Päätettiin jättää kesällä ehkäisy pois. Jännittää!
Ollaan jo ihan aikuisia ihmisiä, minä 27 ja mies 30. Kuitenkaan kummallakaan ei ole vielä ammattia (ikuisia opiskelijoita...), asutaan vuokralla ja kaikin tavoin ollaan eletty aika huoletonta elämää. Ollaan vuoden verran vatvottu tätä lapsiasiaa joka suuntaan. Mua pelottaa ja hermostuttaa, tuntuu, ettei ole oikea aika. Toisaalta, KOSKA sitten on oikea aika... Ei varmaan koskaan.
Nyt sitten on jotenkin hurja olo. Pitäisi jossain vaiheessa (jos siis kaikki menee hyvin ja lapsi joskus syntyy) alkaa ottaa vastuuta pienestä ihmisestä. Samalla täytyy huolehtia itsestään ihan toisella tavalla. Elämään pitää ottaa ehkä hiukan jämäkämpi ote ;-) Täytyy siivota ja tehdä terveellisempää ruokaa. Varmaan siteet sukuihinkin vahvistuu.
Tuntuu, että olen ottamassa valtavaa askelta, vaikka onhan se pieni askel ihmiskunnalle. Olen hyvin turvallisuushakuinen ihminen. Olen aina ajatellut, että vauvaa varten tarvitsee kaikki olla valmiina. Nyt tajusin, että ettei ehkä tarvitsekaan. Elämä kantaa, katsotaan, mitä eteen tulee.
onnea yritykseen! On varmasti hyvä alkaa yritys, vaikkei kaikki vakainta maailmassa olekaan. :) Ja sitten voi varautua siihe, että lapsi saattaa tulla ekasta yrityksestä, tai sitten se kestää kauan. Meillä meni yrityksen aloittamisesta puolitoista vuotta siihen, että raskaus alkoi ja sitten vielä jatkui. :)
Ei meilläkään kaikki valmiina ole tätä tyyppiä varten, mutta me itse ollaan valmiina ja rakastetaan toisiamme ja tätä lasta. Muut jutut tulee sitten joskus.
Ihanaa, rakkaudentäyteistä kesää!
virva 14+2