Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaana, crp yli 70. En saanut ab-kuuria,

Vierailija
26.03.2009 |

koska hoidettavaa tulehdusta ei löytynyt. Verivilejy oli myös negativiinen eli voinko olla huoletta sairaana?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

crp saattaa nousta tosi nopeastikin! Itselläni oli kerran keuhkokuume, kävin aamulla lääkärissä, kun oli kova kuume, mutta ei näkynyt mitään. Passitettiin kotiin ilman lääkkeitä. Illalla olo paheni niin paljon, ja tuli voimakas kipu kylkeen ja yli 40 asteen kuume, niin lähdin lääkäriin uudelleen. Silloin crp oli jo reippaasti päälle 100! Eli, käy vielä kontrollissa. tuollainen 70 crp voi olla virustulehduksissa, mutta voi olla, että se on vielä nousussa, ja onkin bakteeriperäinen tulehdus.

Vierailija
22/26 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hakeutumaan yksityiselle. Itse en menisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

CRP:n tietty lukema ei ole mikään suora antibioottin määräämisen velvoittaja. Jos vointisi on kohtalainen, ei antibioottia tarvita. Olisitko antibiootin perään, jos et tietäisi CRP:si olevan 70. Jos veriviljely on negatiivinen, ei ole kyseessä hengenvaarallinen tauti ja yleisesti flunssat menevät ohi kunnollisella kotihoidolla. Nyt vain lepoa, nestettä ja ruokaa. Jos vointi on todella heikko ja maatessakinn on heikko olla, sitten lääkäriin.

Vierailija
24/26 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paha hoitaa. Kun ei siis tiedä, mitä hoitaa. Pelkkä "CRP" harvoin tarvitsee hoitoa. Silloin voi olla viisaampaa odotella, miten tauti kehittyy. Veriviljelyistä lopullinen vastaus tulee kyllä vasta viikon päästä, ensimmäinenkin vasta seur. päivänä. Mikä sun tauti, ap, on?

Vierailija
25/26 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

varmaan hoidit myös minua pari vuotta sitten. Kolme viikkoa kuljin muutaman päivän välein valittelemassa kuumetta (ei korkea), lihassärkyjä ja väsymystä. Pyysin verikokeita, ei kuulema tarvinnut. Sitten yks labranhoitaja kysyi että kuinka mä jatkuvasti käyn siellä (oli ihan tuttu nainen), selitin asian ja hän pyysi sitten työterveyshoitajaa ottamaan pika crp:n. Crp-arvoa en muista mutta taksilla päädyin sairaalaan. Kolme päivää ab:t tippana, ei tulosta, leikattavaksi (vatsan alueella joku tulehdus, en muista tarkemmin), siitä 19 vrk niin olinkin jo kotona. Ja kivaa oli kun otettiin vakavasti!

Vierailija
26/26 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama vuosi sitten olin toista viikkoa kovan flunssan kourissa, sit yritin saada aikaa kunnalliselta. No eipä ollut verikokeet kyllä ottivat ja kehoittivat menemään iltapäivystykseen kärttämään jos siellä pääsis lääkärin paikeille.. no en mennyt vaan soitin yksityiselle, sieltä aika löytyi tunnin päähän ja mulla oli lääkkeet kourassa ennen kuin iltapäivystys edes alkoi.

Seuraavan päivänä soitti hoitsu että oletko saanut hoitoa kun tuo CRP on niin korkea.. yli 140

Nim. Maksanko turhaan veroja käytettäväksi julkiseen terveydenhuoltoon

Soittihan hoitaja sinulle seuraavana päivänä ja oli tarjoamassa hoitoa korkean crp:n takia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan