Ajattelitko olevasi kuolematon teini-ikäisenä?
En ymmärrä, kun sanotaan, että teinit pitävät itseään kuolemattomina. Ei kai nyt niin vähä-älyisiä olla?
Kommentit (26)
En. Miksi olisin ollut kuolematon, kun eivät kaveritkaan olleet?
En. Sairastuin jo teininä ahdistuneisuushäiriöön ja olen ollut luulosairas siitä asti.
En kun lapsena. Silloin oikeasti tajusin ekan kerran olevani kuolevainen kun mursin luita vetämällä pannut pyörällä.
En. Olin tosi ahdistunut ja uskoin etten elä yli 25-vuotiaaksi. Kun olin täyttämässä 26 sain pahan hermoromahduksen koska en ollut osannut ajatella elämääni sen pidemmälle.
En ajatellut. Olin silloin pelokkaampi kuin nykyään.
En. Suunnittelin tosissani itsaria.
Kuten joku jo totesikin, niin se kuolemattomuusharha ei ehkä ihan kirjaimellisesti tarkoita kuolemattomuutta.
Nyt kolmekymppisenä itse ainakin muistan ihan liikaa tilanteita, joissa olisi voinut käydä todella huonosti. Täysi ihme, että kaikista on selvitty vahingoittumatta.
Kyllä jo siinä vähän päälle parikymppisenä murehdin että pian olen jo nelikymppinen mitä nyt olenkin. Ei enää kaukana kun olen jo raihnainen eläkeläinen.
Jälkikäteen ajateltuna joo.
Eikä oikeen hahmottanut, että elämä jatkuu 24v jälkeen
Jotakuinkin joo. Kokonaisvaltaisesti käsitteenä kuoleman ymmärsin vasta aikuisemmalla iällä. Sieltä ei tosiaan voi tulla takaisin, vaan on lopullinen tapahtuma.
Varmaankin. Silloin ei vielä niin tiedä mitä on tulossa. Ja hyvä niin.
En, mutta en pelännyt kuolemaa ja elin täysillä.
Halusin kuolla, muttei itsari onnistunut.
Mä vain toivoin kuolemaani. Onneksi elämä aukesi teini-iän jälkeen ja nyt on ihan mukavaa.
En varsinaisesti, ehkä ajattelin, että kuoleminen on niitä juttuja mitä tapahtuu muille. Sama kuin vanheneminen, en minä tule ikinä olemaan joku tylsä keski-ikäinen tantta.
Varmaan se liittyy siihen, että teinit saattaa tehdä vaarallisia asioita, ei ne mieti, että olen kuolematon. Ne ei joko tajua miten vaarallista se on ajella skuutilla moottoritiellä tai se hölmö luulo, että ei pahat asiat tapahdu minulle.
Aikalailla joo. Kaikenlaista tuli perseiltyä ja sekoiltua. Kuolevaisuus iski hyvin lujaa vasten kasvoja, kun paras ystäväni kuoli autokolarissa. Täysin omaa syytään.
Teinit ottaa nykyään kaiken niin kirjaimellisesti.