Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

<3 <3 Kesäkeijujen vko 14 <3 <3

30.03.2009 |

Uusi viikko ja uudet kujeet!!:) Toivottavasti on yhtä aktiivista porukkaa kun viime viikolla:))

Kommentit (42)

2/42 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää on aika masentava...harmaata, harmaata ja harmaata!! =/ Voiskohan se aurinko jo tulla ja sulattaa noi vikatkin lumet pois, pliiis!!

Tänne ei kuulu mitään ihmeempää...kättärille odottelen sitä kutsua ja jos sitä ei tänään posti tuo, niin mun pitää soittaa sinne. Soitin meinaan lääkäriajan huomiseksi ja sanoi sieltä, että mun ois hyvä tietää milloin se aika kättärillä on...

No toivoa sopii et tänään tulis jotai tietoa!

äh, nyt ei kirjotus oikein luista...tuunpa ehkä myöhemmin tarinoimaan vielä...katsellaan!!

Mukavaa alkavaa viikkoa kesäkeijut!!<3

Anneh ja pieni 27+1 <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Työstressi ei ota helpottaakseen. Viime yönäkin heräsin klo 4:30 murehtimaan työasioita ja sitten klo 5:30, kun olin saanut ajatukset kevyen lukemisen avulla muualle ja olisi ehkä voinut nukuttaakin hieman, niin masu-asukki päätti aloittaa potkunyrkkeily-harjoitukset, niin eihän siitä nukkumisesta enää mitään tullut.

Nyt huomaan masuasukilla jo selkeät aktiivisuus-kellonajat: eli illalla klo 22 ja aamulla klo 6 tulee suurimmat liikehdinnät. Päivän mittaan sitten vaihdellen pieniä potkuja. Välillä mahassa myllerretään niin, että ainakin tuntuu kuperkeikoilta. Tämä veitikka ei siis vielä halua asettua pää alaspäin.

Rakenneultrassa kätilö sanoi, että kohtuni on jotenkin oudon mallinen. Nyt raskauden edetessä huomaan, että likkeet tuntuu oikealla ylhäällä ja vasemmalla alhaalla. Oikealla alhaalla en ole tuntenut liikkeitä kertaakaan. Pitänee vielä synnytystapa-arviossa pyytää katsomaan sitäkin asiaa kunnolla, ettei ole mitään sellaista poikkeavaa, joka vaikuttaisi synnytykseen.

Synnytys pelottaa ja olen menossa pelkopolille. Aika on vasta huhtikuun puolessa välissä. Järkyttävän myöhään mielestäni! En voi käsittää miksei sinne pääse aiemmin. Aina puhutaan, että äidin mieliala vaikuttaa sikiöön, niin luulisi että synnytyspelollekin haluttaiisiin tehdä jotain aiemmin, jottei se varjostaisi koko raskausaikaa... Sitä kautta siis uskon pääseväni kunnolliseen synnytystapa-arvioon. En vielä tiedä itsekään mitä haluan, sektio pelottaa ihan yhtä paljon kuin alatiesynnytyskin.

No joo, nyt tulee aika negatiivissävytteistä tekstiä. Ihan hyvin täällä siis kuitenkin voidaan. Viikonloppuna kävin vielä hiihtämässä (minä taas kuulun talvi-ihmisiin ja iloitsen pitkään kestäneestä talvesta) ja kävimme ostelemassa vauvalle kaikkea pientä. Loppusumma oli 80€, joten aika paljon niistäkin kertyi... Paljon ostettiin tarpeellista, mm. amme, mutta tarttui mukaan kyllä turhakkeitakin mm. ihana Nalle Puh-taulu vauvan huoneeseen.

Keskustelimme miehen kanssa vapaiden jaksottamisesta. Minä pidän äitiysloman ja osan vanhempainvapaasta, mies pitää loput (hän on 3 kuukautta kotona). Sitten jääkin enää 2kk ennen kesälomaani ja tuntuu tyhmältä laittaa lapsi alle vuoden vanhana kahdeksi kuukaudeksi hoitoon, kun kesän pystyy taas itse hoitamaan. Sovimme, että jompikumpi jää sitten 2kk ajaksi hoitovapaalle. Laitetaan rahaa syrjään jo nyt, ja kyllähän sitä 2kk menee vähän pienemmilläkin rahavaroilla, kun tietää etukäteen, että se kestää tosiaan vain sen 2kk.

Jatketaas taas töitä..

Vierailija
4/42 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on töissä vähän rauhallisempaa joten kerkiää vähän tässä kirjoittelemaan kuulumisia. Kävin katselemassa mitä muille viimeviikolla on tapahtunut mutta olikin niin paljon tekstiä etten malttanut kaikkea lukea.

Mulla kaikki ihan ok. Supistelee jatkuvasti..pienet liikkeetkin saa aikaan supparin, mutta ei mitään kivuliaita.

Kävin silloin 18 päivä ylävatsan ultrassa ja onneksi sieltä ei löytynyt mitään. Lääkäri olis niin kiva että näytti masuasukkiakin samalla ja hän kyllä itsekin oli innoissaan kun sai ns opiskella samalla sikiön ultraamista. Mullakin maha on kuin valaalla. sf mitta oli viimeksi 31. on hassua kyl kun viikot vierähtää nopeasti. Kaksikuukautta pitäis vielä jaksaa kuitenkin odotella. Toisaalta se helpottaa kun tietää että pääsee äippä lomalle kuukauden päästä. Esikoisen aikanakin laatoitin takapihan vanhassa asunnossa ja nyt olisi sama projekti odottamassa. Se on kivaa hommaa kun saa olla kontillaa maassa auringon paisteessa...tai toivotaa et on hyvä kevät tulossa. Nyt täytyy rupee soittaa neuvolaa...

t. tr02 31+6

Vierailija
5/42 |
30.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa minäkin kirjoittelen meidän kuulumisia.

Tänään oli jälleen kerran ultra (viides sellainen) ja jälleen kerran kaikki oli kunnossa. Nyt käytiin ultrassa katsomassa pienokaisen kokoa (esikoinen jäi synnytyskanavaan jumiin jostain syystä, tämän takia vauvan kokoa seurataan). Painoarvio oli tällä hetkellä 1800 grammaa. Samalla kerralla otettiin sydänkäyrää ja sekin näytti hyvältä. Verenpainetta pitää itsellä seurata, sillä alapaine oli vähän kohollaan ja painoa oli tullut 800 grammaa viikossa, joten sitäkin pitää seurata. Mutta muuten kaikki oli niin kuin pitääkin.

Nyt on pää ihan tyhjä, joten taidan poistua takavasemmalle...

Voikaa hyvin T:Fay rv 30+0

Vierailija
6/42 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt kun innostuin taas kirjoittamaan niin täältä sitä sitten tulee. Eli juuri tulin hammaslääkäristä ja neuvolasta. On kiva kun hammashoitolassa kaikki jo tuntee minut niin palvelu tuntuu pelaavan ja lenhan meidän kuntaa pitänyt yllä jo liki tuhannella eurolla. Kolmen hampaan juurihoidot on tullut yllättävän kalliiksi.

No mutta se tärkein eli neuvola. Kaikki tuntuu olevan hyvin. Sf noussut 32:een eli hyvin tuntuu masu kasvavan. Huolen aiheena oli nää supistelut. Nyt on tullut jatkuvasti ja eilen illalla ne ei meinannut lakata millään. Yöllä vielä jatkui. Terveydenhoitaja kysyi jaksanko olla töissä mutta kun ajattelen asiaa tarkemmin en voi jäädä kotiin. En vain malta olla paikallani siellä. Ehkä kuitenkin helpompi olla töissä. Pitäis saada vaan hyvä lepopaikka töihin jotta voi välillä selkää lepuutella. Mulla oli nyt painoa tullut alkuperäiseen neljäkiloa että aika maltillista. Onneksi..tähän ruhoon ei kyllä montaa kiloa enää tarvitse tullakaan.

No joo nyt täytyy tehdä vissii töitä.

Hauskaa päivän jatkoa!

tr02 31+0 (tais olla edellisessä viestissä virhe..olin viikon edellä..)

7/42 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan lääkäriä, mihin olen noin tunnin päästä lähdössä. Töihin ei ole asiaa kun kävely ei meinaa onnistua =/ Tosi tylsää..tahtois niin kovasti liikkua normaalisti, mennä ja tulla...eilen kävelin taas hippasen enemmän ja kivut on ollut sitten sitä luokkaa... :(

Meillä oli muutenkin "mielenkiintoinen" ilta/yö...illalla tajusin, että vauva oli liikkunut viimeksi aamulla tuntuvasti ja silloinkin vain ihan vähän...aloitin sitten tarkkailun, makasin kylelläni ja tökin mahaa, join mehua...kaikkea mitä on neuvottu, mutta mitään reaktiota ei masussa tapahtunut. Puoltoista tuntia katselin ja kuuntelin ja sitten soitin kättärille, jossa kätilö sanoi, että sinne vaan...eli lähettiin sitten myöhään illalla kättärille...!!Aika pelon sekaisin fiiliksin...tärisin niin paljon etten pystynyt puhumaan:( No kun päästiin käyrille, niin sydän jyskytti kovaa vauhtia ja tippu kivi äidin ja isin sydämiltä!! VAUVA ON HENGISSÄ!!!!<3 Siitä alko sitten liikelaskenta ja alkohan niitä liikkeitä sitten kuulua! Koska siellä oli kiirusta, niin makasin puoltoista tuntia käyrillä ja tein liikelaskentaa. Konsultointi lääkärille ja saatiin lähteä kotiin nukkumaan. Vauvalla kaikki hyvin! Jopas pelästytti ja kunnolla.

Mietinkin ihan tyhmää juttua, kun että voiko olla et vauvan rytmit on mennyt sekasin kellojen siirrosta?!!?!? Kuulostaa hullulle, mutta voisko se olla mahdollista??? Aamuisin on kyllä muuttunut potkuajat ja näköjään illallakin...!!

Nyt pitää sitten kunnon mökää mahassa, ihanaa:))

Tänään tuli meille nyt aika sitten sinne kättärille lääkäriinkin ensi viikoksi! Päästään selvittää tota masun kasvua sitten...

Hoh...no mutta tällästä tällä kertaa....tarvii alkaa valmistautumaan lääkäriin lähtöön!!

Anneh ja pieni 27+2

Vierailija
8/42 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tehtiin tänään miehen kanssa vaatekaappiin tilaa vauvan vaatteille. :x

Mun veli ja eräs ystäväni ovat tuoneet meille muutaman pussillisen vauvan vaatteita ynnä muuta tavaraa. Tavarat; vaunut, punkka, sitteri ynnä muut odottavat vielä tuolla varastossa mutta vaatteet on olleet odottamassa vaatekaapin perällä. Kävin tuossa sitten noita vaatteita läpi ja valkkasin sieltä masu-asukin käyttöön sopivia vaatteita koon ja kunnon mukaan. Ensimmäinen koneellinen on tuolla nyt pyörimässä. :) Meillä tämä masu-asukki on eri sukupuolta kuin veljen ja ystävän lapset joten ihan kaikkia vaatteita ei oteta käyttöön. (tällä erää, ehkä niille tulee käyttäjä sitten myöhemmin... ;) )

Alkaa todellakin konkretisoitumaan tämä homma, kohta meillä on oma pieni vauva!! :) Äitiyspakkaus on jo muutama viikko sitten tullut, sieltäkin otin harsoja ym. pesuun. Olen kyllä tyytyväinen tuohon pakkauksen sisältöön. Vaatteet on kivoja ja laadukkaan tuntuisia! :)

Vielä olisi 10 työpäivää jäljellä ennen äitiyslomaa! Hurjan nopeasti on aika mennyt. Käydään sitten kun olen lomalle jäänyt, ostamassa vauvalle pinnasänky ja hakemassa ystävältä lainaan hoitopöytä. Kiva kun saamme lainaan niin ei tarvitse alkaa ostamaan. On se kuitenkin käytössä niin vähän aikaan kerrallaan.

Sittenpä meillä alkaa oleen kaikki kunnossa vauvaa varten. Vaunutkin on tosiaan odotelleet käyttäjää jo alkuraskaudesta. Taisi viikkoja olla kasassa alle 10 kun veljeltäni nuo vaunut ostettiin. ;) Veli kun muutti satojen kilsojen päähän ja halusi päästä vaunuista eroon nopsaan niin uskallettiin sitten ne meille ostaa. Ei toki muuten niin aikaisin oltaisi oltu liikkeellä.

Vauvalle olen itse ostanut yhden bodyn ja yhden paita + housu yhdistelmän. Voi olla että käyn vielä ihan niitä pikkuisia, 50 senttisiä vaatteita muutamat ostamassa... Perjantaina olisi seuraava neuvola käynti. Viikkoja tänään tasan 29.

Vierailija
9/42 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin paljon kirjoituksia, en varman muistakaan nyt kommentoida kaikkia niitä mitä piti.

Annehille ainakin onnentoivotukset, että kaikki oli hyvin! Uskon helposti, että olo oli epävarma kun liikkeitä ei kuulunutkaan.

Joku mainitsi vanhempainvapaista. Meillä on myös se suunnitelma, että isä pitää osan vanhempainvapaasta ja jää sitten siihen putkeen myös hoitovapaalle. Minä jään hoitovapaalle mahdollisesti joskus myöhemmin.

Mami1706 oli jo saanut äitiyspakkauksenkin (ja varmaan moni muukin?). Mulla on hakemus Kelaan mennyt perille, sen tarkistin Kelan nettisivuilta, mutta päätöstä ei ole tehty eikä siis pakkaustakaan vielä ole kuulunut. Tottakai tässä vaiheessa alkaa kiinnostaa, että ehdinköhän saada sen -09 pakkauksen, mutta luulisin että vielä tuota entistä jaetaan jonkin aikaa. Ja eikä siinä mitään, ihan hyvähän se onkin. Vaatteiden hankintaakin olen vielä lykännyt sen takia, että ensin katsoisin tarkemmin mitä pakkauksesta löytyy. Pari 50cm vaatetta on kuitenkin ostettu.

ÄItiyslomaa odottelen jo kovasti... Vielä olisi viitisen viikkoa kuitenkin jäljellä.

t. WilmaL 29+0

Vierailija
10/42 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sitten tuli stoppi fillaroinnille. Kävin pyörällä labrassa, apteekissa ja kaupassa ja johan laittoi supistelut käyntiin.. (matka on aika lyhyt, max kilsa suuntaansa) Labrassa ottivat taas verta, jotta tietävät mikä on tokso tilanne. Täällä kun kaikki näytteet (myös se pissa) tutkitaan labrassa ja lääkärin lähetteellä. Mä oon lykännyt sinne menoa, koska se pissapurkki saadaan sieltä ja seuraavana aamuna pitää viedä takasin. Yöpissaa, ei saa syödä ennen sitä eikä se saa olla purkissa tuntia kauempaa. Pitää siis sumplia heräämiset ja yöpissaamiset tarkasti. Ja mä oon niin huono tollasessa. Onneks se on lähellä se labra. Ja onneks tää on viimenen kerta kun sinne täytyy mennä!

Mä oon taas ihan huurussa koko ajan. Monta yötä meni nukkuessa hyvin, mutta pitihän se arvata, ettei se kauaa kestä. Nyt oon kaks viime yötä pyörinyt sängyssä niin että peittokin on karannut pussilakanasta. Toisaalta en valita, sillä aamusin saan nukkua niin pitkään kun nukuttaa. Mutta kyllä on tylsää yöllä miettiä syntyjä syviä.

Viikon jatkoa kaikille keijuille!

maitoparta ja Soma 30+2

Vierailija
11/42 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoi jo kone, että viesti on tallennettu, mutta ei se kyllä tänne oo tallennettu!!!

No jokatapauksessa..

Ihanaa Anneh että kaikki on kunnossa!

Mulla loppu pyöräily nyt. Kävin fillarilla äsken (kilsa suuntaansa) labrassa ja kylläpä supisteli kotiin tullessa. Oon lykännyt labraan menoa, sillä täällä kaikki näytteet mennään otattamaan labraan, myös se pissa. Piikit mua ei kammota ja taaskin täti otti verta, jotta tiedetään mitä tokso sanoo (toistaiseksi ollut aina negaa..) Mutta aamulla mun täytyy mennä viemään pissanäyte sinne labraan. Ja se saa olla korkeintaan tunnin vanha ja "yöpissasta". Hankaloittaa elämää kovin, kun pitää miettiä yöllä, vieläkö voi mennä vessaan vai joko täytyy alkaa säästelemään. Onneksi matka on siis lyhyt ja tää oli nyt viimenen kerta kun sen joudun tekemään.

Mulla oli vielä jotain kovinkin tähdellistä sanottavaa, mutta se unohtu totaalisesti. Joten palailen taas :)

Mukavaa viikkoa keijuille!

maitoparta ja Soma 30+2

Vierailija
12/42 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt se tuli sitten näkyviin.. prkle!

;)

Vierailija
13/42 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli sitten eka kesälomapäivä, onneksi oli heti hieno aurinkoinen ilma! :) Kiireinen päivä oli muuten kyllä lomasta huolimatta: aamulla oli heti klo 10 aika pelkopolille. Pääsin tosin nopeasti sinne, lähete tehtiin neuvolasta sinne 2 viikkoa sitten. Luin, että joku muu ei ollut vielä saanut aikaa sinne, mutta itse ainakin sain kun sanoin terveydenhoitajalle neuvolassa että haluan päästä heti että ehdin käymään monta kertaa siellä ennen synnytystä. Nyt on hyvä kun on vielä 10 viikkoa laskettuun aikaan, niin ehtii käymään siellä sitten useamman kerran. Oli tosi hyvä käynti, kätilö oli aivan ihana ja kertoi paljon asioita, jotka saivat mut rauhoittumaan. Joten ehkä tää munkin synnytyspelko tästä vielä lähtee... Lisäksi mut laitettiin siellä vauvan koko seurantaan, ihan vain sen takia, kun olen murehtinut asiaa. Eli pelkään, että synnytyksessä tulee jotain ongelmia, jos lapsi onkin liian iso verrattuna mun pieneen vartalooni tai jos vauva olisikin väärässä tarjonnassa viime metreillä. Tämä kätilö pelkopolilla lupasi, että mua ultrataan näistä peloista johtuen jopa vielä muutama päivä ennen laskettua aikaa, ja varmistetaan nämä kaikki asiat vielä uudelleen. Etten joudu murehtimaan mitään. :)

No sitten oli iltapäivällä vuorossa neuvolassa perhevalmennus, johon osallistuimme mieheni kanssa. Se oli kyllä niin turha käynti sitten taas. Ainut hyvä asia valmennuksessa oli synnytysvideon katsominen ja sekin vain siksi, että mieheni sanoi videon jälkeen, että häntä ei enää yhtään hirvitä lähteä mukaan synnärille, kun se näyttikin niin helpolta. Muuten oli kyllä anti todella surkeaa. Kalvot oli jostain vuodelta 1970 ja terveydenhoitaja ei ollut varma annetaanko meidän synnytyssairaalassa nykyään enää ilokaasua, tai tehdäänkö pihtisynnytyksiä... jne. sitä rataa. Olis ehkä kannattanut selvittää esittelemiään asioita hieman etukäteen. Lisäksi oli jotenkin ärsyttävää, kun kaikesta olisi pitänyt keskustella julkisesti ryhmässä, vaikka nää on kuitenkin aika henkilökohtaisia asioita jakaa ventovieraiden ihmisten kanssa. Saisivat neuvolassa uudistaa (ainakin täällä meillä päin Satakunnassa) noita perhevalmennuksia.

Muuten ei mitään ihmeellistä, ensi viikolla olis taas neuvolakäynti ja sitä rataa. Tällä viikolla paljon kaveritapaamisia, nyt kun ei ole enää niitä työkiireitä. Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!

Fanny 81 + salamatkustaja (rv 30+1)

Vierailija
14/42 |
31.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omanapaisesti tässä tulin laskujen maksun ohella kirjoittelemaan neuvolakuulumiset...

Mut Anneh:n mukana huokaan, et kaikki on teillä hyvin! Varmaan säikyttää, jos säännöllinen rytmi katoaa (meillä sellaista ei ole...) !

( . ) Tänään siis näin lääkärin toista kertaa tähän raskauteen.

Pissa tulkittiin puhtaaksi, vaikka proteiini aavistuksen kuulemma värjääntyikin... :( Siihen yhdistettynä iltakutinat jaloissa ei oikein hyvää lupaile, mut sitä ei auta vielä murehtia -- toivotaan parasta.

Muuten kaikki hyvin, nyt mullakin on jo käsitys siitä, miten päin Oiva mahdollisesti pötköttää ja pää alaspäinhän hän on. Selkä vasemmalla; eli just toiseen suuntaan ko isoveljet on olleet...

Muutenki neukan tulokset oli aika järkyttäviä... Painoa on tullu 800g/vk siten, et yhteensä nyt on lisäkiloja kertyny JO 11kg... Ei lohduta yhtään se, et lähtöpaino oli alipainon rajalla tai että imetys sit kuluttaa... Mä en kohta ehkä sovi enää mihinkää vaatteisiin... :(

Muuten kai kaikki ok, terkka vaan kummasteli, miten yhä jaksan tehdä yötöitä, mut mä kyllä tykkään niistä... ~sekopää?~

Mut nyt niiden laskujen kimppuun. Toivottavasti huomenna on yhtä ihana päivä ko tänäänki (+8 varjossa)...

Luuk@ ja Oiva 27+4

15/42 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

wilmaL: Kiitos..tunne on oli kamala! Säännöllisiä kun noi pienen liikkeet ovat olleet!Onneksi kaikki kunnossa:)

m_maitoparta: Kiitos, olo on helpottunut:) Otahan rauhallisesti siellä, ettei liikaa ala supisteleen!!!

Luuk@: Kiitos myös myötäelämisestä! On ihana kun täällä saa tukea:))

Toivotaan parasta, että kaikki sulla ok, kutinoista ym. huolimatta!!

Kela-papereista oli puhetta...Mulla vielä paprut pomolla täytettävänä...eli kahtellaan koska se posti mulle ne kiikuttaa, että pääsisin Kelaan pyörähtämään...! Onko muuten kellään tietoa et julkastaanko uusi pakkaus LAPSIMESSUILLA?! Olen vaan kuullut juoruja muutamasta suunnasta, että näin olisi, mutta onko tietoa?!

Kävin eilen siellä lääkärissä sitten ja kaikki oli ok. Kohdunkaula ei ollut lyhentynyt viime kerrasta, sykkeet kuulu hyvin, kohdunpohjankorkeus pysynyt myös siinä 28cm:ssä ja muutenkin paikat kiinni! Sairaslomaa jatkettiin taas 3 viikkoa eteenpäin...sitten tuumaillaan taas uudestaan, että mitä sitä tehdään....

Mut eipä kummallisempaa tällä kertaa...

Aurinkoa päiviinne,

Anneh ja pieni 27+3 <3

Vierailija
16/42 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerirasituksessa olin aamulla ja kuten tiesin niin turhaan. Mulla on joka raskaudessa otettu ylipainon vuoksi rasitus ja aina arvot olleet normaalit. Siis niin jotenki turhauttavaa siellä käydä istumassa se 2h. Mies joutuu sen takia oleen pois töistä. Nyt oli muistaakseni näin 5.4, 8.1 ja 5.4 tai sinnepäin,mutta ihan normaalit oli.

Huomenna lääkärineuvola joten sitte oon taas vähän viisaampi.

Sasa79 rv.28+jotain

Vierailija
17/42 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä täällä pähkäilen mitä tekisi. Kävin pari tuntia sitten pissillä ja mulla tulikin papruun hailakan ruskea limalöntti. nyt täs mitin et pitäiskö lähteä polilla käymään vai oliko se vaan tän runsaan valkovuodon tuotetta. Mul on kyl supistellu aika kovastikin tän kolmepäivää et varmaankin mun on soitettava ainakin sinne. Se oli vaan kuitenkin sen verran iso että ei kyl normaalisti ihan ton kokosia tule. Pipana liikkuu hyvin joten tuntuu et siel kaikki hyvin. Toki jos kohdun suu onkin auennut niin sitten ei ole muuta tiedossa kuin lepoa.

Neuvolassakin sanoivat että viikon 34 jälkeen annetaan vauvan syntyä jos on tullakseen mutta nyt pitäis vielä pitää sisällä. Kohdun suun tilannetta mulla on tutkittu noin kuukausi sitten ja silloin kaikki oli ok.

No täytyy tarkkailla tilannetta.

terkuin tr02 31+1

Vierailija
18/42 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin kirjoittelisin niitä kuulumisia välillä tännekkin.

Noh raskausmyrkytys epäily on täällä päällä ja verenpainelääkityskin aloitettu..

Eilisestä asti sitten valkuaiset pissassa plussalla ja kaiken lisäksi joku hemmetin tulehdusepäily.Nyt ei kärsisi sitten kauheesti paineita nostattaa,ja päätäsärkeä muuten suoraan synnärille ja sairaalaan lepoon.

Siinäpä lyhykäisyydessään kuulumiset.

Levossa siis ollaan kotosalla, ja kun tekis mieleni pestä ikkunoita ja muuta kun on näin ihana ilma. Mutta ei kauheesti uskalla,ei se sairaalassa makaaminen kauheesti huokuttele.

Täytyy vaan toivoa että noi valkuaiset ei tuosta enempiä nouse ja verenpaine pysyttelisi aisoissa.

Tari rv 30+4

Vierailija
19/42 |
01.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tr02: Kannattaa varmuuden vuoksi mun mielestä soittaa neuvolaan ja ehkä käydä näyttäytymässä lääkärillä, niin varmistavat ettei ole avautumista tapahtunut.

Tari: Tsemppiä, toivottavasti et joutuisi sairaalaan! Yritä ottaa rauhallisesti, vaikka varmasti helpommin sanottu kuin tehty. Toivotaan, että verenpainelääkkeet auttaisi. Toisaalta, vauva selviäisi varmasti, vaikka joutuisit ennen aikaisesti synnyttämään, olet jo niin pitkällä raskautta.

Fanny81 + salamatkustaja (rv 30+2)

Vierailija
20/42 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa täällä käyny jengi kirjoittelemassa, ihanaa lukea kaikkien kuulumisia! :)

Täällä mennään melko samoilla kuin ennenkin. Selkä kenkkuilee hieman, nyt on niitä suppareitakin alkanut satelemaan, ei onneksi kuitenkaan ihan päivittäin. Pikkuinen potkii jo niin voimakkaasti, että kipeää tekee. Varsinkin potkut lonkkiin ja kylkiluihin tuntuu melko ilkeältä.. :/ Mutta otan sen vaan positiivisesti vastaan, on ihana tuntea pikkuisen telmimiset! :) Painoa on kai nyt tullut jotain 4-5kg alkuperäisestä lisää, huomenna selviää tarkemmin kun on neuvola. Ihana taas kuulla "pitkästä aikaan", että onhan siellä kaikki hyvin, eikä olla alettu avautumaan. Stressi on vaan jotenkin niin valtava loppua kohden, kun ei malttaisi odottaa pikkuista.. ;)

Eli kaikki hyvin täällä! :) Synnärilaukkua oon jo pakannut valmiiksi.

Jotain piti kysellä jengiltä mut unohdin jo.. :D

Noh, hyvät loppuviikot kaikille! :)

-Meevi ja pikkujäbä 31+3-