Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla käytössä Sensodyne hammastahna??

Vierailija
26.03.2015 |

Rupesin käyttää sensodyneä kun hammaslääkäri suositteli sitä vihloville hampaille. Ostin tuon lievästi valkaisevan vaihtoehdon.

Nyt joka aamu, kun olen sitä käyttänyt, rupeaa suun limakalvoista irtoamaan valkoista kalvoa (??) aina parin tunnin päästä harjaamisesta.

Tietääkö kukaan mistä johtuu? Onko muille käyny?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Sensodyne Rapidia. Ei irtoa kalvoja. Rapid on nimenomaan se versio joka auttaa parhaiten vihlontaan.

Vierailija
2/80 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut tuo valkaiseva Sensodyne käytössä jo vuosia. Toimii hyvin vihlontaan ja ei olla koettu mitään vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin Sensodyne, eikä ole ollut mitään ongelmia.

Vierailija
4/80 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytän orginal sensodynea, ei ollut ongelmia, hamapiden vihlonta loppunut

Vierailija
5/80 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt eikä ole ollut mitään ongelmaa...mietin oiso mahdollista että olet sille jotenkin allerginen. Tosin en oikein ymmärrä mitä ihmeen kalvoa tarkoitat.

Vierailija
6/80 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet polttanut suusi ja suun iho kesii. Hammastahnan vaihto juuri nyt on sattumaa.

Vierailija
7/80 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihlonta loppui, mutta nyt jo kaksi viikkoa aina harjauksen jälkeen tullut tuota limaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/t/10623573 tuolta luin, että monilla muillakin on hammastahnan vaihdon jälkeen tullut. Tosin eri merkkejä.

En ole polttanut suutani, mutta ehkä voisi olla joku allergia? Toisaalta ei ole mitään kutinaa tai kirvelyä.

Harmi, ettei kenelläkään ole ollut samaa kokemusta, niin tietäisi onko ohi menevä juttu.

taidan yrittää tuota huolellisempaa huuhteua harjauksen jälkeen.

-ap

Vierailija
8/80 |
15.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee ihan normi hammastahnasta samanlaista, on tullut vuosia! En ole ikinä asiaa sen enempää miettinyt, olen aatellu sen liittyvän johonkin suun ph-arvoihin? :)

Vierailija
9/80 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pitkään käyttänyt sensodyne gentle whitening - hammastahnaa. Joskus itsekkin pohtinut tuota vaaleaa limaa mitä suusta lähtee. Ei se mitään vaarallista ole, mutta häiritsee aina kielellä irrotella sitä poskista ja kielen alta. Nyt testasin ihan perus pepsodenttia ja limaa ei tullut. Veikkaan että tuo hammastahna ei vaan sovi omalle suulle.

Vierailija
10/80 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vihreää Elmexiä, auttaa hyvin vihlontaan myös.

Vierailija
11/80 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensodyne polttelee minulla suuta, en käytä enää. Samoin en näy kestävän valkaisevia hammastahnoja.

Vierailija
12/80 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suun limakalvosi reagoi johonkin hammastahnan aineeseen. Itsellä käy samoin Sensodynen valaisevan tahnan kanssa, muita Sensodynen tahnoja pystyn käyttämään. Oral-B on kaikista pahin, limakalvot lähtevät irotamaan välittömästi harjauksen jälkeen.

Vierailija
13/80 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän samaa tahnaa, eikä irtoa kyllä mitään, en edes huuhtele suuta lainkaan.

Sinuna vaihtaisin välittömästi hammastahnaa. Muitakin vihloville hampaille tarkoitettuja tahnoja löytyy, varmasti löytyy sinullekin sopiva. Kuulostaa yliherkkyysreaktiolta nimittäin.

Vierailija
14/80 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammastahnoissa käytetty natriumlauryylisulfaatti (sen tarkoitus on saada tahna vaahtoamaan) on osalle ihmisistä haitallinen ja sillä on vaikutus ihmisen limakalvoihin. Osalle aihettaa aftoja, toisille juuri tuota limakalvojen ärsyyntymistä ja kuoriutumista. Sinänsä NLS on turha aine, ihmisillä on vain oletus että kaiken millä pestään tulisi vaahdota.

Kannattaa kokeilla esim Elmexiä, ei sisällä NSLaa.

Vierailija
15/80 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tekee valkaiseva Sensodyne tuon saman, muut merkin tahnat eivät. Luovuin valkaisevasta, oli sen verran ikävää niitä rihmoja repiä suustaan.

Vierailija
16/80 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hammaslääkärin suosittelema Oralb-tahna teki vastaavaa ja rikkoi suun limakalvot. Palasin Sensodyne proEmalj-tahnaan ja oireet katosi.

Vierailija
17/80 |
11.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut uudemmat hammastahnat vihloville hampaille toimii mielestäni paremmin kun perinteinen Sensodyne.

Vierailija
18/80 |
17.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Epäilen että suussasi kasvaa hiivaa. Minulla kerran oli ja siinä oli samankaltaiset oireet. Jostakin syystä kun suun ph muuttuu niin voi käydä. Käy lääkärissä, hammaslääkärikin käy niin hän kirjottaa sulle reseptin lääkkeeseen jos näin on kuten arvelen.

Vierailija
19/80 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama homma samasta hammastahnasta.

Vierailija
20/80 |
05.12.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aloitti Listerine tämän rihmailun. On muuten ärsyttävää. :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän neljä