Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään muulla käytössä Sensodyne hammastahna??

Vierailija
26.03.2015 |

Rupesin käyttää sensodyneä kun hammaslääkäri suositteli sitä vihloville hampaille. Ostin tuon lievästi valkaisevan vaihtoehdon.

Nyt joka aamu, kun olen sitä käyttänyt, rupeaa suun limakalvoista irtoamaan valkoista kalvoa (??) aina parin tunnin päästä harjaamisesta.

Tietääkö kukaan mistä johtuu? Onko muille käyny?

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa se ensimmäistä kertaa puhdistaakin kunnolla suuta ja poistaa sieltä jotain moskaa, jota toinen tahna ei poistanut?

Vierailija
42/80 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyttänyt paljon, ei mitään tuollaista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoittain samaa vikaa. Enimmäkseen olen huomannut Elmex-hammastahnan kanssa, mutta epäilen samaa aiemman kirjoittajan kanssa, että on yhteys suun hiivan kanssa. Onko kielessäsi myös selkeä valkoinen peite ennen hampaiden harjausta illalla? Ja onko sylkesi sitkeää ja venyvää? Nämä myös indikoivat hiivaa. Pienellä ruokavalion ryhtiliikkeellä saa asiaa paremmalle tolalle eli sokerit ja valkoiset jauhot (mahdollisesti maitotuotteet myös hetkeksi) vähemmälle tai pois kokonaan hetkeksi aikaa.

Vierailija
44/80 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Jospa se ensimmäistä kertaa puhdistaakin kunnolla suuta ja poistaa sieltä jotain moskaa, jota toinen tahna ei poistanut?

Olen käyttänyt yli 10 vuotta Sensodynen Original-versiota. Välillä olen yrittänyt kokeilla muita, mutta kokeilut on kestänyt pari päivää, koska millään muulla en ole saanut samalla tavalla puhtaita hampaita, vaikkei mikään muu muutu.

Vierailija
45/80 |
20.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin joku Sensodynen tahna aiheutti tuota limakalvon irtoamista, mutta pari muuta ei. Ainakaan se perus-Sensodyne ei aiheuttanut.

Vierailija
46/80 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Minulla on ollut samanlaista, kun käytin oralB hammastahnaa ja tais johtua että on jotenkin herkempi suu kyseisille aineosille. Uskon että se orginal sensodyne voisi olla hyvä vaihtoehto. 

Vierailija
47/80 |
06.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei. Epäilen että suussasi kasvaa hiivaa. Minulla kerran oli ja siinä oli samankaltaiset oireet. Jostakin syystä kun suun ph muuttuu niin voi käydä. Käy lääkärissä, hammaslääkärikin käy niin hän kirjottaa sulle reseptin lääkkeeseen jos näin on kuten arvelen.

Tämä. Ihan samaan "diagnoosiin" päädyin omalla kohdallani, kun takavuosina oli jonkin aikaa samaa oireilua. Eikä tuohon mitään lääkettä tarvita, kunhan laitat ruokavalion kuntoon eli sokerit ja valkoiset jauhot pois kunnes rihmailu loppuu.

Vierailija
48/80 |
07.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä törmätä tähän (alunperin vanhaan) ketjuun juuri kun aihe on itsellenikin ajankohtainen, ensimmäistä kertaa.  Käytän OralB Pro Repair -merkkiä ja ihmettelin näitä suuhun tulevia "langanpätkiä". Tuskin on mikään sieni koska ongelma poistuu heti kun vaihtaa toiseen tahnaan. Tahna on muuten arille ikenille mukavan tuntuinen. Sitten kokeilin runsaampaa huuhtelua ja purskutusta pitempään niin ongelma poistui. Homma on edelleen tarkkailussa mutta jos joku keksii hyvän selityksen asialle niin kirjoittakaa tänne. 

Vierailija
49/80 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tahna kun ei ole enää vihlonut.

Vierailija
50/80 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt fluorihammastahnaa viiteen vuoteen ja hampaat paremmassa kunnossa kuin koskaan. 

Fluori on m yrkkyä, sitä laitettiin keskitysleireissä vankien veteen, että tyhmistyivät ja pysyivät flegmaattisina. 

Vierailija
51/80 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä kans! Olen VUOSIEN VARRELLA kokellut olikohan kyse hammastahna vai luulotauti. Noin 1 tunti harjaamisen jälkeen irtoaa kalvoa.............eili ei yhteensattuma

Vierailija
52/80 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut tuo valkaiseva Sensodyne käytössä jo vuosia. Toimii hyvin vihlontaan ja ei olla koettu mitään vastaavaa.

AP:n limakalvot ovat herkät. Suosittelen kokeilemaan vihreää Elmexiä, joka auttaa vihloviin hampaisiin, valkaisee ja on SLS-vapaa hammastahna.

