja käynnit syöpätautien poliklinikalla.

Mitään sairautta minulla ei ole todettu vieläkään. Olen 48v.

Kumpikin vanhempi on väitellyt tohtoriksi kovista tieteistä 80-luvulla ja ovat omien alojensa edelleen (kansainvälisestikin) arvostettuja guruja.

Vierailija
8/14 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vanhemmat kielsi laittamasta vessan ja kylppärin ovea lukkoon. Jos näin teki, isä tuli huutamaan ja uhkailemaan.

Äiti kuunteli vieressä kaikki puheluni, tutki toalettilaukku säännöllisesti, esti systemaattisesti tapaamasta omanikäisiä teini-iässä. Kaikki vasta-argumentointi, omien oikeuksien puolustaminen ja vastaan sanominen oli hänen mukaansa mielisairautta ja minut pitäisi kuulemma viedä psykiatriseen päivystykseen. Hän on haukkunut minua mielisairaaksi ainakin 4-vuotiaasta lähtien.

Lapsena ja teini-ikäisenä äitini vei minut kalliille yksityislääkäreille mitä moninaisimpia tutkimuksiin, vaikka minulla ei ollut mitään viitteitä mistään sairaudesta. Esimerkiksi vatsalaukun tähystys lapsena puuduttamatta ja ilman esilääkitystä 14-vuotiaana. Raajojen hermoratatutkimus, jossa jalat laitetaan täyteen pieniä neuloja joihin johtoja pitkin syötetään sähköimpulsseja. Suoliston varjoainekuvaus, jossa piti niellä suuret määrät pahanmakuista nestettä. Lannerangan kuvaukset. Lukuiset verikokeet ja käynnit syöpätautien poliklinikalla.

Kumpikin vanhempi on väitellyt tohtoriksi kovista tieteistä 80-luvulla ja ovat omien alojensa edelleen (kansainvälisestikin) arvostettuja guruja.

Et kai ole heidän kanssaan enää tekemisissä, ethän?

Vierailija
9/14 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti oli samanlainen rajaton. Luki päiväkirjat, kuunteli puhelut, kielsi yökyläilyt kavereiden luo, haukkui ulkonäköni (tyyliin: onneksi et ole kaunis niin eipähän miehet ahdistele). Narsisteja nämä tällaiset ihmiset on. 

Vierailija
10/14 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et kai ole heidän kanssaan enää tekemisissä, ethän?

Äitiini katkaisin välit kokonaan nelisen vuotta sitten. Hän ei tätä hyväksy ja on tullut esim. työpaikalleni kolme kertaa. Vimeinen käynti ihan hiljattain. Hän stalkkaa minua. Olen vaihtanut työpaikkaa 3vkoa sitten. En kertonut siitä kenellekään eikä tietojani löydy netistä. Silti hän oli selvittänyt sen. Hän on esiintynyt näissä tilanteissa rauhallisesti silloin kun paikalla on ollut yleisöä. Silti kuitenkin röyhkeän itsevarmasti ja voitonriemuisena virne kasvoillaan.

Erityisesti hän himoitsee tavata lapsiani ja yrittää saada heidät itselleen. Ovat alakouluikäisiä.

Isäni ei ole kiinnostunut asioistani, joten häneltä saan olla rauhassa.

Vierailija
11/14 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin vasta näin 36-vuotiaana, kun isäni tässä juuri kuoli, kuinka fucked up kyseinen henkilö lopulta oli. Kun olin lapsi, hän oli ajoittqin väkivaltainen ja pelottava sekä kylmä. Etäännytti meidät lapset isoäidistä ja omista sisaruksistaan, koska he olivat isän mielestä täysi narsisteja ja kohdelleet häntä huonosti. Aikuisiällä tultiin isän toimeen, koska mielistelin ja kehuin, koska sitä hän kaipasi.

Kun hän sairastui muutama vuosi sitten syöpään, hän alkoi syyllistämään minua jostain aivan mitättömistä jutuista, kuten en palauttanut jotain lainaamaani kirjaa. En vain muistanut eikä hän koskaan kysynyt sen perään. 

Hoidin häntä ja hänen asioitaan viimeisinä aikoina oman työni ja oman elämäni ohella, ja silti moni asia mitä hänen hyväkseen koitin tehdä oli väärin. Laitoin esimerkisksi astiat vääriin paikkoihin tiskatessani ja kerran hän alkoi raivota, kun vahingossa yritin hiljentää radiota, vaihdoin vahingossa kanavaa. Tuli aivan lapsuus ja isän raivokohtaukset lapsuudesta mieleen. 

Täytyy sanoa, että vaikka kuinka isääni rakastin, niin ei hän loppu viimeksi kovin rakastettava ollut. 

Vierailija
12/14 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on tällaiset tukiverkostot, kun lapsia syntyy. Veisitkö pienet lapset näille hoitoon?

Vierailija
13/14 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmyys on lisääntymisen edellytys, ja väestön ÄO laskeekin koko ajan.

Vierailija
14/14 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhmyys on lisääntymisen edellytys, ja väestön ÄO laskeekin koko ajan.

Minun isälläni on psykiatrin testeissä todettu Mensa-tason älykkyys.

T. Kahden tiedeihmisen jälkeläinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi