Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies tuli kaupasta ja riita syttyi. Kumman vika?

Vierailija
02.04.2015 |

Mies kävi tänään kaupassa. Kirjoitin ostoslistan. Kun mies sitten tuli, oli unohtanut ostaa lasagnelevyt. Sanoin että "Unohdit ostaa lasagnelevyt" ja mies siihen "Sinä se et sitten osaa pitää turpaa kiinni!"

Ööö, okei...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:26"]

En tarttuis minäkään, olisin voinut itsekin raskaan työpäivän jälkeen tiuskaista tuollaisesta kommentista, jos olis tilanne toisinpäin. Veisin sille kaljan ja toivon, että mies toisi tuollaisen kommentin jälkeen minulle... :)

[/quote]

Vai pitää miehiä vielä lepytellä kaljalla sen jälkeen kun itse tiuskivat täysin syyttä vaimolle. Mitäs muuta, kai sitä nyt poskihoitoa pitää antaa koko pääsiäinen, että traumatisoitunut mies jaksaa tiistaina töihin? Onhan se nyt todella paha sanoa, että lasagnelevyt unohtu. Kyllä sitä pitää vaimon anteeksipyydellä seuraavat kolme vuotta.

Vierailija
2/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:46"][quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:26"]

En tarttuis minäkään, olisin voinut itsekin raskaan työpäivän jälkeen tiuskaista tuollaisesta kommentista, jos olis tilanne toisinpäin. Veisin sille kaljan ja toivon, että mies toisi tuollaisen kommentin jälkeen minulle... :)

[/quote]

Vai pitää miehiä vielä lepytellä kaljalla sen jälkeen kun itse tiuskivat täysin syyttä vaimolle. Mitäs muuta, kai sitä nyt poskihoitoa pitää antaa koko pääsiäinen, että traumatisoitunut mies jaksaa tiistaina töihin? Onhan se nyt todella paha sanoa, että lasagnelevyt unohtu. Kyllä sitä pitää vaimon anteeksipyydellä seuraavat kolme vuotta.
[/quote]

Hyvä vastaus, hokasit just sen pointin mitä edellinen kirjoittaja haki. Jos joku asia voi mennä yli, niin tuo sinun vastaus. En haluais olla sun mies, tai vaimo tai kumppanikaan jos ymmärrystä ärtymykselle ei löydy koskaan vaan ite vedetään puoli kasvimaata nenään kun vähän tiuskaisee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset vaativat puolisoiltaan älyttömästi. Kiitollisuutta ei ilmaista, mutta pienistä ja mitättömistä epäonnistumisista muistutetaan heti. Ei vaivauduta kiittämään siitä, että toinen yritti parhaansa, kävi kaupassa ja toi lähes kaikki listalla olevat asiat. Ei voida sopeutua siihen, että yksi asia listalta unohtui. Kaiken pitää olla täydellistä, ja vain 100% onnistuminen hyväksytään. Miksi?

Vierailija
4/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 20:23"]

Jotkut ihmiset vaativat puolisoiltaan älyttömästi. Kiitollisuutta ei ilmaista, mutta pienistä ja mitättömistä epäonnistumisista muistutetaan heti. Ei vaivauduta kiittämään siitä, että toinen yritti parhaansa, kävi kaupassa ja toi lähes kaikki listalla olevat asiat. Ei voida sopeutua siihen, että yksi asia listalta unohtui. Kaiken pitää olla täydellistä, ja vain 100% onnistuminen hyväksytään. Miksi?

[/quote]

Eli ei saa edes huomauttaa, että lasagnelevyt unohtuivat, jos tarkoituksena oli vaikkapa tehdä sitä hemmetin lasagnea tänään? (en tiedä oliko ap:llä näin)

Mutta sitten kuitenkin ihan normikommenttiin on hyväksyttävää vastata "turpa kiinni"? Just. Onko sekin sitä "parhaansa yrittämistä"? Pitäisi tietysti olla kiitollinen ettei pahemmin sanonut.

Vierailija
5/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilta miehiltä tuntuu puuttuvan "kauppa-asiointi" geeni :)

Itse olen huomannut, että vaikka olisi selkeä lista mukana, niin ei aina siltikään onnistuta. Tämän vuoksi, jos haluan jotain tiettyä niin menen kauppaan ihan itse tai menemme yhdessä. Jos mies menee kauppaan yksin, niin sanon että ostaa sellaista mitä haluaa syötävän ja vaikkapa ne pari maitoa. Liiat yksittäiset asiat ja pitkä lista takaavat unohtumisen tai muun sekoilun.

Miksipä asiasta ei saisi sanoa? Ilman syyllistävää ja moittivaa sävyä todeta, että se ja se nyt unohtui. Kyllä miehenkin pitäisi sellainen kestää ilman tuohtumista ja riitaa.

Esimerkkejä miesten hankinnoista:

-listalla luki selkeästi Wellan hiuskiinne, sain Herbinan muotovaahtoa

-kardemumman sijasta kanelia

-kahvi on usein pannujauhatusta (ei muista katsoa kumpaa ottaa)

- broilerin fileesuikaleden sijasta paistisuikaleita

- kermaviilin sijasta viiliä

jne. Mistään ei ole kuitenkaan riitoja tullut. Ei se maailma siihen kaadu, vaikka joskus ärsyttäisikin.

Vierailija
6/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä syystä minä ostan itse omat ja lasten ruuat. Ei tarvitse kysellä unohdusten perään.

KUmpikin on väärässä: mies siinä, että unohti levyt ostaa ja sinä siinä, että menit sanomaan asian ääneen eli syyllistit luomakunnan herkintä olentoa, miestä! Se muisti suuren osan, se saalisti pitkin Prismaa ja naaras menee sanomaan, että lasagnelevyt unohtui. Ottaa luonnolle.

Vierailija
7/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressaava päivä töissä? Parempi antaa toisen olla vähän omissa oloissaan kun on hermot kireällä. Vie sille kalja :D

Vierailija
8/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nehän vissiin voi helposti tehdä itekin.

Vierailija
10/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään kahdeksan tuntia töissä, jumalauta että yläpaasi piinasi, ei millään meinannut mennä paikoilleen! Noh, kyllä se päivä siitä sitten loppui ja mitäpä tuosta - pitkä viikonloppu tulossa! Duunin jälkeen poikkesin vielä kauppaan tekemään ostokset, ruuhka oli sietämätön ja kolme kassillista ostoksia täyttyi tuosta vain. Vähän ihmettelin miksi vaimo ei viitsinyt käydä kaupassa, kun kuitenkin kotona vaan toimettomana makaa - miettii kuulemma elämäänsä. Kotiin päästyäni sitten hyökkää kärppänä kauppakasseille suklaata ja siideriä tonkimaan. Seuraavalla viikolla olimme päättäneet syödä lasagnea, mutta kehtasi silti alkaa nalkuttaa, suu sipsiä täynnä, että "Unohdit lasagnelevyt, unohdit lasagnelevyt, minä en ainakaan niitä kaupasta ala hakea". Joskus sitä ei vain voi ymmärtää, elämää tai naisia.

Vierailija
12/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin loukkaantunut. jos mies tiuskii niin ok, mutta kaikki turpa kiinni ja haista vittu menee mun rajojen yli! Varsinkaan jos ei ole mitään väärää tehnyt.

Vierailija
13/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae ero.

Vierailija
14/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jompikumpi hakee unohtuneen tuotteen? Tavallinen asia, josta ei tarvitse riidellä.

Vierailija
15/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtakaa koko juttu. Menkää saunaan ja nussikaa sen jälkeen. 

Hei oikeesti, pääsiäinen, pitkät vapaat, älkää nyt pöljät kuluttako niitä tapellen. 

Vierailija
16/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin että "Mies tuli kaapista ja riita syttyi. Kumman vika?"
Siihen nähden toi teidän ongelma on aika pieni..

Vierailija
17/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2015 klo 19:23"]Tästä syystä minä ostan itse omat ja lasten ruuat. Ei tarvitse kysellä unohdusten perään.

KUmpikin on väärässä: mies siinä, että unohti levyt ostaa ja sinä siinä, että menit sanomaan asian ääneen eli syyllistit luomakunnan herkintä olentoa, miestä! Se muisti suuren osan, se saalisti pitkin Prismaa ja naaras menee sanomaan, että lasagnelevyt unohtui. Ottaa luonnolle.
[/quote]
Sori, alapeukutin vahingossa. :D

Vierailija
18/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on niin suuri asia, että sinä kirjoitat siitä webbifoorumille niin sinä olet väärässä. 

Vierailija
19/19 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan