Millaiset äidit oikeasti ovat rajaamassa päivähoitoa?
Olen todella sydämetöntä ja epäinhimillistä sanoa, että kotona olevien lapset eivät ansaitse päivähoitoa.
Taustalla on aina todellinen tarve, ei lapsia muuten päivähoitoon vietäisi. Nyt keskustelua siitä, millainen persoona tällaisilla kieltäjillä on? Onko nykyisin äitinä olo niin ahdistavaa ja vaikeaa, että sorrutaan epäempaattiseen ja syrjivään toimintaan ja asenteisiin? Vai onko nämä äidit niitä joilla ei ole varaa itsellä pitää lasta hoidossa vaikka oma mielenterveys horjuu, parisuhde on raunioilla, nukkumattomat yöt vievät voimat, arki kuristaa elämänpiirin pieneksi?
Millaiset naiset ovat näiden lynkkaavien ja ymmärtämättömien kirjoitusten takana? Jopa selvitysmiehet ovat asialla ja laskevat säästettyjä miljoonia.
KUINKA PALJON SÄÄSTYY kun ongelmissa kierivien tai väsyneiden äitien lapset ovat poissa kodin rankasta ilmapiiristä edes muutamia tunteja. Todennäköisesti säästyy paljonkin mm sosiaalimenoissa kun lapset saavat edes jonkin verran sosiaalistua ja voivat täten paremmin.
Hävettää olla äiti ja nainen, karmean fasistisia ja totalitäärisiä äitejä nykyään!
T: Erilaisenkin äitikauden nähnyt ns vanhempi äiti
Kommentit (63)
Meidän kolmas lapsi ei tod vain nukkunut! Söi usein, sai rintaraivareita, nukkui pätkissä jne. Kyllä kävi sääliksi kahta vanhempaa lasta jotka saivat hoitaa itse itsensä kaiket päivät kunnes isä vihdoin tuli klo 17 kotiin:(. Mitään kunnollista en koskaan ehtinyt heidän kanssaan tehdä kun vauva aina vaati huomiota.
Sekin on vain puppua että pienet vauvat muka vai nukkuvat. Joo ehkä muutaman ekan kk:n. Eikä kaikkia edes voi "opettaa" olemaan hiljaisina ja tyytyväisinä...
Alle 2v hoidossa kun vanhemmat ulkomaanmatkalla.
Sama lapsi myös 10h/vrk hoidossa vaikka äiti kotona.
Ja kyllä, tiedän 100% varmuudella, ettei ole sairas tuo äiti.
Kannattaa sterilisoida itsensä jos ei tajua, että vauvat valvottavat ja itkevät paljon.
että vauva tavallaan menee siinä sivussa :)
Minulle on toinen tulossa, mutta kaverit joilla on jo kaksi lasta tai enemmän, ovat sanoneet että vauvan ja taaperoiden kanssa pystyy olemaan helposti kotona. Vauva kun enemmänkin syö, nukkuu ja kakkii :D Ellei sitten ole koliikki lapsi. Mutta kyllä siinä on aikaa hoitaa lapset kotona vaikka onkin vauva. Minä ainakin aion olla kotona siihen asti molempien kanssa että pienempikin on ainakin 2v. Ja sitten töihin/kouluun.