Vierailija
53/80 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihlonta loppui, mutta nyt jo kaksi viikkoa aina harjauksen jälkeen tullut tuota limaa.

http://keskustelu.suomi24.fi/t/10623573 tuolta luin, että monilla muillakin on hammastahnan vaihdon jälkeen tullut. Tosin eri merkkejä.

En ole polttanut suutani, mutta ehkä voisi olla joku allergia? Toisaalta ei ole mitään kutinaa tai kirvelyä.

Harmi, ettei kenelläkään ole ollut samaa kokemusta, niin tietäisi onko ohi menevä juttu.

taidan yrittää tuota huolellisempaa huuhteua harjauksen jälkeen.

-ap

Hammastahnaa ei huuhdella pois. Siinä huuhtelee hammaskiillettä lujittavan fluorin pois. Siitä ei ole mitään järkeä. Riittää kun sylkee hammastahnan pois suustaan. Jos hammastahna kuivattaa huulet, suosittelen käyttämään vaseliinia tai punaista Bepanthenia huuliin suojaksi ennen kuin peset hampaasi.

Vierailija
54/80 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet polttanut suusi ja suun iho kesii. Hammastahnan vaihto juuri nyt on sattumaa.

Itselläni alkoi polttaa suuta, kun olin käyttänyt Sensodynea useamman päivän ajan. Lopetin käytön, ja myös ongelmat loppuivat. Vähän ajan kuluttua kokeilin samaa tahnaa uudestaan, ja taas muutaman käyttökerran jälkeen alkoi polttaa. Tuskinpa olen joka kerta onnistunut polttamaan suutani ihan vain sattumalta samaan aikaan.

Vierailija
55/80 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla aloitti Listerine tämän rihmailun. On muuten ärsyttävää. :(

Heivaa se Listerine. Tarvit korkeintaan Vitabalansin fluoriliuosta apteekista. Etenkin alkoholia sisältävien suuvesien on todettu kuivattavan suun limakalvoja, aiheuttavan syöpää ja pilaavan suun bakteeriflooran.

Vierailija
56/80 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

#BÖLLIS kirjoitti:

Mä pesin Andyllä. Se räjäytti tummentumat ja muut liat pois.

Ei tarvita Andya. Tarvitaan hammashygienisti, joka poistaa hammaskivet ja tekee soodavalkaisun, joka ei tarkoita mitään sellaista että pestään hampaat ja hammaskiille pois ruokasoodalla. Hammashygienistin laitteissa kovalla paineella tuleva vesi on tärkein osa, jolla saadaan pois tummentumat.

Vierailija
57/80 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limasuu kirjoitti:

Itse olen pitkään käyttänyt sensodyne gentle whitening - hammastahnaa. Joskus itsekkin pohtinut tuota vaaleaa limaa mitä suusta lähtee. Ei se mitään vaarallista ole, mutta häiritsee aina kielellä irrotella sitä poskista ja kielen alta. Nyt testasin ihan perus pepsodenttia ja limaa ei tullut. Veikkaan että tuo hammastahna ei vaan sovi omalle suulle.

Pepsodent on juuri se pahin. Ja aloittajalle: ei, kukaan muu ei käytä. Sinä olet ainoa.

Vierailija
58/80 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun sitä kalvoa irtoaa suusta niin oon ymmärtänyt, että sitten siinä on jokin aineosa mikä ei oikein sovi ja varsinkin jos valkaiseva niin kokeilisin jotain toista sensodynea. Minulla on lähtenyt sitä kalvoa suusta, kun käyttäny oralB tahnaa.

SLS ei sovi. Se ei ole edes tarpeellista.

Vierailija
59/80 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni on allerginen hammastahnan saippualle (joku fosfaatti). Esim. apteekista saatava Salutem ei  ärsytä limakalvoja. Kaupankin tahnoissa on joitain uusia, joita voi kokeilla, niissä sanotaan että hellävarainen ikenille tms. Ja se Sensodyne original on myös hyvä.

Eivätkä ne valkaisevat edes mitään valkaise, ihan turhaa.

Ja Listerine on myös turhaa, siinä on alkoholia, mikä lisää suusyöpäriskiä. Sama kuin ottaisi koskenkorvaa ja purskuttaisi sillä suutaan.

Kaupan halvin on Oxygenol Herkkä, joka on SLS-vapaa. SLS:ää käytetään muodostamaan vaahtoa. Se ei edistä puhdistamista ollenkaan ja on halpa temppu jymäyttää ihmisiä ostamaan yhtä ja toista, kun kansa luulee vaahdon puhdistavan. Todellisuudessa pesuaine ja mekaaninen pesu hammasharjalla saa aikaan tuloksia. Ei suuri vaahdon määrä.

Vierailija
60/80 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on suun limakalvo arka saippuapitoiselle tahnalle. Silloin voi kokeilla apteekin vaahtoamatonta hammastahnaa  eli esim. vihreää Salutem-tahnaa. En tiedä onko kauppojen valikoimissa saippuattomia tahnoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan