Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Löytyykö mielipiteitä vesirokkorokotuksesta?

Vierailija
24.03.2009 |

Meidän 4,5-vuotiaalla pojalla ei vielä ole ollut vesirokkoa.

Kannattaisiko ottaa rokotus? Paljonko se maksaa?

Laitetaanko tavallisessa terveyskeskuksessa, vai tarviiko mennä yksityiselle?

Kaikki kokemukset otetaan kiitollisena vastaan :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan terveyskeskuksesta saa, pitää tosin tietenkin ensin reseptillä hakea apteekista.

Vierailija
2/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mikäs sen mukavampaa kun olla viikko kotona pojan kanssa, ihan luvan kanssa täydellä palkalla :)

Kuumetta ei ole näppyjä siellä täällä, ei paljoa. Tämän jälkeen hänellä on vasta-aineet montaa muuta rokkoa vastaan, joten itse pidän tuota rokotetta ihan humpuukina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan käydä sen hakemassa. Jostain kuulin että maksaisi 80€. Pitääkö paikkaansa?

Voiko siitä tulla jotain ongelmia? Kuumetta tai vesirokon oireita tms.?

Vierailija
4/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka on useamman kerran altistunut taudille. Jos ensi kevääseen mennessä ei ole tautia saanut, aion hankkia rokotuksen. Vuoden verran vielä odotan, että saadaan siedätyshoito alta pois, kun sen kanssa täytyy vähän tarkemmin miettiä rokotuksen ajankohtaa.

Vierailija
6/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö 2,5 v sairasti vesirokon juuri viime viikolla. Aika kivuttomasti meni. Hoitopaikasta sen sai, mutta kaikki rokottamattomat ei saaneet. Ja sitten pari rokotettua sai kuitenkin lievänä.

Vierailija
7/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja kallis rokote. Päättäjät eivät halua sitä mielellään pistää, kun jos kaikki rokotettaisiin, niin saattaisi vanhusten vyöruusu lisääntyä. Ei siis mitään syytä ole omaa lastaan rokottamatta. Meillä meinataan tuolle pienemmälle ottaa, kunhan olisi terve.

Vierailija
8/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän jälkeen hänellä on vasta-aineet montaa muuta rokkoa vastaan, joten itse pidän tuota rokotetta ihan humpuukina.

Ihan mielenkiinnosta vain, vasta-aineet mitä rokkoja vastaan?

Rokotus maksaa muistaakseni noin 70,-. Noin viidellä prosentilla rokotetuista voi esiintyä näppyä tai muuta vastaavaa rokotuksen jälkeen. Rokotus antaa kuitenkin hyvän suojan, ja itse olen rokotuttanut lapseni. Mitä vanhempana lapsi vesirokon saa, sen vaikeampi tauti yleensä on. Ja jos yhdeltä taudilta voi välttyä rokottamalla, niin mielelläni lapseni siltä säästän.

Ja vesirokossa, kuten kaikissa taudeissa, on aina jälkitautien vaara - lähipiirissäni eräs henkilö sairasti vesirokon lapsena ja sai sen seurauksena enkefaliitin (aivokuumeen) ja joutui sitten viettämään usean kuukauden sairaalassa. Kyllä siinä vaiheessa on varmaan äidiltä hymy hyytynyt, vaikka olisi ollut kuinka luvan kanssa täydellä palkalla poissa töistä.

Meillä ainakin neuvolassa annetaan kaikki rokotukset, oli rokotus sitten rokotusohjelmaan kuuluva tai itse ostettu. Täällä ei rokoteta lapsia terveyskeskuksessa.

Vierailija
9/9 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[iMeillä ainakin neuvolassa annetaan kaikki rokotukset, oli rokotus sitten rokotusohjelmaan kuuluva tai itse ostettu. Täällä ei rokoteta lapsia terveyskeskuksessa.

Monessa kunnassa neuvola sijaitsee terveyskeskuksessa. Toisin sanoen kyseessä siis sama paikka....