<3 <3 Kesäkeijujen vko 14 <3 <3
Uusi viikko ja uudet kujeet!!:) Toivottavasti on yhtä aktiivista porukkaa kun viime viikolla:))
Kommentit (42)
Täällä vaan sairaslomaa vietellään...nyt on jokusen aikaa ollut mieli jotenkin vähän maassa..johtuuko sitten tästä kun ei mitään oikein saa tehdä..yksin kotona yrittää saada päivät jotenkin vain kulumaan. Mieskin on nyt niin ylityöllistetty ja sitä kautta yliväsynyt, että en tiedä. Olen yleensä niin positiivinen ihminen, että tälläiset olotilat tuntuu jotenkin pelottavilta! mutta jospa tämä menee ohi. Odotan vain että saisin jo nyytin kainaloon ja pääsisin liikkumaan normaalisti!!!
Tänään oli viikon "kohokohta"..eli neuvola=) Paineet oli ok, hemoglobini hyvä ja painoakin tullut asianmukaisesti..ihme kyllä tällä lojumisella..sf paukkui jo 32cm! Aikalailla on pikkuinen tainnut taas kasvaa!=) Huonoja uutisia oli sen verta että virtsassa on valkuaiset kahdella plussalla! Huomenna sattukin sopivasti olemaan neuvolalääkäri, joten se tutkii asiaa eteenpäin..täytyy aamulla käydä eka labrassa antaa virtsanäyte. Kunhan ei enteile raskusmyrkytystä..se tästä vielä puuttuisi, mutta ei nyt vielä pidä maalata piruja seinille! Esikoiselta vaan oli silloin lievä raskausmyrkytys loppuraskaudesta ja se alkoi sillä että virtsaan alko plussat kerääntymään! Nyt on kuitenkin verenpaineet ok, silloin lisäksi ne huiteli taivaissa!
Yöllisiä vaivoja ei ole nyt ollut..unta vaan ei tahdo riittää kovin pitkään..viimeistään kuudelta herää täysin virkeänä! Ja pikkuinen aloittaa tsempalot silloin, niin ei sitä enää sit saa unta=)
Täällä on sairaalakassi pakattu, vaatteet ja vaipat odottaa hoitopöydällä käyttäjäänsä..hyvä ettei sänkyä ole jo petattu..vaunutkin taitaa olla puoliks oven välissä menossa jo lenkille..heh=) Että ei täällä ollenkaan pienokaista odoteta=)
Välillä tuntuu että eihän siihen syntymään kauaa ole..kahdeksan viikkoa..mutta onhan se kaksi kuukautta raskausajasta vielä pitkä aika! EIKÄ OLE!!=) No, jospa se menisi nopeasti!
Alanpa kattoo salkkareita nyt! Kivaa loppuviikkoa kaikille!
On tämä ainakin mukava piristys kun täällä voi käydä katsastelemassa kohtalotovereiden kuulumisia=)
Sinniäinen 29vk
Tarille ensinnäkin onnea matkaan, toivottavasti tilanne kääntyy parempaan suuntaan.
Tr02: onko mitään selvinnyt suuntaan tai toiseen? Toivottavasti sielläkin kaikki ok.
Luuk@: Samoissa mennään... Mullakin eilen meni rikki 11kg. Hullua on se, että vaikka painoa on tullut noin paljon, se ei mulla tarkoita mahan kasvua. SF-mitta on ollut alakäyrillä koko ajan. Pian on onneksi neuvola, joten pääsee tarkistamaan, onko vatsa ja vauva varmasti kasvanut riittävästi. Kilot on mulla siis tosiaankin kaikkialla muualla.. :( Ja kuinka paljon niitä vielä mahtaakaan tulla, kun viikkoja on ainakin se 10 jäljellä...
Fanny (koko nimimerkkiä en nyt muista): Me ei edes menty perhevalmennukseen, kun ajat olivat niin epäsopivat. Sun kommentin kun luin, niin eipä siis paljon harmita... Onko muuten kellään erityisen positiivisia kokemuksia perhevalmennuksista? Mulla oli aluksi pelko, että jäämme jostain hyödyllisestä paitsi, mutta monelta taholta olen saanut sen käsityksen, että välttämättä ei jäädä...
Täällä kanssa tuntuu liikkeitä aktiivisesti, eikä toistaiseksi merkkejä siitä, että tyyppi olisi kääntynyt pää alaspäin.
Mulla kutiaa iho, varsinkin jalat, ihan sairaasti. Välillä ne on ihan punapilkullisetkin. Mitähän sekin lienee. Onneksi tosiaan tulee se neuvola.
t.WilmaL 29+2
Olikin tullut tuo Sinniäisen viesti sillä aikaa kun väsäilin omaani, joten en sitä ehtinyt kommentoimaan.
Mutta toivotaan tosiaan, että sunkin kohdalla olisi "väärä hälytys", eikä mitään vakavampaa! Ihan hyvältähän se sinänsä kuulostaa, jos kerran verenpaine ei ole noussut.
No joo täällä alkaa olo helpottamaan. kolmen päivän rajut supistelut sai todennäköisesti jotain aikaiseksi että en nyt sit tiedä oliko jopa jo osittain limatulppaa tuo klöntti vai mitä oli. Tuntuu vaan utopialta että se olisi ns jotenkin kökkööntynyttä valkovuotoa. oli sen verran iso klöntti. Soitin toissapäivänä iltapäivällä äippäpolille ja kysyin mitä tehdään ja sieltä polimaiseen tapaan tuli viestiä että ei kannata tulla. Sanoi kuitenkin et täytyy laittaa side ja seurata tuleeko vuotoja. Vuotoja ei ole nyt tullut joten olen rauhallisin mielin siinä suhteessa. Toisaalta eipä ne sairaalassakaan olisi pystyneet tekemään mitään joten ajattelin nyt seurailla tilannetta. Onneksi mulla on työ jossa saa istuskella ja tarvittaessa vaikka lähteä kesken päivän pois jos pahalta tuntuu. Nyt on supparit rauhoittuneet. Tulee niitä lähes joka toinen tunti mutta ei ole enää kramppimaisia. Sanoin miehellenikin että kohtulihas on niin kipeä jo että tuntuu kuin se olisi maratonin juossut.
Se mikä helpottaa tilannetta on se että mahassa kaverilla on sellainen meno että sillä ei ole huolen häivää.
Onko teillä muilla jo häpyluut kipeät? mulla oikein tuntuu kuin ne venyy ja lonkkia särkee. Välillä tuntuu et joku sukkapuikolla piikittelis kohdun suuta.
Onneksi kohta on pääsiäinen ja sen jälkeen loma. laskin juuri että 10 työpäivää on enää ja sitten äippälomalle...jihaa.
Mukavaa päivää kaikille.
Just kirjoitin stooria ja nyt se ei tallentunutkaan..no nyt kun kirjoitan uudelleen niin tämä on tietysti kahteen kertaan.
No joo täällä alkaa olo helpottamaan. kolmen päivän rajut supistelut sai todennäköisesti jotain aikaiseksi että en nyt sit tiedä oliko jopa jo osittain limatulppaa tuo klöntti vai mitä oli. Tuntuu vaan utopialta että se olisi ns jotenkin kökkööntynyttä valkovuotoa. oli sen verran iso klöntti. Soitin toissapäivänä iltapäivällä äippäpolille ja kysyin mitä tehdään ja sieltä polimaiseen tapaan tuli viestiä että ei kannata tulla. Sanoi kuitenkin et täytyy laittaa side ja seurata tuleeko vuotoja. Vuotoja ei ole nyt tullut joten olen rauhallisin mielin siinä suhteessa. Toisaalta eipä ne sairaalassakaan olisi pystyneet tekemään mitään joten ajattelin nyt seurailla tilannetta. Onneksi mulla on työ jossa saa istuskella ja tarvittaessa vaikka lähteä kesken päivän pois jos pahalta tuntuu. Nyt on supparit rauhoittuneet. Tulee niitä lähes joka toinen tunti mutta ei ole enää kramppimaisia. Sanoin miehellenikin että kohtulihas on niin kipeä jo että tuntuu kuin se olisi maratonin juossut.
Se mikä helpottaa tilannetta on se että mahassa kaverilla on sellainen meno että sillä ei ole huolen häivää.
Onko teillä muilla jo häpyluut kipeät? mulla oikein tuntuu kuin ne venyy ja lonkkia särkee. Välillä tuntuu et joku sukkapuikolla piikittelis kohdun suuta.
Onneksi kohta on pääsiäinen ja sen jälkeen loma. laskin juuri että 10 työpäivää on enää ja sitten äippälomalle...jihaa.
Mukavaa päivää kaikille.
mut sen verran pitää vielä viestiä jatkaa et Wilma kannattaa tuosta kutinasta sanoa neuvolassa tai vaikka jo soittaa sinne että ottaavat maksa-arvot. mulla ekassa raskaudessa tuli kans kutinaa jalkoihin ja ranteisiin ja niin oli maksa-arvot nousseet. asialle ei tehty mitään kyllä silloin kun ne rupesivat itsekseen tippumaan kun jäin kotiin lepoon. En nyt muista mikä se hema..hepatoosi tai jotain sinne päin oli nimi. Siihen ei tosiaan auta muukuin lepo tai loppujen lopuksi synnytys. Toivon toki että sinulla ei ole tätä mutta kannattaa varmistaa. Ja en nyt siis halua mitenkään pelotella mutta kutina on yleensä juuri tuon merkki.
Toivottavasti te muutkin joilla myrkytyksen uhka painaa jaksatte nyt vaan lepäillä. Tsemppiä kaikille.
Kävin eilen ä-polilla syynäyttämässä vauvelin pään (kun oli se kysta-diagnoosi) ja kaikki oli ok, ei merkkiäkään kystasta tai muusta. Kovasti tyty hillui ja painoarvio oli nyt viikolla 31+ jotain 2100g. Eli ei ihan kääpiö ole tulossa...
Vointi itellä vaihtelee, maha on sekaisin ja käsiä puuduttaa, niin ja hengästys vaivaa. Rakentelin patentin rintsikoihin kun tuntu et kaarituki aiheuttaa hengitysvaikeuksia: vanhoista rintsikoista leikkasin kiinnitysosat ja ompelin yhteen -kas vain, syntyipä oiva jatkopätkä käytössä oleviin :o)
Puolitoista-vuotias sai mpr-rokotteen reilu viikko sitten ja johan on ollu sivuvaikutuksia, neljäs päivä korkeessa kuumeessa ja jatkuvaa kantamista, not so fun at all....
Hyvät viikonloput, t. tonttis ja papu
Juuri kävimme miehen kanssa neuvolassa, kaikki kuulemma hyvin. Hemppakin oli 137 jopa, sf mitaksi tuli 28cm ja kuulemma ihan alhaalla ollaan tuolla mun masussa. Mun kohtu kuulemma menee tosi alas, mut on sit synnytyksessä hyötyäkin siitä. Nyt vaan tuntuu välillä tukalalta tuolla alempana kun tila loppuu kohta pikkuisella.. :P Kuulemma mennään ihan opaskirjan mukaan noilla mitoilla ja kaikilla. Pissat oli puhtaat, ja sydänäänet oli siinä 150 huitteilla ja alle. Painoa on tullut yhteensä alkuperäisestä 6kg, eli ei paha.
Hyvillä mielin siis täällä! :) Tosi kiva juttu. Uudesta äitiyspakkauksesta tosiaan tuli kuvat kelaan, kannattaa tsekkaa! Itse olen tyytyväinen, että otin vanhan.. ;) Tuossa ei ole enää edes kertakäyttövaippoja mukana. Eikä sitä kevyttoppapukua, vaan joku muu villahaalari.. :P
Hyviä vointeja kaikille! :) Mie lähren päikkäreille!
-Meevi ja pikkujäbä 31+4-
Päivittäinen palsta-annos pitää vissiin taas kirjottaa;)
Sinniäinen: Tiedän tunteen, tää kotona hengailu on vähän rankkaa välillä...mä olen nyt jumittanut 4 viikkoa kotona ja alkaa tuntumaankin...sit kun ei hirveesti pysty liikkuu niin tuntuu aika ahistavalta. Oon yrittän aina vähän käydä kuitenkin päivisin ulkona...Mulla kanssa mies on tehnyt TODELLA pitkää päivää töissä ja tuntuu et päivät kuluu vielä hitaammin...hmm...no kaipa tämä tästä!!Mä odotan myös et sais pikkusen syliin ja liikkumaan normaaliin tapaan! Jännittää myös vähän ton painon suhteen, et lähteekö kovaan nousuun, kun ei saa oikein liikkua normaalisti!!! Niin ja ilmottelehan sitten mitä se lääkäri sanoi...Tsemppiä sulle:))
tr02: Hyvä kuulla et sun tilanteesi on rauhoittunut!! Toivottavasti nyt on helpompi jakso tuloillaan:) Mulla noin liitoskivut ollut kovia ja toi häpyluu on kipuillut myöskin...nyt välillä tuntuu kun halkeis kokonaan kun nousee esim. sohvalta ylös. Ikävän tuntuista... =/
tonttis: Kiva kuulla et teillä typy voi hyvin ja kaikki oli kunnossa:) Ja ihan hyvän kokoinen oli neitokainen sitten... Mä jännittelen ensi viikon lääkäriä, et minkä kokoinen möhkäle täällä masussa köllii;)
Meevi: Kiva et neuvolassa kaikki hyvin:)
Iloinen ylläri oli kyllä tänä aamuna kun vihdoinkin se uusi pakkaus julkistettiin... =) Mun mielestä oli ihan kivan oloinen, varsinkin makuupussi oli enemmän mun mieleen kuin mikä -08 pakkauksessa oli. Mut sit kevyttoppista mä kyllä kaipailin vähän tohon pakkaukseen...hmmm...Saa nyt sitten nähdä minkä pakkauksen sitä tulee saamaan...mä kyllä laitan varmaan paperit menemään vasta aika viime tipassa...tai en oo niitä vieläkään pomolta saanut, niin jää väkisinkin varmaan aika viime hetkille...! Mutta jännityksellä odotellaan....kaveri saa pakkauksen varmaan parin viikon päästä, niin saa nähdä jos hän saa -08 vai -09 pakkauksen:))
Muuten tänne ei kuulu ihmeellistä...tätä samaa kun aikasemminkin...kovasti tekis mieli lähteä kävelylle...ehkä sitä pienen lenkin voiskin heittää:))
Mutta vointeja kaikille...ja mukavaa perjantaita:))
Anneh ja pieni 27+5 :)
Täältäpäin lyhyet kuulumiset...
Saikulla ollaan, supisteluja tulee monta päivässä. Ja alkaa muutenkin olemaan aika ahdas olo..Nyt sitten yritän vaan levätä ettei supistelis, tiistaina kontrollikäynnille lääkärin luo ettei vaan olis avautumista tapahtunu.
Mä odotan NIIN paljon, että baby syntyis. Joka päivä katselen kalenteria ja laskeskelen milloin se vois syntyä :)
Tekis mieli laittaa pinnasängyt ja muut valmiiks ü -- onko se liian aikaista?
Neuvolantäti laittoi lähetteen pelkopolille ja sieltä odottelen yhteydenottoa...mielessä oon miettinyt synnytystapaa mutta tuntuu että molemmat vaihtoehdot pelottavat lähes yhtä paljon.. :/
Tämmöstä täällä.
hilehile & rusina, 30+1
Ihan samaa mieltä teidän muiden kanssa, että jo vois syntyä :) Mutta sen verran mun on pakko toivoa, että olisin ensin kotomaan puolella, joten vielä muutama viikko. Vaikka ihan sata varma olen, että yli menee...
Kaikille kotona olijoille kannustusta, että mä oon ollut kotona jo monta kuukautta. Eikä nää edes kavereita. Mies päivät töissä (kolmivuorotyö) ja kun iltasin olisin menossa jonnekin, yleensä on liian väsynyt lähtemään enää kauppaa pidemmälle. Mulla ei siis ole autoa täällä (enkä taitais uskaltaa ajaakaan, sen verran hurjaa on meininki), eli päivisin pääsen liikkumaan kävellen (aika hidasta nykyisin) ja bussilla (joka kyllä vie keskustaan, mutta kestää tolkuttoman pitkään, vaikka keskustaan onkin lyhyt matka). Odotan siis silläkin vauvan tuloa, että päiviin tulis jotain järkeä. Nyt sitä vaan on, jos ei ole vartavasten keksinyt jotain järkevää tekemistä. Ja väsypäivinä ei varmasti keksi ;)
Muuten kaikki on hyvin, potkut ja muljaukset ovat mukavia, mutta toisinaan hyvinkin kivuliaita.
Mukava kuulla, että kaikilla kuitenkin tuntuu olevan kaikki kunnossa, vaikka aina välillä joutuukin pelästymään. Voikaattehan taas hyvin!
maitoparta ja Soma 30+5
Kävin täällä viime viikolla ilmoittautumassa ja vouhkaamassa kuinka kamala oli olo. Nyt on onneksi jo mieli parempi, ja fyysinen tilakin jees:)
Kävin keskiviikkona tokassa lääkärissä, ja kaikki oli hyvin. Verenpaineet ja hemoglobiinitkin oli vielä ihan normitasolla. Pikku neiti oli kääntynyt jo valmiiksi ulostuloasentoon, pää alassuin. Jee - tähän asti se on ollu aina poikittain:/ Hämmästyin kyllä, kun lääkäri sanoi alatutkimuksen yhteydessä että hän tuntee sieltä vauvan pään ja osaa sitä kautta määritellä asennon:D Aika friikkiä.
Äitiyspakkauksen kävin hakemassa viime viikolla. Ja fiksuna tyttönä lähdin matkaan jalan. Matkahan ei ole pitkä, mutta kun mukana oli vielä innokas koira ja tiet oli vähän jäässä, niin olipa reissu. En suosittele kenellekään.
Vanutkin käytiin ostamassa viime viikonloppuna. Mutta jätettiin ne vielä sinne liikkeeseen, kun ei ole täällä kotona hirveästi ylimääräistä tilaa.
Tosta koirasta tuli muuten mieleen, onko kellään kokemuksia haukusta & vauvasta, millä tavoin niiden yhteiselo on sujunut? (varmaan tuolta yleiseltä palstalta kyllä saisi paremman vastauksen...)
Jep mutta lähden tästä ehkä taas kohta uimaan. Se on ainoa paikka missä voi tuntea olonsa vielä kevyeksi:)
Ihanaa viikonloppua kaikille,
AnumaamunA ja maha 31+5
Eilen kävin tokassa lääkärineuvolassa ja yllätyksekseni olinkin väärällä viikolla menossa. Mulla viikkoja siis nyt 27+3. Ja olin jo 28viikossa menossa. :) Mielellään menisin ite vähän nopiampaa. ;)
Lääkärissä kaikki oli ok. Hemoglobiinia ei mitattu. Verenpaine normaali, Painoa oli tullut 200g viikolle (Hyvä,kun edellisellä kerralla oli tullut 550g). Sf-mitta oli korkea 28cm. Ja hienosti sykki sydän 140-150. Kohdunsuu oli vielä kiinni ja kiinteä.
Kelan ä-pakkauksesta. Itekki katoin pikasesti,että ihan kivan näkönen paketti,mutta laitoin viimeviikolla paprut meneen ja otan rahana,kun on nuita pieniä vaatteita ihan tarpeeksi ja toiseksi ostettiin uudet rattaat vauvalle niin saa osaksi laittaa siihen.
Tämmöstä tänne
T.sasa79 ja rv 27+3
Aletaan tippuu taas tonne loppupäähän, niin päätin vähän nostella meitin pinoa:)
Toivottavasti kaikille kuuluu hyvää ja olot on myös hyvät:)
Mä tein tänään virheen ja menin Jumbon prismaan kauppaan...ISO VIRHE!! Siellä oli tolkuttomasti ihmisiä, parkkista sai ettiä kauan ja ihmiset tööttäil ja ajo miten sattuu... En taas muistanut, että lauantaisin ei kannata lähteä liikenteeseen.
No mutta muuten teki kyllä hyvää olla vähän ihmisten ilmoilla...tein ostoksia ihan rauhallisesti kävellen ja suht hyvin meni kauppareissu(ainut, et vaik olin käynyt vessassa just ennen kauppaan menoa, niin tietenkin siellä iski uudestaan vessahätä=/ Eihän siinä sit auttanut muu kuin kärvistellä, yksin kun olin liikenteessä). Ostin itelleni kassin, mitä voi sitten käyttää sairaalakassinakin, kun en sellasta sopivan kokosta omistanut...en ois ihan rinkan kanssa kehdannut laitokselle lähteä;) Ostin valmiiksi vauvallekin hoitotarvikkeita, pari tuttia ja vaippoja...Sain taas vähän taltutettua mun vauvalle shoppailu-himoa;)) Näin viime yönä et vauva päätti syntyä...kaikki meni tosi hyvin, mutta hetkessä vauva oli jo n. 6kk ja sanoin et voin mä tulla töihin, mutta tän lapsen pitää tulla mukaan, että sitä mä en yksin voi jättää... Ihmeellisiä unia...heh;)
No joo, taas tällästä turhanpäivästä löpinää teille luettavaksi, sorry :/
Mukavaa lauantaita kaikille mammoille ja masuasukeille:))
Halein,
Anneh ja pieni 27+6 <3
Moi! Mä sain perjantaina neuvolalääkäriltä lähetteen äitipolille..kun on tuota jatkuvaa päänsärkyä ja pissassa proteiinit kahdella plussalla kokoajan. Oli tarkoitus seurata itse tilannetta viikonlopun yli ja maanantaina sitten mennä..mutta tänä aamuna kun nousin ylös ja vessaan menin niin tuli verta pyyhkiessä!Lähettiin sitten samantien käymään polilla...verivuodon suhteen selvittiin säikähdyksellä, ei ilmennyt mitään vakavaa..lääkäri tosin sanoi että jos verenvuotoa alkaa ilmaantumaan, se voi antaa jo merkkiä tulevasta ennenaikaisesta synnytyksestä! Jos verta vielä alkaa näkyä, heti takaisin polille! Proteiinit ja päänsärky voi olla viitettä alkavasta raskausmyrkytyksestä...mutta vielä tilanne senkin suhteen hyvä, koska verenpaine ok!!! Virtsasta kotona nyt seuraan jatkuvasti protskut! Nyt siis ENTISTÄ rauhallisemmin otettava täällä! Mulla onkin joka viikko aika neuvolaan tai lääkärille, että sikäli turvallisin mielin ollaan..seuranta ja hoito on hyvä, joten jos tilanne alkaa huononemaan, niin se varmasti huomataan ajoissa ja hoitoon pääsee heti!
Käytiin siinä samalla kaupungilla syömässä ja cittarissa ruokaostoksilla, niin voi APUA miten poikki olin!!! Painelin kotia päästyämme heti nukkumaan ja tuntui etten tokene koko iltana!!! Että ei sitä ihan normi kunnossa ole..kyllä tiristää vauva äidistä mehut viimeistä pisaraa myöten!!=) Olis ihana ollu katella vauvalle just kaikkea pientä tarpeellista..hoitotarvikkeita yms..mutta olen kyllä siinä jamassa etten taida kyetä enää! Sanoinki miehelle että voi olla parempi että lähetään paremmin ostoksille kun tämä nyytti saadaan vaunuihin!
Otampa tuon miehen kainaloon ja alan kans kattoo telkkua, kun se kerrankin on tuossa=)
Heipparallaa! Palataan paremmin myöhemmin!
Sinniäinen 29+2
Anneh: Jumbossa on Stocka ja Stockalla hullut päivät. Kävin siellä aamulla ysin maissa ja silloin oli jo ahdasta... Et voin vaan kuvitella hypertasoa... :P
Ja sinniäinen:Toivotaan, et vauva jaksaa matkustaa masussa vielä hyvän matkaa... Rauhallisesti vaan!
Gotta go, poikien päikkärit painaa päälle!
Luuk@ & Oiva 28+2
Hei sasa79,
itsekin olisin joutunut jo toista kertaa sokerirasitukseen painoindeksin takia, mutta kieltäydyin siitä. Se on vapaaehtoinen. Kun suvussa ei esiinny eikä aikaisemmat lapset ole olleet isoja enkä siitä kertaakaan ole jäänyt "kiinni", niin uskalsin kieltäytyä. Tuntui niin turhalta vain kuluttaa aikaa siellä ja pitää sen vuoksi miestä pois töistä.
Kamala äiti, kun riskeeraa vauvansa hyvinvoinnilla... :) Jospa olisin kuitenkin vain realisti.
t.mimosa, joka odottaa viidettä samoilla viikoilla kuin sinä
Heippa kaikille!
Yksi kesäkuun odottaja ilmoittautuu mukaan. Olen seurannut teidän keskusteluita ja päätin nyt sitten kirjoitella. Töissä on ollu kiireitä, joten ei ole ollut aikaa perehtyä tämän toimintaan. Nyt on enää 5 aamua töitä, harmi kun tuo pääsiäinen tulee tuohon väliin. Ois ollu niin mukava jäädä pääsiäiseltä pois töistä. Jään ensin 3 viikoksi kesälomalle ja sitten alkaa äippäloma.
Meillä LA 14.6. ja ensimmäistä odotellaan. Alkupahoinvoinnin jälkeen kaikki on sujunut ihan hyvin. Sokerit ollu vähän koholla ja rasituksessa oon käyny 2 kertaa, molemmilla kerroilla arvot ok.
Vaaveli on kuulemma liian pieni viikkoihin nähden, joten kilpirauhaskokeet otettiin, mutta niissä ei mitään poikkeavaa. Niimpä menemme sitten äitiyspolille OYS:siin ens viikon keskiviikkona. Ei oo miehen kanssa revitty mitään ressiä tuosta vauvan koosta, ollaan kumpikin alle 170 senttisiä ja molempien lähisuku lyhyttä.
Kelan pakkaus tuli joku aika sitte ja saatiin vuoden 2008 pakkaus. Ihan mukavat värit oli, ei toi tämän vuoden harmaa mitenkään säväyttänyt, mieluummin otin sen beigen ulkoilupuvun. No ihan samahan se ois ollu, kumman ois saanu.
Veljeltä saatiin turvakaukalo ja rattaat lainaksi, lisäksi neutraalin värisiä vaatteita. Lapsen sukupuolta ei tiedetä, mies ei halua tietää. Yritän vielä sitä painostaa, että keskiviikkona katottais...
Miehen siskolta saadaan sänky ja hoitopöytä. Muut tilpehöörit on edelleen hankkimatta. Kyselin tuossa veljen emännältä, että mitä sitä vielä tarvittais...
Candy78 + vaaveli (rv 29, kai...)
Candy78, sanoit että teillä vauvan koko pienehkö. Onko se sanottu ultran perusteella vai minkä?
Kyselen sen takia, että itselleni sanottiin toissapäivänä neuvolassa, että sf-mitta ei ole kasvanut tarpeeksi ja menen sen takia uudelleen käymään ensi viikolla. Mitta oli 24cm, viikot 29+. Vähäsen huolestuttaa, mutta ei kai se ehkä niin vakavaa kuitenkaan ole. Pieni sf-mittahan ei tietysti korreloi välttämättä vauvan koon kanssa, tosin mulla on kyllä se fiilis, ettei tuo maha-asukki mikään jättiläinenkään taida olla.
Onko kellään kokemuksia siitä että sf-mitta luiskahtaisi käyrien alapuolelle, mutta sitten nousisi vielä uudelleen?? Tähän asti siis mitta ollut lähellä keskikäyrää.
wilmaL
tr02: Soittelitkos jonnekin?! Ja selviskö mitään?! Toivottavasti sulla kaikki ok!!
Tari: Maltahan ottaa ihan rauhallisesti, jotta säästyt sairaalassa makaamiselta!!
Kiva oli lueskella myös Meevin kuulumisia!:) Täällä odotellaan kanssa malttamattomana vauvan syntymää...mutta vielä pitäisi odotella aika tovi...!! Ennen oman kullan syntymää musta pitäisi vielä tulla tätikin...jännää aikaa! Mutta omaa sitä odottaa kun kuuta nousevaa... tein tossa listaa mitä vauvaa varten pitäisi vielä hankkia, ja olihan siinä listalla vielä aika paljon ostettavaa...no kun täältä jonain kauniina päivänä pääsis ton miehen kera kaupoille, niin sais asioita järjestykseen... =)
Mulla ei ole synnärikassia laitettu valmiiksi..pitäs varmaan ekana ostaa joku hyvä sopivan kokoinen kassi...heh! No toivottavasti ois vielä aikaa ennen kun sairaalaan tarvii lähteä....
Mut tänne ei kyllä kuulu ihmeellisiä, kuhan kävin jotain löpisemässä...;))
Hyviä vointeja kaikille taas tähän loppupäivään:)
Anneh ja pieni 27+4<3