Onko tämä uskottomuutta / pettämistä???
Kuin omasta elämästäni paitsi joululahjaa en ostanut ja sanoisin silti sitä pettämiseksi. Onneksi pääsin siitä tilanteesta eroon ja nyt asiat selvitetty mieheni kanssa.
Ei kiitos enää..
Kommentit (39)
Miten olette selvittäneet itsellenne, mikä on oikein ja väärin? Kaikki on suhteellista. Joillakin on jopa avoin suhde, jotkut parit sekstaavat toisten parien kanssa yhteisestä sopimuksesta. Jotkut parit taas ottavat "perheeseensä" kolmannen henkilön, joka on suuntautumiseltaan bi-seksuaali. Ja mitä kaikkea niitä onkaan, sekaperheitä, joissa on heteroita ja homoja ja heillä keskenään lapsia. Missä on absoluuttinen ohjenuora, jota vasten voi kaikkea peilata?
Mutta siis selkeä mielipiteeni on, että puolisosi on pettänyt sinua.
rajoilla, että ollaanko ihastuneita tai ei. Pidemmän päälle tulee eteen fyysisyyttä tai sitten suhde laimenee ystävyydeksi. En tiedä onko pettämistä, riippuu ihan niistä rajoista mitä olette suhteeseenne laittaneet. Minua mietityttäisi ap:nä eniten, että mitä sellaista tuo toinen nainen miehelleni antaa mitä ei voi minulta saada. Toisaalta se, että pitävät rajaa toisilleen, ettei hairahduta vaarallisille vesille on huomaavaista ja kertoo siitä, että omaa puolisoa halutaan kunnioittaa, eikä omasta suhteesta haluta luopua.
Tuon pystyisin hyvin antamaan anteeksi, mitään edes yhden illan seksihairahdusta en pystyisi.
Mun mielestäni tuossa ollaan pidetty rajoja aika hyvin, tuntuu että paremminkin ovat hyviä ystäviä. Ovat tiedostaneet tilanteen ja halunneet pysyä asiallisilla vesillä.
Minustakin tuollainen olisi pahempaa kuin känninen pikapano.
Semmonen juttu vaan, että itse kyllä epäilisin, että seksi on kuviossa mukana ;-(. Toivottavasti olen väärässä.
hieman ehkä arveluttavaa, mutta ei pettämistä niinkuin mä sen koen.
Kaikki puhuu suhteestaan toisille ihmisille. Tottakai. kyllä minäkin välillä pajatan niin maan p''''leesti äijäni toilailuista ystävilleni. Myös äitini ihan kysyy silloin tällöin, että miten meidän suhde voi jne.jne.
En epäile hetkeäkään etteikö myös mieheni välillä "haukkuisi" minua muille. Ihan normaalia ja tervettä.
Ap:n mieshän piti salaa yhteyttä tähän "ystäväänsä" ja sanoi RAKASTAVANSA tätä.
Mikä ihmisiä vaivaa jos tyollaisesta ajatellaan vain että kyllä mäkin ystävilleni uskoudun..
Jos rakastaisin jotain muuta miestä kuin omaani ja vielä sanoisin sen tälle rakkauteni kohteelle, ostaisin hänelle lahjoja ja pitäisin salaa yhteyttä, niin totta pirussa se olisi pettämistä!
Kertoiko kuitenkaan kaikkea?
Jos tapailivat ja olivat rakastuneita peräti puoli vuotta, niin eivätkö todella edenneet fyysiselle asteelle? Luulisin että lyhyemmässä ajassa olisi selvinnyt etteivät halua edetä pidemmälle. Olen pahoillani, mutten usko että seksi jäisi puuttumaan puolen vuoden suhteesta. Jos olisivatkin vain olleet ihastuneet toisiinsa ja pidättäytyneet etenemisestä, mutta nyt antoivat suhteen täysin edetä. Miehesi taitaa kaunistella totuutta kun pelkää reaktiotasi. Miehen suhdehan on nyt ohi? Entä jos kokeilisit varoittamatta tavata toisen naisen ja kysellä tältä mitä heidän välillään tapahtui ja miten nainen sen koki. Oliko hänelle kyse ystävyydestä vai rakkaudesta, entä oliko suhde seksuaalinen. Ja jos nainen on valmis kertomaan sinulle, itselle olisi todella tärkeää tietää, oliko mies valmis jättämäänminut tai edes harkitsemaan sellaista, vai oliko toinen nainen vain "lisuke" hänen rakkauselämässään.
Salaiset yhteydenpidot ja lahjojen ostamiset. Äärimmäisen loukkaavaa. Olen pahoillani puolestasi ap.
ei tekstiviestejä ei tapaamisia niitä salaisia siis.
jos on ystävä vaan niin oman kumppaninhan voi sinne ottaa mukaan tapailemaan ja kahvittelemaan
Aika omituista joo, jos joku vertaa tuota ap:n tapausta samaan kuin "kaverin kanssa jutteluun iltalenkillä".
Tuossahan mies sanoi rakastavansa toista naista ja kaiken muunkin teki SALASSA ap:lta.
Omasta mielestäni fyysinen pettäminen, siis seksi, on vielä pahempaa, mutta toki tämäkin on lähes yhtä paha. Itse siis kuulun siihen koulukuntaan, joka pitää seksiä, vaikkakin satunnaista sellaista, kaikista pahimpana pettämisenä.
Itse voin uskoa, ettei välttämättä mitään fyysistä ole tapahtunut, mutta toki voi olla toisinkin, kuten moni veikkailee.
Itse voin uskoa, ettei välttämättä mitään fyysistä ole tapahtunut, mutta toki voi olla toisinkin, kuten moni veikkailee.
35 on mies ja tietää, että me ei ruveta 6kk kestävään seksittömään suhteeseen.
Mutta olette ihania kun olette noin sinisilmäisiä.
suhteessa, joka vastaa tismalleen ap:n kuvailemaa. Eli olen pettänyt henkisesti, mutten ollut sängyssä ko. miehen kanssa. Suudeltiin ja halailtiin, muttei sekstailtu.
Ja kumma kyllä: se toinen osapuoli oli mies, joten on sitä - todistettavasti - olemassa sellaisiakin sivusuhteita, joissa EI harrasteta seksiä.
Joten edellä naisia sinisilmäisiksi haukkuva "mies" (juupajoo olet...) ei edusta kaikkia maailman miehiä.
Eihän mikään asia maailmassa ole täysin mustavalkoinen ja vaikka 1 poikkeus löytyykin niin silti ap:n ja 43:sen kuvailema seksitön suhde on hyvin harvinainen. Ei yksi pääsky kesää tee.
Sinisilmäisyys ei ollut tarkoitettu naisille moitteeksi vaan kehuksi. Parempihan on uskoa ihmisistä hyvää kuin pahaa. Haukkua kuuluisi mun kaltaisia kyynisiä tyyppejä. En tietenkään edusta kaikkia maailman 3 mrd miestä mutta kyllä mulla jonkunlainen käsitys on miesten ajatusmaailmasta.
35=42
Älä suotta puhu siten, että ap:n miehen (mahdollinen) seksitön suhde olisi jotenkin erityisen poikkeava tapaus tai "yksi pääsky". Tämähän ei missään nimessä ole totta.
Juu, osa miehistä on kaltaisiasi, jotka eivät missään nimessä ryhtyisi seksittömään suhteeseen. Esim. kaveripiirissäni on muutamia kaltaisiasi suoran toiminnan miehiä.
Osa taas on sellaisia jotka voivat hyvin ryhtyä seksittömään tai seksilliseen suhteeseen.
Ja sitten vielä on osa, jolle kynnys nimenomaan seksilliseen suhteeseen on todella iso.
Itse miehenä ajattelen juurikin niin, että nimenomaan seksissä menee se ratkaisevin pettämisen raja (siis vaikka ap:n kuvaama toimintakin on pettämistä, mutta seksi vielä enemmän). Näin ollen voisin hyvin kuvitella, että jos olisin ihastunut vieraaseen naiseen, voisin hyvin jahkailla pitkään sen kaikista ratkaisevimman askeleen ottamista, vaikka mieli tekisikin pirusti. Ja sittenhän on vielä se toinenkin osapuoli. Voi hyvin olla, että nainen on ollut tuossa se jahkailija ja ap:n mies olisikin halunnut seksiä, muttei ole sitä saanut. Ei voi tietää....
Älä suotta puhu siten, että ap:n miehen (mahdollinen) seksitön suhde olisi jotenkin erityisen poikkeava tapaus tai "yksi pääsky". Tämähän ei missään nimessä ole totta.
Kyllä mulla on oikeus esittää asiasta oma käsitykseni, vastaavasti lukijalla on oikeus päättää uskoako vaiko ei.
Voittehan te tietenkin työntää pään pensaaseen ja uskoa, että suurin osa miehistä tyytyy 6kk mittaiseen seksittömään suhteeseen. Kuinka vaan.
35=42
Monen mielestä tuo on pettämistä, mutta joittenkin mielestä ei ole.
Mulla on omakohtainen kokemus vastaavasta, mutta en ole miehesi toinen nainen, tämä "mun" mies ei osaa suomea eikä asuta Suomessa.
