Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***MAALISKUISET 09****

24.03.2009 |

Moikka!

Joko tänne on eksynyt odotuspalstalta tämän vuoden maalismasuja?

-Kolmekamua

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ens sunnuntaina ristiäiset, niitä odotellessa..

Jalkapohjahieronta on joo tehokas massuvaivoihin, samoin ku massuhieronta ja meillä käytetään "pierujumppaa" (en osaa oikein selittää sitä..). Niitäkin kannattaa vaan tehdä silloin kun vauva on rauhallinen. Ja ne Rela-tipat on ollu meillä kans tosi hyvät.

Meillä aloitettiin kestoilut nyt sit ihan tosissaan.. Oon ihan hurahtanu. Yöksi vaan pistetään kertis kun kestovaipoilla on niin lyhyt vaihtoväli kun poika pissaa niin paljon.

Tänään tuli sitten kuukausi täyteen, niin se aika menee. Ensimmäiset hymytkin on jo tullu :)

Mä lähden nyt potemaan leukaluutani.. Poistetun viisurin tyhjästä kolosta irtoaa suuhun mätää(?!?).. No, jotain ruskeaa ja erittäin pahanhajuista ja - makuista enivei.. Ei siis riitä että särkee, sen lisäks suussa maistuu ja haisee suoraan sanottuna pask*.. Että niitä ristiäisiä odotellessa.. Huoah.

Kolmekamua ja Juho tasan 1kk

Vierailija
62/74 |
07.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipana nukkuu, nukahti syliin (on se niin luttana) ja siirsin laatikkooon jatkamaan. Nyt nukkunut tunnin. Pitäkää peukkuja että nukkuis vielä toisen ja sitten tissittelyä ja pitkät yö unet.

TISSITTELYSTÄ: meillä rinta kumit käytössä (matalat päät) ja joka päivä ole yrittänyt tarjota ilmankin mutta aiheuttaa suuret raivarit. Muutenkin huutaa kuin päätä iriti leikattais jos ei tissiää tule heti ja välittömästi (se äitin luonne...). Pitäsi varmaan yrittää kainolon kautta kutne joku muukin. Ostin tänään Lansinohin rinannpään ostimen ja vaikuttaa ihan sudelta: pää nousee mutta ei pysy, maitoa tulvii täyteen ja sitten probleema että mihin sen kippais. Asennot ihan ok nyt ns. peritneisellä aluksi sujui vaan kainalo ote ja sitten makuulla. Makuulla ei oikein enää suostu syömään. Meidän pieni kaavoihin kangistuja.

PAINOSTA: raskasu aikana tuli 18kg painoa, 10 tuli alas reilussa viikossa. Nyt en tiedä kun en ole muistanut käydä vaa'alla, mutta herkkuja on mennyt. Alas pitäis saada 15kg vielä niin olis hyvä olla. Jos oikein innostuu niin 20-25kg mutta en aio stressata asiasta.

YÖT: yksi pidempi pätkä n.4-5h (viime yönä en herättänyt ja tuli se 5h, enkä aijo enää herättää jatkossakaan) ja sitten olikin n.2h pätkää syötön alusta syötön alkuun. Syö n.30min sis vaipan vaihdon (en vaihtanut kun 4h väelin). Heräilen ipanan möl'htelyihin tosi herkästi joten väsyttää ihan mielettömästi. Saattaa itkaista ja nukuhtaa takaisin ihan heti, ja muutenkin pitää elämää nukkuessaan. Nukkuu pinniksessä ja osan yötä viekussa. Isä on muuttanut alkerran vuodesohvalle kun ei saa nukuttua. Kun mihen yö vuorot loppuvat niin kokeillan siten että juniori nukkuu miehen kaa ja tuo sitten tissille jos saisin tän univelan pois tai ainakin vähemmäksi.

KESTOT: meillä kolmatta päivää kestoilla, yöllä kertoilla. Harsot ei vielä toimi ollenkaan, tulee ihan tajuton paketti ja iho oli jotenkin ärtsyn näköinen. Bum genius 3.0 ihan huippu. ÄPn Imset menee ihan ok. olen laittanut fleece kuivaliinan väliin. Viikonloppuna ompelen imuja bampuhamppu fleecestä, jolloin toivessa saada kuorista täysi hyöty irti. HImoitsen kyllä noita BG:tä lisää kun ovat niin helppoja, mutta olen myls pihi. Yö kestoilu on vielä haaveena.

T:Vacsuli ja Tissiniisku 3vkoa (huomenna)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
08.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

noiden matalien r-päiden osalta. Meillä esikoinen söi n. 5 kk rintakumilla kun ei muuten onnannut. sitten päästiin siitä eroon vihdoin. kun syötön aloitti kumilla ja kun vauva piti taukoa niin nykäisin kumin välistä pois. alkoi olla tosi hankalaa syötellä liikkuvaista ja isoa vauvaa sen kumin kanssa.

Kainalo-ote on mun mielestä tosi hyvä, varsinkin kun mun nännit ikäänkuin katsoo maahan päin :D ja rinta on iso ja melko löysä. Jää vauvalle ilmarakokin.

Tää kolmas onneksi imee niin napakasti kaikissa asennoissa että kyllä matalampikin pää venyy... auts!

t.kotilo

Vierailija
64/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rauhalliseen tahtiin tulee tänne juttua.. Ei taida enää olla porukalla ihan niin paljon aikaa kuin loppuraskaudessa.. Silti olis kiva lukea kuulumisia, joten kirjoitellaanhan ahkerasti?...

Täällä ollut poitsussa kova nuha muutaman päivän ja varsinkin yöt sen takia vähän takkuisia.. Tai ei oo heräilly tiheästi, mut ei millään meinannut rauhoittua uudestaan nukkumaan, kun heräsi.. No, nyt viime yönä nukkui jotain 5½ tuntia putkeen eikä enää niin rohissut, joten jospa oltais jo voiton puolella. Nyt tässä liinassa nukkuu ja mukana kulkee. On tää vaan niin hieno keksintö. En viittiny ulos laittaa nukkumaan, kun olis tarkoitus jonkin ajan päästä lähteä kaupungille asioille. Olkoon sitten vaunuissa..

Elämä kolmen lapsen kanssa ei tunnu ainakaan vielä mitenkään erityisen paljon raskaammalta ku kahden kans. Tietty meillä tähän mennessä ollu niin tyytyväinen vauva, ettei paljon tahtia "haittaa". Ihana pikku söpöliini! Isommat lapset on edelleen aivan hurmaantuneita ja haluaa auttaa joka käänteessä. Se on kyllä tosi kiva juttu.

Meillä imetys lähtenyt sujumaan tosi hyvin. Ekalla viikolla oli tosi pakkaantuneet rinnat koko ajan, mut nyt on tosi hyvin tasaantunut ja syöttövälit on vähän pidentyneet. Alkuun poika oli rinnalla lähes kaiken hereilläoloaikansa. Nyt on kiva, kun muutkin voi pitää sylissä ilman että koko ajan kaipais rintaa.

Hartiat mulla on tosi jumissa. Onko muilla samaa? Mä oon vähän laiska noiden imetysasentojen kans ja muutenkin helposti jumittaa. Kävin toissapäivänä hierojalla ja parin viikon päähän sain uuden ajan. Eiköhän se siitä. Polttopuita olis rakoitus alkaa paukuttelemaan ja se liikunta on parasta lääkettä..

Paino on pudonnut nyt vajaan 9kg. On tullut herkuteltua vähän liikaa ja miehen isyysloman aikana syötiin vähän liian hyvin. Nyt pitää vähän rajoittaa herkuttelua ni eiköhän se paino siitä putoa. On kyllä jo kovin kevyt olo, kun vertaa kolmen viikon takaiseen.. Reilun kymmenen kiloa haluisin vielä pois. Mulla ehti ennen raskautta nousta paino muutaman kilon, joten nyt tavoite on alempana kuin lähtöpaino ennen raskautta. n.16kg tuli raskausaikana.

Meinasin jo lopettaa, mut pitää vielä tosta kestoilusta kirjoittaa.. Osittain kestoillaan ja oon kyl ihan hurahtanut! Mun pitäis vaan tehdä sisävaippoja lisää, kun olin laskenu niiden äitiyspakkauksen vaippojen varaan tässä alussa aika paljon ku niitä löysin kirppikseltä lisääkin. Ne vaan pitää vaihtaa niin älyn usein et pitää poikaa herätellä sen takia. Omatekoiset on ollu huomattavasti parempia. Varmaan kestoilu lisäänyy kunhan saan niitä aikaiseksi.

Voi ei!! Mies tuli just sanomaan ettei mun auto lähde käyntiin. Mies on lähdössä töihin illaks ja koko huomiseks päiväks ja oli tarkoitus mummolaan mennä lasten kans. Kivakiva!! Mä oon ihan jumissa täällä kotona!!! Voi hemmetin hemmetti! Ja miehen pitäs lähteä just nyt, joten ei ehdi autolle mitään tehdä. Just vaihtoi akun ja luultiin et se on siitä kiinni, mut ei!!

Noniin.. Eiköhän tässä tullut jo ihan riittävästi. Kirjoitelkaanhan ahkerasti!

Hyvää pääsiäistä!

t.iiiik ja pikku-mies 2vk6pv

Vierailija
65/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli esikoisen kanssa myös rintakumit käytössä,me päästiin niistä eroon noin 2kk iässä,et on se mahdollista edelleen :)

Nyt Onnin kanssa en oo tarvinnut ollenkaan,paketin kyllä ostin varuilta mut tuolla se viel on samoin kuin maidonkerääjät joita en vaan osaa käyttää?!

Meillä rintaruokinta on erittäin lyhyestä (mutta ohuesta) kielijänteestä huolimatta sujunut ihan hyvin. Katsoivat sitä 1kk neuvolassa mun pyynnöstä,mutta lääkäri kun vilkaisi niin sanoi,että kun on noin ohut jänne niin sen pitäisi venyä aika hyvin (???) ja kun syö hyvin ja paino nousee (oli tullut 3vkoa 5pvää iässä 1kg tasan lisää,ihan ok) hyvin niin katsotaan uudestaan 2kk iässä neuvolassa.

Mun mielestä sinällään outoa kun aina kuullut/lukenut,että mitä aiemmin se poikkastaan niin sitä parempi?!

Toinen mikä minussa herätti neuvolakäynnillä närää (mut maltoin pitää,ainakin vielä,suuni kiinni...) oli se,et kun sanoin et tavoite ois täysimettää mahd.pitkään,niin terkka sanoi heti et "Joo,mut 4kk iässä olisi hyvä aloittaa kiinteät"

Ensinnäkin johan se on suositus nykyään et 6kk TÄYSimetystä?? Ja MULLE on henk.koht ihan sama mitä muut tekee mutta kun mulla sattui esikoisen kanssa meneen niin hyvin,että se 5,5kk onnistui vallan mainiosti,paino pojalla nousi ja kaikki meni ok niin miksi en kokeilis nytkin?? Ja ainakin sen 5kk ajattelin yrittää. Joten ärsytti suunnattomasti tuo kommentti neuvolassa ja lisäksi se antoi "jo nyt varmuuden vuoksi" mukaan sellaisen bonan purkkiruokamainos-lehdykkäisen?

outoa...

Noh,se siitä. Onks täällä muut ottamassa/harkitsemassa rota-virusrokotetta??

Ja sitten se terkka puhui jostain toisesta rokotekokeilusta tämän ikäsille mut sanoi,et siitä lähetetään paprut kotiin? Kellään tietoa siitä??

Niin joo,Onnin mitata 1kk neuvolassa (jossa siis käytiin vähän aiemmin...) oli: 4570g ja 55cm (n 1kg enemmän ja 5cm lisää) ja py oli muistaakseni 38cm... tuosta en kyllä ihan varma mut en jaksa lähteä tarkistamaankaan :D

Ulkoileen haluttais enemmän,mutta se vaatis multa pikkaisen ryhtiliikkeen... on nimittäin mennyt valvomisen puolelle iltaisin,Onni ja isoveli nukahtavat molemmat 21 aikaan ja kun Onni siitä vetäsee tuonne klo 01 asti nykyisin niin miehän katson telkkaria sinne asti.

Yöllä Onni herättää tissitteleen 2x ja sitten oon itse aamulla aivan poikki kun tuo 5v ryntää makkariin katsoon aamulasten ohjelmia...

Joten päivällä päästään sen yhden kerran ulos (pakkohan se on kun esikoinenkin on kotihoidossa),mutta itse haaveilen iltalenkeistä vaunuja työnnellen... sen kun vielä saisi rutiineihin!!!

Ja kirpparille himottaa kauheesti mutta sinne on 13km matkaa ja pitäis jo mennä autolla ja mies on sen auton kanssa kokoajan menossa (isyyslomalla...) niin en oo viel päässyt ja oonkin shoppailut shoppaillut huutiksesta josta tipahtelee kokoajan IHANIA vaatteita Onnille ;D

Mies jo kysyi et meinaanko ostaa vaatteet seuraavaksi kymmeneksi vuodeksi valmiiksi ;D

keyes & Onni (tasan 4 vkoa)

Vierailija
66/74 |
09.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kun joillakin nukkuu vauvat noin hyvin^^^!

Päivällä kävi neuvolasta hoitaja katsomassa toistamiseen vaavia. Oli se 3 vkon kotikäynti, vaikka kyllähän neiti taitaa olla lähemmäs 4 vkoa vanha (huomenna). Painoa oli tullut 10 vrk.n käynnistä yli 800 g. Eli nyt oli 4120 g (synt. 3660 g).

Tyttö syö rintaa tooooosi useasti. mikään muu ei kelpaa, joten imetän noin sata kertaa päivässä!!! sitten on mahanpuruja, kun vatsa on kokoajan käymis tilassa. täytyisi yrittää saada vähän hillittyä noita imetyskertoja. Tuttia ei oikein huoli. Ostin Nukin ensitutteja ja tänään Ainun ensitutin, josko kelpais paremmin.

Yöllä syö kokoajan myös. Eilen illalla menin klo 21 nukkumaan vauvan kanssa imettäen samalla. Heräsin 1.30 siihen että tissi oli vieläkin suussa, ja kun nykäsin pois alkoi kauhea parku. Ideoita miten saisi tutin kelpaamaan?

D- vitamiinit aloitin tällä viikolla, mutta enpä ole niitäkään muistanut antaa, kuin kaksi kertaa.

Alkaa olemaan aika väsynyt tunnelma, kun kuukauteen ei ole nukkunut 2 h pidempään kerralla.

Tänään ei ole päivälläkään nukkunut kovin hyvin. Nukahtaa rinnalle ja kun sittä siirtää koppaan t. sänkyyn nukkumaan herää muutamassa minuutissa. Nyt sentään nukkunut kaksi tuntia mahallaan vaunuissa.

Emilii kera huonosti nukkuvan vauvelin. (Siellähän se "Hermo" taas heräilee= ))

Vierailija
67/74 |
12.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paljon voimia täältä sulle!!

Vaikka mie "kehuskelinkin" Onnin unilahjoilla niin tiedän varsin hyvin toisenkin puolen, nimittäin sun kirjoitus oli kuin mun esikoisesta!! Se oli just tuollainen tissittelijä ja aivan mahdoton sellainen,mie olin kuin joku lypsykone ja vauvalla 24h tissi suussa...

Ja yöllä ehkä "pahiten". Mie nukuin sitten päivällä ja aina muulloinkin kun vauva vaan nukkui. Tää teki tietysti sen,että rytmit oli mulla aivan miten sattuu,mutta lohdutukseksi se,että tätä kesti noin 4kk... ei se loppujen lopuksi ole pitkä aika ;) vaikka se sillä hetkellä pitkältä tuntuukin.

Niin ja nyt Onnille on ostettu "koliikkikeinu"/vauvakeinu. Olisinpa tajunnut jo esikoiselle!! Ihana laite. Onni ei kylläkään ole kiikkunut keinussaan vasta kuin muutaman hassun kerran,mutta nekin on olleet kivoja kun mie oon voinut torkahtaa samalla sohvalla nokoset :)

Meillä on Onni myös oksentanut. Siis ei pulautellut (tekee sitäkin) vaan OKSENTANUT,hirveitä kaaria jotka lentää metrejä ja sisältää KAIKEN mitä vauvaparka on just syönyt.

Esikoisella ja minulla itsellä on lievä refluksi joten sitä nyt jännään et oisko Onnillakin.

Kylläkin olen tuon oksennuksen lähteenkin onnistunut paikantaan,joka kerta olin syönyt suklaata,vaikkkain ihan pikkuisen mutta Onnin massu ei sitä selkeästi kestä yhtään tippaa.

Oon myös jättänyt kahvin pois ja vähentänyt muiden ärsyttävien asioiden syöntiä.

Röyhtäytän myös 2x,eli syönnin välissä ja syönnin jälkeen.

Nää on tuntuneet auttavan :)

No niin,nyt kuuluu tissihuuto (voi että se nälkä itku eroaakin muista itkuista!! heh!)

keyes & Onni (4 vko 4pvää)

Vierailija
68/74 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

POIKIA 22

TYTTÖJÄ 18

SYNTYNEET:

10.2.09 (37+0) Mammuter, POIKA 3360g, 49 cm

13.2.09 (37+0) ansku85, POIKA 3495g, 49cm.

14.2.09 (37+0) sunny08, POIKA 2710g, 47cm

26.2.09 (38+2) Äiti 1983, TYTTÖ 3220g, 50cm

28.2.09 (39+3) Mimmiu, TYTTÖ 3640g, 50cm

28.2.09 (39+0) Mariia81, POIKA 3470g, 50cm

1.3.09 (38+1) eveys, TYTTÖ 2580g, 47cm

2.3.09 (40+1) AnniHelena, POIKA 3560g, 50cm

3.3.09 (39+2) Lilja09, TYTTÖ 2965g, 49,5cm

5.3.09 (40+3) Maikku80, POIKA 4050g, 53cm

6.3.09 (40+4) kolmekamua, POIKA 3675g, 50,5cm

7.3.09 (40+1) Kumkwatti, POIKA 4200g, 54cm

7.3.09 (39+2) Woodbecker, TYTTÖ 3360g, 50cm

7.3.09 (36+6) Tylleröx3, TYTTÖ 2810g, 46cm

8.3.09 (40+3) minni74, TYTTÖ 3184g, 49cm

8.3.09 (40+1) hanttu82, POIKA 3830g, 52cm

9.3.09 (40+0) Onsku76, POIKA 3415g, 50cm

9.3.09 (40+0) Alfiina, POIKA 4215g, 53cm

11.3.09 (39+5) Kellohelma, TYTTÖ 3725g, 52cm

11.3.09 (40+2) keyes, POIKA 3560g, 50cm

12.3.09 (38+6) Katzy75, POIKA 3800g, 52 cm

13.3.09 (38+3) Nasuliini, TYTTÖ 3170g, 48cm

13.3.09 (39+5) Emilii24, TYTTÖ 3660g, 52cm

14.3.09 (41+2 ) Anzi, POIKA 3540g, 52cm

14.3.09 (38+5 ) Kinde71, TYTTÖ 3984g, 51cm

15.3.09 (41+3) Tintti23, TYTTÖ 3800g, 50cm

16.3.09 (40+1 ) Mirabella, TYTTÖ 3800g, 52cm

18.3.09 (39+4) Piiperö-78 TYTTÖ 3270g, 48cm

18.3.09 (39+1) sallap84, POIKA 3700g, 51cm

18.3.09 (40+0) Vasculi75, POIKA 3240g, 49cm

21.3.09 (39+3) iiiik, POIKA 3410g, 49cm

21.3.09 (39+3) kupla3, POIKA 4440g, 53cm

22.3.09 (41+6) Viiventti, POIKA 4125g, 53cm

24.4.09 (40+0) annika1973, TYTTÖ 3330g, 49cm

25.3.09 (41+0) kotilo, TYTTÖ 4272g, 53cm

26.3.09 (41+1) Veksuli, TYTTÖ 3940g, 52cm

31.3.09 (41+6) Kaaka, POIKA 3825g, 52cm

1.4.09 (40+6) Jatta78, POIKA 3670g, 51cm

3.4.09 (41+5) LillaMy, TYTTÖ 3830g, 51cm

7.4.09 (42+0) Kaisa_kissa, POIKA 4320g, 52,5cm

Vierailija
69/74 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen ristiäiset. Poika sai nimekseen Juho Lenni Anselmi :). Kaikki sujui oikein mallikkaasti vaikka jännitinkin koko viikon miten ristiäiset sujuu nimittäin kävin torstaina lääkärissä ja sain kahdet antibiootit kohtutulehdukseen. Ja jotta en turhan helpolla pääsis niin to aamusta alkoi mulla karsea vesiripuli mitä on nyt kestänyt viidettä päivää. Tänään kävin ilmoittautumassa päivystykseen koska eihän nuo antibiootit pääse imeytymään kun läpipaskon kaiken. Saa nähdä mitä tästä vielä tulee.. Alkaa jo vähän päätä särkemään ja heikottaa vaikka yritän kovasti syödä ja juoda että edes vähän kroppa saisi ravinteita. Ja maito riittäisi.

Juho kasvaa kovasti. Ja juttelee ja hymyilee :) Yöt nukutaan edelleen 1-2 syötöllä ja päivisin vedetään pitkiä unia. Että kovin rankalta ei ole täälläkään vielä tuntunut elämä kolmen lapsen kanssa vaikkakin mies oli heti isyysloman jälkeen melkein 3 vkoa töissä putkeen 12 tuntisia päiviä, joka päivä. Nyt onkin ollut sitten ihan luksusta kun on ollut kohta 4 päivää ihan vaan kotona. Toisaalta kiva että on ollutkin ihan jo tän mun taudin takia.

Mulla oli kovastikin asioita mielessä mitä tänne kirjoitan mutta nyt ne kyllä haihtui jonnekin.. Palaan niistä sitten kirjoittamaan kun muisti palautuu.

Ja tervetuloa vauvalaan lopuillekin maaliskuisille :)

-kolmekamua ja Juho 5 vkoa ja 3 päivää

Vierailija
70/74 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pääsitte tissi kumista eroon? Tää ottaa vaan pari imaisua ilman (lähes päivittäin koeillaan) ja sitten nännin pää menee niin pehmeäksi ettei onnistu. Elämä olis niin paljon helpompaa ilman sitä.

Pari yötä ollut ihan ihme meininki. Herään n.3h unien jäkeen aamu yöllä. Syö molemmat tissit, on niin täynnä että pulauttaakin mutta ei sitten nukahda. Viime yönä törppäsin tuttia suuhun n. 30min ja sitten tissiä. Muutama veto ja uni tuli. Päivällä ihan sama meninkin välillä., mut silloin jaksaa yleensä seurustella ipanan kaa.

Tänään vedin itku raivarit kotona kun jouduin tekemään ruokaa, ei vaan jaksa ja toisesta autosta oli akku purkanut joten en päässyt kauppaan ja mies raahautui töihin. Pakasteessa ei mitään ja mies ei vkon loppuna jaksanut kokata kun oli vatsataudissa. Oli muuten viimeinen kerta että luotan miehen sanaan siitä että on siellä pakkasessa jotain. Mulla ja pojalla ei mitään oireita, tai mulla oli la-su yönä vatsa vähän sekaisin mutta ei muuta.

T:Vacsuli ja poju 3vko5pv

Vierailija
71/74 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä ei poika nuku tosiaankaan pitkiä unia päivällä.Korkeintaan jos tunnin nukkuu putkeen niin hyvä,muuten vaan torkkuu.Mut nukuu kyl yöllä siten hyvin,vaikkakin edelleen syö kahden tunnin välein.Nyt on muutamana yönä nukkunu kolmekin tuntia putkeen.ja iltahuudot jatkuu,toissa iltana oli kamalia mahavaivoja joita huuti kolmetuntia,ilmaa tuli mahasta ja oli ihan tikkuna koko vauva ja huuti vaan kun syötävä..ja sitte oli vielä ihan yliväsynyt kun ei nukkunu päivällä paljon mitään.hyvä yhdistelmä.

Esikonen oli ihan samanlainen huono nukkuja päivällä.Mutta pääasia tosiaan et yöllä ei valvo!

Nyt pitää taas rientää,ei millään asettuisi taas unilleen,vaikka silmät luppasee...

Vierailija
72/74 |
13.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja pojalla ikää 8vk=)

Vierailija
73/74 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt hiljaisena hetkenä ilmoitella olemisestamme tänne. Tästä tulee uusi lempifoorumini, kun odotus puolella ei taida enää paljoa tapahtua.

Meillä vauva-arki on lähtenyt hyvin käyntiin, vaikka oikeastaan en voi sanoa, että se kovin arjelta maistuisi, kun vasta lauantaina kotiuduttiin sairaalasta. Muutama päivä vasta ollaan yritetty muodostaa rutiineja, mutta niitä ei vielä ole oikein syntynyt. Lapsi on vielä ainakin kuin unelma. Nukkuu ja syö ja välillä seurustelee, mutta itkee ainoastaan nälkäänsä ja sitäkin vasta viimeisessä hädässä. Ollaan ihan lovena isin kanssa tuohon meidän pieneen ihmeeseen.

Mulla on kyllä sitä synnytyksen jälkeistä herkistymistä, kun kaikki asiat itkettää. Varsinkin ajatukset lapsen kasvusta ja siitä mitä se tuo tullessaan. Myös rakkauden tunnustukset ja sellaiset saa mut välittömästi itkemään. Eilen katsoin maailman surullisimman elokuvan, pingviinin matka, ja sen aikana piti itkeä useita kertoja. Vähän alakuloa siis ilmassa.

Mutta meidän synnytys, miten se sitten menikään.

Meillä oli maanantaina 6.päivä yliaikakontrolli polilla ja siellä sitten päätettiin, että vauhditetaan vähän vauvan tuloa ja käynnistellään. Ensimmäisen puolikkaan tabletin sain joskus 12 maissa, mutta siitä ei ollut varsinaisesti synnytystä käynnistämään. Toisen puolikkaan sain joskus klo 16, ja sen jälkeen alkoikin rytinä. Supistukset alkoivat olla kivuliaita ja vaikka kuinka yritin kävellä miehen kanssa ympäriinsä sairaalassa, niin eipä siitä tullut oikein mitään. Kohta piti jo itkua vääntää, kun niin koski.

Siinä vaiheessa pyysin jotain särkylääkettä, kello oli ehkä 20, ja kätilö ehdotti, että menisimme synnytyssaliin ja ammeeseen kellumaan. Se olikin aluksi ihan hyvä ajatus, mutta eipä se ammekaan ihmeisiin pystynyt, joten ehkä klo 21 oli pakko kammeta itsensä ylös ammeesta. Sitten otettiin käyrää ja multa meni ihan ajantaju, sillä supistukset olivat tosiaan kivuliaita. Mieheni sanoi, että aina supistuksen tullessa mun silmänympärykset muuttuivat mustiksi. Aika pelottavaa :D. Jouduin makaamaan käyrällä tosi pitkään, sillä seuraavan kerran lääkäri tuli tutkimaan joskus 22 jälkeen. Lääkäri ehdotti epiduraalia ja kalvojen puhkaisua.

