Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hoitoväsymyksestä lisää

31.03.2009 |

Killa, olen aika lailla samassa pisteessä kuin sinäkin, vasta hoitojen alkutaipaleella ja siitä huolimatta ihan väsyksissä ja henkisesti hajalla. Meille on tehty vasta 1. ivf ja siitä 1. pas, joka näyttää päättyvän negaan kaikista oireista päätellen. Toiseen pas-siirtoon pääseminen on kyseenalaista, pakkasessa on jäljellä aika heikkoja alkioita (osa menetettiin jo ekassa siirrossa). Luulin todella, että pää kestäisi enemmän ja pitempään, mutta miten väärässä olinkaan.. :( Enkä oikeastaan edes ladannut hoitoihin mitään huimia odotuksia että "heti tärppää" tai saadaan kymmeniä alkioita pakkaseen. Siitä huolimatta pettymykset ovat olleet kovempia niellä kuin kuvittelin. LuultavastI kyse on myös minun kohdallani sen faktan tajuamisesta, että tämä todella on se kuuluisa viimeinen oljenkorsi, mitä lapsensaamiseen tulee (adoptio ei mahd. meidän kohdalla). Tiedän kyllä että näistä tunteista "selvitään" ja taas jaksetaan lähteä eteenpäin (=itsensä pakottamalla siis) seuraavaan pas-yritykseen ja sitten uuteen ivf:ään. Mutta se ei muuta sitä, että olo on pääasiassa TOIVOTON. En yksinkertaisesti jaksa enää uskoa yhdenkään hoidon tuottavan tulosta ja juuri näinhän sen ei pitäisi mennä tässä vaiheessa hoitorumbaa. Minulla kyllä painavat taustalla aiemmat pettymykset, eli kyseessä ei ole ihan vain lyhytpinnaisuus hoitojen kanssa. Taustalla on 2 km:ään päättynyttä luomuraskautta (6.kk + 3.kk), 2 negaa IUI:sta, näiden jälkeen yllättävä endometrioosidiagnoosi - yhteensä pettymyksiä siis takana 4.5 vuotta... Vähemmästäkin alkaa uuvuttaa... Toivo antaisi voimia, mutta mistäpä sitä saisi..??

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäpä linkitän tän siihen edelliseen keskusteluun...

http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…

Tosiaan monelta osin ollaan samanlaisessa tilanteessa sun kanssa. Mietin myös, että mistä ihmeestä sitä toivoa oikein saisi?

Meidän lääkärit on olleet tosi toiveikkaita, yksi uskalsi jopa sanoa uskovansa, että meidän ekan IVF:n seitsemän alkion joukossa hyvin todennäköisesti on meidän eka lapsi. Vähän vaan huonolta näyttää, sillä 3 ekaa (1 alkion siirtoa) siirtoa negat ja nyt vikat 2 alkiota matkassa, eikä juuri toiveikkaalta tunnu. :/

Meillä alkiot on olleet ihan hyvälaatuisia, mutta en oikein ymmärrä mikseivät sitten kiinnity?! Mulla on myös taustalla yksi huonosti päättynyt raskaus (kohdunulkoinen kolmannesta inssistä). Silloin siis kiinnittyminenkin on tapahtunut, vaikkakin väärään paikkaan.

Meillä ei myöskään adoptio ole vaihtoehto useastakaan syystä. Tämän hoidon jälkeen pitää sitten miettiä taas jatkoja. Vieläkö jaksetaan lähteä uuteen IVF:ään ja mahdollisiin PASseihin. Ainakin nyt on tuntunut siltä, etten halua pakkaseen jättää mitään, enkä myöskään alkioitä hävittää, mutta kuinka pitkälle sitä ihminen oikein jaksaa. Tuntuu myös vaikealta tehdä päätöstä hoitojen lopettamisesta.

Killa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi