Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko väärin olla pettynyt

Vierailija
13.03.2009 |

lapsen sukupuoleen?

3 rakkaan pojan äiti olen ja nyt viikko sitten sain tietää että 4 poika on meille tulossa. Sen jälkeen olen ollut tosi maassa, vaikka toki olen onnellinen, että lapsi osoittautui terveeksi.

Jo toisen lapsen kohdalla painostus ulkopuolelta saada tyttö ja arvailut tulevan lapsen sukupuolesta olivat äärimmäisen rasittavia.Ahdistuin jo tällöin.

Nyt kun ilmoitimme sukulaisille että neljäs poika on meille tulossa, palaute on ollut taas negatiivista. Anoppi purskahti ihan itkuun...Oma äitini tokaisi, että vielä viides lapsi sitten kehiin, jotta saatte sen tytön. myöhemmin kyllä perui sanomisiaan ja sanoi, että tarkeintähän se on että lapsi on terve.ystäviltä on tullut vaivautunutta hiljaisuutta suurimmaksi osaksi.

En ole koskaan paljastanut kenellekkään, että haluaisin tytön. Olen aina sanonut, että näin on meille tarkoitettu ja olemme tyytyväisiä. Sisimmässäni kuitenkin olen ollut pettynyt ja kateellinen niille, joilla jo molempia sukupuolia on.

tunne on ehkä nyt vielä vahvempi koska tiedän, että tämä lapsi on se viimeinen ja minä en halua tehdä lapsia vain sen takia, että saisin tytön.

Mielessäni päällimäisenä on nyt se, että haave siitä tyttärestä on nyt haudattava. rakastan poikiani ja tiedän, että kun saan tämän nyytin syliin, kaikki nämä ajatukset ovat ohi.Toivottavasti. Pelkään joskus, että masennun kyseisen asian takia, niin hullulta kuin se kuulostaakin.

Olisiko kellään positiivisa kommentteja tai kohtalontoveruutta asiasta.En haluaisi nyt kuulla mitään "laita adoptioon", " ole onnellinen kun saat lapsia"-kommentteja vaan asiallista palautetta.

5 keskenmenoa kokeneena olen onnellinen jokaisesta lapsestani ja en heitä vaihtaisi mistään hinnasta. Ehkä itseänikin ärsyttää oma ajatukseni siitä, että kaikki unelmani elämästäni ei toteutunutkaan..kaikkeahan ei voi saada.

kiitos jos jaksatte kommentoida ja hyvää kevään jatkoa!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos rakkaat ihmiset asiallisista ja ihanista kommenteista. Olen saanut paljon hyvää mieltä ja lohdutusta, kun olen lukenut niitä.

Pelkäsin jo kovin, että saan kovasti negatiivista palautetta, mutta yllätyin positiivisesti!

Iso kiitos!

Vierailija
2/12 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kieltämättä meillekin sitä tyttöä toivottiin.Ja olin tietysti hieman "pettynyt" kun ei kolmas lapsi ollut tyttö, ja aika suurella todennäköisyydellä seuraavakin lapsi olisi poika. Mutta nyt meidän lapsiluku on täynnä. Mutta näin on hyvä, en ehkä osaisi edes kasvattaa sitä tyttöä, minä olen se prinessa meidän perheessä... Koska laskettu aikasi on? Ehditkö vielä valmistautumaan uuteen äitiyteen? Itse olen tutustunut kahteen perheeseen joissa 4 poikaa ja kolmeen perheeseen joissa 3 poikaa. Monesti mietimme mitä hyviä puolia siitä on että lapset ovat samaa sukupuolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunhan saat sen pienen syliisi niin unohdat nuo tunteet.

minä en olisi varmastikaan yhtään pettnyt jos minulla olisi neljä tyttöä, mutta neljän pojan äitinä kyllä varmsti vähän kaihertaisi tyttären kaipuu. miehillä ehkä toisin päin. kai se usein on että sitä jotenkin toivotaan lasta joka on samaa sukupuolta kuin itse on, vaikka eihän niitä lapsi rakasteta ollenkaan yhtään vähempää/enempää oli ne kumpia tahansa

Vierailija
4/12 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

La vasta heinäkuussa eli aikaa sopeutua on.

Olen itsekki yrittänyt miettiä niitä hyviä puolia, mitä poikalapsissa ja niitähän on paljon, tiedän sen.

saavuttamaton unelma sen vaan mielessä kaivertaa ja ajattelemattomat sukulaiset ja ystävät...

ehkä pitää totuttautua olemaan se meidän talon prinsessa (kivasti sanottu!!sait jo hymyn minun huulille..)

Vierailija
5/12 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta erittäin vakavasti pitää ottaa se, että uusi tulokas ei ole vastuussa sukupuolestaan eikä mistään muustakaan. Eli hänen elämäänsä ei saa pettymys vaikuttaa.

Luin joskus (varmaan Martti Paloheimon kirjasta), että kolmannet tyttäret olisivat tyypillisiä "kotivammaisia" eli lapsena saamansa kohtelun vahingoittamia psyykkisesti. Kuvio olisi siis, että kahden tyttären jälkeen on kovasti toivottu poikaa ja kun syntyikin tyttö, hän on saanut pettymyksen myös nahoissaan tuntea.

Vierailija
6/12 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kylla hankin on aika pettynyt, mutta aikoo kuulemma viela viidennen hankkia, tuli mika tuli.

Ajattele, miten paljon ne pojat rakastavat aitejaan kuitenkin... ; ) Itsella poika ja tytto ja odotan toista poikaa rv 34.

Vierailija
7/12 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuovat ja toivotaan että saat aikanaan kivat miniät. Tädilleni, jolla on vain poikia on miniästä tullut kuin oma tytär. Ja kun on monta lasta niin voit saada tytön lapsenlapseksesi sitten aikanaan.

Näin olen itse ajatellut kun meilläkin on lapsia vain yhtä sukupuolta.

Vierailija
8/12 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

se hyvä tyttären korvike, mutta liikaa ei siihen suhteeseen uskalla luottaa, koska miniän voi menettää niin plajon helpommin kuin oman tyttären

tuovat ja toivotaan että saat aikanaan kivat miniät. Tädilleni, jolla on vain poikia on miniästä tullut kuin oma tytär. Ja kun on monta lasta niin voit saada tytön lapsenlapseksesi sitten aikanaan.

Näin olen itse ajatellut kun meilläkin on lapsia vain yhtä sukupuolta.

Vierailija
9/12 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan mielessäsi. Itse sain tytön kolmen pojan jälkeen, enkä todellakaan osaa tässä tilanteessa enää ajatella, että neljäs poika olisi ollut huonompi vaihtoehto. Ihmisellä on vain taipumus toivoa sellaista mitä ei ole.

Vierailija
10/12 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta minusta ei ole väärin olla pettynyt. Eihän se sitä silti tarkoita, että et rakastaisi ja haluaisi tätä tulevaa lasta tai lapsiasi yleensä. Minusta se on hyvin normaalia, että haluaisi sekä tyttöjä että poikia. Mutta sekin on vain hyväksyttävä, ettei siihen sukupuoleen voi itse vaikuttaa.

Muistan kun saimme toisen lapsen ja se oli poika, kun ensimmäinen oli tyttö. Oli todella kiva yllätys saada sitä toista sukupuolta ja on ollut ihan kiva seurata niitä sukupuolten eroja lapsissakin, vaikka tuntuu, että ne erot ovat enemmäkin luonne ja tempperamenttieroja =).

Sen myös muistan, että hämmästys oli suuri, kun aloin odottaa kolmatta. Monet ihmettelivät, että miksi? Kun kerran oli jo tyttö ja poika?

Minulla on hyvä ystävä, jolla on kolme poikaa. Kyllä tämä äiti ainakin minun kanssa keskustellessa uskalsi myöntää, että on kateellinen niille, joilla on myös tyttö ja että olisi aina halunnut itse myös tytön. Hän sanoi kaipaavansa erityisesti niitä tyttöjen asioita, joita oli aina kuvitellut tekevänsä tytön kanssa. Ja en todellakaan ajatellut, että hän tuon asian sanoessa olisi millään tavalla väheksynyt poikiensa olemassaoloa ja varmasti rakastaa kaikkia erittäin paljon. Minusta ei ole mitään hävettävää sanoa tuollalista ääneen.

Vierailija
11/12 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenties sinulla on luotettavia ystäviä, joiden kanssa voit jutella asiasta. Ja tunnustaa, että tytön kaipuu on ollut tosiasia. Sekin on rankkaa, että joudut sitä tunnetta piilottelemaan.

Olet varmasti ihana äiti kaikille neljälle pojallesi.

Kaikkea hyvää teille!

T. viiden lapsen äiti

Vierailija
12/12 |
13.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt odotan kolmatta lasta. Tosi usein olemme saaneet kuulla, että "jos se nyt olisi tyttö". Meille sukupuolella ei todellakaan ole väliä, haluamme vain lapsen. Sukulaisille sitä vastoin on suurikin väli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi