Kertokaa mulle mikä thaimaassa viehättää?!?
En ole ikinä ymmärtänyt ihmisten vouhotusta thaimaasta. Jos mä lähtisin reissuun, niin kohde olisi joku ihan muu kuin thaimaa. Esim. brasilia, usa, kanada, kap verde... Thaimaassa on niin likaistakin.
Kommentit (59)
Toi on paha! Meille kävi vähän samoin Uruquayssa, oltiin vaeltamassa pienessä ryhmässä, jossa muut 3 oli brittejä. Siellä keskellä "ei mitään" yhdellä vuoren rinteellä jo alaspäin tullessa, kuului takaa tyynessä illassa: "Saatana tää on raskasta, mä en enää jaksa". Tuli kanssa jotenkin "outo" fiilis...
36 vielä jatkaa. Viime vuonna kun tehtiin vastaava purjehdusreissu tuolla Brittiläisillä Neitsytsaarilla niin oltiin yhdessä pienessä rantaravintolassa (pienellä saarella) viettämässä iltaa. Ja ihmeteltiin kuinka yksi pariskunta nurkkapöydästä katsoo meitä niin vihaisesti. Paljastui että he olivat häämatkalla oleva suomalaispariskunta joka ei missään nimessä olisi halunnut nähdä (tai ainakaan kuulla) muita suomalaisia matkallaan. Olivat nimenomaan valinneet ko. matkakohteen huolella että "täällä ei nyt ainakaan suomalaisia ole".
Ja jatkanpa kokemuksia. Omat vanhempani olivat vuosikymmentä sitten Tahitilla. Menivät paikalliseen matkatoimistoon vahvistamaan lentolippuja niin sieltä kuului tiskin takaa (kun antoivat lentoliput ja passit): "ai työ ootte Suomesta". Matkatoimistovirkailija oli suomalainen tyttö joka oli muuttanut miehen perässä Tahitille 5 vuotta aikaisemmin. ;)
Oletkin saanut paljon kommentteja. Minua kiinnostaa missä olet matkustellut? Minä en ole vielä koskaan muodostanut mielipidettä jostain maasta tai paikasta ilman, että olen siellä ensin itse käynyt. Ihan sama mitä kirjotetaan, naapurit sanoo tai av-mammat kommentoi. Ennakkoluulot joka asiassa ovat sieltä... Sitten kun on itse käynyt niin eikun mielipiteet kehiin ja seuraavat reissut suunitelmiin...
Oletkin saanut paljon kommentteja. Minua kiinnostaa missä olet matkustellut? Minä en ole vielä koskaan muodostanut mielipidettä jostain maasta tai paikasta ilman, että olen siellä ensin itse käynyt. Ihan sama mitä kirjotetaan, naapurit sanoo tai av-mammat kommentoi. Ennakkoluulot joka asiassa ovat sieltä... Sitten kun on itse käynyt niin eikun mielipiteet kehiin ja seuraavat reissut suunitelmiin...
Miten sä matkakohteet valitset? Arpomalla?
En todellakaan arpomalla heitä, vaikka se on muuten itseasiassa hyvä idea. Tarkoitan lähinnä, että tutustun kylllä matkakohteisiin etukäteen, mutta en negan perusteella jätä missään nimessä reissua tekemättä (jos olisin, niin olisi jäänyt ihania paikkoja kokematta). Tokihan en ehkä nyt juuri Irakiin tai vaikka Afganistaniin lähtisi, mutta maailma on täynnä paikkoja joihin haluaisin. Ja niitä hyviä ja huonoja puoliahan löytyy joka maasta, kuten sanoin... Ja lasten kanssa on reissattu ympäri ämpäri... T. se, joka ei kyllä sikaa osta säkissä mutta ei ole ennakkoluuloinenkaan. Ihania reissuja kaikille ihan OMAN valinnan mukaan!
saitko sellasen ketjun kun toivoit? Toiset tykkää ja toiset ei... Vai mitä? Toivon sulle kuitenkin kivaa reissua minne sitten päätätkin suunnata!
Jos haluat lämpimään silloin kun täällä on kylmä, Thaimaa on loistava vaihtoehto. Finnairilla suorat lennot, loistava aikataulu. Maahan pääsee ilman viisumia, kun tarpeeksi aikaisin lähtee takaisin.
Tosi, tosi hienoja hotelleja ei ole, mutta me ollaankin tavallisia ihmisiä, joten ollaan aina löydetty kiva majapaikka. Matkustaminen maan sisällä halpaa ja turvallista.
Ollaan paljon käyty sesongin ulkopuolella ja oltu ainoita eurooppalaisia koko hotellissa. Henkilökunta on ottanut rennommin ja ollut tosi mukavaa.
En ole ikinä gourmeeta syönyt, mutta hyvää ja edukasta ruokaa. Tyttökauppa on näkyvää, meillä on sama ongelma ja ongelma on vaan piilossa puun takana. Pitää vaan mennä kohteisiin, jossa ongelma ei ole nenän edessä.
En kyllä muista että likaista olis ollut, no, aamulla rannalla ennen kuin sinne työntekijät ovat tulleet, mutta kyllä huomattavasti siistimpää on ollut kuin sillä yhdellä kerralla kun Brasiliassa olin ja kiertelin.
Ja sitten tietysti ne, jotka haluaisivat mennä edes johonkin mutta eivät syystä tai toisesta pääse.
Itse pidän Thaimaasta kolmen reissun kokemuksella Pidän myös monista muista paikoista ja mielelläni tutustun uusiin maihin ja kulttuureihin.
Tuosta "hymistelystä" ja hymyilystä täytyy sen verran sanoa, että thaimaalaiseen kulttuuriin ei kuulu negatiivisten tunteiden näyttäminen (tämä liittynee budhalaisuuteen?). Heikäläiset ajattelevat että jos ihminen julkisesti menettää itsehillintänsä hän menettää kasvonsa muiden silmissä. Tyyneys ennen kaikkea. Tästä syystä he ovat aina naama peruslukemilla vähintäänkin.
Joten suositelkaahan mulle... Thaimaan historiallisia nähtävyyksiä tai vaikkapa mielenkiintoisia museoja.
Joten suositelkaahan mulle... Thaimaan historiallisia nähtävyyksiä tai vaikkapa mielenkiintoisia museoja.
Tosin sinulla varmaan esim. Pariisi on top 20:ssä kun siellä (tai lähiympäristössä) on historiallisia nähtävyyksia ja museoita. Mutta kertoisitko minulle mistä Pariisista löytyy lähes autio hiekkaranta ja +30 astetta helmikuussa?
käy kaikenmaailman mattimeikäläiset. Viimeksikin kun oltiin lähdössä matkalle, niin siinä oli juuri Phuketin lento lähdössä viereiseltä portilta. Alkoholia kitattiin jo siinä odotellessa (monilla oli taskumatti mukana!!), ja oikeasti se asiakasprofiili on vähintäänkin ns. prolemainen... Ei ihan mun juttu kuitenkaan.
Tosin sinulla varmaan esim. Pariisi on top 20:ssä kun siellä (tai lähiympäristössä) on historiallisia nähtävyyksia ja museoita. Mutta kertoisitko minulle mistä Pariisista löytyy lähes autio hiekkaranta ja +30 astetta helmikuussa?
Miks mun pitää sulle alkaa kertomaan mistä Pariisista löytyisi ranta ja lämpöä?
Sen lisaäksi liian kosteaa, siellä missä oltiin suurimman osan ajasta oli liian turistirysä-meininki (tuntui että kaikki on tehyt mahdollisimman länsimaiseksi, ns. viidakkosafari oli joku joenvarren polku jossa kasvoi ehkä 2 metriä puskaa joen kummallakin puolella jne jne.), muualla ei oikein saanut mitään otetta paikallisesta kulttuurista, tuntui että oli sellainen hymistelevä jees jees-meininki.
Ruoka oli kyllä hyvää, ja oli paljon valokuvattavaa, luostarit yms. kiinnostavia. Itse olen tykännyt mm. Nepalista, Intiasta, Madeirasta ja Malediiveistä, ja melkein kaikista kaupunkilomista, suursuosikkeja myös mm. Islanti ja Brittein saaret.
Thaimaassa vain on erityisen paljon sellaista, mistä ylivoimainen enemmistö pitää todella paljon, että olisi aina kiva kuulla PERUSTELTUJA mielipiteitä heiltä, jotka eivät paikasta tykkää.
Tarkoitan siis sitä, että Thaimaasta on vähän vaikeampi löytää niitä huonoja puolia kuin vaikkapa Kanarialta tai Tallinnasta.
Ja juuri kaltaisesi viesti on hieman outo, kun sanot vain, ettei se ole "sinun tyylinen". Ei siinä mitään, mutta perustele mikä on ja mikä ei ole "sinun tyyliäsi". Sitten on muiden, jotka ehkä miettivät Thaimaahan lähtöä, ymmärtää, että mikä maassa sinun kohdalla tökki.
vastaava ilmasto oli Mauritiuksella, sen takia en siitäkään kamalasti tykännyt. Kun taas Karibian tai Floridan ilmasto on tosi ihana! Muuten, sanoit että olet käynyt Malediiveilla. Meillä ensi talven loma mietinnässä, tuo on yksi vaihtoehto, oliko kiva paikka? Millainen tuo ilmasto siellä oli? Meillä lähtisi siis lapset mukaan.
Mutta kertoisitko minulle mistä Pariisista löytyy lähes autio hiekkaranta ja +30 astetta helmikuussa?
siis mulle tulisi ainakin joku agorafobia
Tosin olen joka reissun sinne tehnyt omatoimisesti ja reittilennot siis otettu Bangkokiin joten voi olla että siitä johtuu. Ehkä lomalennoilla on sitten tuota ryyppyporukkaa, en tiedä. Siinäkin piilee maan viehätys, on helppo matkustaa omatoimisesti. Ihmiset ovat avuliaita ja esim bussiverkosto hyvä, puhumattakaan siitä kuinka edullista siellä on meikäläisten reissata.
Nähtävyyksistä sen verran että Bangkokissa on paljonkin nähtävää, jo hallintokortteleissa riittää ihmeteltävää pidemmäksikin aikaa. Siellä on paljon kiinnostavia temppeleitä myöskin joita voi kierrellä kätevästi jokiveneillä matkaten. Miljoonakaupungin kuhina, joki, kelluvat markkinat, chinatown, pilvenpiirtäjästä kaupungin ihmettely, piknikki eläintarhassa, tuktukkyyti.... Se tunnelma on ihan omanlaisensa, ei löydy vastaavaa Euroopasta tai muualtakaan länsimaista. Yksi tykkää ja toinen ei. Tosin en suosittele huhtikuussa Songkranin aikaan, ainakaan heikkohermoisille;)
Rantakohteissa ei taas sen tyyppisiä nähtävyyksiä liene mutta enpä ole noita kaivannutkaan. Luonnonnähtävyyksiä sen sijaan löytyy, esim Phuketissa voi retkeillä saarille, magrovesuistoille tai sademetsään. Hua Hinistä retkeilimme kansallispuistossa joka oli upea kokemus, patikoimme viidakossa ja kiipesimme kallion uumenissa olevalle temppelille. Oli upea kokemus, varsinkin kun teimme tämän omatoimisesti eli ei ollut kymmeniä muita turisteja kintereillä, näimme siellä vain muutamia muita patikoijia sekä paljon villejä apinoita ja upeita lintuja. Mutta kaikki eivät tietenkään ole tällaisista luonnonnähtävyyksistä kiinnostuneita vaan kiertelevät mielummin museoissa ja se sallittakoon heille:)
silloin oli vielä aamuyö, ja jotkut näistä yritti käydä ostamassa baarista jotain viinaa. Tämä tarjoilija ei sitten myynyt, sanoi, että suomen lain mukaan klo xx-xx ei saa tarjota alkoholia (mikä mulle tuli kyllä ihan yllätyksenä, en ole koskaan kuullutkaan!) Siinä oli sitten näitä meuhkaajia, jotka kovaan ääneen tätä äimistelivät, että eivät nyt yhden tunnin aikana saa ostaa viinaa. No, taskumatti sitten pelasti... Ja nämä olivat kaikki tältä Thaimaan lennolta, eivät kuitenkaan kuuluneet samaan seurueeseen. Löytyyhän näitä joskus toki joka lennolta, mutta mutta...
mitä muut turistit tekevät/syövät/juovat. Mulla on muutakin tekemistä lomalla ja mulle on ihan sama mitä joku muu samalla reissulla olija tekee. Mitään kulttuuria ja nähtävyyksiä en myöskään rantalomaltani kaipaa, mulle tärkeintä on lämpö, aurinko, hyvä ruoka ja liikuntamahdollisuudet.
Mustakin tuntuu, että on jotenkin makeeta haukkua Thaimaata, kun se on tullut niin suosituksi... Mä oon kanssa matkustellu paljon ja eri maissa ja mikään ei ole vielä niin tökkinyt, etten voisi uudestaan mennä. Joka maassahan on tietty aina ne hyvät ja vähemmän hyvät puolet, ihan niin kuin Suomessakin. Mua kyllä vähän ihmetyttää tämä näiden joidenkin av-mammojen kiihko puolesta ja vastaan... Tuntuu olevan NIIIIIIINNN herkkää...