Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään että eksyn lentokentälle yksin. En ole koskaan lentänyt yksi. Miten osaan liikkua siellä?

Vierailija
26.03.2009 |

.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan jo nyt pikkasen saada itseluottamusta. Kunhan en vaan sitten ala kuitenkin paikanpäällä poukkoilemaan niin että teinit nauraa.. ne nimittäin haistaa pelon. Joudun usein teinien pilkan kohteeksi. :-(

Vierailija
22/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan jo nyt pikkasen saada itseluottamusta. Kunhan en vaan sitten ala kuitenkin paikanpäällä poukkoilemaan niin että teinit nauraa.. ne nimittäin haistaa pelon. Joudun usein teinien pilkan kohteeksi. :-(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa tarpeeksi jotta ehdit katsella paikkoja, opasteita tai kysyä.

Loppujen lopuksi se on aika helppoa, opastaulut on hyviä. ne kertoo lähtöportit yms

Vierailija
24/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

selvisivät Bangkokin kentällä, eka ulkomaanmatkalla ilman mitään kielitaitoa. Luulen että sinäkin selviät ap! Bangkokin kenttä on kuitenkin aika iso... Kööpenhaminaankin verrattuna

Vierailija
25/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se etta muistaa laittaa kellonsa oikeaan aikaan jos on tottunut katsomaan omaan ranteeseen eika monitoreissa oleviin kelloihin!

Mina olen matkustanut aika paljon mutta kerran meinasi kayda huonosti. Olin tulossa Englannista Amsterdamin kautta Suomeen, ja vaihtoaikaa oli tosi paljon, yli nelja tuntia. Rupesin sitten vaan sinne mukavalle penkille torkkumaan ja lueskelemaan. 20 minuuttia ennen Hesan koneen lahtoa maleksin sinne taulun luokse ja sitten tuli tosi kiire..... kellot nimittain siirtyivat eteenpain Englanti-Hollanti valilla tunnin, ja Hollanti-Suomi valilla toisen tunnin, ja mun kello oli viela Englannin ajassa eli tunnin jaljessa! Kuvittelin etta mulla oli tunti 20 minuuttia aikaa...

Sen jalkeen olen siirtanyt kellon oikeaan aikaan jo ennen kuin kone laskeutuu.

Vierailija
26/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentillä harvemin hengailee pilkkaavia teinilaumoja! Toi oli kyl ihana että ne haistaa pelon. Olet suloinen, ap!

T. 25

Vierailija
27/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ja hyvää matkaa!

Ehkä mäkin vielä uskallan..

Vierailija
28/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti saat jo Helsingissä lähtöporttisi numeron. Ja jos matkustat SASsilla, edessä olevassa pussissa koneessa on lehtinen ja siellä on heidän tärkeimpien kenttien pohjapiirustus ja siellä on varmasti Köpis. Sieltä voit nähdä jo valmiiksi reitin.

Kiitos säännösten, jos koneesi on ajoissa, sinulla on loistavasti aikaa. Katsot boarding pass ista, eli se missä lukee missä on istumapaikkasi, porttisi kirjain ja kun tulet koneesta, näet ylhäällä kirjaimia ja sitä kautta löydät hyvin perille.

Köpiksen kenttä on ehdottomasti yks lemppareistani, tosi kivoja kauppoja.

MUTTA muista, kun tulet koneesta ulos, katso monitoriin, tarkista että siellä lukee määränpääsi ja siinä oleva lennonnumero, tarkista se numero numerolta, että siellä on myös portinnumero sama kuin lapussa. Ne usein vaihtuu. Harvoin jos lennät samalla yhtiöllä koko matkan, mutta tähän menee vaan sekuntti. Yleensä lähdöt ovat aikajärjestyksessä ja voi olla 2 taulua, toisessa lähtevät ja toisessa saapuvat.

Ja se mikä on mukavinta, Kööpenhaminan kentällä on paljon tanskalaisia ja kaikkihan me tykätään tanskalaisista. Jos et löydä, kysyt ensimmäiseltä, joka ei näytä siltä että juoksisi apua.

Ja jos et uskalla, mene johonkin tiskille, lentoyhtiön tiskejä siellä on ja kysyt sieltä.

Hyvin se menee !!!

Ja kun olet tämän tehnyt, tämän jälkeen ei mikään kenttä ole sinulle ongelma.

Hyvää matkaa !

Vierailija
29/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sua ahdista, kun sulla on pelko, joka rajottaa sun elämää? Et uskalla tehdä asioita yksin? Miten sä oot elämässä oikein pärjännyt?

Vierailija
30/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei paljoa rajoita kenenkään elämää... paitsi tietty jos työhön kuuluu lentoja ympäriinsä. Mutta tuskimpa lentokenttiä kammoava ihminen hakeutuu sellaiseen työhön.

Tokihan se on ihan hyvä haastaa kammonsa ja pelkonsa. Kannattaa aloittaa pikkukentiltä... vaikkapa kotimaan lentoja ensin.. Ja sit pakettimatkalaisten mukana Kanarialle.... siitä se kokemus karttuu ja oppii miten siellä lentokentällä mennään

Vierailija
31/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjettömän kokoinen.

Vierailija
32/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja poukkoilemalla just niin kuin se Nemon sininen kala. Just ja just pää pinnalla. Eihän tää kivaa ole. :-(

Vierailija
33/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on hyvät ohjeet hja opasteet. Itse inhoan heartrowin kenttää

Vierailija
34/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta Amsterdamin kenttä oli aivan mahtava ja siellä oli tosi selkeät opasteet. Se oli mun ihan eka lentomatka yksin niin että vaihdoin konetta. Ja hyvin osasin. Helsingistä lensin sinne ja sieltä eteenpäin Ranskaan. Otin pitkän vaihtoajan jotta ehdin kaikessa rauhassa.

Vierailija
35/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärään jonoon, odottaa väärää konetta tms. ni mitä vois pahimmillaan tapahtua? Voisko olla ettei virkailija huomais et oon vääräs konees?

Tai ylipäätään MITÄ siellä nyt vois pahimmillaan tapahtua jos säntäilen vääriin mestoihin... :-(

Vierailija
36/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ne opasteet on oikeesti hyvät köpiksessä. ja on pieni kenttä, et VOI eksyä! minä olen matkustellut yksin jo teininä, köpiksessäkin olen konetta vaihtanut, se oli helppoa. ei mitään hätää, kun on tarpeeksi aikaa.

Vierailija
37/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyykö herkemmin jos on noin vähän aikaa?

Vierailija
38/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksyykö herkemmin jos on noin vähän aikaa?

Eli asun täällä Tanskassa. Jos sulla epäilyttää, niin kysäise heti koneesta noustuasi apua :). Ja meillä täällä Tanskassa on teinit todella mukavia ja hyvin käyttäytyviä. Heitä ei tarvi pelätä. Jos sulla on kielivaikeuksia, niin näytät vain lippuasi ja siitä sitä porttia. Kyselet vaikka useammaltakin edetessäsi.

Rohkeasti vaan. Luulen, että tulet yllättymään, kuinka helposti se menee ja kuinka ihmiset ovat avuliaita :)

Mukavaa lentoa ja koneenvaihtoa sulle!

Vierailija
39/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

englantia hyvin? Ruotsia en kyllä osaa - enkä tanskaa! :-)

Kiitos vielä rohkaisusta. Toivon että selviän. Olen sinänsä tervejärkinen ja moni yllättyy miten paljon saatan säheltää joissain tilanteissa, siis aivan kuin en olisi ihan "fiksu". Vakuutan, että olen, mutta en tiedä miksi liikkuminen on mulle niin kovin hankalaa... :-/

Vierailija
40/41 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.cph.dk/CPH/DK/MAIN/Faciliteter/Facilitetskort/

nimim. itsekin etsin ensimäisenä kartan lentokentästä, jos matkustan uuteen paikkaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yksi