Voinko viedä nuoremman lapsen hoitoon vaikka oon kotona sairaan esikoisen kanssa?
Tilanne siis tämä: meillä sairasteltu noin viikko. Ensin kuopus valvotti tosi monta yötä kovassa kuumeessa ja nyt on taas kunnossa. Noh, nytpä sitten esikoinen sai saman taudin ja yksinhuoltajana oon loppuviikon mieheni ollessa työreissussa.
Esikoinen ja kuopus ovat samassa päiväkodissa ja siis nuoremmankin ryhmässä tiedetään että vanhempi tullut tänään kesken päivän kipeeksi. Voinko silti hyvällä omalla tunnolla viedä huomenna nuoremman hoitoon edes muutamaks tunniks ja lepäillä vanhemman kanssa kotona?
Kommentit (28)
Tai ainakin minä olen vienyt aina toisen hoitoon vaikka toinen kipeä. Eivät ole päiväkodissa kertaakaan asiaa ihmetelleet. Parempi näin kuin että terve villitsee sitä kipeää riehumaan.
mutta toki voit viedä. Usein se on järkevääkin: kotona terve lapsi tylsistyy, kun ei pääse ulos yms, ja sairas lapsi ei taas saa rauhaa terveenkin ollessa kotona ylikierroksilla. Tartuntojen kannalta asialla tuskin on merkitystä: useimmat taudit leviävät jo ennen oireiden alkua.
niinkuin et saa silloinkaan kun olet itse kipeä. mikä järki on saada koko tarharyhmä sairastumaan vain sen takia ettet vaivaudu pitämään kahdesta lapsesta huolta yhtäaikaa vaikka ovat omiasi?
Hohhoijjaa.
Hankkikaa alkeistietoja tautien leviämisestä ja käyttäkää järkeänne, joka löytyy tuon marttyyrimielialan takaa, jos vain etsii.
ei saa viedä. ihan tarhassa kuule sanottiin niin ja juuri sen takia ettei taudit leviä.
niinkuin et saa silloinkaan kun olet itse kipeä. mikä järki on saada koko tarharyhmä sairastumaan vain sen takia ettet vaivaudu pitämään kahdesta lapsesta huolta yhtäaikaa vaikka ovat omiasi?
tottakai voit viedä ja voit viedä silloinkin jos itse olet kipeä! hei haloo, onko mitään järkee teillä päässä?
on suhtauduttu myönteisesti lapsen hoitoon viemiseen, vaikka toinen on sairas. Eivät näheet siinä mitään ongelmaa.
onhan tässä ilmanmuuta huomioita muutkin ihmiset...siis kaikki muut hoitolapset sekä henkilökunta. EI ole reilua mennä tartuttamaan muita! Entä jos lapsi olisi vain viikonlopun ajan sairaana, silloinhan ap:n yksinkertaisesti pitäisi vain jaksaa yksin hoitaa lapsensa. Nyt on helppo mennä mistä aita on matalin eli viedä lapsi hoitoon!
Samalla logiikalla ihmiset jotka ovat "työnsankareita" ja menevät sairaina töihin ovat ajattelemattomia koska tartuttavat vain muut.
Niitä voi yrittää ehkäistä käsi- ja muulla hygienialla, mutta eipä siihen juuri muu auta.
Pöpöt leviävät jo ennen kuin tauti näkyy päällepäin.
Meillä viedään, jos se töihin menevä ehtii sekä viedä että hakea. Mutta jos ei ehdi, niin terveetkin jää kotiin, jottei tarvitse sairaan lapsen kanssa lähteä viemään tai hakemaan. Eihän nuo koskaan olisi päiväkodissa, jos aina olisivat kotona yhden lapsen tai vanhemman sairastaessa ja kuitenkin täyttä maksua tässä maksetaan joka lapsesta!
Terveen ja etenkin JO TAUDIN SAIRASTANEEN lapsen voi viedä hoitoon.
Luonnollisestikin hyvä käsihygienia on aina ensiarvoisen tärkeää, mutta samanaikaisesti kovin nuhaisena, yskäisenä jne. on aivan turhaa mennä töihin / viedä lapsia hoitoon. Siinä on sekä toisten tarttuttamisvaara olemassa sekä oman kunnonkin kannalta varsin kyseenalainen toiminta kyseessä. Jälkitaudit iskevät helpommin jos ei malta sairastaa rauhassa.
Ja voi viedä, vaikkei terve olisikaan vielä sairastanut tautia.
ensinnäkin maksamme täyttä hoitomaksua ja kuopus on ollut nyt niin paljon kipeenä että todellakin esikoinen saa mennä hoitoon kun on terve ja hyberenerginen pakkaus. Eriasia jos tulee vatsatauti, silloin saatan miettiä asiaa eritavalla.
tarttuuko yhä vai ei?! Otetaan vaikkapa yleisin maha-suolisto infektio, norovirus. Kyseisen taudin sairastettuaan on oltava min. 2 vrk kotona koska tauti tarttuu hyvinkin tehokkaasti viimeisen oireen jälkeenkin! Eli järki käteen nyt!
Toinen lapsi saa levätä rauhassa.
Silloin, jos perheessä esim. vatsatautia, ei ole suositeltavaa viedä toisiakaan lapsia päivähoitoon.
ihan av:lle piti tulla asiaa tiedustelemaan... ja vielä mietitään onko nyky äidit
uusavuttomia :D
Miksi et voisi viedä lastasi hoitoon jos on terve?
Mitä sitten kun molemmat ovat koulussa ja toinen kipeä? Jääkö molemmat pois
koulusta? :D
Kurjaa että teillä kiertää tauti, mutta miksi pistää vahinko kiertämään?