Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luovuttaisitko munasoluja?

Vierailija
31.03.2009 |

Mä olen sellaista harkitsemassa. Omat lapset on ns.tehty jo.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en voisi kestää ajatusta, että minun jälkeläisiä on jossain maailmalla.

Vierailija
2/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen menossa ennen kun olen liian vanha. Ystäväni saattavat tarvita luovutettuja munasoluja, ja olen lupautunut heitä auttamaan ongelmassaan. Ja jos he pärjäävätkin omilla alkioilla, niin sitten luovutan jonkun muun hyödyksi. Ja olen sitä mieltä, että laki on nyt kohdallaan. Että luovutetusta sukusolusta alkunsa saanut saa halutessaan tietää alkuperänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatellut, että minun solujeni avulla joku toinenkin perhe voisi tulla onnelliseksi.

t. ap

Vierailija
4/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään lapsettomuushoidoissa ja saatiin diagnoosiks kilpirauhasen vajaatoiminta..toivottavasti saan silti luovuttaa.

en ajattele että jotain jälkeläisiä tuolla olisi.. haluan tehdä jonkun lapsettoman onnelliseksi..hänhän sen kantaa synnyttää ja kasvattaa! hän se oikea äiti on!

Vierailija
5/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä väärä sana siis tutkimuksissa ja toi^^kilppari löyty.. eli tyroksiinilla mennään..ja (toivottavasti) onnistutaan.. ja olen vasta22 joten ei varmaan liikaa(heh heh)

Vierailija
6/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi mulla siis vielä peliaikaa jäljellä...

Vierailija
7/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla omat lapset saanut luomusti eli hoitojen jälkeen ei saa luovuttaa (jos on tehty IVF tai ICSI).

Vierailija
8/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä väärä sana siis tutkimuksissa ja toi^^kilppari löyty.. eli tyroksiinilla mennään..ja (toivottavasti) onnistutaan.. ja olen vasta22 joten ei varmaan liikaa(heh heh)

Tämä siksi koska kilpirauhasen vajaatoiminta saattaa olla perinnöllistä ja ehdoin tahdoin ei haluta aikaansaada lasta jolla olisi perinnöllinen sairaus.

Vierailija
9/22 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotona on vihdoin vauva, ihanin ja rakkain :)

Vierailija
10/22 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lapset eivät ole omaisuutta.

Vierailija
11/22 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta olen jo liian vanha (36) 'nyyh'

Vierailija
12/22 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja molemmilla kerroilla samalle pariskunnalle.

Vierailija
13/22 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan olen oman lapsikiintiön täyttänyt ja jos kaikki luomusti saavat alkunsa, niin ehdottomasti menen luovuttamaan vaikka kaikki loput munasolut. En koe, että olisivat minun lapsiani. Minun geenit kyllä, mutta jonkun muun kasvattamia ja rakastamia. Hienoa, että on mahdollisuus auttaa näin lapsettomia pariskuntia.

Vierailija
14/22 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni on häntäheikki, jolla on vaikka kuinka paljon lapsia eri puolilla Suomea. Vaikka todennäköisyys, että tapaisin esim. veljeni ja rakastuisimme on äärimmäisen pieni niin kuitenkin tämä "pelko" on aina olemassa. En halua omille lapsille aiheuttaa tietoisesti samanlaista tunnetta, että kohtaavatko joskus sattumalta jne.

Vierailija
15/22 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja en todellakaan tuntenut kauppaavani omia lapsiani =).

MInusta oli tärkeä auttaa toista ihmistä saamaan lapsi, ei mitään sen kummallisempaa. Minusta se oli pieni vaiva siihen nähden, minkä avun vastaanottava henkilö/pariskunta saa.

Nyt olen 35 ja en voi enempää luovuttaa, tosin siellä, missä luovutin on 3 kertaa maksimimäärä.

Kahdella ekalla kerralla ei ollut vielä uusi laki voimassa, mutta viimeisellä kerralla oli. Sitä en tosin koskaan saa tietää, että onnistuttiinko munasoluilla saamaan mitään aikaiseksi, siis onnistuiko vastaanottaja tulemaan raskaaksi tms. Ainakin kaikilla kerroilla minulta saatiin 10-15 kpl "kaunista " munasolua.

Suosittelen kaikille, jotka vähänkään miettivät.

Vierailija
16/22 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se käytäntö pelottaa. En suostunut lapsettomuushoitoihinkaan niiden hormonien ja punktioiden takia.

Mutta jep, jos ne jotenkin saisi minusta kivuttomasti ulos, niin a) synnyttäisin itse meidän kolmannen lapsemme ja b) luovuttaisin loput munasolut erittäin mielelläni.

Vierailija
17/22 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin luovuttaa ja auttaa näin muita.

Vierailija
18/22 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

IVF jäi ylimääräisiä alkioita, jotka lahjoitimme heteroparille. Toivottavasti alkiot selvisivät pakastuksesta.

Vierailija
19/22 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munasolun mukana menee minun perimäni ja biologinen vanhemmuusa on ainoa luonnollinen vanhemmuus. Tässä ei pitäisi mennä luonnonjärjestelmiä ronkkimaan.

Ne jotka ei saa lapsia omilla soluillaan voivat adoptoida ja tulla kasvattivanhemmiksi sitä kautta.

Vierailija
20/22 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kotona on vihdoin vauva, ihanin ja rakkain :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä