Himosiivoajat! Minkä paikan siisteyden tsekkaatte ensimmäiseksi kyläpaikassa?
Kommentit (42)
Ei mua haittaa, jos muilla ei kaikki paikat kiillä. Mun lähipiirissä on ihan normaaleja ihmisiä ja "tavallinen" taso siivouksen suhteen riittää mulle muiden kodeissa. Omassani olenkin vähän neuroottinen kyllä...
mutta vessassa pöntöllä istuessa yleensä katse viivähtää siinä pesualtaan paikkeilla ja sen on mielestäni hyvä olla puhdas (tai ainakin vähillä hammastahnaroiskeilla). Jos on pinttynyttä likaa, hiuksia ja likaroiskeita niin yäk. Wc-pönttö ei saa olla liasta ruskea ja vessan peilistä pitää näkyä muutakin kuin siihen pärskityt hammastahnat ja puristeltujen finnien sisällöt.
Ihania vastauksia: "Enhän mä tsekkaile, MUTTA..."=)
No en minäkään tsekkaile, MUTTA kiinnitän huomiota (aivan eri asia=))ensinnäkin eteiseen, lattian puhtauteen ja tiskipöytään.
tsekkailemaan että onko siellä siistiä. Vessassa tutkisi kaapit jne. Ei kai nyt kukaan normaalijärkinen niin tee? Se on eri juttu, että jos tosiaan pistää silmään paksu pölykerros jonkun kahvinkeittimen päällä, mutta ei sekään mua häiritse. Eihän se mun koti ole.
täällä voi kyllä tunnustaa kyttäilevänsä, mutta silti ihmiset laittaa noita en kyttää .... mutta vastauksia. Niin kun sunkin :)
mä en oo himosiivooja, mutta silti ällöttää MUIDEN sotku. Oma koti on välillä ihan läävä. ihme juttu sekin :)
itse en niitä katso, mutta kyllähän sen NÄKEE, jos siinä nenän edessä sellaisesta kahvia kaadetaan. En kyllä oikeasti usko että ihmiset kyttäisi. Se, että joku pistää silmään on eri juttu kuin kyttääminen. Kyttääminen tarkoittaa sitä, että varta vasten lähtee vessaan sen takia, että voi tutkia kaapit ja lavuaarit, että onko niissä siistiä, vaikka ei olisi vessahätä. Silmäänpistäminen taas on sitä, että wc-pöntöllä istuessaan huomaa, että kappas, lavuaari on likainen. Silmäthän siinä usein kuitenkin auki on, eihän sellaista voi olla huomaamatta. Ja oikeasti kauhistuttaa, jos on olemassa tuollaisia oikeita kyttääjiä... Eihän sitä enää uskalla ketään pyytää kylään!! 9
tutkin kyllä ilmanvaihtokanavat ja tarkistan myös kaapista että emännällä löytyy kunnon sheivausvälineet ettei minulla ole vahingossa viidakkoystävää....
Vessan käsipyyhe. Sitä kun olis pakko käyttää....
JA yleensä joutuu miettimään, että onko hygienisempää pyyhkiä siihen pyyhkeeseen vai jättää kädet pesemättä.......
VAihtakaa hyvät ihmiset se käsipyyhe edes silloin kun tulee vieraita
vain omassa kodissani. Ei minua kiinnosta miten muut kotinsa hoitavat.
Ja ylipäänsä jos on jotain "läjiä" jossain nurkissa - videoita tai muuta sellaista.
Pölyiset pinnat (esim. peilit) saattavat osua silmään helposti.
ja olen aina vähän stressissä, kun tulee kylään. En kyllä ikinä ehdi paikkoja puunaamaan, mutta nostan kyllä siivoustasoa.
Vaikka luultavasti hän ei tätä pyrintöäni huomaa. :)
Vessan allas ja hanan tyvi (onko piintynyttä likaa), vessanpöntön kakkaroiskeet ja keltaiseksi pissasta piintynyt pöntön etuosa. Käsipyyhkeiden ja peilin kunto.
Keittiössä liedenreunukset, hellan nappuloiden ympärys, uunin luukku, lieden takainen välitila.
Yleisesti valokatkaisijoiden ja (kaapin)ovenkahvojen ympärykset. Ne on joskus ihan piintyneet.
Epäjärjestys ei niinkään haittaa, mutta likaisuus kyllä.
VAROKAA, saatan vierailla juuri teidän kodeissanne!
Vessan allas ja hanan tyvi (onko piintynyttä likaa), vessanpöntön kakkaroiskeet ja keltaiseksi pissasta piintynyt pöntön etuosa. Käsipyyhkeiden ja peilin kunto.
Keittiössä liedenreunukset, hellan nappuloiden ympärys, uunin luukku, lieden takainen välitila.
Yleisesti valokatkaisijoiden ja (kaapin)ovenkahvojen ympärykset. Ne on joskus ihan piintyneet.
Epäjärjestys ei niinkään haittaa, mutta likaisuus kyllä.
lieden takaista välitilaa (pestään muuten silloin tällöin).
Mutta tervetuloa!
Kylässä siisteys evvk, paitsi pahoja hajuja en siedä. : P Esim. paskainen vessa kyllä väkisinkin kiinnittää huomion, kyyläsi tai ei. Pinttyneet kissanpissan hajut, kaalinlemu, epämääräinen tunkkaisuus, jne on kyllä kuvottavia. Samoin kakkavaipan lemu keittiössä, jos syödäkin pitäisi.
Kaikki mikä kylässä ollessa koskettaa mua, eli vessa ja varsinkin pytty, hana ja pyyhe siellä. Lattiat, koska lapset leikkii lattioilla. Lasten lelut, esim joskus on lelulaatikossa ollut puolikas voileipä tai lelut on kauttaaltaan ihan rähmässä, kun lasten annetaan leikkiä ruokapäydässä, eikä pestä koskaan.
Ovien rivat, joskus on ihan mustat ympäriltäkin.
Tiskiharjan kunnon laitan joskus merkille. Samoin olen huomannut, että käsitiskejä pestään usein vain haalealla vedellä (mitkään bakteerit ei kuole siinä)
"JA yleensä joutuu miettimään, että onko hygienisempää pyyhkiä siihen pyyhkeeseen vai jättää kädet pesemättä......."
Kyllä mä ainakin pesen kädet ja heiluttelen ilmassa kuivaksi, ku pyyhin pyyhkeeseen joka haisee vanhalle luutulle tai jättäsin kokonaan pesemättä.
vessan siisteys pistää aina silmään. Inhoan esim. sellaisia pehmustepäällisiä vessanpöntön kannen päällä tai vessamattoa aivan vessanpöntön vieressä...vaikuttavat aina nuhjuisilta bakteeripesäkkeiltä. Myös tuo käsialtaan, saippuan ja käsipyyhkeen siisteys/likaisuus pistää silmään.
En ehkä ole itseilmaisussa yhtä hyvä kuin siisteydessä, mut siis tarkotin sitä kaakeliosuutta lieden takana, mutta yläpuolella. Eli liesituulettimen ja lieden välistä tilaa. Oliskin tosi kätsyä päästä näkemään lieden takaa, hmmm...
Ja 18, oot kaverina ihan kiva :)
17
- vessan siisteys (haju / tuoksu)
- keittiön tiskiallas ja työtasot
- kahvinkeitin (on muuten monessa kodissa todella saastainen)