~~~HEINÄHATUT VKO 14~~~
HEINÄHATTUJEN VIIKKO 14
Aloitanpas nyt sitten tänne heinäkuun odottajillekin uuden viikon, kun kovin tuntuu hiljaista olevan meidän keskuudessa. Olenko minä todellakin ainut joka ehtii netissä nykyään surffata?
Kovasti näyttää räntäiseltä ja kostealta tämä viikon alku, mutta jospa se siitä loppuviikkoa kohti jo taas aurinkoiseksi muuttuu ja kevät vihdoinkin tulee. Itsellä tänään 30-vuotis synttäripäivä, jota olen juhlinut täällä töissä :( No saipahan syyn tehdä kakun ja syödä sitten sitä ihan runsaasti.
Mirable ja masuasukki 25+6
Kommentit (48)
14.7...Suzan73...............73/75.....1..........................K-S KS
14.7...Hepeliini...............79/78.....2.(07)..................KOS
14.7...e69........................39/42.....3..........................Tays
15.7...Isosmurffi.............83/81.....1..........................Naistenklinikka
15.7...Agnetha................27/26.....2.(p07)................Lohjan sairaala
15.7...Niina.....................74/71.....3.(03,06).............K-S KS
15.7...Athina...................................3.(01, 03)
16.7...Nennuski.............79/84......2.........................LKS
16.7...Keiju07.................76/72......2.........................NKL
16.7...upuna...................33/32......3.........................TAYS
16.7...Miinnu...................82/79......3.(t00,p02).......TAYS
16.7...annukka-72.........72/61......4.(p90,p95,p07).TAYS
16.7...Evinia..................27/28.....1....................Kätilöopisto
17.7...Nasqu...................27/29......2.........................Kätilöopisto
17.7...RituRanska..........28/28.....1.
17.7...Anita......................33/35......2.(1.yht).............Raahe
18.7...Rosina..................36/31.....3.(1.yht)..............TYKS
18.7...Pulputtaja.............................1........................PHKS
19.7...armasäiti.............................2.
19.7...Suska74...............34/42.....2.(07)..................Tyks
19.7...mamu77...............31/31.....2.(07)..................Irlanti/Suomi
19.7...Jonsku85..............23/25.....2.(t07)................Oys
19.7...pikkukakkonenko...............2.(07)..................NKL
20.7...Jempula................29/31....3...........................Kätilöopisto
20.7...-Veruska83-.........25/26.....2.(07)..................OYS
20.7...Piitu-Miina............29/33.....5...........................Naistenklinikka tai Lohja
21.7...Bejpi......................86/85.....2...........................K-HKS
22.7...nimba...................................3.(t04,t05)
25.7...Elomasu..............76/63......3.(1.yht)
25.7...skriikka.................75/86.....5.(1.yht) ..............Salon sairaala
25.7...Pixelina.................31/32.....6...........................Hyvinkää
26.7...Weera85..............23/24.....1...........................OYS
27.7...Rachella..............35/34......2.(05)
27.7...vee-lan.................30/32.....1............................Ruotsi
27.7...riitu78...................78/71.....1............................OYS
28.7...Indifani.................77/77.....2.
29.7...Ikonka..................77/71.....3............................KYS
29.7...Misti74.................74/74.....2.(05)....................NKL
29.7...Mariia_09............77/77.....1............................NKL/Kättäri
30.7...astaliini................87/82.....1...........................Seinäjoki
30.7...Pötkö....................81/78.....2.(t05)..................Kätilöopisto
31.7...miranna..................89/86.....1.
Kirsikkasuklaa...............80/76.....2.
Puddin............................................1.
Ainoanis..........................80/82.....1...........................TAYS
Ahkerasti käyn joka päivä lukemassa, mutta kovin hiljaista tosiaan on! Itsekään en ole kirjoittanut kuin n. 1 krt/vko, tuntuu ettei aika töiltä vaan riitä...
Viime viikollahan mua "peloteltiin" neuvolassa alkavalla raskausmyrkytyksellä, mut nyt kaikki sen suhteen ok, eli olo on hyvä. Mitä nyt krooninen väsymys painaa :) Mitäs vitamiineja te muut muuten syötte? Mä syön Ladyvitaa, rautaa (Maltofer) ja Minisun d-vitamiinia. Aamu alkaa aina mukavalla nappiannoksella :)
Maha kasvaa ja vauva myllää, välillä oikein kipeestikin potkii. Ihmettelen ,että miten se välillä tuolla masussa on kun liikkeet tuntuu sekä ylhäällä että alhaalla :o Taitaa vaan jumpata niin kovin sekä käsillä että jaloilla.
Ens viikonloppuna on ne Lapsi-messut ja sinne ollaan menossa, en ole ennen käynytkään. Eniten odotan siellä näkeväni sen tämän vuoden äitiyspakkauksen ja ehkäpä siellä on esikoisellekin jotain kivaa :)
Töissä olo väsyttää entistä enemmän ja venyä ja paukkua saa joka suuntaan. Ja viime viikollahan se mun "ihana" työterveyslääkäri totesi, ettei auta kuin jaksaa kun ei kerran supistele tai ole vaivoja (siitä viis, että väkivaltaa on, tänään olin just esimiehenä selvittelemässä kun yksi alainen sai turpaansa niin, että veri vaan lensi...) :/ Kivaa. Onneks ei muhun ole nyt kohdistunut minkäänlaista uhkailua, mutta eihän sitä tiedä, kun eihän ne asiakkaat ihan "täysissä järjissään" ole... Täytyy olla varovainen.
Voi kun jo noi lumet sulais ja tulis ihan oikea, lämmin kevät, sitä odotellessa :)
Nasqu ja poju rv 24+3 ja tyttö 06/06
Siitä on siis tosiaan kulunut jo kauan kun oon tänne viimeksi kirjoitellu. Lukemassa olen käynyt kyllä päivittäin mutta koskaan ei ole olevinaan ollut aikaa kirjoitella.
Täällä raskaus etenee ihan normaalisti. Vauva liikkuu masussa kovasti. Potkut tuntuu ihan joka puolella joten kovin pyöriväistä sorttia tuo tuntuu vielä olevan.
Muuten on menny oikein hyvin, mutta ummetus on vaivannut jo useamman viikon. Nyt olen pari viikkoa syönyt Levolacia ja koittanut muutenkin syödä kuitupitoisesti joten olo hieman helpottunut. Pahiten tuo on vaivannut välillä lenkillä kun alkaa alavatsaan pistelemään kovasti ja tiedän että se johtuu juuri tuosta vaivasta kun sillon kun masu toimii ei se kipeennykkään.
Hankintoja ollaan pikkuhiljaa tehty. Tänään tuli äitiyspakkaus ja vaatteita olen pikkuhiljaa alennuksesta ostellut muutenkin (ei saada mistään, joten kaikki pitää hommata). Turvakaukalo ostettiin myös jo kun oli alennuksessa ja ajateltiin tilata vaunut Saksasta. Käytiin liikkeessä katsomassa millaiset haluttais ja kun verrattiin hintoja niin Saksasta saadaan pari sataa halvemmalla postikuluineen kaikkineen. Päädyttiin Hartanin Topline X -vaunuihin ja edullisimmin ne saadaan babyonlineshopista.
Nasqu kyseli vitamiineista: mä oon syöny vain noita Multitabsin raskaus-vitamiineja. En ole ollut mitenkään erityisen väsynyt joten olen todennut nuo riittäviksi. Ja nyt kevään tullen aurinko piristää ainakin meikäläistä hurjasti.
Painoa mulle on viime viikkoina kertyny aika paljon. Viimeksi neuvolassa oli 6 viikon aikana tullu lisää 3 kiloa; nyt yhteensä 6-7kiloa (vko 26. menossa). Painonnousu johtunee osittain myös tuosta ummetuksesta ja kun sen takia tuo liikkuminenkin oli välillä hankalaa; nyt kun masu toimii paremmin ei ole tullut painoa enää samalla tavalla. Ja toisaalta tuossa tuli herkuteltuakin aika paljon; olen nyt koittanut hieman vähentää sitäkin. Ja toisaalta hoikka olen normaalisti joten on varmaan ihan normaalia että painoa koko ajan kertyy lisää jonkun verran.
Töissä ei nappaa enää ollenkaan ja vielä pitäis toukokuun loppuun jaksaaa...
No mutta tässäpä hieman kuulumisia. Samat toiveet mulla kuin nasqulla: lumien sulamista ja lämpöä ja kevättä odotellessa...
Tatar ja poika rv 25+5 (tuolla listalla oleva laskettu aika heittää muutamalla päivällä; se virallinen on 8.7.)
Toivottavasti tulisi keväiset kelit pian, ihan lupaavalta sääennusteet kyllä näyttää!
Mulla on niin helpottunut olo, sain tänään palautettua viimeisen koulutehtävän, nyt vaan olis jännättävä että meneekö ne läpi. Mutta ainakin on tehty eikä tarvii siis niitä enää paniikissa vääntää. Tällä viikolla meinaan mennä taas pitkästä aikaa kuntosalille, en ole sielläkään kerennyt käymään kun melkein kaiken vapaa-ajan olen viimeisen kuukauden ajan pyhittänyt koulutöille.
Tänään otin viimeisen MultiTabs Raskaus-tabletin, yritän nyt vihdoin ja viimein mennä apteekkiin ostamaan sitä rautaa. Mun hemppa oli kuun alussa 105, ja vieläkään en ole muka kerennyt apteekkiin...
Tatarille oli tullut jo äitiyspakkaus! Mä en ole laittanut edes papareita eteenpäin... en kai mä vielä ole myöhässä...?
Torstaina olis lääkäri, mielenkiintoista kuulla että onko paikat samassa "kunnossa" kun ekassa lääkärissä. Esikoista odottaessa ei ollut tokaan lääkäriin mennessä kohdunsuulla tapahtunut mitään, tässä raskaudessa mua on kuitenkin jo monta viikkoa supistellut lähes päivittäin. Mutta olo on silti ihan hyvä, alaselkä on vähän kipeä mutta muuten kaikki kunnossa.
NapNap rv 25+5
piti vielä ihmetellä samaa kuin nasqu, vauvan liikkeet tosiaan tuntuu yhtäaikaa alhaalla ja ylhäällä, tai molemmissa kyljissä:) Varmaan pyörii ympäriinsä ja nyrkkeilee joka suuntaan:) Mulla ei usein ole hajuakaan miten päin vauva mahassa on, toivottavasti sekin selviäsi torstain lääkärikäynnillä.
Joo töissä väsyy niin kovin, ettei jaksa iltapäivästä juuri kirjoitella ja viikonloppunakin lasten kanssa puuhailun lisäksi tulee melkeinpä vain levättyä. Eli 1krt/vko kirjoittelen. Täytyy myöntää, että ekaa ja tokaa odottaessa täällä tuli käytyä useammin.
Ja nytkin menee kone miehen käytöön.
Hyvää viikkoa kaikille!
Ja onnea kolmekymppisten johdosta! (viisi 79 syntynyttä mammaa, koskas kahdella "nuorimmalla" jää taakse laulun rilluvuodet?
t:Tai 25+4
Mulla on jotenkin tosi energinen ja pirteä olo. Vielä toissa viikolla vaivasi kova väsymys. Ihanaa kun saa jotain kotonakin aikaiseksi :D
Tulin juuri vesijumpasta ja nyt on tosi hyvä olo. Eilen käytiin esikoisen kanssa uimassa. Uusi uikkari vaan pitäisi hommata kun vanha ei tunnu menevän enää oikein päälle. Eilenkin poika katsoi silmät pyöreinä kun tungin uimapukua päälleni ja totesi sitten että tuo taitaa vähän kuristaa :D
Uiminen onkin kaikkein kivoin liikuntamuoto nyt, kävely sun muu saa supisteluja aikaan :(
Vitamiineista. Itse syön vaan D-vitamiinia, niin ja rautaa vaikkei se vitamiini olekkaan :)
Vauva liikkuu päivittäin, mutta teräviä potkuja ei enää tunnu. Vauva onkin tainnut muuttaa asentoa kun liikkeet ovat melko pehmeitä ja sellaisia "möyryäviä".
Minäkään en ole saanut kelan papereita vielä aikaiseksi postittaa. Tosin ei oteta pakkausta, joten ei niin kiirus ole ollut. Tällä viikolla pitää kyllä saada ne postiin.
Mulla kanssa viimeeksi oli paino noussut n. 3kg. nyt ei ole oman mittauksen mukaan noussut hirveästi. Tosin viime kerralla kohtu oli kasvanut aikalailla joten siksi varmaan painokin noussut.
Vaikka kyllä nuo herkutkin maistuu :/
Nyt telkkaria katsomaan!
vivi rv 25+1
Kuulumisia täältäkin...
Ensinnäkin Mirablelle synttärionnittelut!
Tänään oli neuvolalääkäri ja kaikki näyttäis olevan kunnossa. Pikkuinen liikkuu vilkkaasti, mut ei saanut lääkärikään selvyyttä miten päin siellä masussa asustelee. Asennot vaihtelee vielä niin paljon. Samaa tunnen kuin muutkin eli liikkeitä molemmilla sivuilla eli taitaa siellä poikittain vipeltää.. : ) Välillä potkut tuntuvat myös tosi alhaalla ja vähän inhottavastikin, mut onneks pääasiassa ylhäällä/navan korkeudella.
Sydänäänetkin kuunneltiin ja syke oli 145 paikkeilla, liikkui vaan koko ajan, joten oli hankaluutta siinäkin.. : )
Sf-mitta huitelee edelleenkin yläkäyrän yläpuolella, mut ei kuulemma haittaa. Ehkä lopussa tarkkaillaan, ettei ole ihan jättiä tulossa tai ei varmaan yliaikaiseksi ainakaan päästetä. Hurjaa.. en ole ite kuitenkaan kovin iso, joten mahtaa piisata työmaata kun lääkäri nyt jo veikkaili nelikiloista.. : ) No, eihän se mitta kerro välttämättä mitään vauvan koosta, voihan olla, että asukilla on vaan siellä paremmat tilat missä mellastaa!
Itelläkin kaikki toistaiseksi voinnin puolesta ok. Hb 129, ei sokereita eikä valkuaisia. Painoa tullut nyt yhteensä 6 kg. Huomenna tosin on sokerirasituskoe, koska on sukurasite.. Vähän hirvittää se litkun juominen ja lähinnä syömättä oleminen. Söinkin tänään 2 lämmintä ateriaa, että jaksaa huomiseen aamupäivään.. Toivottavasti menee hyvin ja kaikki kunnossa.
Joku kyseli vitamiineista, olen syönyt sitä Multitabsin Raskausvitamiinia, en muuta ja ihan hyvä olo ollut. Onneksi rautaa en ole tarvinnut kun herkkävatsaisena se tuottais varmaan lisäharmia..
Ite en ole vielä kela-papereita lähettänyt kun haluan odottaa sitä uutta äitiyspakkausta. Silläkin riskillä, että ois huonompi kuin viime vuotinen. Mut kun on saanut päähänsä, että se uusi pitää saada.. : ) Ehkä parin viikon päästä lähetän paprut.
Vaunuostoksillakin käytiin viikonloppuna kun oli niin hyvä tarjous. Eli kun osti vaunut, sai 100 euron lahjakortin liikkeeseen (Oz Baby, Jkl). Sieltä oltiin vaunuja jo käytykin kattomassa ja päädyttiin Brion Happyihin. Vaunut saadaan vasta toukokuussa, koska ite haluttiin niin. Eipähän tarvitse murehtia missä säilytellä. Muita hankintoja ei olla vielä juuri tehty, muutama body ja muu vaate ostettu. Sukulaisilta varmaan saadaan pieniä vaatteita + turvakaukalo.
Ihanaa kun huhtikuu koittaa jo ylihuomenna! Sit alkaa oikeesti KEVÄT!!
Oikein mahtavaa odotusta kaikille ja hyviä vointeja!
t. Suzan 24+6
Toivottavasti se aurinko tänään paistaa niinkuin ennustivat. Aamu ei kyllä hirveästi luvannut kun jotain tihkutti taivaalta ja tuuli kylmästi...
Mitä lie kohtalon ivaa, nyt kun kouluhommat on tehty ja ajattelin että ihanaa, ehdin taas kuntosalille ym. niin jo pelkkä käveleminen sattuu vatsaan:( Äh, toivottavasti menee ohi, kovasti tekisi mieli vähän rehkimään.
Vivi83 kuulostaa niin pirteeltä, ihanaa! Toivottavasti sitä tässä itsekin piristyisi.
Me ei olla oikeestaan mitään hankintoja vauvalle vielä tehty, jonkin verran olen uusia vaatteita ostanut. Esikoiselta on kaikki tallessa, niin ei oikein mitään ihmeitä tarvitse ostaakaan. Mitä nyt sitä pikkutilpehööriä, harsoja ja sellasta. Kestovaippoja meinaan vamiiksi muutamat ostaa. Lastenhuone pitää laittaa kuntoon, siihen uppoo varmasti aikaa ja rahaa ihan tarpeeksi.
Suzan oli Brion Happyt ostanut, ne on mun mielestä ihanan näköiset! Minkä väriset ostitte?
NapNap
Kerta viikkoon näyttää olevan minunkin kirjoitustahtini, kuten monilla muillakin. Eipä vain kait ole 'asiaa' kirjoitella, vaikka täällä joka päivä käynkin lukemassa muiden juttuja.
Viime torstaina oli ultraus jonka seurauksena sain viikon sairaslomaa. Kohdunkaula oli hivenen pehmennyt ja historiani takia sain sitten saikkua ja lääkäri käski jo varoitella töihin että voi olla etten sinne enää ennen lomaa mene. Noh kesäloma alkaa jo huhtikuun lopulla, joten... ei haittaisi minua yhtään! :D Tosin kun en saa paljoa lenkkeillä tai muuta, voi olla että aika käy pitkäksi, ennen kuin säät lämpenee ja voi istuskella ulkona.
Tänään on sitten ensimmäinen valmennus! Ihan mielenkiinnolla odotan tuota.
Hankintoja ei ole tässä tullut tehtyä, paitsi itselle. Kävin Helsingissä shoppailemassa viime viikolla ja mukaan tarttui aivan ihana tunikamekko ja lyhyt farkkuhame, joten todellakin saisi aurinko paistaa ja sulattaa typerät lumet pois! :D
Minäkään en ole kelan papereita palauttanut kun kyttään sitä uutta pakkausta :P
Itse nappaan aamulla myös Multitabsin raskaus-tabuja, d-vitamiinin ja sitten myöhemmin rautalääkkeen. Taidan nuo Multitabsit lopettaa kun loppuvat, kun ovat niin pirun kalliita ja eiköhän noita vitamiineja ala saamaan ruoasta kun alkaa kaikkia ihania keväisiä vihannesherkkuja tulla kauppoihin.
Viikonjatkoja toivotellen
Puunukke ja salamatkustaja 26+3
NapNap: laitettiin Brion Happyistä mustat vaunut tilaukseen + värillinen kova sisäkoppa (en halua väriä paljastaa, koska tiedetään sukupuoli..) Ratasosaksi valittiin harmaa-musta teleskooppi light. Mietittiin pitkään mustien ja harmaiden vaunujen välillä, mutta mustan kanssa kävi sit ehkä kuitenkin paremmin värilliset kopat kuin harmaan kanssa. Täytyy toivoa, etteivät ole liian kuumat, mut myyjä ainakin vakuutteli, että on kangas on käsitelty "kiiltäväksi" eli heijastaa auringonvaloa pois päin. Ja harvemmin sitä varmaan suoraan auringossa lastaan pitää/nukuttaa. Täytyy ostaa varmaan myös auringonvarjo varulta kuitenkin.
Sokerirasituskoekin onnellisesti takana päin. Ei onneksi ollut niin ikävää mitä pelkäsin. Litku meni alas helposti ja parin tunnin odotuskin kului yllättävän nopeesti (oli vauvakirja mukana.. ). Huomenna sit sais tuloksia..
Aamun rähmäsade on muuttunut auringonpaisteeksi, jipii!!
t. Suzan 25+0
Eilen kävin sokerirasituskokeessa ja tuloksia odotellaan torstaihin asti,kun on lääkärineuvola.
Olo alkaa välillä olla aika tukala,varsinkin jos joutuu kurottautumaan lattialle. Tuntuu,että koko vatsan sisältö on samantien suussa. Ei kiva.
Viikonloppuna käytiin vauvalle hankkimassa Brio One-pinnasänky. Ja tänään sitten tilailin sänkyyn reunapehmusteen ja petivaatteet Pikkupingviinistä. Vielä vähän aikaa sitten tokaisin miehelle,että ei ole vielä mikään shoppailuinto iskenyt,mutta tuntuu,että nyt alkaa olemaan sen verran kevättä ilmassa,että tekee mieli ostaa vauvalle kaikenlaista.
Kelan paperit laitoin eilen menemään,työpaikalta tulee vielä palkkatodistus jälkikäteen,kun firman alasajoaikataulusta ei vielä ole mitään selvyyttä.
Toivottavasti saavat kohta selvyyden,että äitiysrahat tulevat sitte ihan ajallaan.Ja pakkauksen suhteen minulle on aivan sama tuleeko viime vuotinen vai tämänvuotinen pakkaus.
Rattaita ollaan myös mietitty tai siis minä olen miettinyt. Tytöllä oli silloin joskus Gracon rattaat,joihin en ollut ollenkaan tyytyväinen. Olisivat menneet todella hyvin vain kaupungissa,mutta hiekkatiet ja muut olivat yhtä tuskaa niiden rattaiden kanssa.Nyt olen katsellut sillä silmällä Brion rattaita,valinnanvaikeus on vaan siinä ostaisinko kuomulliset vai kuomuttomat. ja mitenköhän ne renkaat toimivat.
Että sellaista tännepäin.
Marika ja toukka 26+5
Toisilla jo aurinko paistaa... täällä on ollut kyllä koko päivän niin tasaisen harmaata ja synkkää, että on mielikin sitten jotenkin yhdenmukainen. Huominen pitäisi vielä jaksaa töissä istua, niin sitten koittaisi 6 päivän vapaa. Lauantaina olisi sitten tarkoitus tarjota kavereille ja tutuille synttärikahvit, joten torstai ja perjantai meneekin kotona rattoisasti siivotessa ja kakkuja leipoessa. Tosin on kyllä ihan kiva nähdä tuttuja ja kavereita, kun tuppaa tämän työn takia kaikki jäädä näkemättä. Työpaikkakunnalla, kun ei tuttuja ole ja sitten niinä päivinä, kun on omassa kotikaupungissa ei jaksa, tai kotitöiltä ehdi aina ihmisiä näkemään.
Moni on käynyt jo sokerirasituksessa ja minulla se olisi edessä torstai-aamuna seitsemältä... plääh että pitää herätä aikaisin. Tosin onpahan helpompi pitää paastoa, kun tutkimus on heti aamusta.
Minä sain äitiyspakkauksen jo viimeviikolla, mutta enpäs muistanut sitä täällä mainita. Minusta siinä oli ihan nättejä ja käytännöllisiä vaatteita, kestovaippoja ja harsojakin. Tosin noitahan joutuu lisää hankkimaan, mutta eteenpäin nuokin mitä pakkauksessa oli.
Monet on myös ostaneet vaunuja ym. tarvikkeita. Meillä vaunut ostettiin jo jonkin aikaa sitten ja ne on Gessleinit, vuoden 08 mallia, kun olivat silloin tarjouksessa. Sitten ostettiin Brion turvakaukalo uutena. Sukulaisilta olisi saatu 5 vuotta vanha turvakaukalo, mutta tultiin miehen kanssa siihen tulokseen, että se on jo liian vanha, vaikka olikin päällisin puolin hyväkuntoinen. Jostain luin, että viittä vuotta vanhempaa kaukaloa ei enää suositella käytettäväksi, koska siinä saattaa olla jo muoviseos haurastunut, eikä näin ollen ole enää välttämättä turvallinen. Meillä myös autoillaan aika paljon, niin satsaaminen turvakaukaloon ei tuntunut ollenkaan pahalta ja mitä sitä ei tekisi turvatakseen omalle lapselleen parhaan mahdollisen turvallisuuden.
Eilen kävin lenkkeilemässä kävellen n. 50 min. Ensimmäiset 30 min pystyi kävelemään kohtalaisen reippaasti, mutta sitten alkoi masuasukki painamaan niin hirveästi alamahaa, että oli pakko hiljentää tahtia, mutta sinnikkäästi kävelin kuitenkin koko lenkin, jonka olin alun perin suunnitellut. Kovasti tuo asukki vaan viihtyy tuolla alaosastossa ja potkut tuntuu aina todella alhaalla. Perätilassa tai poikittain se vaan pötköttelee... taitaa olla toivoton tapaus, että osaisi kääntyä, mutta vielähän tässä on aikaa.
Selkä on erittäin jumissa istumisesta, mutta minkäs teet, kun työ on tätä. Iltaisin on pakko venytellä vähintään puoli tuntia, että pystyy ylipäätään olemaan mitenkään ja työpäivänkin aikana on useampaan otteeseen noustava koneen edestä jumppaaman, että ei ala päätä särkeä. Kolme viikkoa vielä ja sit ei ole pakko avata tietokonetta ainakaan työn tekemiseksi pitkään aikaan :)
Nyt alan suunnittelemaan liikuntavapaalle lähtöä ja menen työajalla uimaan. Täällä saa käyttää 2 tuntia viikossa työaikaa liikuntaan, joka on tosi hyvä juttu. Mukavaa alkuviikkoa kaikille ja kirjoitelkaahan ahkerasti kuulumisia :)
Uimassakin tuli jo käytyä, kun tallensin töissä kirjoituksen musititikulle, kun sivut meni jumiin. Uiminen tuntui kyllä todella hyvältä ja rentutti kivasti... mutta nyt sohva kutsuu!
Puhetta on ollut vitamiineista... Mä olen syönyt koko raskauden ajan Multitabs-raskaus vitamiineja ja sit viikolta 18 rautalisää. Aluksi söin Obsidania, mutta se oli mahalle liikaa, joten vaihdoin raudan luontaistuotekaupan Ferroforte+B liuokseen, joka sopii oivallisesti raskaana oleville. 22 viikolla oli hemppari noussu jo 113:sta takas 124:ään. (toinen luontaistuotekaupan rauta on Kräüterblutshaft, joka on kans liuos) tuota aikaisemmin mainitsemaani Ferrofortea saa myös tabletteina, joka sopii varmaa niille, joita liuoksen paha maku häiritsee (on muuten aikas pahan makuista).
Mirable ja masuasukki 26+0
Mun läppäri ei elvytyksistä huolimatta enää elpynyt =( Syy siihen miksi en pääse koneelle, enkä edes koko pinoa lukemaan...huoh! Pitipäs sattua, nyt on rahatkin niin tiukoille, et ei oo varaa ostaa uutta konetta. Oon siis ihan miehen työläppärin armoilla. Illat sellasta vilskettä ja haluais olla perheenkin kanssa, et ei aina ehdi koneelle vaik haluais..
Mut nyt siis täällä taas ja innolla ahmin teidän juttuja ;) Hui, kuinka ihmiset on jo aktiivisina ostellu vauvalle kaikkea, vaatteita ja vaunuja yms. Tunnen itteni ihan saamattomaksi. Meil tosin on valmiina aika paljon, mut olin toki suunnitellu, et jotain pientä kivaa tarttis vielä hankkia. Ainakin uudet koitiintulovaatteet pikkuselle ja jotain kesästä pikkuvaatetta. Mein tyttöhän synty maaliskuussa, joten kesävaatteet on n 68cm eli vähän suuria tulevalle vauvalle. Tuplarattaisiin ollaan nyt kuiteskin taittumassa, joten niitäkin tarttis silläsilmalla jo miettiä. Oon saanu kuitenkin treffit sovittua toisen mammautuvan kanssa, et lähdetään Helsinkiin liiviostoksille tossa huhtikuun aikana...jihaa!
Masu kasvaa kohisten. Just yks kaveri, jota en oo nähny vähään aikaan, sano, ettei voi masusta erehtyä ;) Raskaana siis ollaan, ei oo joulukinkku vaan unohtunut vyötäisille..heh! Neuvolalääkäriä odotellessa, se on pääsiäisen jälkeen. Silloin viikkoja 27+1. Silloin siis eka kertaa tän raskauden aikana katsotaan kohsunsuun tilanne =O Viikonloppuna vietettiin tytön 2-v synttäreitä ja kiirettä piti. Illalla supisteli ihan reippaasti ja häpyluu meinas räjähtää. Onneks sitten su helpotti, kun otin ihan levon kannalta, jospa se ei ois mitään saanu aikasiks.
Sitten yhteen ahdistuksen aiheeseen. Parvorokko...en oo sitä ite sairastanut ja nyt tuntuu, et joka tuutista kuulee, et on ihan hirveesti sitä liikkeellä =( Mein äiti esim on päiväkodissa töissä ja siellä on joulukuulta asti ollut sitä, alkuvuodesta ihan epidemiana, mut vieläkin muutama viikko sitten tullu uusia tapauksia. Äiti ei tietääkseen oo sitä sairastanu myöskään... Juu, tiedän ettei se sieltä meille pomppaa, mut ahdistaa kuitenkin, ku paljon ollaan tekemissä, et jos äiti sen saa ja sit me..... No, pitäs vaan yrittää relata ja ottaa asiat vasta sitten jos ne tulee eteen. Eipä se etukäteen murehtiminen mitään auta! Helpommin vaan sanottu kun tehty.
Vitamiineista oli ollu puhetta.. Mä syön Multitabsin-raskaus versiota sekä Obsidanin rautaa. On vaan hankalaa muistaa kaikki pillerit, kun rautaa ei suositella otettavaksi Multitabsin kans samaan aikaan sen sisältämän kalkin vuoksi. Kumoaa siis raudan imeytymisen. Sen lisäks syön thyroxinia, joka tulee otta yksikseen tyhjään vatsaan ja aamuisin. Aika usein siis jää mulla joku nappi ottamatta, mutta suurimmaks osaks onneks muistan kaikki!
Mirablelle synttärionnittelut! Tervetuloa 3-kybästen kerhoon!
Tai kyseli 79:stä, täällä jo yks "poksahtanut". Helmikuussa vietin minä myös pyöreitä =)
Nyt iltapalalle ja sit nukkumaan - Hepe rv 25
Kyllä huomaa, että on aurinko paistanut tänään, ihmiset vaikuttaa niin hyvinvoivilta ja pirteiltä tänään.
Meillä on ollut surua senkin edestä, meidän pikkuinen koiranpentu karkasi äitinsä ja mummonsa kanssa tielle aamuhämärissä ja jäi auton alle. Tytön kanssa ollaan itketty ja surtu pikkuista koko päivä. Kyllä ottaakin koville.
Hemppa oli mulla laskusuunnassa edelleen, ja eipä ole tuo obsidan tuntunut mitään ihmeitä tekevän sille, ei ihme siis että väsyttää ja on vähän haluton olo kaikin puolin. Täytyykin tutustua noihin luontaistuotekaupan valikoimiin, niitä on joku muukin joskus kehunut.
Töissä kaikenlaista uutta tulossa ja menossa. Samalla alalla taidetaan olla nasqun kanssa ;-) Yhtään uutta potilasta en jaksaisi, nyt projektina huostaanottovaarassa olevien lasten vanhemmat ........loputon suo ja jotenkin vaan raskaana on tunteen niin pinnassa, ettei haluaisi asioihin paneutua.
Joku pesänrakennusvimma/hankinta innostus on iskenyt minuunkin. Vanha sänky saatiin takaisin, samoin turvaistuin, ajattelin sen vielä kelpuuttaa. Meinasin jo hankkia käytettynä jotkut muut vaunut/rattaat, tarjontaahan näyttää olevan netti pullollaan ! Mutta kun nuo esikoisen Teutoniat, jotka oli mielestäni oikein näppärät, on tuolla kaapissa, ei taida luonto antaa periksi hankkia uusia. pehmeä koppa oli silloin lainassa, ja nyt taidan hankkia vaan sen ja niillä mennään. sitterin voisin ostaa ja tietty sitten kaikkea pikkujuttua, lakanaa, patjaa jne. Vaatteita olen vähän ostanut ja paljon saan vielä kavereilta.
Tällä hetkellä päällimmäisenä on menossa keittiöremontti, jota täällä omin voimin uurastetaan. Isäntä maalaa alakerrassa kattoa, minä täällä kokoan laatikoita ja pienempiä kaappeja ..... jännittää jo miltä se oikeasti näyttää valmiina ! Toivottavasti päästää jo viikonloppuna tapetoimaan / lattian laittoon. Jopa vielä saadaan alulle kaappien asennus - ehkäpä. Alkanut viikko = selvitty viikko. Töitä jäljellä viikko ennen lomaa ja kaks jälkeen ja se on sit siinä vähäks aikaa ;-) Aika jännää !
Mirella & vilpsu 26+6
Moikka taas pitkästä aikaa. Päivittäin olen käynyt lukemassa mutta en ole jostain syystä saanut aikaiseksi kirjoittaa, nyt voisin vaikka ei nämä minun kuulumiset pirteimmästä päästä ole.
Täällä jaksellaan hyvin vaihtelevasti. Raskaus etenee normaalisti ja kaikki on hyvin, mutta ilmeisesti oma vastustuskykyni on laskenut ja hurjasti. Harvemmin sairastelen, mutta tämän alkuvuoden aikana on kaikki pöpöt tarttuneet matkaan :( Viime kuussa sairastin kovan kuumeen ja flunssan - kuumetta oli aamusta yöhön pari vuorokautta 39,5astetta. Olin kotihoidossa, eli sairaalaan ei tarvinnut lähteä mutta voimat siinä lähti ja kesti pitkän aikaa palautua.
Perheessä alkoi viikonloppuna mylläämään norovirus, ensin mieheni sairasti sen ja eilen alkoi minulla oksentelu, ripulointi ja kuumeilu :( Eilisen illan oksentelin puolen tunnin välein, nyt vointi jo tasaantunut ja saanut pidettyä nesteet sisällä. Olotila taas todella uupunut, mutta luin netistä ettei norovirus ole sikiölle vaarallinen, joten ei tässä hätää.
Vauva liikkuu sairasteluista huolimatta todella aktiivisesti, on selvästi löytänyt jo rytmejä koska voimakasta potkimista pystyy havaitsemaan aina tiettyihin aikoihin päivästä. Tuo edellisen vuorokauden kaamea vatsatautikaan ei liikkumista häirinnyt - välillä toivoin että olisi ollut potkimatta kun itse roikuin kaksin kerroin vessanpöntössä.
Töissä on ollut kriisiä toisen perään. Irtisanomisia tuli tuotannollisista ja taloudellisista syistä, itse sain myös kyseisen lapun vaikka raskaana olenkin. Laitonhan se taitaa olla, mutta en ole jaksanut lähteä asiaa viemään eteenpäin. Kelan paperit ja muut laput on vielä täysin tutkimatta ja lähettämättä, mutta ehkä ensi viikolla...
Tavaroita emme ole vielä kauheasti hankkineet, en ole yksinkertaisesti jaksanut. Pinnasängyn ja vaunut saamme tutuilta, vaatteita on jonkinverran tullut myös ja toki työ äitiyspakkaus tulisi myös hankkia. Onneksi tuohon heinäkuuhun on vielä aikaa, jos näiltä sairasteluilta vielä ehtisi shoppailemaan :)
Pulputtaja ja masuasukki 24 + 5
Mirella_79...otan osaa koiranpennun taivaaseen menon johdosta! Kauhea tilanne kaiken kaikkiaan, suru on varmaan musertava, mutta yrittäkää jaksaa! Itsellänikin on koira ja pelkästään se, että jätin sen kotiin miehen hoitoon täksi viikoksi, enkä ottanut tänne työpaikkakunnalle mukaan, tuottaa kauheaa tuskaa ikävän muodossa.
Pulputtajalle... myös voimia sairastelujen kanssa! Kyllä se vielä koittaa sinullekin se terve päivä :) Paperit ehtii vielä postittaa ja tavaroitakin hankkia... pääasia, että saat itsesi hoidettua kuntoon.
Itse säikähdin tänä aamuna oikein todenteolla, kun vauvan liikkeitä ei tuntunut ollenkaa herätessä, eikä siitä seuraavaan tuntiin. NYt jo monen viikon ajan on aina herännyt potkuttelmaan samaan aikaan, kun mulla on herätys soinut. Tänään ei sitten kuulunut kerrassa mitään... nousin ylös ja söin sokeripitoista ja yritin tökkiä asukkia hereille... tunnin oli ihan hiljaista ja siinä viaheessa, kun olin jo päättänyt lähteä päivystykseen tuntui jotain... jäin sitten hetkeksi vielä kuuntelemaan ja tunsin tosi vaisuja liikkeitä. Lähdin sitten töihin tuosta helpottuneena. Töissä meillä aloitellaan aina kahvilla ja khvian aikana alkoi asukki sitten potkimaan ihan kunnolla... voi sitä helpotusta, kun vihdoin tunsin kunnon liikkeet. Nyt potkii niin, että koko alamaha hytkyy. Hänellä oli tänään vain ilmeisesti sitten aamu-uninen päivä :)
No nyt töiden pariin...
Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!
Mirable ja masuasukki 26+1
Moikka,
kyselen hieman hölmöjä, listassa jossa on kaikki me odottajat on lukuja toisessa sarakkeessa, mitä ne tarkoittavat? Esimerkiksi ensimmäisenä listassa olevalla Tannillla tuo 84/84?
tanni84..................84/84.....1............................LUS
En muistanut,että olin liittynyt jo heinäkuisiin,kun liityin myös kesäkuisiin. Mulla siis onkin la 30.6 ei 1.7. Mietin,että kumpaan liityn ja kumminki kesäkuisiin liityin ja sitte luin,että olin liittynyt tännekki eli minä siirryn tonne kesäkuisten puolelle,joten mut voi tästä poistaa.
Lista ketä täällä on =)
28.6...tanni84..................84/84.....1............................LUS
28.6...Misti.......................74/71......6.(14v-1v4kk).....Tays
1.7.....Emmi 75...............................2.(04)
1.7.....Frankie..................32/42......3.(2xt05).............Saksa
1.7.....Nanni79................79/79......2.(07)..................Kätilöopisto
1.7.....Kamom1lla...........28/26.....1..........................SATKS
1.7.....Lenni75.................75/78......2..........................Vaasan KS
1.7.....sasa79..................79/80......7.(02,03,04,05,06;08)..OYS
1.7.....Emmi69................38/39......2.(07)
1.7.....Taateliz..................81/79.....1.
2.7.....Miksuliinu.............32/34......4..........................K-S KS
2.7.....Äiti-76....................32/33......2.(1.yht)..............SAS/TYKS
2.7.....Palle72..................72/65.....3..........................Tays
3.7.....Helga 07...............................2.
3.7.....miina1980............80/75.....3.(t06,t07)..........TYKS
3.7.....amelia_82............25/26.....2.(05)
3.7.....Helga07................32/32.....2.(07)..................SAS
3.7.....liinu75...................75/75.....3.(p04,t05)..........PKKS
3.7.....Amanda81............27/30.....2.(t06).................P-KKS
4.7.....anskur...................84/82.....3.(06, 08)...........VAS
4.7.....Puunukke..............81/79....1...........................PHKS
4.7.....tiituli08...................26/28.....3..........................SatKs
4.7.....Milli76....................76/76.....3.(98,03).............tyks
4.7.....Vatsansisäinen...79/78.....1..........................TYKS
4.7.....tikru85...................85/84.....1...........................LPKS
4.7.....Jeevi......................77/74.....2...........................Sas tai Tyks
4.7.....Mirella_73............................2.
5.7.....Katja.......................27/34....3...........................SatKs
5.7.....Angie83.................25/25.....1..........................Kätilöopisto
5.7.....Suffeliisa...............................4.(1.yht)
6.7.....Aatuliina.................25/33.....2.(06).................Oulaskangas
6.7.....mp73......................73/72.....3.(91,94)............K-PKS
7.7.....La80ku..................80/83......1..........................K-HKS
7.7.....Mirable...................79/75.....1...........................KYS
7-8.7..Jenniliini...............80/76......1..........................KOKS
8.7.....Emppu 74.............................3.
8.7.....näppis84...............84/82.....4.(02,03,06)......TAYS
8.7.....NapNap................27/26......2.(t06).................Kos
8-9.7...Miiza76................................4.
9.7.....Tai.........................79/79......3.(01,02)............Jorvi
9.7.....empunmami.......26/32......2.(03)..................HYKS
10.7...AW_83..................83/79.....1...........................NKL/kättäri
10.7...Ritu79...................29/28.....1...........................TAYS
11.7...Lokamamma......................4.(p97,p99,p02).Naisten klinikka
11.7...satu.......................85/82.....1.
11.7...Tatar......................29/28.....1..........................TAYS
12.7...Munmuru..............78/78.....3..........................Kätilöopisto
12.7...Vivi81.....................83/84.....2.........................Ekks
12.7...vapsula.................................3.........................NKL
13.7...merimus...............80/84.....2.(t06)................Pkks