Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

++TOUKOTOIVEET VKO 14++

30.03.2009 |

UUSI VIIKKO JA UUSI PINO =)

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapset hoidossa. Muutettiin takaisin 4 pvä vkossa kun olen ollut niin kipeä. Ihan hyvä näin kun kerran viihtyvätkin niin hyvin. Jos mulle sattuu nuo kamalat vatsankivistykset, en kykene mihinkään. Ainakaan lapsia hoitamaan. Perjantait saan sitten apua lähipiiristä aina jos tarvitsee. Kiitos RvaT omista kokemuksistasi!! Aina helpottaa kun tietää että on tää kuitenkin asiaankuuluvaa! :)

Eilen alkoi julmettu sisäreisien kramppaaminen. Muistan tämän oikein hyvin varsinkin kakkosen ajoilta. Sanoinkin miehelle että voi hyvänen aika jos tätä täytyy vielä kuukausi kestää. Siis tätä kaikkea. Haluan jo vauvani!!!!! :)

Innolla odottelen viikon päässä olevaa lääkäriä ja sisätutkimusta (toi kuulosti vähän omituiselta) Mutta on kiva kuulla onko mitään tapahtunut. On ainakin supistellut paljon ja iltaisin varsinkin supistukset ottavat myös selän puolelle ihanana poltteena. Se on sitten niin mukavaa kun synnytys alkaa ja supistukset alkavat. Ne ensi hetket on kivoja ja jännittäviä, mutta kunhan sitten päästään tosi toimiin niin otan videokameran esille ja selvitän juurta jaksaen miksi tämä on meidän viimeinen lapsi!!! :) Eipähän tule ihan heti sitten mieleen enempiä hankkia! :) Ollaan puhuttu jos mies vaikka kävisikin tämän jälkeen hoitamassa tuon ehkäisyn lopullisesti kuntoon, mutta huomaan etten ehkä ole ihan vielä valmis kuitenkaan moiseen. Hulluja puhun!!! :)

Eilen sain kassillisen vauvatavaraa ostettua hulluilta päiviltä. Pari tuttia, pulloja, harsoja, pari leluakin pikkuiselle, kosteuspyyhkeitä, bodeja yms yms. Nyt alkaakin olemaan kaikki koossa. Nyt vielä varastoa kaivelemaan ja katsomaan mikä kelpaa ja mikä ei!

Meidän 4 ja puol v pikku herra avautui eilen että pelkää kun vauva syntyy!! Ihmettelin että mitä hän pelkää nii kävi ilmi että hän on jossain nähnyt vastasyntyneen päässä verta (omissa vauvakuvissaan varmaan) ja nyt hän pelkää että vauva saattaa kuolla. Juteltiin asiat halki ja taas vaan muistin miten ajattelevaisia nuo pienetkin ovat. Pitää kyllä kokoajan kysellä että mitä kuuluu ja miltä tuntuu, ettei tuo mielikuvitus ala liikoja lentelemään. Huh! Ajattelin myös ettei välttämättä kerrota että ollaan menossa synnyttämään kun aika tulee, sillä voi olla hänelle liian hermoja raastavaa odotella äitiä kotiin. Tulevat sitten katsomaan vauvaa ja äitiä jotka voivat hyvin. :)

Jatketaan vielä loppuviikkokin jutustelua!!! Ihania kevätpäiviä kaikille ja nautitaan AURINGOSTA!!!

-Callaway ja Vadelma vauva

Vierailija
22/47 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vitsi, mitäs tää nyt sitten on!? Eilisestä asti valunut sellaista paksua limaa. Varsinkin aamulla, kun lähtee jaloittelemaan, tuntuu että koko yön "tavarat" tulee kerralla ulos. Pikkuhousunsuoja ei meinaa ajoittain riittää ja olenkin aamuisin laittanut siteen housuun. Nyt kun äsken kävin vessassa valui limaa ihan kunnolla pitkinä vanoina taas pönttöön. Lima ei ole kirkasta, enemmänkin vaaleaa, mutta ei valkoistkaan, sellaista vaniljakastikkeen väristä...sori :D. Ei haise pahalle, mutta on kuitenkin sellainen mieto...vähän imelä haju...ehkä. Voiko olla vaan tosi ekstra runsasta ja paksua valkovuotoa, vai mitä tää on?

MÖLLIIIII!!! Onneks olkoon! Mulla tuli just sellainen ahaa elämys, että joku tais puhua viimeviikolla, että mies on luvannu sormusta. Se olikin sun mies, kävin tarkistamassa! Onnea kovasti!

Callawayn kirjotuksesta tuli mieleen, että oletteko miettineet synnytyksen kuvaamista?? Mun veli vaimoineen kuvannut molemmat synnytykset ja itken aina kun videoita katson. Itkin jo ennen kuin aloin itse odottaa, joten on se jollain tapaa vaan niin ihanaa, eikä vaan hormoonien tuotosta. Minä haluaisin kuvata synnytyksen, mutta mies ei oikein lämmennyt. Sanoin hälle kuitenkin, ettei video ole todellakaan menossa mihinkään yleiseen levitykseen vaan meille itselle muistoksi. Ja, että eihän siinä missään haarovälissä ole tarkoitus olla linssin kanssa sohlaamassa, vaan kamera on sivupöydällä, kuitenkin niin, että näkyy kun se pieni sieltä vihdoin nostetaan rinnalle..yms. Musta se olis vaan ihana tallentaa muistoksi.

Terv. Lima-Rice + suuripainoinen pikkune rv 35+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään mennään miehen kans tutustumaan sairaalaan, aika klo 15, tosi hyvin ajateltu työssäkäyviä isiä, pakko lähteä töistä aikaisemmin hänellä. Ei olekaan Oulun sairaala tuttu, koska poika syntyi Seinäjoella. Siksikin ihan hyvä päästä tutustumaan, että mihin sitä on menossa.

Pojan päivähoidosta tuli eilen hoitajalta pari paperia, että jos toinen vanhemmista kotona niin poika olisi kotona 1.6-30.8 välisen ajan. Ja tosiaan syksystä alkaen olisi tarjolla kaupungin puolesta 3peräkkäisenä päivänä viikossa 3 tuntia kerhoa pojalle. Eniten oikeasti mietityttää tuo kesäkuu ja oma jaksaminen, unirytmit yms. Mutta toisaalta, onhan kotiäiditkin kotona samalla tavalla. Jos sitten totaalisesti väsyn niin pitänee hakea sitten apua jostain, neuvolasta yms. Tietäähän tuo säästöjä kuitenkin 466e kun poika on kotihoidossa kesän. Jes jes, kesälomarahaa ;)

Mutta tälläista tällä kertaa, nyt vielä kahvinkeittoon ennenku mies tulee ja sitten sairaalaan.

Vierailija
24/47 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta voin kertoa että juuri noin alkoi "valkovuoto" muuttua kun synnytys läheni. Varsinkin ekan kanssa. Sulla on onneksi tosi hyvät viikot jo. Mikäli vuotosi olisi ns limatulppaa niin siinä voi lääkärien mukaan (kuulemma) kestää pari kolmekin viikkoa ennen kuin synnytys alkaa. Riippuu kai siitä just paljon viikkoja on. Tarkkailet varmaan itseäsi nyt koko ajan ja mikäli vuoto muuttuu veriseksi ja ruskeaksi, niin sitä itseään se varmastikin on :) Ja ainahan sitä voi käydä näyttämässä kun kuitenkaan vauva ei ole vielä täysiaikainen. Tulee itselle jotenkin helpompi olo kun tietää tapahtuuko jotain vai eikö tapahdu. Tsemppiä ihmettelyihin :) :)

Mulla kans tutut kuvanneet synnytystä niin että kamera on ollut sivupöydällä ja synnytys näkyy siististi sieltä sivusta :) Minä olen niin kova elämöimään ja ponnistan jakkaralla etten ihan välttämättä oikeasti halua tuota tapausta nauhalle. Toki tällä kertaa voisi laittaa videokameran ihan valmiiksi ja heti kun vauva nostetaan rinnalle, niin saisi kuvaa siitä ja ihan ensi hetkistä. Toisaalta mun mies on aina niin sekaisin ja hölmistynyt koko tilanteesta (on siis todella synnytyksessä mukana kun pitää mua kiinni takaapäin jakkaralla) että en tiedä muistettaisko kumpikaan moista siinä ihmetellessä. Voihan sitä yrittää. On se niin käsittämättömän upea tapaus ja herkkä tuo uuden elämän maailmaan tuominen!!!Olis kivaa saada nauhalle myös kun mies pesee ja pukee vauvan heti synnytyksen jälkeen. :)

Täältä taas

Callaway ja Vadelma tasan 35 vkoa

Vierailija
25/47 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakin on ollut viime päivinä sisäreisien kramppeja. Aiemmin ei ole koskaan ollut, mutta nyt muutamaan kertaan liikkeelle lähtiessä on ottanut oikein kunnolla kipeetä. Joillakin kai supistukset tuntuu reisissä, liekö sitä sitten? Niitä supistuksiahan mulla on vaikka muille jakaa ja selän puolellakin tuntuu todella kipakasti. Ihan harjoittelusellaisiahan ne vielä ovat, viimeksi tänään juttelin niistä lääkärin kanssa (joka kirjoitti mulle sairasloma ä-loman alkuun asti) ja todettiin, että kun nämä kuitenkin laantuvat levossa, niin eivät onneksi vielä ole niitä oikeita synnytyssuppareita. Mullahan on hyvässä lykyssä vielä kaksi kuukautta aikaa ennen kuin saan vauvelin rinnalleni, joten siinäkin mielessä hyvä, etteivät ole niitä todellisia eivätkä edelleenkään ole saaneet kohdunsuulla aikaan muutoksia. Ainoastaan kohdun ulkosuu on on kuulemma yhdelle sormelle auki, mutta tuo ei oikeastaan sano minulle yhtään mitään...Osaako joku selittää?

Minäkin tein eilen Hulluilla päivillä yhden vauva-aiheisen ostoksen, nimittäin ostin pari Aventin pientä tuttia. Pieniä vaippoja meillä on, ja vaatteita sekä isommat kuten sängyt sun muut, mutta kai niitä muitakin tarvikkeita pitäisi jossain vaiheessa alkaa miettiä. Tosin, kuten sanottu, mulla on vielä rutkasti aika tehdä hankintoja, joten no panic:)

rvaT 32+1

Vierailija
26/47 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, siitä mahakkaiden tapaamisesta.. Olis kyllä ihan kiva jutskata vauvajuttuja, vaikka kahvikupin äärellä, ennen poksahdusta :) Käviskö joku pvä ens viikolla? Lähetin Ricelle ja Miimille kutsut facebookiin, siellä on aika kätevää sopia tapaamisesta:) Käyhän tuo mailikin.. Olitko Myrsky myös tulossa mukaan? En muista missä päin asustelet :) Mulle käy maanantaista torstaihin asti, ti on neuvola, mutta siellä ei nyt kauan luulis menevän.. Torstaina lähden jossakin vaiheessa pääsiäisen viettoon Etelä-pohjanmaalle:)'

Vilijonkka+Öttimötti 33+4

Vierailija
27/47 |
02.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään ostin jo valmiiksi virpojille patukoita annettavaksi kun niitä kuitenki sunnuntaina pölähtää oven taaksi.

ja höyheniä muutama et meidän tytöt saa käydä naapurin vanhuksilla virpoo kun ne oottaa, kolmessa paikassa käyvät tuos vanhuksilla. enempää en ole antanu. kun noita virpojia riittää täällä, enkä suosi et se ois rahan ja karkin kerjäystä vaan sopivasti iloa lapsille et virvottaville. ei mee maku siitä hommasta.

niin ja kun tos pari päivää sit oli puhuin siitä mun jalasta kun punottaa ja kova pahkura, ni nyt se on jo levinny vähän ja arkakin jo eli leviää ja pahenee. kai se pitää huomenna soittaa neuvolaa et pitääkö lähtee näytille-

kiitos RICE kun vastailit omaa kokemusta punottavasta suonikohjusta. en nyt niin paniikissa ole, mut kyl tuo kipeeks on menny vaik levossa pitäny.ei enää kärsi kiertoliikettä tehä. no jos ois viisaampi huomen, en ny murehdi yhtä jalkaa ens yötä.

Paavon liikeet (työnimi siis paavo)on ny alkaneet tuntuu möyrimisinä, pukkaa jotain johonkin. aika jännää. liikeethän ei ne selv't mulla ole olleet, nyt tuon tunkee aivan kuin omia sisäelimiä pukattas eri kohtiin =)

mut jos jaksais vääntäytyä nukkuu jos se uni tulis.

korasa32+5 (joko niitä niin paljon viikkoja on?)

Vierailija
28/47 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitipolilla kävin eilen ja sen päivän antia tässä...

Vauva kasvaa hyvin keskikäyrällä. Pään mittaa ei saatu, mutta reisiluun ja vatsanympäryksen mukaan painoarvio tällä hetkellä 2,899 kg. Lääkäri sanoi, että jos menee loppuun asti, niin kilo lisää tuohon painoon! Eli ei mikään pieni vauveli. Esikoinenhan oli 3770 g ja syntyi siis 9 päivää ennen. Kohdunkaula tunnustellen pari senttiä ja ultralla 3. Eli toisin sanoen nyt oli ultramitta lyhentynyt 8 mm eli jotain pientä on tapahtunut. Lääkäri kuitenkin sanoi, että yleensä ajatellaan, että jos rv 33 ultrtalla katsottuna kohdunkaulaa on 2,5 cm tai alle, niin sit on riski, että tulee liika aikaisin. Vois aatella, että ei tämä vauvaeli ole ihan heti tulossa...eli toi kahdeksan millin häviäminen tapahtui kahdessa viikossa ja voihan siinä olla mittavirhettäkin mukana.

Nyt oli muuten se kunnon lääkäri siellä...

Munuaisaltaissa oli edelleen laajentumaa...VIimeks ne oli muistaakseni 5 mm ja 6 mm ja nyt oli 4 ja 3 mm...en tiedä kummin päin, mutta se juttu ei ainakaan ole mennyt huonompaan suuntaan. Sit se tihentynyt kudos, mikä näkyi viimekskin...Lääkäri meinas, että olis jossain maksan paikkeilla... koko olis 0,7 x 2,7 (tai 2,5 cm en muista kumpi)... Ei tiennyt, että mikä on...Ei kuitenkaan tyrä, eikä kysta...Ne näkyisi kuulemma eri tavalla... Soittelee vielä Ouluun tästä asiasta, että osaavatko siellä sanoa, mutta ei saanut eilen siellä kiinni ketään sopivaa henkilöä vastaamaan tähän. Mulla nyt pyörii tietysti päässä nämä kromosomipoikkeavuudet yms. kun voi liittyä siihen napasuonen puuttumiseen ja kun lisäksi on vielä nyt tämä löydös ja toi munuaisaltaiden lievä laajentuma (tosin lääkäri sanoi, että se on aika yleistä). Mutta siis...olen asennoitunut niin, että lapsi ei välttämättä ole täysin terve, kun se syntyy.

Juuri soitin äitipolille ja pyysin sanomaan vielä sille lääkärille, että jos Oulussa ovat yhtään sitä mieltä, että pitäisi tutkia, mikä se läntti on, niin varata aika, että minä kyllä lähden sitten käymään. Jos vaikka oliskin niin, että se olisi joku sellainen, että vauva tarvisi leikata heti, kun se syntyy tms. niin sit en varmaan voisi täällä omassa synnytyssairaalassa synnyttää...Lääkäri kyllä eilen sanoi, että synnytys normaalisti omassa sairaalassa, mutta eihän sitä tiedä, jos tilanne muuttuukin, kun saa jonkun asiantuntijan kiinni Oulusta.

Eritejuttuihin kommentteja... Mulla ainakin ekassa raskaudessa muuttu valkovuodon "koostumus" enne synnytystä....Viikko ennen synnytystä olin kirjannut ylös, että limaa tulee aika reilusti...Ja muistelen, että se oli jotenkin kokkoreisempaa tai jotain muutosta siinä oli, mutta siis sitä tuli enemmän kuin aiemminm, vaikka muutenkin runsaampaa ollut raskauden aikana. Mitään veriviiruja ei tullut. Keskiviikkona neuvolassa kysyin terkkarilta, että voiko olla merkki, että synnytys on lähellä, niin meinas, että kyllä se yleensä synnytystä enteilee...perjantiana meni illalla vedet ja poika syntyi aamulla...Mutta siis ainakin viikon verran oli runsaampaa vuotoa mulla...

Nyt välillä itsekin olen tarkkaillut ja välillä tuntunutkinm, että tullut runsaammin mutta se yleensä ajoittuu aamuun ja muistelisin, että tuolloin aiemmin se oli kuitenkin kokopäivästä...että ei taideta täällä kuitenkaan olla vielä siinä pisteessä...

Mutta nyt aamupalan syöntiin ja sit makuulle...mulla meinaa selkä olla ihan jumissa, jouduin ottaan Panadoliakin, kun hankala liikkua...

AngaT + Taistelija 35+6

Vierailija
29/47 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvola takanapäin ja kaikki oli ok, hemppa oli laskenut joten nyt sit rautakuurille. Oli kuitenkin vielä 119. Painoa on tullut se normi 500g/vko. Vauva oikeinpäin tulossa, sitä kun vielä mietittiin viimeks, mut nyt oli sit jo ihan selvä juttu. Hyvä niin!

Liikkeet on kyllä jo tosi voimakkaita, ilalla nullumaan mennessä alkaa tosi kova möyrintä, tuntuu,että nahka ei enää veny! Yönukkumiset on niinku muillakin, eli lonkkia kolottaa.. Aina ku kylkeä joutuu kääntää, niin kummasti tulee tarve myös mennä vessaan. Viime yönäkin kävin about 5x vessassa, kylkeä käänsin vissiin sen 10 kertaa!! Kai tähän on sit totuttava. Närästys on vaivana välillä, ruisleipä, omena ja kurkku on ulla pahimmat, mut vielä pärjää ihan hyvin rennien avulla yöt.

Kävellyt oon vieläkin niin paljon ku mahdollista, tänäänkin kävin sellasen reilun 3 km:n lenkin siskon koiran kanssa. Välillä toki joutuu hidastaa/pysähtyä, kun alkaa alavatsaan pistämään, mut se onneks menee äkkiä ohi. Supisteluja ei vieläkään oo, mut se on mulle ihan normaalia, synnytys alkaa sit supisteluista..toivottavasti!

AngaT:llä on varmaan huoli noiden uutisten jälkeen. Mä kyllä oon samoilla ajatuksilla sun kanssa, että olis kiva käydä tutkimuksissa, helpottais varmasti omaa olotilaa ja tärkeää tietoa sais sit tulevaa varten.

Eritejutuista..juuh, mä oon kans kuulllut,että vaikka limatulppa alkaa irrota, niin se voi hyvinkin kestää useamman viikon. Kaverilla lähti limatulppa irtoamaan, lääkäri oli meinannut,että vielä voi mennä 3 viikkoa synnytykseen.. mut se vauva kyllä synty 2 päivän päästä ja kuukausi ennen aikojaan. Hyvän kokonen vauva oli ja kaikki oli mennyt muutenkin ok. Mistäs noita luonnon oikkuja aina tietää.

Nyt täytyy lähteä apteekki-reissulle ym.

Uuniz rv 34, kai..

Vierailija
30/47 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

soittelin sit lääkärille kannattaako käydä näyttää, ja meinasi hoitaja että pitää tulla.

no pintalaskimotukos jalassa pohkeessa ja iso tulehdus siinä, kylmää ja jotian nappea määräs, jos tulehdus leviää enemmän tai polven yläpuolell niin heti takas. ihan tulehtunut tuo jalka kyl on. mut ei vaaraa jos ei pahenu.

lepoa lepoa ja lepoa. siinä kotiohjeet.. on kyl ikävä ku ei voi kävellä kotonakaan ja pitäs kuitenki koti homamt hoitaa =) lapset ruokkii ja muuta. mut ei auta, hvyä ettei pahempaa.

kolme.neljä viikkoa menee kuulemma että paranee. pitäs viikon päästä lähtee pohjanmaalle, mut katotaa miltä jalka näytttää.

en osaa ei olla paikallaan se täs on vaikeinta..

mut eipä sen kummempaa , koitan nyt kuluttaa aikaa sohvalla ja kirjotelkaa juttuja niin aika kuluu lukiessa niitä

:D

niin ja ja tosiaan mulle uusi juttu oli se, et jos en ois raskaana olisin saanu vahavt tulehduskipulääkkeet, mutta niitä ei voi kuulemma antaa senkin takia että saattavat "käynnistellä"synnytystä. en ole ikinä kuullutkaan. mut en kyl ole mikään lääkkeiden syöjäkään aina mieluummin ilman pärjäisin.

mut joo

tämmöst' tälläkeertaa

korasa 32+6

Vierailija
31/47 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli taas polikäynti. Sydänkäyrää otti vauvoista, olivat ihan hyvät mut kone ei tahtonut niitä hyväksyä ilmeisesti sen takia et en liikkeitä tuntenut siinä samalla. Ennen ja jälkeen kyllä liikkuivat mut siinä käyrällä ollessa ei mitään. B ei saanut napavirtauksia kun oli napanuora selän takan piilossa, mutta A löytyi. Sama juttu oli viimeksi ja lääkäri sillon tarkisti ja oli silloin ihan ihan ok.

Painoarviot molemmilla hieman päälle 1,9kg, tosin epäilen vähän B painoa kun ei meinannut saada reisiluuta näkyviin oli A pään takana jalka ja kätilö sanoikin et jos ei löydy niin mittaa A jalan niin saa jonkulaisen arvion. No sai sit kuitenkin sen jalan esille mut mietin ite et oliko kuitenkaan oikea jalka vaikka A olikin perätilassa ja B pää ylhällä mut niin oudossa paikassa oli kätilöllä se auntura kun sen jalan löysi eli mun mielestä lähempänä A jalkaa mut kaitpa he työnsä osaavat, näkee sit seuraavalla kerralla mikä on tilanne. Painoeroahan oli kaksi viikkoa sitten n.200g, mutta odotinkin et A painaisi nyt n. 1,9kg kuten olikin joten ihan hyvä ja ainakin B on kasvanut, tuskinpa kuitenkaan niin pahasti väärin ois mitannut. A painoa kahdessa viikossa n. 400g ja B melkein 600g joten ehkä vain on ottanut kasvuspurtin.

Sit oma tilanne kaksi viikkoa sitten tunnustelemalla kaulaa jäljellä 2cm nyt sama ja ultrala 2,3cm et aika saman mitan saa. Viimeksi sisäsuu kiinni mutta nyt sormelle auki eli n. 1 cm verran. Kahdessa viikossa siis alkanut paikat aukeamaan.

Levätä lääkäri käski enkä tarkempia tietoja kysynyt et mitä saa tehdä, kun sain sen käsityksen et ihan ok tilanne kuitenkin ja kun puhuttiin leikkauksen ajankohdasta niin tuumas et rv37-38 olis hyvä et piti kuitenkin mahdollisena et sinne asti pääsee. Ei tietenkään mitään raskasta nyt saa tehdä mut kevyet kotityöt esim. pyykin pesu, astiat koneeseen, ruuan laitto niin pakkohan ne on tehdä. Mutta kaikki ylim. sit ihan minimiin.

Verenpaine ihan ok mutta pissasta unohsin kysyä ja kun ei mitään sanonut niin ajattelin et ihan ok mut oli sit merkannut neuvolakorttiin et h+ edellisenä päivän neuvolassa merkattu -. et mitähän nyt merkkas tuo h+?

Nyt sitten seuranta viikon välein paitsi ens viikko oli niin täynnä ja kun on lyhyempi viikko niin sanoi et kunhan heti seuraavan viikon alkauun saavat mulle ajan. On sit sillon heti tiistaina 14.4 seuraava käynti.

Vierailija
32/47 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla kans nuo yöt on kyllä niin vajaita et meinaa aina sit olla väsynyt. Tunnin välein saa käydä alkuyön vessassa et kyllä niitä mullekin kertyy joku 5 reissua yötä kohti, aamusta nukun sit jo paremmin ilman vessakäyntejä mut sit taas lonkkaa särkee jo kovasti aamulla kun on jo yön nukkunut. Ja on tosiaan niin inhottavaa kun aina kylkeä kääntäessä olis jo vessahätäkin, no ei onneksi ihan aina. Välillä tuntuu et kykeä saa kääntää puolen tunninkin välein. Nyt oon herännyt monesti siihen et en ookkaan kyljellä ihan täysin vaan osittain selällä ja siinä asennossa on kyllä parempi olla. Mulla särkee lonkkaa ja koko jalkaa sit hetken aikaa mut menee kyllä nopeasti ohi kunhan kääntää kylkeä ja saa painon pois särkevältä puolelta. Mutta ihan yleinen vaiva tuo näköjään on.

Noista eritteistä sit kans vielä, mulla on aamuisin valkovuotoa reilusti ollut jo pitkän aikaa mut ei päivisin niinkään. Ja juuri sellaista limaista vähän muistuttaa ovislimoja.

Eilen sit kun pääsin lääkäristä kotia iltapäivällä niin tuli melko reilusti ja oli ihan aavistuksen ruskehtavaa, mutta loppui sit siihen yhteen kertaan eli varmaan johtui sit sisätutkimuksesta.

Ja mulle sanoi myös terveydenhoitaja perhevalmennuksessa, että sitä limatulppaa voi alkaa irrota jo hyvissä ajoin et hyvinkin voi olla vielä pari viikkoa aikaa synnytykseen, joten sitäkään ei kannata heti säikähtää. Helppo sanoa näin, mutt ite olisin varmasti sitä mieltä et syntyvät hetij os tilanne sen suhteen muuttuis.

Tosin mullakin mietityttäis siinä sit et jos synnytys käynnistyy ennen sovittua leikkauspäivää ja sit menis pian hätäsektioon. A kun on edelleen siis perätilassa enkä usko et kääntyy joten leikkaus todennäköisesti tulee. Lääkäri vähän tuumas et seuraavalla käynnillä voitais sit jo suunnitella sektiopäivää. Tiesti vähän sen mukaan et mikä on kohdunsuun tilanne. Kuitenkin kun seuraava käynti on niin viikkoja on sillon tasan 35 joten vois pian siitä parin viikon päästä olla leikkauspäivä. Leikkauksessa se hyvä puoli et tietää päivän jolloin synytyvä, mutta sitten kipeän haavan kanssasaa olla niin se vaikeuttaa vauvojen hoitoa. Tosin jos vauvat joutuu jäädä sairaalaan hetkeksi niin kerkeäisi parantua vähän ennen kuin tulevat kotiin. Kuitenkin jos menee alle 37 viikon niin voisivat joutua sairaalaan jäädä kun ovat ehkä vähän pienempiäkin.

Mutta nyt meen sohvalle ja luen postista tulleen vauvalehden :)

Vierailija
33/47 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli muuten uuden äitiyspakkausken kuvat tullut kelan sivuille.

Ite tykkään siitä -08 jonka sain kun haalari oli vaalea, tuossa uudessa näyttää olevan vaaleansininen. Ja myös makuupussi on parempi tuossa meidän saamassa.

Eikös kaikki ole jo pakkauksen saanut vai vieläkö joku odottaa omaansa kela hitauden vuoksi? Mulle tuli päätös pakkauksesta melko nopsasti ja pakkaus oli postissa sit tosi nopsaan, mutta kela ei kyllä kaikissa päätöksissä ole yhtä nopea.

Vierailija
34/47 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no niin, vihdoin pääsin koneen ääreen:)onkin ollu niin kiirus viikko, että ei oo paljoa kerennyt koneella käymään. Käytiin vähän sukuloimassa, kun miehelläkin oli tää viikko lomaa:) Ihan mukavaa, mutta kyllä huomaa, että selkä ei kestä enää pitkiä automatkoja!

Eilen oli neuvola, kaikki oli ok, hemppa 110 ja paineet hyvät:) mitat oli 32cm ja n.2700g eli hienosti on poitsu kasvanut! Terkkari arvioi, että ois semmonen 3400g neljän viikon päästä. Illalla olin viellä neuvolan järjestämässä imetysinfossa, siinä sai ihan kivasti tietoa ja näki muita äippiä:)

Vilijonkka: Juu, siis Tampereella miekin asustelen, multa tais vaan mennä se sun sähköpostiosoite ohi eli en oo ottanut sen takia yhteyttä. Ois mukava tulla kanssa kaffettelemaan. Ens viikolla mulle ei kylläkään käy muuta kuin maanantai tai tiistai, kun meille tulee vieraita kauempaa...Mutta jos voit vielä laittaa sen sun meiliosoitteen, niin sovitaan tarkemmin:)

Oikein ihanan aurinkoista ja rentouttavaa viikonloppua kaikille:0)

T: Myrsky 35+3

Vierailija
35/47 |
03.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jees, eli mun meiliosoite on hanna.reetta@gmail.com. Mua vähän ärsyttää kun vannon kestojen nimeen nyt ainakin toistaiseksi ja vuoden 09 äitiyspakkauksessa oli kahdet vaippakuoret.. Nekin on kuitenkin aika hintavia. On se niin helppoa olla ehdoton vielä toistaiseksi, kun ei kestoilusta ole mitään kokemusta, heh..

Nyt on sellainen hassun odottava tunne, kun kaikki on valmista tulevaa kaveria varten. Pinnasängystäkin tuli reunapehmusteiden kanssa niin suloinen, että sitä pitää ihailla monesti päivässä.. Ei meillä vauvan vaatteet ainakaan kesken lopu, anoppi soitti ja kertoi löytäneensä LISÄÄ käytettyjä vauvan vaatteita, eihän mulla olekaan niitä, kun vaan kaappi täynnä:) No eipä tarvitse pestä pyykkiä liian usein.. Anga T:lle jaksamista<3

Vierailija
36/47 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hannalle heti alkuun kun muistan, että mulla esikoista odottaessa oli kerran pissassa proteiinit vähän koholla ja silloin se merkattiin neuvolakorttiin h+, eli heikko+. Tosin puristin sitten itsestäni vielä toisenkin näytteen ja se oli ihan ok, eli johtui pelkästään niukasta näytteestä. Tuskin sullakaan mitään vialla on, kerran siitä ei mitään mainittu sen kummemmin. :)

Onkos Rice vielä yhtenä kappaleena?

Vilijonkka, mulle sopii ensi viikolla ma, ti ja to. Keskiviikkona mulla on tayssissa synnytystapa-arvio ja vaikka se on vasta päivällä, niin täytyy aamu viettää kotona lastenhoitajaa opastaen. :) Mulle parhaiten sopii aamut (tai siis meille, kun en tuota taaperoa ilman pääse mihinkään!) tai sitten iltapäivät, uniaika kun meillä on n. 12-14 eli silloin on oltava kotosalla. Mutta sovitaan facebookin (tai sähköpostin) kautta tarkemmin, jos nuo kaksi muutakin pääsisivät mukaan. :)

Mulla oli neuvola eilen ja kaikki ok. Harjoittelija arvioi vatsan päältä vauvelin kokoa ja tuumasi, ettei 4 kiloon päästä vaikka yli menisikin. Täällä siis kasvatellaan siroa vauvaa, jollei nyt sitten keskiviikon ultra todista muuta. :)

Anga-T:lle kovasti jaksamisia epätietoisuuteen! Joko Oulusta kuului jotain? Uskon kyllä että vauvalla on kaikki kunnossa, mutta on varmasti silti hyvä varautua henkisesti siihen, ettei kaikki olekaan kuten pitään. Voimia! <3

Ah ja Marvikille piti jo kauan sitten toivotella voimia sektio-päätökseen! Varmasti on vaikea valinta, varsinkin jos viime kerrasta jäi paha mieli. Vaikka meidän poikanen syntyikin suunnitellulla sektiolla (edellisenä päivänä päätetyllä siis), niin meille ei poikaa edes vilautettu, ennen kuin kiikutettiin jo salista pois.. :( Sukupuoltakaan ei kerrottu siinä hässäkässä, mutta onneksi joku avustajista kävi sen meille sitten kurkkaamassa.

Nyt täytyy kyllä tehdä ruokaa ja muutenkin laittaa kotia kuntoon, kun poika nukkuu..

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Miimi, 35+6

Vierailija
37/47 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin, kiitos teille, jotka jaoitte omat eritekokemuksenne kanssani. Kuulostipa ihanalta. :) Mutta se helpotti ja rauhoitti kovastikin oloa. Oli helppo samaistua monien kokemuksiin. Nyt jotenkin ymmärsi, että tässähän voi oikeasti olla lähtö edessä milloin vain tai sitten mennään reilusti yli. Kokoajan tulee kyllä eritteitä tarkkailtua...olisko koostumus, väri yms. muuttunut.

Callaway: Mietin kanssa, ettei se välttämättä ole kauhean kaunista katsottavaa kun minä synnytän, mutta voihan sillä kasetilla heitttää sitten vesilintua. ;)

Vilijonkka: En käynyt vielä katsoo s-postia, mutta lisään sut facebookiin heti kun siellä käyn. Voidaan sitten sopia sitä tapaamista. Mulle käy kanssa oikeestaan mikä päivä vaan, paitsi tiistaina on 10.00 neuvola lääkäri. Jänskättää kyllä saada muita mahakkaita kahviseuralaisia...ujokin kun olen. :)

AngaT: Voi kurjaa tuota teidänkin tilannetta, vaikka kaikki varmasti onkin hyvin, mutta silti se epävarmuus kalvaa. Tosi hyvä, että tutkivat vielä lisää. Tulethan sitten kertomaan mitä Oulussa olivat mieltä?

Hanna: Kivan kokoiset kaksoset teillä siellä masussa köllöttää. Harmi kun toinen perätilassa, etkä sitä haluamaasi alatiesynnytystä saa, mutta toisaalta tosi jännää sekin kun tietää millon niitä vauvoja lähtee sitten oikeesti hakemaan, jos siihen asti malttavat odottaa.

Niin joo, mä tykkäsin myös vuoden 2008 ä-pakkauksesta enemmän kuin tuosta uudesta 2009 pakkauksesta...nappiin meni siis meidän pakkaus, enkä haihattelekaan uuden perään.

Miimi: Mukava kun kerkesit jo kaipailemaankin. Täällähän minä edelleen, paketissa. Onko teidän pikkuveli pysynyt raivotarjonnassa? Varmaan jännää jos ei toista sektioo tulekaan, niin olet vähän kuin ensikertalainen tuossa synnytyksessä, vaikka teillä jo taapero onkin.

ON: Limaisuutta on edelleen runsaasti ilmassa, mutta en ole huomannut siinä muutosta. Edelleen sellaista paksua ja venyvää, olisiko sitten sitä limatulppaa, mitä täällä veikkailtiin. Eilen alkoi ensimmäiset kunnon supistuspoltot, mutta niitä ei kestänyt kuin tunnin verran ja loppuivat kokonaan. Yöllä sitten valvoin muutaman tunnin taas polttojen kanssa, mutta laantuivat nekin. Tänään kävin kaupoilla pyörimässä muutaman tunnin ja siitä asti supistuksia on sadellut tasaisesti, mutta vain osa kipeitä. Alkuillasta olin kontillani lattialla kun teki niin kipeää ja kyllä siinä muutama ärräpääkin lenteli. Puuskuttelemalla menivät ohi ja lämmin suihku vei viimeisetkin jomotukset. Nyt tässä sitten jännitetäänkin pääseekö ensi yönä jo kellottamaan vai oliko se nyt sitten tässä. Viikkoja jo sen verran, etten ihan pienestä ole TAYSiin ryntäämässä, mutta katsotaan nyt kestänkö tätä epätietoisuutta kuitenkaan. Olen ihan varma, että lukeudun niihin synnyttäjiin, jotka tekevät sitä lähtöä useita viikkoja...mutta sen voin sanoa, että jos minusta ei viikkoon kuulu, niin nyyttiä ollaan hakemassa, sen verran addiktoitunut olen tähän palstaan...ja teihin. :)

Olen minä ollut reipaskin....äippälomalla kun ollaan, niin pykäsin meille yksi yö listaa pystyyn toukotoiveisiin kuuluvista. Tein esittelylistan perusteella sellaisen, mistä on helppo sitten seurata synnyttäneitä ja vielä paketissa olevia odottajia. Pistän sen tulemaan tuohon perään. Olisi kiva jos sen saisi sitten aina liitteenä seuraavan viikon pinoon heti kärkeen...vai mitä ootte mieltä??? Korjatkaa jos siinä jotain sellaista on.

Terv. Rice + pikkune rv 35+5

Vierailija
38/47 |
04.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä tää lista nyt olis. Toivottavasti siirto wordista tänne onnistui, eikä tullut mitään siansaksaa. Pitäsikö sitten aina päivitellä listaa niin, että jos joku käy ilmoittamassa syntyneestä pienokaisesta niin joku, kuka kerkee, pyyhkis nimen pois ja lisäis alle syntyneisiin ja laskettais montako poikaa ja tyttöö..yms. Ymmärtikö kukaan? Siis niinku noissa muidenkin kuukausien pinoissa, esim.huhtikuisilla. Olipas sekava... No tässä tää lista kuitenkin.

*La/Nimim./iät/monesko lapsi/synnäri*

?-------------------Tulppa---------27/30-------2-----Kainuun keskussairaala

1.5.2009-----Möhömahanen-----35/27----6-----HYKS

1.5.2009-------Pikku-Ruu--------27/26-----1-----Porin

1.5.2009------Murunen82--------26/27-----1-----Jorvi

2.5.2009--------Smalle------------26/26-----1-----TAYS

2.5.2009-------Berry-1------------29/29------1-----?

2.5.2009-----MillaMigliore---------------------1-----Khks

2.5.2009------Adalmiina----------23/30------2-----Kätilöopisto

3.5.2009--------AngaT------------28/33-------2-----K-PKS

3.5.2009--------Ellen77-----------31/32------2-----TAYS

3.5.2009------Babytalk------------31/34------2-----?,USA

4.5.2009--------Miimi-------------24/27--------2-----TAYS

4.5.2009---KimpaleKultaa82-----------------1-----?

4.5.2009-------Ainoaas------------35/35------4-----TAYS

4.5.2009--------.Rice.--------------23/26------1-----TAYS

5.5.2009-------Myrsky-------------27/30-------1-----TAYS

5.5.2009-------Ulpu83-------------24/27------2-----Kaks

5.5.2009-----Tärpäntikkeli--------31/39------3-----Seks

7.5.2009--------Kiskis--------------30/30------3-----?

7.5.2009--------Callaway----------33/33------3-----Kätilöopisto

7.5.2009-------Puolukka78--------30/39-----2-----Satks

8.5.2009---------Marvik-----------38/38--------2-----Jorvi

8.5.2009--------Sabeella-----------33/35-----5-----KOS

8.5.2009--------Julianna-----------26/31------3-----HYKS

8.5.2009---------Kalkr-------------21/23-------1-----Lohjan sairaala

9.5.2009-----Tiuhti-Viuhti--------33/36--------3-----Jorvi

9.5.2009-------Summer4-----------33/37----1-----TAYS

9.5.2009------Iippalainen----------29/30-----2-----OYS

10.5.2009----Kesäheinä83--------25/32----1-----TYKS

10.5.2009-----Christina84---------24/31-----1-----?

10.5.2009-------Hanami------------33/38-----2-----Naistenklinikka

10.5.2009-------Äiskä83-----------25/27------1-----TYKS

12.5.2009------Bonnie76-----------32/34-----2-----American Hospital, Dubai

12.5.2009----Hannaetyttoe---------20/22----1-----JyväskylänK-S

12.5.2009-----Mussunmuu---------26/26----3-----TYKS

12.5.2009-------Gaukki-------------23/25------2-----OYS

14.5.2009------Noora76------------32/34-----2-----PKKS

15.5.2009-------Leppis-------------31/35------2------NKL

16.5.2009-------Ansku--------------30/30------3-----Kätilöopisto

17.5.2009------Piiperot-------------31/32------5-----KOKS

18.5.2009------Katti-84------------24/24-------1-----TAYS

19.5.2009-------Hanna-------------26/34------1(kaksoset)-----K-PKS

19.5.2009-------Laakli-------------20/21-------1-----TAYS

21.5.2009-------Goikin------------32/30-------3-----OYS

21.5.2009-------Nektar------------29/34-------2------OYS

21.5.2009------Äippää81----------28/31------3-----TYKS

23.5.2009------Tiuhti07-----------32/30-------3-----NKL

24.5.2009------Naperotx4---------26/26------5-----TYKS

24.5.2009----PieniRunotyttö------26/30------2-----TYKS

23.5.2009--------Korasa-----------29/37------4-----Jyväskylän K-S

25.5.2009-----Sinikellonen--------28/27-----1-----NKL

25.5.2009--------Santtu05---------29/34------3-----SatKS

25.5.2009-------Riikka_82--------26/35------1-----NKL

25.5.2009------Hyttynen80-------27/32-------1-----KOS

27.5.2009--------SR_81-----------27/28------2-----Kätilöopisto

28.5.2009--------Jeppeli-----------32/34------3-----TYKS

28.5.2009-------Minna-76---------32/34------4-----JyväskylänK-S

Vierailija
39/47 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että en ole tuolla listalla. LA on 28.5.2009----Lumivalkoinen----31/32----3----

K-PKS.

Vierailija
40/47 |
05.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli la 7.5.2009 ja sairaala on naistenklinikka ja myöskin että kaksoset on tulossa.

Julianna