Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pidätkö vanhusten hoitajia vähän "tyhminä / alempiarvoisina"?

Vierailija
28.03.2009 |

ja teidän työnne on sata kertaa raskaampaa kuin minun. Nostan hattua ja arvostan!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hoitajia tyhminä, koska he eivät tajua pyytää tuntuvaa palkankorotusta, menisivät lakkoon.

Sama koskee siivoojia.

Itse en pesettäni nostaisi penkistä noilla palkoilla.

Pidän ihmistä tyhmänä, jonka nimimerkki vauvapalstalla on kulli.

Vierailija
22/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän sua tyhmänä, koska tuomitset nimimerkin perusteella.

Jos lakolla ei saada mitään aikaiseksi niin millä sitten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän hoitajia tyhminä, koska he eivät tajua pyytää tuntuvaa palkankorotusta, menisivät lakkoon.

Sama koskee siivoojia.

Vierailija
24/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama koskee siivoojia.

Vierailija
25/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun nimimerkki kuvastaa tyhmää ihmistä....

Vierailija
26/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vähiten siitä syystä, että itse en mitenkään pystyis tekemään sitä työtä :(

Joten hoitamati jäis jos kukaan ei sitä tekis.....

Vierailija
27/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhusten hoitajia!

Harmi vain, että typeryksiä tähän maailmaan riittää vähän liikaa.

Vierailija
28/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 päivää olen elämässäni ollut työttömänä.

Samaan aikaan kavereita potkittiin ulos 90 luvulla ja taas ama meno päällä. Taloja on pakkohuutokaupattu ja avioeroja tullut työttömyyden takia.

On ns. hyväpalkkaiset lainanneet meiltä lapsilleen ruokarahaa kun on tullut potkut tai lomautettu. Ja on joskus vipattu rahaa heille siihenkin, että saavat lapsilleen kirppareilta rahaa.

Ei paljon hetkauta tämäkään lama. Töitä riittää ja vaikka palkka ei ole iso niin sitä on tullut säännöllisesti ja 23 vuotta. Ihan hyvin on saanut omakotitalon maksettua ja 2 autoa (useampikin on ollut, mutta 2 maksettua autoa seisoo nyt pihassa) ja muutenkin taloudellisesti olemme tulleet ihan hyvin toimeen.

Perheessä 2 hoitajaa. Se etu myös oli, että lapsia ei tarvinnut paljon pitää hoidossa, koska teimme eri vuoroja. Samoin ei tarvinnut iltapäivähoitoa.

Mies on sh ensiavussa, minä lähihoitaja vanhainkodissa.

Työtä se on siinä kuin muutkin.

Vierailija
29/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhusten hoitajat rankkaisin hoitajista sinne yläpäähän.

Vierailija
30/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

katkeria paskanpuhujia. Vanhainkotien/vuodeosastojen työilmapiiri on usein tosi tulehtunut.

t. siellä töissä ollut.

Vierailija
31/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat pillerit vanhuksille kuin vanhuksille.

Ei mitään päätä huimaavaa tietoa työssä tarvita.

Suurin osa vanhuksista sekavia, koska hoitsut eivät osaa pillereiden yhteisvaikutuksia. Vaipoissa pidetään mummoja ja pappoja kun ei viitsitä ja ehditä vessaan niitä kyörätä.

Ruokaa lapetaan suuhun likuhihnalta, ei jakseta olla kiinnostuneita onko vanhus juonut tai syönyt tarpeeksi. Kiire jo seuraavaan petiin syöttämään,

Vanhukset tänä päivänä ovat kaiken lisäksi aika vittumaisia ja purkavat ahistustaan muutenkin kiireisille hoitajille. Vittuilevat ja sylkevät päälle.

Tarttuvat kiinni turvattomuuden tunteissaan, hoitajat eivät osaa oikeita kääntö ja nostotekniikoita.

Antakaa niiden vanhusten kuolla kun on aika, älkääkä soittako lääkärille joka vitun risauksesta, jolloin ne mummot viedään sairaalaan troppia saamaan. Hoitakaa ne omassa yksiköissänne hieman paremmin, lisätkää nesteenpoistolääkettä kun alkaa ahistaa, antakaa happea kun ottaa rinnasta, nostakaa sänkyjen päätyä korkeammalle.

Vierailija
32/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se joka jaksaa munkin anoppia tulevaisuudessa päivästä toiseen on kyllä niin rautainen tyyppi että hattua nostan ja korkealle!!!

Vierailija
33/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti jos itse viihdytte siinä! Oma mummo palvelutalossa ja on todella kiva nähdä, että mummo viihtyy ja kehuu aina henkilökuntaa! Teillä on pitkä pinna ja suuri sydän - ole ylpeä ammatistasi. Henkisesti ja fyysisesti sairaiden vanhusten hoito se vasta on haastavaa. Teette tärkeää työtä ja edesautatte ihmisarvoista elämää.

Itse en ole lainkaan sairaanhoitaja-ainesta.

Ja mitä mieheesi tulee (vai oliko se joku muu, joka kysyi). Jos sun liksa on liian pieni elättämään teidät kolme, olisiko mahdollista jakaa työ- ja hoitovastuuta (esim. molemmilla osa-aikatyö).

Häntä pystyyn vaan!

Vierailija
34/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielenkäyttösi jo paljastaakin sivistyksesi tason, mutta vastaan sinulle silti.

Vanhukset eivät todellakaan ilkeyttään sylje hoitajien päälle. On totta, että lääkkeillä paljon yhteisvaikutuksia,mutta niiden miettiminen ja lääkkeiden määrääminen on lääkärin tehtävä. Samoin kun ahdistelevan vanhuksen hoito. Eipä auta hoitajana ruveta lääkitsemään ilman lääkärin määräystä. Hoitopaikastakaan ei päätä hoitaja.Vaikea on ruveta vanhainkodissa antamaan aktiivihoitoa. Tarvittaessa vanhus lähetetään eteenpäin saamaan tarvitsemaansa hoitoa.

Olen itse työskennellyt 10 vuoden sairaanhoitaja urani aikana niin vanhusten parissa vanhainkodissa kuin erikoissairaanhoidossakin. Se on kummallista miten erikoissairaanhoidossa työskentelevät kollegat aliarvostavat perusterveydenhuollossa työskenteleviä hoitajia! Itse koin sen erittäin inhottavana! Kirurgisella osastolla oltiin muita parenpia ja jos hoitokodin hoitaja laittoi vanhuksen eteenpäin ( ohjeiden mukaan ) päivystykseen, niin syypää olikin osaamaton hoitaja. Eiköhän syitä vanhusten parissa työskentelevien hoitajien huonoon ammattiylpeyteen saa hakea ihan oman ammattikunnan sisältä!

Vierailija
35/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu siitä, että erityisesti lähihoitajaksi dumpataan nykyään kaikki sellaiset, jotka ei tunnu mihinkään muuhun pääsevän. Aines on oikeasti tosi heikkoa ja sitä kautta päättelen, että kukaan lähihoitajana toimiva ei ole fiksu.

Mutta sinänsä ihmisarvo heillä on sama kuin muillakin ja työ on tärkeää siinä kuin siivooja, lääkärin tai ekonomin.

Vierailija
36/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat pillerit vanhuksille kuin vanhuksille.

Ei mitään päätä huimaavaa tietoa työssä tarvita.

Suurin osa vanhuksista sekavia, koska hoitsut eivät osaa pillereiden yhteisvaikutuksia. Vaipoissa pidetään mummoja ja pappoja kun ei viitsitä ja ehditä vessaan niitä kyörätä.

Ruokaa lapetaan suuhun likuhihnalta, ei jakseta olla kiinnostuneita onko vanhus juonut tai syönyt tarpeeksi. Kiire jo seuraavaan petiin syöttämään,

Vanhukset tänä päivänä ovat kaiken lisäksi aika vittumaisia ja purkavat ahistustaan muutenkin kiireisille hoitajille. Vittuilevat ja sylkevät päälle.

Tarttuvat kiinni turvattomuuden tunteissaan, hoitajat eivät osaa oikeita kääntö ja nostotekniikoita.

Antakaa niiden vanhusten kuolla kun on aika, älkääkä soittako lääkärille joka vitun risauksesta, jolloin ne mummot viedään sairaalaan troppia saamaan. Hoitakaa ne omassa yksiköissänne hieman paremmin, lisätkää nesteenpoistolääkettä kun alkaa ahistaa, antakaa happea kun ottaa rinnasta, nostakaa sänkyjen päätyä korkeammalle.

Vierailija
37/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhainkodissa ei ole todellakaan sitä lääkäriä paikalla kuin harvoin. Sairaalassa voi aina tarkistaa lääkäriltä, omalle päätöksenteolle ei jää tarvetta niin paljon.

Vierailija
38/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sh, en ole lh, enkä ole ph.

Joten kollegiaalisuudet voitte unohtaa.

Muuten vaan seuraan erittäin läheltä tätä hoitajien vanhustenhoitoa. Seuraan sitä päivittäin!

Vierailija
39/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole sh, en ole lh, enkä ole ph.

Joten kollegiaalisuudet voitte unohtaa.

Muuten vaan seuraan erittäin läheltä tätä hoitajien vanhustenhoitoa. Seuraan sitä päivittäin!

Vierailija
40/42 |
29.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinullaoikeus omiin näkemyksiisi.

En ole puuttunut niihin, kerroin kokemuksiani, siihen liene oikeus?