Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

menettekö kylään perheeseen jossa on vatsatautia?

Vierailija
12.12.2008 |

Meillä on vähän tilanne päällä. Kummipojalla olisi viikonloppuna syntymäpäivä ja heidän perheessään on ollut vatsatautia viime aikoina, tiedän että perheen isä on tälläkin hetkellä vielä sairaana.

mies on sitä mieltä että menemme käymään, itse olen sitä mieltä että me EMME todellakaan käy sitä tautia hakemassa ennen joulua jos ei pakko ole. Olenko ihan niuho? Miten köytän miehen kiinni kotiin että hän ei mene sinne taloon?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään jos joku siellä on vieläkin sairaana. Tietysti senkin taudin voi saada muutakin kautta, mutta en kyllä tietentahtoen lähtisi kyläilemään. Vähän ihmeellistä, että aikovat juhlat edes pitää jos isä on siellä vielä kipeänä??

Vierailija
2/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en itse edes järjestäisi juhlia tuossa tilanteessa, vaan siirtäisin jollekin toiselle päivälle....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna.

Eli ainakin 1 oireeton päivä välissä.

Vierailija
4/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen pitänyt sellaista sääntöä, että oksusta vuorokausi, sitten voi mennä. Vatsataudithan menevät kyllä yleensä nopsaan ohi, joten jos tänään päivällä viimeise oksut, niin kyllä mä huomenna voisin jo mennä.

Mahatauti ja silmätulehdus on meillä sellaisia, joita vältämme.

Vierailija
5/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan sairastettu ihan tarpeeksi.

Vierailija
6/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miehellä on joku päähänpinttymä käydä kahvilla ja viemässä lahja juuri ko. päivänä. Mies ei taida edes tajuta mitä se vatsatauti käytännössä on koska se ei ole häneen tarttunut kertaakaan eikä ole lasten kanssa ollut kotona kun ovat sairaita. ARGH.

ap

Vierailija
7/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksennustauti tarttuu pinnoilta (ovenkahvat jne.) pahimmillaan 3 vkoa oireiden loputtua.

Vierailija
8/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhden Joulun olen viettänyt vatsataudissa ja eipä voi sitä kehua...

Heittäköön mies paketin ovelta! Tai parempi on, että sinä käyt viemässä.

Jos mies menee, niin pyydä häneltä kirjallisena lupaus, että hoitaa tällä kertaa sairaat lapsenne, koska on tietentahtoen taudin heille hakenut. Ja pidä lupauksesta kiinni! :-)

Vierailija
9/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän mieluusti 5pv varoaikaa, ennen kuin itse vieraillaan tai kutsutaan muita meille.

Vierailija
10/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä menty itsekään kylään kun yhdellä lapsella oli poskiontelo ja keuhkoputkentulehdus,vaikka kuuri oli ollutkin jo useamman päivän--paranemista ei vaan ollut havaittavissa,ihan turhaa tartuttaa muita ihmisiä.

Vierailija
11/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovenkahvoja ole desinfioitu ja kämppä pesty! En kyllä menisi.

Vierailija
12/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita tauteja saa muutenkin tarpeeksi usein, ei kannata ehdoin tahdoin mennä saamaan tartuntaa.

Ei ole ollenkaan niuhoa.

Vierailija
13/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai miehesi osaa pestä kätensä ja olla muutenkin varovainen?

Voi vaikka juoda vaan kuuman kahvin ja jättää syömiset väliin.

Vierailija
14/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosiaan menisi enkä ottaisi vieraita vastaan, jos itse olisimme kipeinä.

Vierailija
15/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt kuitenkin on pakko niin maitohappobakteerit preventtiivisesti vierailijoille ennen kylään menoa ja seuraavanapäivänä. Käsienpesu kannattaa myös muistaa.

Vierailija
16/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sitä tietää, onko mahatautipöpöjä asunto täynnä. Jotkuthan elävät viikkotolkulla. Minä välttelen mahatautia mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
17/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdessä päivässä ei bakteerit kuole. Me tehtiin se virhe että mentiin viime talvena anoppilaan jossa he olivat sairastaneet vatsataudin, kaksi ns. tervettä päivää oli ollut ja silti me sairastuttiin vatsatautiin. Jos oksennusta on esim mennyt matolle ja sitä ei ole kunnolla pesty niin se pöpö pesii siinä viikkoja.

Vierailija
18/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylään perheeseen 4vrk:tta viimeisen yrjön jälkeen. Ja niin vain tarttui tauti koko perheeseen 2vrk:tta tästä vierailusta. Alettiin oksentamaan/ripuloimaan 2t sisällä toisistamme. Oli kamala tauti ja hirveää, kun koko perhe kipeänä samaan aikaan. Joten enää toise en samaa virhettä tee! En suosittele teillekään.

Vierailija
19/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat ja kerrot, että asia on näin, niin ei miehesi tuppaa sinne tänä viikonloppuna.

Vierailija
20/23 |
12.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mun mielestäni on vastuutonta kutsua ihmisiä kylään vatsataudin jyllätessä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi