Minkä ikäinen on mielestäsi mies? Minkä ikäisen miehen lasket vielä pojaksi?
Mun mielestä alle 25-vuotiaat on poikia. Sitten kun ruvetaan lähestymään kolmeakymppiä, silloin poika muuttuu mun mielestä mieheksi.
Kommentit (43)
Ulkoisesti suurin osa on miehiä n. 20-25- vuotiaana, henkisesti jotkut eivät koskaan. Oma poikani on nyt 18 v ja sekä ulkoisesti että sisäisesti melkoisesti aikuinen mies, eli huolehtii omista asioistaan, kuten koulusta, tekee hieman töitä koulun ohessa ja hommasi itse kesätyöpaikan. Pitää huoneensa siistinä, käy itsenäisesti parturissa, hammaslääkärissä yms. Osallistuu kiitettävästi kotitöihin, suunnittelee tulevaisuuden opiskeluja ja elämää muutenkin, hallitsee hyvin rahankäyttönsä, käy joskus baarissa, mutta ei kännää. Ulkoisesti on myös miehennäköinen, leveät hartiat, lihaksia, 190 cm pitkä, parta kasvaa. Tietysti voi olla miehennäköinen vaikka olisi esim. paljon lyhyempi tms. Kuvailin nyt vaan just omaa poikaani.
Yksi pojan kaveri on vielä ihan poikanen sekä ulkoisesti että käytökseltään, äiti hänen asiansa pitkälti hoitaa. Nykyaika antaa sekä miehille että naisille mahdollisuuden pitkittää teini-ikää ja sen seurauksena on näitä lähes 3-kymppisiä ikiteinejä. Mielestäni iihmisessä on jotain vikaa, jos hän ei osaa aikuistua. Kyllä viimeistään 25-vuotiaana pitää käyttäytyä kuin aikuinen ja kantaa vastuunsa, mikä ei tarkoita sitä, etteikö voisi myös pitää hauskaa.
Miesten ikäuokitus menee näin:
0-1 vaavi
1-3 nassikka
3-9 pikkupoika
9-17 poika
17-27 jantteri
27-67 mies
67 -> ukkeli
Ei se ole minusta iästä kiinni vaan asenteesta. Mies pystyy kantamaan vastuuta muistakin kuin itsestään. Joku (harva) on mies jo 18 vuotiaana ja kaikista ei tule koskaan miehiä. Useimmilla tapahtuu aika selvä aikuistuminen siinä vaiheessa, kun valmistuvat kouluista, aloittavat työuran, ostavat asunnon ja perustavat perheen. Duunareilla se on yleensä välillä 20-25 vuotta ja akateemisilla 25-30.
25 ja alle on pissispoikia, mieheksi voi laskea vasta yli nelikymppiset.
Ei pelkkä ikä merkitse vaan elämäntilanne myös.
Opiskeleva 24-vuotias on hyvinkin vielä "opiskelijapoika". Jos samanikäisellä on työ, ammatti ja perhe, niin silloin on ehdottomasti mies.
Ylipäänsä, jos on lapsi/lapsia on mies.
Olemuskin on ratkaisevaa. Jos 24-vuotias kulkee puku päällä pörssimeklarina, niin hän on mies. Jos samanikäinen skeittaa lippis päässä kartsalla, niin miellän helpommin pojaksi.
Mutta sanotaan nyt näin, että alle 18-vuotias on tietysti aina poika ja yli 25-vuotias mies, oli muut koordinaatit mitä tahansa.
No kyllä mä sanoisin että alle 20 on niitä poikia, yli 20 on nuoria miehiä ja yli 30 miehiä. Sama naisissa, alle 20 voisi sanoa tytöksi, yli 20v nuoriksi naisiksi ja 30 naisiksi :) mutta enemmän se käytös määrittelee sanooko nuoria miehiä pojiksi vai miehiksi. Minä voisin sanoa mun sukulaisen miehestä (32v) että se on vielä poika vaikka 2 lasta löytyy, mutta käytös on niin hemmetin lapsellista :D minä taas nään mun oman kihlattuni miehenä (22v) koska en haluisi seurustella pojan kanssa :D sana poika kuulostaa niin lapselta. Mutta tietysti vanhempien ihmisten silmissä hän on poika. Minua vanhemmat ihmiset sanoo vielä työksi mutta kyllä mä nainen olen (22v). Tottakai vanhan mummelin silmissä näytän iha lapselta. Mutta lyhyesti: tämän määrittelee ihmisen käytös ja katsojan silmät, oletko poika vai mies, tyttö vai nainen.
Alle 18 vuotiaat on miehiä 18 vuotias on mies
Sanoisin, että minun näkökulmastani kaikki alle 30 vuotiaat ovat poikia.
52v äiti- ja täti-ihminen
30v on suunnilleen se oikea ikä, jolloin pojat ovat miehiä ja tytöt naisia. Biologisesti miehen elämä alkaa tosissaan juurikin 30v kun taas naisen elämässä alkaa alamäki. Siksi haluan kutsua naisia tytöksi, koska naisen kutsuminen naiseksi on biologisesti ajateltuna vastenmielistä.
olen 31 vuotias parraton mies ja mua pojitellaan vieläkin luultavasti sen takia
Molempia termejä voi käyttää tilanteesta riippuen ihan vauvasta vaariin. Kuvailussa sanoisin yli 20-vuotiasta mieheksi, mutta sitten taas äiti voi leperrellä vauvalleenkin tyyliin "äidin oma pikku mies" vaikka vauva olisi vastasyntynyt. Seurustelukumppani on aina poikaystävä vaika olisi 80-vuotias ja kaverukset voivat viettää poikieniltaa vaikka olisivat kaikki perheenisiä.
Ei nykyään ole enää naisia eikä miehiä tai muutenkaan eri sukupuolia. Kaikki ovat vain ihmisiä. Vanhematkaan eivät ole enää äiti tai isä vaan siitäjä ja synnyttäjä.
Sillloin pojasta tulee mies kun sillä alkaa lentää mällit joko runkatessa tai esim. nukkuessa märkinä unina. Samoin kun tytöstä tulee nainen kun hänellä alkaa kuukautiset.
Erikoisesti tuo kiinnostavuus menee naisilla kun oli 20-25 vuotias ja koitti iskeä omaikäisiä naisia niin ei aina hyvin mennyt. Nyt kun olen 32 v on alkanut tulemaan alotteita enemmän naisten suunnalta ja nuoriltakin 20 v naisilta :D. Miehenä siis tuntus että sitten kun alkaa olemaan kiinnostava alkaa olla ikää jo sen verran että elämästä iso osa mennyt hukkaan
Näin keski-ikäisenä naisena alle kolmekymppiset ovat poikia.
Olen 57-vuotias nainen ja vuosi vuodelta yhä vanhemmat miehet näyttävät silmissäni pojilta. Omat reilu 20 v. pojat ovat ihan vain poikia, ehkä 25 ylöspäin sanoisin nuoret miehet ja se kategoria meneekin sitten jo lähelle 40 vuotiaita😄
25 jälkeen voi alkaa ajatella että on mies. Ajattelen kyllä naisista samalla lailla. Siihen ikään on vielä sellaista itsensä etsimistä ja ailahtelua, että jos sen ikäinen sanoisi että ollaan yhdessä aina ja tehdään lapsia, niin ajattelisin että katsotaan muutama vuosi kun tiedät kuka olet. Sitten alkaa olla miehen puhetta jossa on vähn elämänkokemusta takana.