Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ei vaunuja/rattaita hulluillepäiville!

Vierailija
02.04.2009 |

Sellainen pyyntö, että mitäs jos alennuskampanjapäivinä jätettäisiin ne lastenvaunut/rattaat kaupan ulkopuolelle.

Alennusmyynneissä on muutenkin ahdasta käytävillä, joita ei ole suunniteltu vaunuille. On tosi ikävää, kun vaunuja ja rattaita työntävät vanhemmat ruuhkassa tönivät muita, myös vanhuksia ja muiden lapsia, kipeästi vaunuillaan.

En muutenkaan tiedä, kannattaako vaunuikäistä vauvaa tai vielä rattaissa istuvaa lasta oikeasti raahata alennusmyyntiruuhkaan. He eivät tee siellä mitään paitsi hermostuvat. Mikä taas tuli koettua näillä hulluillapäivillä. Ajatelkaa kiltit vanhemmat lapsianne ja muita.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät pääse koskaan mihinkään, jos eivät ota vaunuja mukaan. Siksi en halua kieltää vaunuja Hulluilla päivillä. Mutta vaikka siellä kuinka kauniisti ja varovaisesti vaunuilla yrittää ajella, ne tukkivat ja ruuhkauttavat paikkaa - saati sitten niiden vaunut, jotka eivät piittaa kuin omasta navastaan.

Jotain rajaa pitäisi saada. Tampereellakin oli ihan mieletön määrä vaunuja, ja totta hevetissä ne tukkivat väyliä. Itse en ole koskaan mennyt vaunujen kanssa Hulluille päiville enkä mene: jos en saa lapsenhoitajaa, niin jätän menemättä muiden ja myös itseni vuoksi. Hullut päivät ei ole kuitenkaan mikään kansalaisoikeus, joka jokaisen pitää saada.

Vierailija
42/58 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

riippuu tosi paljon kaupungista.

Helsingissä en minäkään ehkä lähtisi vaunujen kanssa hp:lle, mutta Oulun stockalla on kyllä hulluilla päivillä saman verran porukkaa kuin Helsingin stokalla peruspäivänä. Ihan hyvin mahtuu kulkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne oli ihan normaalit lastenvaunut.

T.39

Niitä myydään ihan lemmikkiosastolla.

Missä puskassa olet elänyt?

Vierailija
44/58 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tahansa. Kyllä se vaunuja työntävälle on aina kaikkein suurin koitos.

Kuka se nyt täällä on itsekäs - minusta se, joka haluaa ITSE päästä aleen ilman hankalaksi kokemiaan kanssaihmisiä. Turha verhota itsekkyyttä mukapyyteettömyyteen ja siihen, että muka ajaa jotain yhteistä etua, ei sellaista olekaan.

Vierailija
45/58 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoakaan mistään hulluista päivistä. Paikalliseen puotiin voi mennä rauhassa rattaiden kanssa, siellä ehkä on yksi tai kaksi muuta asiakasta. =)

Vierailija
46/58 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kahden lapsen ja rattaiden kanssa Hulluilla päivillä. Ja arvatkaa mitä! En ollut edes aikeissa ostaa mitään! Lapset vaan halusivat nähdä kummituksia ja kummitusilmapalloja. Silti menin tukkimaan maksavien asiakkaiden reitit!

Vierailija
47/58 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin keskustassa, mutta hyvin sinne olisi mahtunut monta

äiti/isä + rattaat -yhdistelmää! Tilaa riitti, eikä ahdistanut.

Aina jonkun pitää tehdä pikkuasiasta ongelma. :) "Live and let live".

Vierailija
48/58 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteä lapsen kanssa Hullujen Päiville! Ensinnäkin HP on pahaan pöpöaikaan, ja sellaisessa ihmisjoukossa kun kuljettaa lasta, niin ei tarvitse olla kovin einstein tajutakseen, että miksi Yenni-Yeninalla on taas oksennustauti / nuha / influenssa / noro / rota jne!!

Toisekseen on suorastaan rikkomus ihmisoikeuksia raahata vauva / lapsi tuollaiseen rysään istumaan vaunuissa topattuna, sama koskee esim. SkiExpoa, Matkamessuja jne...

Ja kolmanneksi, kun lähden shoppailemaan, teen sen mieluiten niin, että lapsi on esim. kotona isän / isovanhempien kanssa, saa leikkiä rauhassa, nukkua päiväunet rauhassa ja käydä esim. puistossa kavereita moikkaamassa. Se on sekä äidin että lapsen edun mukaista!

Joskus tietenkin on pakkotilanteita, että on lähdettävä lapsen kanssa tämän tyyppisiin paikkoihin, mutta mielestä Stockan Hullujen Päivät eivät sellainen hätätilanne ole!

Vierailija
49/58 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä kypsyttää, kun just kaupoissa tukkivat vaunuilla kaikki käytävät. Ei se nyt niin mahdotonta liene vähän katsoa mihin vankkurinsa parkkeeraa.

Tai kun tullaan muskarista tms. laumana. Kolmetkin rattaat rinnakkain, yritä siinä sitten väistää johonkin, mammathan ei väistä.

Tietty kunnioitus toisia ihmisiä kohtaan on kadonnu. Ennen ihmiset oli kohteliaampia ja otti enemmän muita huomioon. Nyt on vain se minä-minä ja vielä kerran minä ja minun tarpeeni. Ja tämä koskee ihan kaikenikäisiä, niin miehiä kuin naisia.

Vierailija
50/58 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä kenenkään, ei rattaiden kanssa eikä ilman! Ei edes rahansäästösyistä. Muualta saa samaan hintaan ja eipähän tarvitse sitten kaupitella huutonetissä ostohysteriassa haalittua haalareita.

No mä äänestin jaloilla kun mua ei se rysis kiinnostanut. Eli mä läksin pois ja kävin muista kaupoista ostamassa ne jutut mitä tarttin (eikä muuten maksanut yhtään enempää) ja niissä kaupoissa sain myös palvelua. .

Rattaita lykkien tai ilman kärryjä.

Vierailija
51/58 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka sinä et halua kulkea julkisilla paikoilla lapsesi kanssa se ei tarkoita, että muut eivät haluaisi. Monelle ei ole mikään ongelma pitää lasta tai jopa lapsiaan mukana arkipäivän puuhissa.

On suorastaan rikkomus ihmisoikeuksia vastaan lukita lapsi jonnekin pumpulimaailmaan muka turvaan ihmisiltä ja pöpöiltä.

Kun lapsi sitten joskus joutuu sen ulkomaailman kohtaamaan on se sekä fyysinen että henkin rasitus sairasteluineen ja pelkoineen.

Onko sinulle ulkomaailma ja Stockan Hullut Päivät sama asia?! Normaali kaupungilla liikkuminen, arkisissa tilanteissa mukana oleminen on tietenkin ok, mutta käsittääkseni tässä ketjussa puhutaan nimenomaan Hulluista Päivistä?

Ja pöpöiltä kannattaa lasta suojata tiettyyn ikään, luulisi sinultakin hymyn hyytyvän, jos parin kuukauden ikäinen vauvasi makaisi teho-osastolla hengityskoneessa saatuaan rs-viruksen... Mutta sinä ehkä olet juuri sellainen vanhempi joka kuljettaa lastaan kipeänä ympäriinsä, "mukana arkipäivän puuhissa" välittämättä siitä mitä pöpöjä levitätte kulkiessanne.

Oletko tosissasi sitä mieltä, että Hullut Päivät ovat lapsen mielestä mukava paikka? Se aistiärsykkeiden määrä pienelle lapselle on aivan liikaa, ja TARPEETONTA. Tottakai lapsia pitää kuljettaa mukana "ulkomaailmassa", käydä heidän kanssaan ravintoloissa syömässä, ostoksilla, muuten vaan kaupungilla kävelemässä jne. Mutta ei kait sitä ihan joka paikkaan tarvitse tunkea, kuten juuri esim. Stockalle Hullujen Päivien aikaan? Välillä voisi miettiä sitä lapsenkin parasta...

Vierailija
52/58 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteä lapsen kanssa Hullujen Päiville! Ensinnäkin HP on pahaan pöpöaikaan, ja sellaisessa ihmisjoukossa kun kuljettaa lasta, niin ei tarvitse olla kovin einstein tajutakseen, että miksi Yenni-Yeninalla on taas oksennustauti / nuha / influenssa / noro / rota jne!!

Toisekseen on suorastaan rikkomus ihmisoikeuksia raahata vauva / lapsi tuollaiseen rysään istumaan vaunuissa topattuna, sama koskee esim. SkiExpoa, Matkamessuja jne...

Ja kolmanneksi, kun lähden shoppailemaan, teen sen mieluiten niin, että lapsi on esim. kotona isän / isovanhempien kanssa, saa leikkiä rauhassa, nukkua päiväunet rauhassa ja käydä esim. puistossa kavereita moikkaamassa. Se on sekä äidin että lapsen edun mukaista!

Joskus tietenkin on pakkotilanteita, että on lähdettävä lapsen kanssa tämän tyyppisiin paikkoihin, mutta mielestä Stockan Hullujen Päivät eivät sellainen hätätilanne ole!

Vaikka sinä et halua kulkea julkisilla paikoilla lapsesi kanssa se ei tarkoita, että muut eivät haluaisi. Monelle ei ole mikään ongelma pitää lasta tai jopa lapsiaan mukana arkipäivän puuhissa.

