voiko 5-vuotis synttäreillä tarjota juomaksi vain mehua
vai joko ne kaikki odottaa limsaa?? meillä ei juoda limua kotona
joten poika ei sitä kaipaa.... mutta onko lapset pettyneitä jos saavat
vaan mehua?
Kommentit (54)
Mehukattimehu teki kauppansa, limua jäi vaikka kuinka.
Ajateltiin, että niin monet synttärit on lapsilla viimeaikoina ollut että kevennetään vähän tarjoilua. Oli porkkanatikkuja suolaisten palojen kanssa. Ja kotitekoinen jäätelökakku
- "missä on limsa? Onko teillä vaan mehua? "
- "porkkanat ei kuulu juhlapöytään"
- "en minä halua tuollaista jäätelöä, miks ei ole kaupan jäätelöä?"
Tiedetään seuraaville synttäreille varata tuttuja makuja ja sitä limskaa. Tuli vähän hämillinen olo, mutta niin kai lapsetkin tulevat juhliin omine odotuksineen. Ei sellaisesta voi loukkaantua.
ei kaikki lapset mehuakaan juo, kyllähän sille joku vaihtoehto pitää olla, muu kuin vesi! Kyse on kuitenkin juhlista, kai teillä aikuistenkin juhlissa on useampaa vaihtoehtoa tarjolla? Miksi lapset olisi sen vähäarvoisempia?
normi limuissa on samanverran sokeria kuin laimennetuissa mehuissakin. siis jos tiivisteestä tekee.
Eli kukaan ei voi ainakaan sitä ajatella että ei sen takia tarjoaisi limua synttäreillä.
MUTTA minä tarjoan yleensä kotitekoista mehua ja sehän on täysin lisäaineetonta eli varmasti terveellisempää kuin mitkään kaupan limut tai mehut. Viinimarjamehu on varmasti jopa terveellistäkin!
...ne on teidän synttärit ! meillä ollut monesti mehua isompien koululaistenki synttäreillä
Meillä ei ikinä anneta vieraille mitään lahjuksia, vaikka monella sellainen tapa onkin. Musta se on tosi tyhmää. Päivänsankarihan se on lahjansaaja eikä vieraat. Toki vaikka onginnasta voi tulla esim. karkkia tms tai aarteenetsinnästä jotain, mutta ne ovat kuluvaa, usein jo juhlissa syötävää.
Yleensä mehua on ottanut vain yksi tai kaksi ja limua muut.
Porkkanatikut ja muut terveelliset on jääneet syömättä. Siksi nykyään laitan sitä, mikä näkyy tekevän kauppaansa.
lisäksi myös ainakin vettä / maitoa oltava mahdollisuus saada. Tulee tarkkailla juoko kaikki lapset ja tarjota jotain muuta jos näyttää ettei mehu lasista kulu - kauheaa olla janoissaan herkkujen jälkeen, jos lapsi ei kehtaa sanoa ettei pidä mehusta!!
Kaikki ei TODELLAKAAN pidä mehusta - itse en pitänyt lapsena ollenkaan. Myöskään neljästä lapsestani 1 ei juo mehua lainkaan.
ja jos lapset on esim. tottuneet kaupan makeisiin mehuihin, ei heille maistu sakkaiset ei-niin-makeat kotitekoiset mehut, omasta mielestänikin ne on ällöttäviä.
itsetehdyistä mehuista. On jäänyt juomatta jos on ollut tarjolla.
Mutta oma kokemukseni on myös se, että mehut jää lasten synttäreilläkin juomatta. Limu menee. Mutta toki jos ei muuta ole tarjolla kuin mehua niin ottavat varmaan sitä tai sitten ovat kuivin suin.
Jos jossain oli tarjolla pelkkää mehua olin tosi pettynyt. Pelkäsin jo etukäteen onko siellä taas pelkkää mehua, koska en kehdannut pyytää vettä. Edelleenkin inhoan kotitekoisia mehuja.
Musta on kohteliasta tarjota mehun lisäksi muuta juomista, vaikka vain sitä vettä esille kannuun.
Edelleenkin inhoan kotitekoisia mehuja.
Tosi kranttuja ootte, ilmankos lapsista tulee samanlaisia!
mielestäni ei kovin hyvää käytöstä.
Eikä minusta ole kovin kohteliasta kommentoida tarjoiluja, olipa lapsi tai aikuinen. Toivon, ettei minun lapseni kommentoi kuin kiittäen juhlien tarjottavia.
Toki yritän itse laittaa vieraiden suuhun sopivia herkkuja.
on lähteneet kyyläämästä pois, että limpsaa menee kaksin kourin. Kun sitä ei kotona saa ja sitä ei uskalleta pyytää kun vanhemmat sitä paheksuu. Vanhempien mieliksi lipitetään niiden näkösillä mehua kun halutaan olla lojaaleja vanhemmille.
Meillä vetää vanhemmat limpsaa kaksin kourin, mutta kolmesta lapsesta vain yksi suostuu limua juomaan. Kaksi muuta (8- ja 10-vuotiaat) eivät yrityksistä huolimatta sitä halua, se hiilihappo ällöttää...
Ajateltiin, että niin monet synttärit on lapsilla viimeaikoina ollut että kevennetään vähän tarjoilua. Oli porkkanatikkuja suolaisten palojen kanssa. Ja kotitekoinen jäätelökakku
- "missä on limsa? Onko teillä vaan mehua? "
- "porkkanat ei kuulu juhlapöytään"
- "en minä halua tuollaista jäätelöä, miks ei ole kaupan jäätelöä?"Tiedetään seuraaville synttäreille varata tuttuja makuja ja sitä limskaa. Tuli vähän hämillinen olo, mutta niin kai lapsetkin tulevat juhliin omine odotuksineen. Ei sellaisesta voi loukkaantua.
Toki on niitä, joille ei kakku ole maistunut tms. Mutta aina ovat löytäneet syötävää suuhunsa. Ja syöneet mitä syöneet. Meillä ei edelleenkään tarjota limsaa synttäreillä, Ei se limsa yksin tee juhlaa. Vaan ne kaikki tarjottavat. Lisäksi ne lapset, jotka tykkäävät limsasta, saavat varmaankin sitä ihan tarpeeksi kotonakin.
Ja täytyy myöntää, limsa on kallista mielestäni. En minä käsitä, miksi minun pitäisi siihen pistää varojani, mieluummin kakkuun ja muuhun tarjottavaan.
T. se joka tuolla alkupäässä kertoi, että meillä ei koskaan ole limsaa tarjolla synttäreillä. Eikä se seitsenvuotias siitä vieläkään oikein tykkää, vaikka saa kyllä halutessaan maistaa.
mielestäni ei kovin hyvää käytöstä.
Eikä minusta ole kovin kohteliasta kommentoida tarjoiluja, olipa lapsi tai aikuinen. Toivon, ettei minun lapseni kommentoi kuin kiittäen juhlien tarjottavia.
Toki yritän itse laittaa vieraiden suuhun sopivia herkkuja.
tarjota vaan jotain mehua tai teetä tai mitä sit onkin vaan sen takia että itse nyt sattuu siitä vaan tykkäämään. Kyllä mä aina laitan useampaa sorttia tarjolle, niin juotavaa kuin syötävää, oli sit aikuiset tai lapset kyseessä. Kuitenkin kyseessä on JUHLAT. Eri juttu on, jos joku lapsi tulee vaan kylään leikkimään, silloin mennään sen mukaan mitä talossa syödään tai juodaan.
jos on tottunut sitä vain itse syömään. Mutta limut on meilläkin mennyt hyvin kaupaksi. Ei ole kyllä kukaan jättänyt juomatta.
Ei mun ole tullut edes mieleen hankkia limua kun ei meidän lapset eikä kukaan muukaan tuntemani alle kouluikäinen sitä juo. Ei ole kukaan valittanut.
booli: mehu+kivennäisvettä sekä pelkkää mehua ja vettä
Samaten aina juureksia kermaviilidipillä sekä tavallisia perunalastuja
Joka vuosi synttäreillä leivotaan erilainen kakku joka valkataan synttärisankarin kanssa, jostain lehdestä tai lukuisista leivontakirjoista jotka kirjahyllyssä. Lisäksi jotain muuta kakkua ja suolaista piirakkaa.
Samoin jos lapsi saa karkkia lahjaksi niin se menee saman tien tarjoiluun.
Yhtään kertaa en ole kuullut vieraiden valittavat tarjoulusta.
Meille syntymäpäivien järjestely on yhtä tärkeää kuin itse synttärit. Isommat lapset useimmiten itse leipovat kaikki tarjottavat.
Lapsia 4, ikähaitari 3-12v
on lähteneet kyyläämästä pois, että limpsaa menee kaksin kourin. Kun sitä ei kotona saa ja sitä ei uskalleta pyytää kun vanhemmat sitä paheksuu. Vanhempien mieliksi lipitetään niiden näkösillä mehua kun halutaan olla lojaaleja vanhemmille.
Mutta annas kun nämä luomulapset jää ilman vanhempia niin eniten vetävät sipsejä ja limsaa.