Onko kellään muulla käytössä Sensodyne hammastahna??
Rupesin käyttää sensodyneä kun hammaslääkäri suositteli sitä vihloville hampaille. Ostin tuon lievästi valkaisevan vaihtoehdon.
Nyt joka aamu, kun olen sitä käyttänyt, rupeaa suun limakalvoista irtoamaan valkoista kalvoa (??) aina parin tunnin päästä harjaamisesta.
Tietääkö kukaan mistä johtuu? Onko muille käyny?
Kommentit (80)
Mä pesin Andyllä. Se räjäytti tummentumat ja muut liat pois.
Käytän Sensodyne Rapid Reliefiä.Tulee valtavasti vaahtoa,vaikka laitan tahnaa vain herneen verran,jos sitäkään.Pesun jälkeen tulee sylkyä suuhun pitkän aikaa ja joutuu syljeksimään varmaan kymmenen kertaa.Pitäisi varmaan vaihtaa tahna.En ole kovin kauaa tätä läyttänyt,mutta en tykkää.Joku muu Sensodyne-merkki oli minulla aikaisemmin,mutta ei tälläisiä oireita.
En osaa tuohon vastata, mutta itse ostin ensimmäistä kertaa Sensodynea viikko sitten ja pakko käydä ostamassa jotain muuta hammastahnaa. Suu alkaa haisemaan tunnin päästä harjauksesta ja pakko pestä hampaat uudestaan eli ei kyllä raikasta suuta yhtään.
Vaihdettiin muutama vuos sitten miehen kanssa tahna sensodyne repair & protectiin (vai kuinka toi nyt kirjotetaankaan). Ei mitään pahaa sanottavaa ja pääasiassa vihlonta loppunu molemmilta. Valkaisevia ei käytetä, kuluttaa kiillettä turhaan.
Oral B se normi halpa pikkutuubi teki just tuollaista rihmailua. Limaisia klönttirihmoja joita joutu sylkemään vähän väliä pois.
Olen käyttänyt Sensodyne Originalia reilut 20 vuotta. Ei ole ollut ongelmia.
Hammaslääkärit ei ole suositelleet mitään valkaisevia tahnoja, kun joskus olen kysellyt.
Vaihda sensodyneen missä ei ole valkaisua.
Itse käyttänyt Elmexiä vihlontaan, on toiminut hyvin.
kuulemma normaalia, mulla kans tehny tota jonku oral b tahnan kans
Hommasin myös vihlonnan vuoksi ja outoa limaa on suussa myös ( aamuisin) Ei kovin raikasta! Palaan vanhaan tahnaani...ei auta muu.
Kun sitä kalvoa irtoaa suusta niin oon ymmärtänyt, että sitten siinä on jokin aineosa mikä ei oikein sovi ja varsinkin jos valkaiseva niin kokeilisin jotain toista sensodynea. Minulla on lähtenyt sitä kalvoa suusta, kun käyttäny oralB tahnaa.
Perheemme käyttänyt pelkästään Sensodyneä viimeiset 15 vuotta eikä ikinä ole kokenut AP kokemuksia.
Mahtavaa! Älkää paljastako! Mun villi arvaus: veikkaan, että aika monella, jopa sadoilla, on käytössä Sensodyne-hammastahna. Vai olisko peräti tuhansilla?
Moni on allerginen hammastahnan saippualle (joku fosfaatti). Esim. apteekista saatava Salutem ei ärsytä limakalvoja. Kaupankin tahnoissa on joitain uusia, joita voi kokeilla, niissä sanotaan että hellävarainen ikenille tms. Ja se Sensodyne original on myös hyvä.
Eivätkä ne valkaisevat edes mitään valkaise, ihan turhaa.
Ja Listerine on myös turhaa, siinä on alkoholia, mikä lisää suusyöpäriskiä. Sama kuin ottaisi koskenkorvaa ja purskuttaisi sillä suutaan.
En koe hyväksi, enkä käytä. Laatu pitäisi olla kohdillaan.
Minulla Sensodyne ei auttanut vihlontaan yhtään!
Sen sijaan sellainen kalliimpi Elmex jossa on zinc+arginin auttaa.
Vierailija wrote:
En osaa tuohon vastata, mutta itse ostin ensimmäistä kertaa Sensodynea viikko sitten ja pakko käydä ostamassa jotain muuta hammastahnaa. Suu alkaa haisemaan tunnin päästä harjauksesta ja pakko pestä hampaat uudestaan eli ei kyllä raikasta suuta yhtään.
Hammastahna ei sitä hajua aiheuta! Vaan se ettet luultavasti puhdista hammasvälejä tai sinulla on muita ongelmia.
Sensodynepakkauksissa lukee, että käyttö pitää lopettaa jos tulee allergiaoireita. Hammastahnoissa on paljon kemikaaleja. Ihan helposti niistä voi tulla allergioireita. Itse käytän nykyään apteekista saatavaa Yotuel-sarjaa, kun ei ole tuntunut muut sopivan.
Et oo tosissas!! Itse käytän tota tahnaa ja nykyään kitalaki koko ajan kun palannut. En ole tajunut yhdistää hammastahnaa mutta täytyy kokeilla jotain muuta.