Ei vaunuja/rattaita hulluillepäiville!
Sellainen pyyntö, että mitäs jos alennuskampanjapäivinä jätettäisiin ne lastenvaunut/rattaat kaupan ulkopuolelle.
Alennusmyynneissä on muutenkin ahdasta käytävillä, joita ei ole suunniteltu vaunuille. On tosi ikävää, kun vaunuja ja rattaita työntävät vanhemmat ruuhkassa tönivät muita, myös vanhuksia ja muiden lapsia, kipeästi vaunuillaan.
En muutenkaan tiedä, kannattaako vaunuikäistä vauvaa tai vielä rattaissa istuvaa lasta oikeasti raahata alennusmyyntiruuhkaan. He eivät tee siellä mitään paitsi hermostuvat. Mikä taas tuli koettua näillä hulluillapäivillä. Ajatelkaa kiltit vanhemmat lapsianne ja muita.
Kommentit (58)
että äideiltä ja lapsilta vaunuineen kielto hulluille päiville, jotta "normaalit" ihmiset pääsevät ostoksille.
T. äiti ja kolme lasta
ja tungoksesta niin paljon, että pitää täälläkin valittaa ja ehdotella kaikenlaisia liikkumiskieltoja pysykööt itse poissa hulluilta päiviltä ja muista paikoista, missä on paljon ihmsiä.
Stockalle ei pääsis vaik kolmeen tuntiin muita kun ihmiset vaunuilla ja rattailla. Oisko helppoo. Sellanen asiakas palaute.
T.äiti ja kaksi lasta 2 ja 3
asiakaspalaute stockkalle
että äideiltä ja lapsilta vaunuineen kielto hulluille päiville, jotta "normaalit" ihmiset pääsevät ostoksille.
T. äiti ja kolme lasta
[/quote]
Minua on jo pitkään mietityttänyt, mitä te ihmiset luulette saavanne, kun lähdette ulos kaupungille - sinne, missä on muitakin ihmisiä? Ajatteletteko kenties, että siellä on autuas rauha, mikään ei häiritse sinun päivääsi, kenenkään koira ei kuse lyhtypylvääseen, kenenkään vauva ei itke...? Ihan oikeasti teillä on sellainen mielikuva liikumisesta paikassa, jossa on MUITAKIN?
Itselläni 2 lasta, joista vanhempi ei voinut pienenä sietää julkisia paikkoja. Häntä pelotti. Me pysyimme hänen kanssaan vuoden kotona tai hankimme lastenhoitajan (muistaakseni kaksi kertaa sen vuoden aikana). Tämä juniori taas on aivan eri maata ja hän nauttii ihmisvilinästä. Me siis liikumme kaupungilla.
Häiritsemme varmasti ihmisiä, kun meillä on lastenrattaat, pieni lapsi juoksee omilla jaloillaan, saatamme joskus korottaa ääntämme (esim. huikkaan vanhemmalle että odota hetki) jne. Mutta tiedättekö mitä, minä en ihan rehellisesti sanoen välitä siitä. Minulla on aivan yhtä suuri oikeus liikkua ihmisten seassa kuin niillä kaikilla muillakin ihmisillä, ja kyllä, juuri sellaisena kuin satun olemaan.
Minulle ei tulisi pieneen mieleenkään valittaa, kun jonkun vauva huutaa kahvilassa. Vauvat ovat sellaisia. Se ei saa olla este äidin pääsylle ulkomaailmaan. Sillähän sitä vasta tehdäänkin masentuneita, yksinäisiä äitejä, jos heiltä kielletään kontaktit arkiseen hyllerrykseen - kuten hulluihin päiviin, jos hän niistä pitää. On eri asia huudattaa lasta väkisin rattaissa - näitäkin kyllä näkee - kuin mennä ruuhkaan lapsen kanssa, joka siitä nauttii.
Ja jos teitä häiritsee lastenrattaat, entäpä pyörätuolissa liikkuvat? Pitäisikö heitäkin kieltää tulemasta sen apuvälineensä kanssa hulluille päiville? Minusta perusasia on sama; lapsi, joka ei osaa/jaksa vielä kävellä itse ja aikuinen, joka ei kykene kävelemään. Mitäs, jos joku työntää 10vuotiasta lasta pyörätuolissa. Onko sekin hyihyi, menkää pois -reaktion paikka? Aivan yhtä suuri "haitta" siitä on kanssaihmisille kuin niistä lastenrattaistakin.
ps. Olen käynyt itse kerran hulluilla päivillä - ollessani lapseton. Joten en ole ollut häiritsemässä teidän ihanaa hullutteluanne. Minä en vain käsitä, miten lastenrattaat voivat olla niin suuri asia.
Ihan mulla itku tässä tuli kun luki teidän riipaisevia tekstejä kokemuksistanne siellä hulluilla päivillä. Miten voi olla niin ajattelemattomia äitejä että ne lähtee häiritsemään kauppoihin teitä kun kaikessa kiireessänne ruokatunneilla ja kahvitauoilla ryntäilette etsimässä kaikkea välttämätöntä mitä teillä ei muuten olisi varaa hankkia. Kerrankin kun saisi jotain luksusta elämään... Sitten tulee nämä lastenvaunuterroristit joilla olisi mahdollisuus milloin vain mennä tuhlaamaan kotihoidontukensa.
Ja anteeksi vielä kaikille kun tänään jouduin vauvan kanssa matkarattailla raivaamaan tietä siellä kun piti viedä hänet lääkäriin. Voin vain kuvitella miten ärsytti. Yksikin vanha herra oli aivan raivon partaalla, tuuppi hulluna kun oli niin kiire saamaan jotain alennuspullaa. Yritin kyllä huudella anteeksipyyntöä perään...
Taas itsekkäät ihmiset täällä valittamassa. Mä olin eilen tyttöni kanssa hulluilla päivillä ja meistä tuskin oli kellekään haittaa! Tyttö istui nätisti kärryissään ja popsi rusinoita. Kärryt ovat kapeat sateenvarjorattaat elikkä meidän ohitsemme pääsi hyvin.
Pitäisikö nyt kieltää myös lihavia ihmisiä (mammoja) menemästä hulluille päiville? He meinaan ovat oikeasti tien tukkeena ja kävelevätkin hitaasti....
Ja sitten vinkki teille, joilla ei ole lastenrattaita matkassa: KÄYTTÄKÄÄ LIUKUPORTAITA, jookos?! Ikävää oli ootella kärryineni hissiä vartti, kun kaikki hissit ovat täynnä ihmisiä, joilla jalat toimivat.
Käväisin eilen Oulussa hulluilla päivillä 1 1/2 vuotiaan poikani kanssa - rattaiden kanssa tietenkin. Ei ole koskaan pahemmin hullut päivät kiinnostaneet mutta nyt päätin käydä katsomassa. Siellä oli aivan oikeasti "hullu meininki". Lastenvaateosastolla oli sairaasti porukkaa ja kaikki tietenkin rattailla. Käytävät tukossa niin jotta liikkumaan ei pääse jne....
No mä äänestin jaloilla kun mua ei se rysis kiinnostanut. Eli mä läksin pois ja kävin muista kaupoista ostamassa ne jutut mitä tarttin (eikä muuten maksanut yhtään enempää) ja niissä kaupoissa sain myös palvelua. Saan yleensä aina palvelua kun muksun kanssa menen vaateostoksille - ne kaupan tädit ilmeisesti ajattelee jotta isä poloinen ei tiedä mistään mitään joten autetaan nyt vähän.
Eikä muuten kyllä ole lamasta tietoa ainakaan kun katsoo paljonko ihmiset tuolta hulluilta päiviltä tavaraa osti.
noin turhaan paikkaan kuin hulluille päiville lastenvaunujen kanssa. Eikä siitä, etteikö saisi lähteä minnekään vaunujen kanssa.
Pyörätuolissa liikkuvien vetäminen tähän on taas tyypillistä av-saivartelua. Pyörätuolissa istuvilla ei ole vaihtoehtoja. Enkä sitä paitsi ole koskaan nähnyt pyörätuolilla liikkuvaa tällaisissa ruuhkaisissa massahysterian valtaamissa alennusmyynneissä.
mennä kenenkään, ei rattaiden kanssa eikä ilman! Ei edes rahansäästösyistä. Muualta saa samaan hintaan ja eipähän tarvitse sitten kaupitella huutonetissä ostohysteriassa haalittua haalareita.
No mä äänestin jaloilla kun mua ei se rysis kiinnostanut. Eli mä läksin pois ja kävin muista kaupoista ostamassa ne jutut mitä tarttin (eikä muuten maksanut yhtään enempää) ja niissä kaupoissa sain myös palvelua. .
tästä tämän ketjun innoittamana kahden lapseni ja tuplavaunujen kanssa Jumbon Stokkalle. Ei ollut edes tarkoitus mennä, mutta kun tässä ei nyt kotiäitinä sen kummempaakaan ole. Hajotkaapa siihen, täältä tullaan tuplavaunujen kanssa!
Itse olin eilen pienen lapseni kanssa hulluilla päivillä. Näppärillä pikkurattailla, jotka kääntyvät paikallaan ympäri. Lapsi on tottunut reissaamaan joka paikassa mukana ja kiinnostuneena seurasi tapahtumia ympärillään, ruoan jälkeen otti päiväunet.
Itse käyn HP:llä siksi, että alennukset ovat meille henkilökuntaan kuuluville todella reilut (vielä lisäale kaikista tuotteista). Ei myöskään ahdista yhtään, koska olen menoon tottunut :)
Muiden ihmisten kärsimyksestä puhumattakaan. Jos hulluille päiville on aivan pakko päästä, käykää yksin ja lapsille hoitaja siksi aikaa - esim. isä.
minä menen kauppaan just sillon ku tuntuu, oli siellä alennusmyynnit tai ei.
Mutta eihän me vauvojen äidit tarvita mitään.
vai kuka teistä arvon av-mammoista tulisi tänään hoitamaan lapsiani, että minä pääsen noille hulluille päiville????
...ei yhtään ihme, ettei sulla ole ketään, joka suostuisi lapsiasi hoitamaan.
minä menen kauppaan just sillon ku tuntuu, oli siellä alennusmyynnit tai ei.
Mutta eihän me vauvojen äidit tarvita mitään.
vai kuka teistä arvon av-mammoista tulisi tänään hoitamaan lapsiani, että minä pääsen noille hulluille päiville????
Joku kuljetti koiraa lastenvaunuissa Hulluilla päivillä. Lasta ei näkynyt.
katselin että ihan pimeätä touhua ängetä vauvan tai taaperon kanssa hulluille päiville. Itse kierrän ko. iloittelut mahdollisimman kaukaa, mutta bussissa löin kyllä sääliviä katseita mammoihin, joilla oli pienet, paksuihin haalareihin tungetut lapset vaunuissa/rattaissa ja hp-kassit roikkuivat aisan yli. Ei takuulla ole yhdenkaan lapsen mielestä ihanaa olla turattuna paksuun vaatekertaan ja katsella ihmisten keskivartaloita (sehän se näkökulma on sieltä lasten perspektiivistä).
Niitä myydään ihan lemmikkiosastolla.
Missä puskassa olet elänyt?
Et edes tiedä mistä kyse, jos kerran elämässäsi olet hulluilla päivillä käynyt.
Minä olen HYVIN pitkäpinnainen ihminen, mutta lähellä oli hermojen menetys kun HP:llä kävin...!
Seuraavat asiat ärsyttävät minua;
* Ihmiset (kaiken ikäiset, hieman useammin vanhemmat ihmiset) joiden on pakko pysähtyä kesken kaiken KESKELLE käytävää.
Kun on ruuhkaa kulkuväylillä, niin eikö voisi menne sinne hieman syrjempään (=pois käytävältä) jos esim. puhelin soi ja sitä etsikään taskun/laukun pohjalta ikuisuus / nähdään joku laari jos ehkä mahdollisesti haluaa jotain ostaa / nähdään joku tuttu / jne.
Eli tukitaan kymmenien ihmisten sujuva eteenpäin liikkuminen koska tyhminä seistää keskellä kulkuväylää.
* Lastenvaujen kanssa liikkuvat (ei koske kaikkia!) Tuntuu että joillekkin ne vaunut ovat keino puskea ihan oman mielensä mukaan eteenpäin; kyllä ne mummot ja muut asiakkaat väistyvät kun "hyökkäysvaunuilla" puskee vauhdilla päälle...!
* Jos katsellaan kaverin kanssa jotakin tuotetta, niin oliko mitenkään mahdollista että oltaisiin "peräkkäin" eikä rinnakkain, näin muitakin mahtuisi katsomaan kyseisen hyllyn/laarin tuotteita. Erityisen paha tilanne silloin kun kaksi vaunujen kanssa olevaa syyllistyy tuohon,
Täsmennän vielä sen verran, että en käy koskaan HP:llä kun pikaisesti, hakemassa tietyt asiat. JOS satun aikaan kun siellä on hiljaista, niin saatan kierrellä hieman muitakin paikkoja kun ne mistä olen jotain hakemassa, muuten haen vain ne tietyt asiat mitä haluan (hiuslakkaa, shampoota jne. ehkä pari kirjaa, ehkä pari tuoetta joita mainostettu kuvastossa, siis tyyliä muistikortti tmv. ja Herkusta jotain)
Yleensä ne pahimmat valittajat on niitä joilla ei ole lapsia. Mutta kyllä muuttuu ääni kellossa kun se lapsi tulee.
Itselläni ei ainakaan muuttunut. Ennen lapsia olin hyvin suvaitsevainen vaunuilla liikkuvia kohtaan. Ajattelin heidän tarvitsevan tietä ja tilaa, kun vaunut on hankalat. Sitten kun sain omat lapset, tajusin, että niitä vaunuja ei ole pakko jättää just siihen keskelle, vaan niiden kanssa voi kulkea häiritsemättä muita ihmisiä.
Hullut päivät olen jättänyt suosiolla väliin lasten syntymän jälkeen. Ei meillä niin köyhiä olla, että lapset täytyisi raahata Hulluille päiville kuumuuteen ja tuupittavaksi.
Lääkäri oli kirjaittanut puhelinreseptin mulle Stockan apteekkiin, joka oli mua lähin. Olin äitiyslomalla ja piti tietty ottaa vauva mukaan. Olin täysin unohtanut koko hullut Päivät, koliikkivauva kun oli vasta 5 viikon ikäinen.
Yritin epätoivoisesto pääsät siitä Mannerheimintien ovelta apteekkiin, matkaa varmaan 20 m.
Ihmiset hulluna töni ja työnsi, eivät voineet sen vertaa antaa tietä, että olisin päässyt vaunujen kanssa sen 20 m. Lopulta yksi herrasmies avasi väylää edelläni, kun sain sille sanottua, että apteekkiin vain pitäis päästä. Ja tullessa Stockan vartija auttoi :-)