Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Täyttyykö rikoksen merkit lestadiolaisten haukkumisessa?

Vierailija
25.03.2009 |

Jäin miettimään asiaa muutamien aiempien päivien keskusteluja luettuani.

MIelestäni useammassakin ketjussa voisi täyttyä rikoksen merkit. Kiihottaminen kansanryhmää vastaan nyt ainakin olis ihan suoraan rikollista.

Lisäksi ihimisarvon vieminen, aivottomaksi haukkuminen yms voisivat täyttää useammankin ihmisen kohdalla kunnianloukkauksen kriteerit.

Mutta lestadiolaisiahan saakin haukkua?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta asiasta olen samaa mieltä kanssasi, että täällä kiihotetaan rikollisesti kansanryhmää vastaan. Kunnianloukkausta myös esiintyy. Rikosilmoitus vaan näistä viesteistä.

T:ev.lut kristitty

Vierailija
2/6 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ei heitä nyt näy täällä kirjoittelemassa?

Pitäskö etsiä ne pahimmat ketjut ja laittaa jonnekin poliisille viestiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on pahempiakin ongelmia. Kyllä keskustelua pitää olla. Lisäksi nämä kyseiset keskustelut usein nimenomaan puolustavat KAIKKIEN ihmisoikeuksia, ja osoittavat huolestumista siitä, kuinka se ei kaikkien kohdalla toteudu. Tunsitko ap kenties itse piston sydämessäsi, että sinua kohdellaan väärin ja häpeä on niin suuri, että toivot siitä vaiettavan?

Voimia elämään, se ei aina ole reilu. Keskuteluhan ei kuitenkaan ole se pahin ongelma, vai kuinka?

Vierailija
4/6 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin lestadiolaisena voin sanoa, etten ole kyllä juurikaan sellaisiin viesteihin törmännyt joista olisin viitsinyt rikosilmoitusta tehdä. Siihen on vain joutunut tottumaan, että nettipalstoilla paskaa tulee niskaan. Onneksi elävässä elämässä on kuitenkin toisin, ja ihmiset tuntuvat käyttäytyvän suht. normaalisti vaikka kuulisivatkin minun olevan lestadiolainen. :)

Keskustelu sinänsä on hyvä asia, mutta kyllä välillä kyllästyttää ne miljoonaan kertaan toistetut stereotypiat. Ja kun yrittää vähän valottaa toista näkökulmaa asiaan, se mitätöidään täysin. Kyllähän toiset tietävät paremmin minun asiani kuin minä itse...

Vierailija
5/6 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiettyä ryhmää saa haukkua, kunhan ei yllytetä ketään rikokseen, eikä täällä sellaista ole tapahtunut. Kunniannloukkaustakaan ei ole tietyn ryhmän haukkuminen, jos ei ketään tiettyä henkilöä nimetä.

Jos vl:n haukkuminen olisi rikos, niin äkkiä pitäisi syyte saada myös mamujen, mustalaisten, kotiäitien, uraäitien jne. arvostelusta.

Vierailija
6/6 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut itse mitään erityistä lestadiolaisten haukkumista. Tosin ihmiset ovat olleet tiukastikin eri mieltä esim Raamatun tulkinnoista ja lestadiolaisten sääntöjen järkevyydestä, mutta käsittääkseni sellainen on Suomessa ihan laillista, ja sivistysvaltiossa jopa ihan kannatettavaa toimintaa.