Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko 5-vuotis synttäreillä tarjota juomaksi vain mehua

Vierailija
30.03.2009 |

vai joko ne kaikki odottaa limsaa?? meillä ei juoda limua kotona

joten poika ei sitä kaipaa.... mutta onko lapset pettyneitä jos saavat

vaan mehua?

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos teillä ei juoda limua niin ei teidän tarvitse sitä vieraillekaan tarjota tietenkään. En usko että kukaan pahastuu.

Vierailija
22/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vain siksi, ettei seitsenvuotias esikoinen tykkää limsasta. Vain harva lapsi on "vänkyttäny" vastaan. Ja siis nekin olleet perhetuttujen vähän vanhempia lapsia, jotka kysynyeet tyyliin:"Eikö oikeasti ole limsaa?"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5v ei pidä ollenkaan enkä ole kuullut kavereidenkaan juovan.

Vierailija
24/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vasta 7-v on alkanut juoda limsaa mutta usein tarjoan vieläkin mehua esim. jos joku kaveri tulee käymään. IHan turhaa juoda liikaa limsaa kun on kotitekoista mehuakin.

Vierailija
25/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset 5 ja 4 vuotiaat.

Tein joskus synttäreille mehuboolia, sekaisin appelsiinitäysmehua ja lantrattua mustaviinimarjamehua, sekaan pakastemansikoita ja appelsiinin viipaleet lasin reunaan koristeiksi. Oli menestys :)

Vierailija
26/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teillä itsellänne ei juoda kahvia, niin miksi sitä vieraillekaan pitäisi tarjota?

Vierailija
27/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen huomannut jo useiden synttäreiden järjestäneenä ja varaankin aina nykyisin mehua. joskus laitan mehun isoon maljaan ja siihen pilkon hedelmiä, appelsiiiniviipaleita, kiiviä, karambolaa tms. mehun mukaan.

Vierailija
28/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten en sitä tarjonnut hänen synttäreillään.

Tarjosin pillimehuja, joten kyse ei ole mistään säästämisestäkään, paitsi lasien kaatumiselta säästymisestä.

Vierailija
29/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan aleta limuja ostaan tytön synttäreille, kun ei siitä tykkää ja meillä ei sitä vanhemmatkaan juo. Mehulla saavat kyllä lapsivieraat selvitä.

Vierailija
30/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakaan aleta limuja ostaan tytön synttäreille, kun ei siitä tykkää ja meillä ei sitä vanhemmatkaan juo. Mehulla saavat kyllä lapsivieraat selvitä.

en puhu limujen puolesta, usein se mehu on suositumpaa, vaan ihan yleisesti. Ajatteletteko aina noin kun tarjoatte vieraille jotain? Että jos itse ette jotain syö tai juo niin ei sitä silloin vieraillekaan tarjota? Jos itse vaikka karppaatte, niin vieraillekin on vaan jotain pekonia ja viinirypäleitä tarjolla?

Vierailija
31/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten pelkän mehun tarjoaminen on mielestäni ok.

Nolompaa mielestäni niin päin, kun oli eräillä kutsuilla jonne minun tyttäreni oli kutsuttu. Tarjolla oli vain limpparia ja kun tyttäreni ja yksi toinen tyttö ei tykänneet limusta, niin olivat sitten janossa (kun eivät ujouksissaan uskaltaneet pyytää muuta kuin mitä pöydässä oli tarjolla).

Vierailija
32/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä lapsi oli juuri 5v. synttäreillä, jossa ei ollut tarjolla kuin limsaa. Lapsi joutui juomaan vettä, kun ei juo limsaa ollenkaan. Eli minusta mehu parempi vaihtoehto kuitenkin.

Vierailija
33/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja aina mehu on jäänyt juomatta.

Ja kokemusta on aika monista synttäreistä.

t. äiti x4

Vierailija
34/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 5v synttäreille ei tule limua, ei sipsiä, eikä karkkia (joskin muuten kyllä runsaat tarjoilut). Talossa talon tavalla. Ja jos ei kelpaa, niin on aika kiittämätöntä porukkaa!

En ole itse oikein lämmennyt noille karkki- ja sipsikipoille synttäritarjoiluna, joten onneksi lapsetkaan ei ole niitä kaivanneet omilleen. Muuten päättävät kyllä pitkälle tarjoilut itse. Äiti vaan tarkistaa, että on tarpeeksi monenlaista.

Vierailija
35/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja biodynaamisesti v iljeltyjä kasviksia.

Vieraille saa välttää juuri se, mitä mekin syömmä ja jos ei kelpaa, menkööt muualle.

Vierailija
36/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja biodynaamisesti v iljeltyjä kasviksia.

Vieraille saa välttää juuri se, mitä mekin syömmä ja jos ei kelpaa, menkööt muualle.

Vierailija
37/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin luulen, että mehu on suositumpaa. Minä olen tehnyt niin, että olen ostanut jokaiselle pillimehun (tai kaksi), eri makuja. Ja sitten tehnyt lisäksi mehua kannuun. Ei ole koskaan kukaan limun perään kysellyt. Ehkä sukulaispojat joskus - mutta, ovatkin 10 v ja 13 v.

Vierailija
38/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sillä että lapsille vaan mehua. Ei kai kukaan noin 5v. ole vielä niin tottunut limuun, ettei mehu kelpaa. Eihän tuon ikäisten vielä tarvitsisi koko juomasta tietääkään. Joillekin voi jopa maito maistua mielummin kuin mehu/limu. Meidän lapsen 5v. synttäreillä kävi niin että synttärisankari itse halusikin juoda jostain syystä vain vettä kun ei tykännyt mehusta jota tarjosin. Tuskin vedenjuomisestakaan (siis jos ei mehu kelpaa) mitään traumaa jää kun muuten on niin paljon herkkuja tarjolla.

Vierailija
39/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä oli mehua (viinimarja ja appelsiini) ja pari lasta halusi ihan vaan vettä. Kukaan ei ruikuttanut, vaan hyvin upposi.

Vierailija
40/54 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vanhemmat on ne, jotka eniten tostakin asiasta ruikuttaa. Sitähän voi varata oman pullon ja eväät mukaan, jos arvelee, ettei isäntäväki osaa tarjota tarpeeksi ihania herkkuja meidän pupumussukalle.

Olen kyllä kasvissyöjäperheissäkin ollut tyytyväinen kasvisruokatarjoiluun, eikä ole tullut mieleenkään alkaa vaatia heiltä liharuokaa! Entäs te limpparinkärttäjät? Olen sen mennessäni tiennyt, eikä ole tarvinnut nakkipaketteja mukana salakuljetella.

Kävi meillä kerran kakara, joka alkoi yllätysvierailun kahvipöydässä ruikuttaa, että hän kun tykkää vain suklaakekseistä. Totesin, että kun ei niitä nyt ole, niin voit juoda mehusi (VAAN!!?!!?!?) ja mennä jatkamaan leikkejä.

15