Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletteko miettineet tätä; liittyy ekologiseen matkailuun! OV

Vierailija
25.03.2009 |

Moni nykyään haluaa säästää ympäristöä eikä halua lentää ulkomaille. Itse kuitenkin lennän, koska rakastan matkailua. Olen miettinyt vaihtoehtoisia tapoja matkustaa, ja niitä ei ole...!

TOKI junalla pääsee varsinkin Euroopan sisällä hyvin kulkemaan, mutta se ei kiinnosta. Miksi? Koska suurin osa junista on suorastaan ällöttäviä (siis vessat jne.) niissä ei jaksa pitkää aikaa istua.

Olen miettinyt, MIKSEI kukaan kehitä junia, joissa olisi ihan oikeasti MUKAVAT matkustustilat! Eli liene olisi mahdotonta kehitellä siistejä vessoja, mahdollisesti jopa suihkumahdollisuutta jne. myös juniin... Ehkä vähän samaan tapaan kuin laivojen hytit (joita niitäkin kyllä inhoan, sillä eivät ole kovin miellyttäviä...;).

Eli miksei ole olemassa pidemmille matkoille suunnattuja LAADUKKAITA junia, joissa kunnon penkit, siistit vessat, lukolliset säilytyslokerot, mahdollisesti pieniä SIISTEJÄ hyttejä jne, joilla pääsisi lentokonetta ekologisemmin matkustamaan vaikkapa läpi Euroopan?

Junat voisivat myös olla pikajunia, eli ne eivät pysähtyisi kun isoissa kaupungeissa jne. eli mahdollisimman nopeasti pääsisi kulkemaan.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on vaan aivopesty lentämään. Nopeasti ja siististi. Tavat muuttuvat hitaasti, mutta ilmastonmuutos saa toivottavasti ihmiset toisiin ajatuksiin. Täältä Suomesta lähtiessä on pieni ongelma se, että muualle päästäkseen täytyisi keksiä alkuun muita matkustustapoja. Mukavuudenhaluiset ihmiset haluavat päästä suoraan lomakohteeseen.

Keski- Euroopassa ei ehkä olla niin tarkkoja. Kysyntää tuollaisille luxus-junille kuitenkin luulisi löytyvän. Kalliimpaa se tietysti olisi perinteiseen junamatkailuun verrattuna, mutta silti voisi olla halvempaa kuin lentäminen.

Kannatan.

P.S. Pian toivottavasti lentomatkailua verotetaan niin paljon, että tuollaisia vaihtoehtoja alkaa tullakin

Vierailija
2/2 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole ollut

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla