Päivitystä, toinen nimi Kastehelmi ______ ?
On nyt päädytty siihen, että Kastehelmi tulee olemaan etunimi. Mitä ehdottaisitte toiseksi nimeksi? Näitä on itse mietitty, osa poimittu edellisestä ketjusta, jossa haettiin etunimeä Kastehelmelle.
Kastehelmi Amanda
Kastehelmi Aurelia (mies haluaisi Auroran)
Kastehelmi Amelia
Kastehelmi Josefiina
Kastehelmi Milona
Miten muuten menee Kastehelmi nimen taivutus oikeaoppisesti? Onko se Kastehelmin, Kastehelmille, Kastehelmillä jne vai Kastehelmen, Kastehelmelle, Kastehelmellä jne ?
Kommentit (11)
Minäkin sanoisin Kastehelmin, koska sanon myös Helmin eikä Helmen. Oikeasta taivutuksesta en tiedä, veikkaisin, että Kastehelmin on oikein.
Pari lisäehdotusta toiseksi nimeksi
Kastehelmi Emilia
Kastehelmi Maaria
Kastehelmi Johanna
Kastehelmi Sofia
Kastehelmi Karoliina
Kastehelmi Annastiina
Kastehelmi Kamilla
tai se miehesi ehdottama Kastehelmi Aurora ovat minun mielestäni parhaat!
Komppaan edellisiä taivutuksen suhteen, loogisempaa ainakin että -Helmin, -Helmille. Ja eiköhän nimen kohdalla voi ihan itsekin päättää kuinka haluaa toimittavan. Tiedän yhden Satu- nimisen naisen, joka on kieltänyt kirjoitamasta esim. lahjaan Sadulle, haluaa nimenomaan että kirjoitetaan Satulle. Hän on Satu, ei satu ;)
taas saa minun ääneni. Hyvin näyttää jakautuvan äänet, mutta tämä minusta kaunein yhdistelmä. Aurelian r-kirjain tuo sopivasti särmää muuten pehmoiseen nimeen.
Minusta kaikki vaihtoehtonne on ihan kivoja, mutta Kastehelmi Amanda ehkä sointuvin?!
muutama ehdotus vielä:
Kastehelmi Ilona
Kastehelmi Kerttuli
Kastehelmi Viliina
Kastehelmi Kirsikka
Kastehelmi Lumia
Kastehelmi Lumina
Kastehelmi Kassandra
kauniisti ja soljuvasti tuohon Kastehelmi-nimeen. En henk.koht. oikein pidä ihmisen nimenä edes, kun tulee mieleen joku takavuosien suihkusaippua (sori).
Äänestän kuitenkin hyvin puolueellisena toiseksi nimeksi Milonaa, koska on todella reipas ja iloinen nimi...
-Milonan äiti-
Meillä Suomessa on toki usein toinen ja kolmaskin nimi, mutta monissa maissa annetaan yksi nimi ja sillä sipuli. Kastehelmi on vielä aika pitkä etunimi, minusta se voisi olla ihan pelkästään se!
Jos ei mulle kerrottas niin mä kyllä lausuisin nimen Kastehelmelle, Kastehelmellä, jotenkin luontevampaa niin. Ajattelen nimen kokonaisena nimenä, en kahtena nimenä, joista jälkimmäinen on -helmi. (Vastaavasti kuin Vilhelmiina, en ajattele että sen lopussa on erillinen nimi -helmiina). En tiedä mikä on oikein, luultavasti molemmat taivutustavat.
Tässä pari ehdotusta, jos haluatte sen kolmannen nimen:
Kastehelmi Helena (kaunis Helena!)
Kastehelmi Teresa
Kastehelmi Elina
Kastehelmi Eleonora
Kastehelmi Alina
Kastehelmi, lempinimi Kassu :D
Hyvä nimi, jos sattuu syntymään muunsukupuolinen. Kaste käy hyvin miehelle.
Vierailija kirjoitti:
Kastehelmi, lempinimi Kassu :D
Hyvä nimi, jos sattuu syntymään muunsukupuolinen. Kaste käy hyvin miehelle.
Touhutippa
En tiedä miten oikeaoppisesti menee, mutta mä sanoisin Kastehelmin, koska kyse on ihmisen nimestä, ei esineestä.