Mä suostuin heti ja sitten meidät kammettiin toiseen huoneeseen. Siellä puhkaistiin kalvot ja pian sen perään tuli anestesialääkäri antamaan epin. Sanon, että mun kohdallani epiduraali osui aivan nappiin ja kivut hävisi totaalisesti. Siinä sai hetken levätä, mutta nopeasti epiduraalin antamisen jälkeen avauduin 6 senttiin ja siitä täyteen 10 senttiin vielä nopeammin. Mies ei ehtinyt levähtää kuin ehkä puolituntia, kun hänet jo haettiin takaisin saliin.

Ponnistusvaihe alkoi kylkiasennossa, mutta siitä ei ollut apua, ponnistukset ei tuottanut tulosta. Käännyttiin poikkipöytään, eli selälleen ja jalat tukiin. Silloin alkoi sitten tapahtua ja vaikka ponnistusvaihe ja se venymisen tunne oli ihan kamala, kipua ei tuntunut lääkityksen takia ja se oli mahtava juttu.

Lapsi lähti tulemaan tosi ylhäältä ja kokoajan pidettiin mahdollisena sitä, että se pitää leikata ulos, sillä laskeutumista ei tapahtunut missään raskauden vaiheessa.

Koska meidän prinssi oli kohtuullisen suuri kokoinen väliliha jouduttiin leikkaamaan ja sen lisäksi tuli vielä pieni repeämä. Ponnistusvaihe kesti 40 minuuttia ja klo 1.56 oli poika ulkona ja vanhemmat onnesta mykkiä.

Istukka syntyi pian perään, eikä muitakaan ongelmia ollut.

Kaiken kaikkiaan synnytys meni siis varsin hyvin, eikä mulle jäänyt kamalia traumoja, vaikka eipä tuota joka päivä halua tehdä. Palkinto kuitenkin korvaa kaiken, vaikka hieman on vaikeaa suhtautua mahaan, joka ei ole enää itsessä kiinni.

Tällaisia tänne. Hauskaa päivänjatkoa teille maalikset ja vauvat!

Terveisin

Kaisa_kissa ja vauva 1 vko
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=d51b5d13-290c-11de-9190-…!

Vierailija
74/74 |
14.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vacsuli: mie kirjottelin jo pitkät pätkät ja niinhän tää taas tilttas tää palsta,voi ärtsy!!

No,pääpointtina oli kuitenkin se,että mulla se ainakin vei noin viikon ja kunnolla kärsivällisyyttä se rintakumijupakka!!

Mie pumppasin muutaman hetken rintapumpulla kun aloin imettään niin et maito alkoi jo herumaan (kuulema se alkaakin ilmeisesti joillain vasta 5-20s päästä siitä kun lapsi tarraa rintaan ja jos on matala pää tmv niin lapsi ehtii hermostua) valmiiksi ja lisäksi se nännin pää paisuu tälleen niin vauvan on helpompi ottaa kiinni.

Lisäksi mulla auttoi ns rinnan painelu,eli pidin toisella kädellä rinnasta ja puristin sen suuhun viedessä littanaksi ja sit syönnin alkaessa välillä aina lisäpuristin niin et maitoa valui/herui helpommalla vauvalle suuhun ja vauva ei turhautunut...

Nää oli ne osuudet mitkä vielä muistin näin 5v jälkeen :D:D

Kaisa_kissa: Ihana kuva :D mie en ees ossaa lisätä tänne kuvaa? Voisin koittaa meidänkin Onnista pistää,tonne alas,sen kyllä tajuan mut onko kuvan koolla tmv väliä?

En viitsi yrittää ennenku oon varma :D

Meillä: Ollaan koko porukka flunssassa.. tai no,Onnista en tiedä onko hän vai ei? Kuumetta tähän flunssaan ei edes selvästi kuulu,Onniltakin mittasin,ei todellakaan ollut. Kurkun kipu tässä on pahinta ja mistäs sen tuollasesta 1kk ikäisestä tietää onks sillä vai ei :(

Vähän luulen,että on koska itselläkin juominen helpottaa ja Onnikin on halunnut paljon tissiä.. säälittää niin pieni mutta kaipa tää ohi menee. Miehellä alkoi ekana ja on kestänyt nyt 3 pvää.

Keyes & Onni