On suorastaan rikkomus ihmisoikeuksia vastaan lukita lapsi jonnekin pumpulimaailmaan muka turvaan ihmisiltä ja pöpöiltä.

Kun lapsi sitten joskus joutuu sen ulkomaailman kohtaamaan on se sekä fyysinen että henkin rasitus sairasteluineen ja pelkoineen.

Vierailija
53/58 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mennä kenenkään, ei rattaiden kanssa eikä ilman! Ei edes rahansäästösyistä. Muualta saa samaan hintaan ja eipähän tarvitse sitten kaupitella huutonetissä ostohysteriassa haalittua haalareita.

No mä äänestin jaloilla kun mua ei se rysis kiinnostanut. Eli mä läksin pois ja kävin muista kaupoista ostamassa ne jutut mitä tarttin (eikä muuten maksanut yhtään enempää) ja niissä kaupoissa sain myös palvelua. .

Rattaita lykkien tai ilman kärryjä.

Vierailija
54/58 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos teitä häiritsee lastenrattaat, entäpä pyörätuolissa liikkuvat? Pitäisikö heitäkin kieltää tulemasta sen apuvälineensä kanssa hulluille päiville? Minusta perusasia on sama; lapsi, joka ei osaa/jaksa vielä kävellä itse ja aikuinen, joka ei kykene kävelemään. Mitäs, jos joku työntää 10vuotiasta lasta pyörätuolissa. Onko sekin hyihyi, menkää pois -reaktion paikka? Aivan yhtä suuri "haitta" siitä on kanssaihmisille kuin niistä lastenrattaistakin.

ps. Olen käynyt itse kerran hulluilla päivillä - ollessani lapseton. Joten en ole ollut häiritsemässä teidän ihanaa hullutteluanne. Minä en vain käsitä, miten lastenrattaat voivat olla niin suuri asia.

No juuri näin!!!ja aamen.

Vierailija
55/58 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin turhaan paikkaan kuin hulluille päiville lastenvaunujen kanssa. Eikä siitä, etteikö saisi lähteä minnekään vaunujen kanssa.

Pyörätuolissa liikkuvien vetäminen tähän on taas tyypillistä av-saivartelua. Pyörätuolissa istuvilla ei ole vaihtoehtoja. Enkä sitä paitsi ole koskaan nähnyt pyörätuolilla liikkuvaa tällaisissa ruuhkaisissa massahysterian valtaamissa alennusmyynneissä.

Vierailija
56/58 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vaikka sinä et halua kulkea julkisilla paikoilla lapsesi kanssa se ei tarkoita, että muut eivät haluaisi. Monelle ei ole mikään ongelma pitää lasta tai jopa lapsiaan mukana arkipäivän puuhissa."

Hullut Päivät on hieman eri juttu - pitäisi pystyä katsomaan asiaa muidenkin kuin itsensä kannalta. Lastenvaunut on tiellä siellä. Ne on tiellä myös ruuhkabussissa. Ei voi mitään. En pysty kuvittelemaan, mitä kiksejä uhmakkaat äidit saavat kun tunkevat ehdoin tahdoin vankkureineen pahimpaan ryysikseen. Sama on tietysti vanhojen mummujen laita. Hekin tuppaavat mielellään hoidattamaan päivän seurustelukiintiöitään aikana, jolloin muutkin ihmiset on liikkeellä.

Vierailija
57/58 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rattaat tottakai mukana ja ihan sisälle asti ne vein. Mä tulin siihen tulokseen että ei enää ikinä! Ei mun lapsi hermostunut, oli niin pieni vielä, mä itse oli tulla hulluksi.

Toisaalta taas on varmaan ihmisiä jotka haluaa sinne ihan varta vasten silloin, eikä ole sitä lastenhoitoapua, pakkohan se on silloin ottaa muksu mukaan, eikä kaikki uskalla jättää rattaita ulkopuolelle.

Ei mullakaan ollut lastenhoitoapua päivisin. Oma mies on palomies, ja se saattaa olla pitkän ajan poissa kotoa.

Vierailija
58/58 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin voisi vähän katsoa kuinka niitten hyökkäysvaunujen kanssa kulkee eikä aina tukkia kaikkia käytäviä ja jalankulkuväyliä. Tuttua tutumpi näky on kun kaksi isoahterista mammaa työntää perä pitkällä kärryjään kaksi rinnakkain.

Ymmärrän että on hankala jutella jos kulkee peräkkäin mutta kun ei edes kohdatessa harkitakaan väistämistä. Olisi ehkä ihan kiva lähteä välillä ilman niitä lapsia käymään jossain ettei ihan mökkiydy!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi