En halua ottaa mieheni sukunimeä koska
se on Kakkinen. Mennään kesällä naimisiin ja pidän siis oman sukunimeni. Paska sukunimi kirjaimellisesti.
Kommentit (35)
En vaihtaisi nimeäni mistään muustakaan syystä, miksi nyt? Olen ollut oman itseni niminen 30 v ja aion olla jatkossakin.
vaikka Juntti-Pölkky kun Kakkinen. Lapsia ajatellenkin en sitä nimeä halua ottaa. Mutta minkäs teet jos mies "kiristää" sillä että jos en ota nimeä, turha haaveilla lapsistakaan. Mies varmaan ikinä hävenny sitä nimeä.. kukaan ei varmaan koskaan ole sille mitään ilenny mainita mitään.
.Keksitte uuden sukunimen itsellenne niin ei tule Kakkista ja miehes ei tarvitse "alistua2 sun nimeen. :)
mitä on liikkunut päässä kun alunperin on otettu tuollainen nimi. "No niin lapset, meidän nimi on nyt sitten Kakkinen..." Rönkkö, Pönkkä, Jortikka etc. ei erityisen kauniita minusta.
Paska on tsekkiläinen nimi http://fi.wikipedia.org/wiki/Pavel_Paska
Myös Homola on tavallinen tsekkiläinen nimi.
miltä kivikaudelta sun miehesi on. Oikeasti, miettisin rankasti vielä, että haluanko naimisiin noin pellen miehen kanssa, ja mahdollisesti saada omat geenini yhdistettyä hänen yksinkertaisuuteen...
miltä kivikaudelta sun miehesi on. Oikeasti, miettisin rankasti vielä, että haluanko naimisiin noin pellen miehen kanssa, ja mahdollisesti saada omat geenini yhdistettyä hänen yksinkertaisuuteen...
Oon sanonu sille joskus että nykymaailmassa ei kukaan ihmettelis jos mies vaihtaa nimeään.
ottakaa molemmat ihan uusi nimi. työkaveri teki niin kun ei halunnut miehen nimeä, niin vaihtoivat molemmat yhteisen uuden nimen. sekin onnistuu :)
vaikka Juntti-Pölkky kun Kakkinen. Lapsia ajatellenkin en sitä nimeä halua ottaa. Mutta minkäs teet jos mies "kiristää" sillä että jos en ota nimeä, turha haaveilla lapsistakaan. Mies varmaan ikinä hävenny sitä nimeä.. kukaan ei varmaan koskaan ole sille mitään ilenny mainita mitään.
teillä ongelmat.
voi hyvänen aika.
minä en nimeäni vaihtaisi mistään hinnasta mihinkään. Ja lapset ovat nimelläni luonnoliisesti. sinuna en alistuisi miehen alistamiseen nimiasiassa
Olen kantanut ihmettelemäänne sukunimeä lähes 60-vuotta. Avioliiton myötä olisin ollut hyvin yleisen nimen omaava. Usein olen saanut huomata, että minut kerran opittuaan tuntemaan, ihmiset muistavat kuka olen.
Asiattomia kommentteja en ole henkilökohtaisesti saanut koskaan kuulla. Ikävää vain, ettei suku jatku minun kautta, olen siis lapseton ihminen. Kannatan nimeä, älkää hävetkö, ongelma on ihmettelijöillä!!
Minusta olisi tullut täsmälleen saman niminen kuin anopista. Juu en ottanut miehen sukunimeä.
Joku opettaja oli Kakkinen ja vaihtoi sen.Oppilaat kysyivät opettajien huoneesta paskista.
Ääliö pitää olla jos ei muka tajua miksei joku toinen tuota nimeä ihannoi, kuten ilmeisesti tämä mies sokeasti tekee.