Voi voi, tuo maalaiset vs.kaupunkilaiset ketju, kylla ulkosuomalaista naurattaa!
.
Kommentit (62)
vittuilemistarkoitusessa niille tolloille maalaisille, jotka tulevat sinne teiden tukkeiksi. Ikäänkuin maaseudulla asuminen tai muualla Suoemssa asuminen tekisi ihmisestä tyhmän. Tätä mä en sulata.
Ja kun siellä joku kertoi rakastavansa omaa kotiseutuaan enemmän kuin helsinkiä, niin eiköhän se toivotettu samnatien takaisin sinne mistä on tullutkin. Sen sijaan olisi voinut vaikka kysellä kotiseudun hyviä puolia ja vertailla itsekin.
vittuilemistarkoitusessa niille tolloille maalaisille, jotka tulevat sinne teiden tukkeiksi. Ikäänkuin maaseudulla asuminen tai muualla Suoemssa asuminen tekisi ihmisestä tyhmän. Tätä mä en sulata.
Ja kun siellä joku kertoi rakastavansa omaa kotiseutuaan enemmän kuin helsinkiä, niin eiköhän se toivotettu samnatien takaisin sinne mistä on tullutkin. Sen sijaan olisi voinut vaikka kysellä kotiseudun hyviä puolia ja vertailla itsekin.
Pikkasen provosoi kun ensin haukkuu Helsingin ja sen jälkeen kertoo miten ihanaa on asua maaseudulla. Mitä muuta voi sanoa kuin että, muuta sitten sinne.
mutta "rakastan" kaupunkia ilmiöineen.
Sopivan suuri kaikissa mittapuissa kaikkea on riittävästi ei liikaa.
On aivan pakko päästä Helsinkiin joka kevät. Ensimmäisenä pistään silmään tietysti ihmiset "hei täällä on vain suomalaisia" siis ulkomaalaisten määrä on todella vähäinen verrattuna siihen kaupunkiin missä itse asun.
Hesalaiset pitävät minua varmast täysin tollona kun kuljen omassa maailmassani murteella kysellen. Kauppatorilla ryystän kahvia ja syön munkkia eikä ne hiiskatin suuret lokit haittaa päivääni pätkääkään.
Niin en ole tavannut vielä niitä ylpeitä hesalaisia, missä niitä liikkuu ja miten aidon "kundin" erottaa.
vai montako eurooppalaista pääkaupunkia tulee tuon jälkeen...
Helsinki on Euroopan 83. suurin kaupunki
En nyt sinällään ihan tuppukyläksi sanoisi :)
vai montako eurooppalaista pääkaupunkia tulee tuon jälkeen...
Helsinki on Euroopan 83. suurin kaupunki
En nyt sinällään ihan tuppukyläksi sanoisi :)
kertoa sellainen huomio että nimen omaan alkuperäiset helsinkiläiset on mukavia ja he eivät yritä esittää mitään kun taas sukulaisiani jotka ovat muuttaneet esim. koillismaan korvesta pk seudulle niin herrajumala että sitä ollaan leuhkoja ja muka muita parempia.
jos helsinki on euroopan kaupungeista 83. suurin,
ja sitten kysytään että no montakos euroopan pääkaupunkia tullee vielä sen jälkeen (kun tuo sijoitus nimenomaan kielii joidenkin mielestä kaupungin pienuudesta),
niin miten voi olla vastaus että tuon helsingin jälkeen on vielä noin 30 pienempää pääkaupunkia euroopassa...
jos maita on euroopassa kuitenkin noin 50 yhteensä...
en usko ihan nyt
siis kuinka monta maata ja siten pääkaupunkia eurooppaan nyt oikein mahtuu...???
siis kuinka monta maata ja siten pääkaupunkia eurooppaan nyt oikein mahtuu...???
Mutta muista että Euroopassa on aika monta pikkuvaltiota... Vai eikö niitä alsketakaan ;)
tuolla on lista Eurropan 500 isoimmasta kaupungista, pääkaupungit ISOLLA. Sieltä löytyy 20 pääkaupunkia ennen Helsinkiä.
http://www.citymayors.com/features/euro_cities1.html
jos helsinki on euroopan kaupungeista 83. suurin,
ja sitten kysytään että no montakos euroopan pääkaupunkia tullee vielä sen jälkeen (kun tuo sijoitus nimenomaan kielii joidenkin mielestä kaupungin pienuudesta),
niin miten voi olla vastaus että tuon helsingin jälkeen on vielä noin 30 pienempää pääkaupunkia euroopassa...jos maita on euroopassa kuitenkin noin 50 yhteensä...
en usko ihan nyt
Heti jos jollakulla on jotain kritiikkiä, vedetään herne nenuun. Jos ihminen on tollo, miten sen voi kauniisti sanoa?
Minusta sen toisen ketjun ap neuvoi pilke silmäkulmassa, ystävällisesti.
Sen sijaan maalaiset vetivät herneen nenäänsä ihan turhaan ja tosikkomaisuuttaan.
Sellainen olen minäkin, sekä Suomessa alunperin, sekä ulkomailla minne olen kotini perustanut. Minä hassulla tavalla olen nyt ylpeä molemmista kotimaistani, sekä tästä alueesta jolla nyt asun, sekä kotiseudustani Suomessa. Erittäin ällöttävän ylpeä. Joten tietenkin ymmärrän miten joku neljännen polven stadilainen olisi ihan yhtä paljon juuristaan ylpeä. Ja toisekseen tämä juntit ja kaupunkilaiset hommahan on ihan sama joka maassa.
tai pröystäilevinä. Minä en ole nähnyt sellaisia viestejä juurikaan. Päinvastoin olen nähnyt pilvin pimein viestejä, joissa MUUALTA KOTOISIN OLEVAT VÄITTÄVÄT Helsinkiläisiä ylpeiksi. Eikä tämä ole ollenkaan ainoa palsta tai keskustelu, missä tällaista tapahtuu. En muista vielä koskaan tavanneeni helsinkiläistä, joka korostaisi helsinkiläisyyttään, mutta sen sijaan olen tavannut kymmenittäin muualla asuvia ihmisiä, jotka kokevat helsinkiläiset sellaisiksi - yleensä sitä enemmän, mitä vähemmän ovat helsinkiläisiä tavanneet.
Toinen juttu on se, että naureskellaan sille, että helsinkiläiset pitäisivät itseään suurkaupunkilaisina tai Helsinkiä sellaisena. Taaskaan en ole törmännyt yhteenkään helsinkiläiseen, en täällä keskusteluissa enkä elävässä elämässä, joka näin väittäisi. Pikemminkin tuntuu olevan niin, että muualla Suomessa asuvat ja ulkosuomalaiset VÄITTÄVÄT helsinkiläisten näin luulevan. Esimerkiksi nyt juuri tuossa ketjussa, jota tässäkin tarkoitetaan, ei muistaakseni yksikään pääkaupunkiseudulla asunut väittänyt asuvansa suurkaupungissa tai metropolissa, mutta muualta kotoisin olevat sitäkin innokkaammin mollasivat helsinkiä pikkukaupungiksi.
Mikä ihme siinä on, että helsinkiläisiä ja Helsinkiä saa mollata estoitta, mutta jos helsinkiläiset puolustautuvat tai joku uskaltautuu mollaamaan jotain muuta paikkakuntaa, niin heti syytetään ylpeiksi ja pröystäileviksi?
t. Maalta kotoisin oleva, 10 vuotta Helsingissä asunut nykyinen pääkaupunkiseutulainen.