Ystävystyimme työpaikalla ja salakavalasti vuosien mittaan ystävystyminen kasvoi ihastumiseksi. Välillämme on mieletön kemia ja syksystä lähennyimme suuteluasteelle ja tajusimme, että tässä on vaarassa alkaa seksisuhde.
Kumpikaan ei sitä varsinaisesti halunnut, koska miehellä on tyttöystävä, mutta himo välillämme oli/on valtava. Minusta naisesta se oli kiinni, että seksiä ei harrastettu, vaikka olen sinkku, en minä siinä olis ketään pettänyt.
Pikkuhiljaa suhde vaan alkoi ajautua syvemmäksi ja tunteet alkoivat tulla kuvaan. Enää ei ollutkaan kyse siitä seksistä (yhdyntää ei koskaan tapahtunut, kaikkea muuta kyllä) mutta juttelimme tuntikausia (mies mm. kertoi paljon tästä naisestaan) ja olimme sylikkäin ja nautimme toistemme tuoksusta ja sydämensykkeestä, kuuntelimme toisiamme ja musiikkia ja tanssimme ja jaoimme elämäämme. Ja mies sanoikin, että hänen tyttöystäväänsä loukkaisi paljon enemmän tämä, että hän viihtyy niin mun kanssa ja viettää aikaa kanssani, kuin että olisimme harrastaneet seksiä. Olen aivan samaa mieltä!
Hänen nainensa aavisti, että meidän välillä on jotain (kyllähän hän miehensä maun tuntee) ja vaati sitten kerran miestä vastaamaan, ollaanko me rakasteltu. Totuudenmukainen vastaus oli ei, mutta pian tämän jälkeen, koska mies rakastaa naistaan eikä halua tätä loukata, lopetimme tapailun. Tästä on vähän aikaa vasta, ja haavat ovat auki molemmilla. On vaikeaa kohdata, ja jatkaa vain kavereina. Mies ei kestä melkein tervehtiäkään mua ja jos juttelen muitten kanssa, hän murjottaa. Eilen viimeksi törmäsimme kaikki kolme ja tilanne oli vaivautunut, mutta tiedän, että kumpikaan heistä ei koskaan tule kenellekään kertomaan, että meillä oli se juttu. Sehän osoittaisi, että jotain heidän suhteestaan puuttui.
Vaikka surettaa valtavasti menetty hyvä läheinen ystävä (en koskaan kutsuisi häntä rakastajaksi), niin tuntuu hyvältäkin, oikealta, että mies kuitenkin valitsi sen oikean naisensa ja pysyi tälle jos nyt ei uskollisena täysin, ainakin valitsi jatkaa tämän kanssa.
Todennäköisesti suhde on edennyt paljon pidemmälle kuin miehesi antaa ymmärtää, esim. seksiä on kaiken järjen mukaan harjoitettu. Et ole vain saanut vielä pumpattua kaikkia tietoja, tuskin saatkaan.
että aikuiset ihmiset ovat toisiinsa rakastuneita mutta eivät muka harrasta seksiä.
täällä - että jos väittää ettei olla sekstattu, niin asia on ihan ok. Eli ukko valehtelee kirkkain silmin, koska kuvittelee pääsevänsä kuin koira veräjästä. Syy siihen, miksi ehkä tunnusti kertoneensa rakastavansa tätä kolmatta osapuolta on luultavasti se, että siten ukko ajattelee tekevänsä pettämisestä jotenkin herttaista , "ei-likaista".
Miettikääpäs pöljät, jos te sanoisitte jollekin vieraalle ukolle, että RAKASTATTE sitä, niin ettekö te muka kokisi pettävänne omaa ukkoanne?
Kenkää ap vaan tuollaiselle äijälle. Kun kerran on alkanut ruoho aidan takana vihertää, niin saattaa se vihertää joskus toisenkin kerran...
Varsin yleistä varmasti.. Joka suhteeseen noita juttuja tuntuu olevan, jos pitkä suhde takana.
Ihastumisia/rakastumisia tulee ja menee, eri asia sitten miten eri henkilöt pystyy asian käsittelemään ja voiko avioliittoa jatkaa uskottomuuden jälkeen.
Itsellä kokemusta samasta ja on pystytty jatkamaan...
Tuon pystyisin hyvin antamaan anteeksi, mitään edes yhden illan seksihairahdusta en pystyisi.
Mun mielestäni tuossa ollaan pidetty rajoja aika hyvin, tuntuu että paremminkin ovat hyviä ystäviä. Ovat tiedostaneet tilanteen ja halunneet pysyä asiallisilla vesillä.