Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä poikalasten maailmaa :(

Vierailija
30.03.2009 |

En pysty samaistumaan siihen yhtään. Olen alkanut inhota lapsiani ja inhoan itseäni kun sanon tämän ääneen. Haluaisin tytön, joka tulee pyytämään apua nuken vaatteen pukemisessa ja hiusten letittämisessä. Sen sijaan joudun joka päivä kuuntelemaan älytöntä remuamista ja kolehtamista, riitelyä, ärjymistä ja karjumista. Roolileikit on röllipeikkoa ja hirviötä. En jaksa kuunnella. Miten saisin asennetta tähän poikien ymmärtämiseen, haluaisin ymmärtää mutta en pysty.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nähdä niiden prinsessa ja hirviö-leikkien taakse. Poika on ihanan herkkä ja viihtyy sylissä yli kaiken, tytär taas reipas rasavilli joka ei välitä pinneistä eikä vaatteista.

Vierailija
22/25 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ns. telaketjufeministi ja melkeinpä miestenvihaaja, mutta tuo temperamenttinen poikani on kyllä avannut silmäni pikkumiesten maailmalle ja opettanut suhtautumaan siihen. En nähnyt koskaan mitään pahaa siinä että meillä ollaan kiinnostuneempia autoista kuin nukeista ja että poika jaksaa innosta kiljuen juosta ympäri taloa purkamassa energiaansa :). Muut kyllä jaksoivat kauhistella asiaa, ehkäpä juuri siksi otin sen kunnia-asiakseni että tutustun miesten kulttuuriin ym. paremmin ja opin poikani kautta oudoilta tuntuvia asioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä (=tyttö) en ainakaan koskaan leikkinyt nukeilla tai vastaavilla, en edes osaa. Tosi oudolta tuntuu välillä leikkiä kaverin 4v tytön kanssa kun pitäisi jotain nukkea pitää ja leikkiä sillä "tää tekis nyt sitä ja sit tää menis sinne-leikkejä", en mä OSAA! Oon ollut nuorempana päiväkodissa työharjoittelussa, paljon mieluummin mä poikien leikkeihin (tai sukupuolettomiin, esim junarata) osallistuin.

Jos mä joskus saan tytön, toivon salaa ettei se ole kovin prinsessoihin tai nukkeihin mieltynyt sitten.

Nyt olen onnellinen pojastani, ei se kyllä leiki vielä minkään roolin mukaisia leikkejä. Tiedä sitten osaanko niitäkään, kun ne muuttuu aina ajan myötä. Mutta enköhän mä selviä. Niin pojasta, kuin mahdollisista sisaruksistakin tulevaisuudessa, oli ne sitten poikia tai tyttöjä. :)

Vierailija
24/25 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ei myöskään voi sietää, että hänen hiuksiinsa kosketaan, kammatakaan ei saisi! Joudun aina juoksemaan aamulla kamman kanssa takkutukan perässä ja toinen kiljuu eeeeeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii............... : D Meidän talossa ei todella letitetä yhtään mitään.

Tee poikien kanssa itseäsi kiinnostavia juttuja, niinkuin joku toinenkin tuolla jo neuvoi. Ohjaa hienovaraisesti poikia välillä rauhallisempiin puuhiin, he oppivat kyllä nauttimaan kaikenlaisesta hommasta, kun äiti on mukana! Poikamaisuus ei ole sama asia kuin päätön riehuminen. Meidänkin melkein 6 v osaa kylä leikkiä tosi rauhallisia ja keskittymistä vaativia leikkejä. Poikia täytyy välillä vaan kannustaa ja ohjata erityyppisiin juttuihin.

Vierailija
25/25 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas koen olevani naisena etuoikeutetussa asemassa kahden pienen pojan äitinä, saanhan tutustua aivan uuteen maailmaan. Pikkutyttöjen touhuihin, kun tutustin omassa lapsuudessani.

Kaksi täysin eriluonteista poikaa, toinen ilmeisen tyypillinen "äijä" toinen taas varovaisempi "kaunosielu". Ääntä, rymyämistä, jatkuvaa kilpailua ja tappelua riittää, niin että hermot menee usein. Mutta silti nautin.

Alunperin toivoin pikku prinsessaa, jona kanssa voisi käydä shoppailemassa kauniita vaatteta, hiuspompuloita jne. Mutta kolmannessa ( sittemmin ikäväksemme kesken menneessä raskaudessa) jo odotin kovasti kolmatta poikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä