Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten teidän 6-vuotiaat käyttäytyy?

Vierailija
28.03.2009 |

Meillä kohta 6v poika. Aikaisemmin ollut kiltti. Nyt kuitenkin uhmaa kovasti, viimeiseen asti saattaa sanoa vastaan ja kieltäytyä tekemästä jotain. Uhmaa varsinkin isäänsä, joka pitää kuria kovemmin kuin minä tai käyttää siinä ronskimpia otteita: jos käyttäytyy huonosti ei lue iltasatua tms. Silloin minä luen, koska haluan aina selvittää riidat ennen nukkumaanmenoa.

Jos joku ei mene pojan mielenmukaan (ei saa jäädä enää pihalle tms.) niin alkaa äristä, laittaa kädet puuskaan ja kulmat kurttuun. Tämä ärinä varsinkin tuntuu huolestuttavalta, olen yrittänyt kannustaa häntä puhumaan tunteistaan eikä ärisemään.

onko pojassa jotain vikaa?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mököttänyt poika on ollut pienestä asti eikä ole oikein osannut ilmaista tunteitaan.

Vierailija
2/4 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

"eskariuhma" jotka myös "ekaluokkalaisen" uhmaksi kutsutaan, eli ihan on kyse ikäkauteen normaalisti kuuluvasta vaiheesta. Menee ohi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että tällainen kausi tulee vielä vastaan

Vierailija
4/4 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja uhmaa kovasti nykyisin isäänsä. Täytyy vaan kestää näitä kehitysvaiheita... Onneksi uskoo vielä minua kuitenkin, olen aika kova kurinpitäjä, enkä siedä pelleilyä. Hyvä käytös palkitaan, huonosta ikävät seuraukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä