***MAALISKUISET 09****
Moikka!
Joko tänne on eksynyt odotuspalstalta tämän vuoden maalismasuja?
-Kolmekamua
Kommentit (74)
3.4! Olen pari kertaa kirjoitellut maalismasuissa tuolla odottajien puolella, mutta nyt ajattelin aktivoitua uudelleen täällä vauva palstalla! Olen ahminut lukea teidän muiden tekstejä, on tosi kiinnostavaa seurata, miten muilla vasta vauvan saaneilla sujuu :) Meidän tytteli täyttää tänään 3vkoa, ja vauva-arki on lähtenyt sujumaan oikein mukavasti. Tyttö nukkuu 3-4 tunnin pätkiä, mihin olen kyllä oikein tyytyväinen. Yöheräilyt ottaa mulla edelleenkin koville, en meinaa tottua niihin millään! Vauva herää kerran pari yössä (riippuen nukkumaan meno ajasta) rinnalle, ja olen aina alkuun ihan totaalisen pökkyrässä :)
Kuinka kauan teillä on vauva suunnilleen rinnalla aina yhteen menoon? Meillä vähintään 30 minsaa, yleensä 40-50. Yksi tuttava kauhisteli, ja piti tosi pitkänä tuota aikaa, mutta ei tuo minun mielestä mitenkään kamalan pitkä ole?? Ja enhän nyt voi kesken syötönkään lopettaa. Välissä meillä neiti kyllä lupsuttelee tissiä ihan huvikseen, mutta silloin yleensä yritän ainakin keskeyttää sen touhun, ja tarjoan tuttia. Yöllä toivoisin, että nuo ruokailuhetket olis vähän lyhyempiä, niin pääsisi vähän nopeammin takaisin nukkumaan. Edellisenä yönä tyttö oli rinnalla noin tunnin, ja sitten vielä toinen tunti meni siihen nukahtamiseen, eli ei tosiaan nukahda heti rinnalle, vaan vaatii sylissä heijailua ja keikuttelua. Kirjoittelen myöhemmin lisää, mutta kertokaa noista teidän imetyksen kestoista, etenkin yöllä!!
Onnea prinsessasta Maria! Meidän poika on melkein samanikäinen kuin teidän tyttö ja meillä syötiin vielä viikko sitten 30-60 minsaa yhteen menoon. Nyt parina viime päivänä poika on mun ilokseni ruvennut syömään lyhyempia aikoja, enintään 15 minsaa kerrallaan. Useimmiten vielä nukahtaa syötyään ainakin hetkeksi. Sen sijaan yöhereilläoloja venyttää se että poika pissaa niin paljon että kertakäyttövaippakin pitää vaihtaa ainakin kaks kertaa yössä. Ja mäkin oon alkuun sen verran tokkurainen etten oo kauhean ripeä vaihtamaan vaippaa.
Meillä kestoillaan päivisin, öisin osakestoillaan lähinnä sen takia ettei mulla vielä ole tarpeeksi imukykyisiä vaippoja niin paljoa että riittäisi joka yöksi montaa. Varsinkin kun olen ruvennut päivisin pissattamaan poikaa lavuaariin, niin ei tule vaippapyykkiä tarpeeksi että voisi joka päivä pestä täyttä koneellista ;)
Nyt kuuluu kopasta itkua, pitää mennä.
Jatta ja Ponttu 3vk
Palstailu taukoa tullut. Ei vaan aika tunnu riitävän kaikkeen. En tajua miten tässä pärjäis jos olis vielä esikoinen pyörimässä (tai usemapikin lapsi) jaloissa.
Kitos Keys vastauksestasi tissikumista vierottamiseen. Jatkamme yrittelyä. Muutaman (n.3) imaisun välillä suostuuottamaan ilman kumia (ensin aloitetaan kumilla ja sitten pois) ja sitten raivotaan.
Meillä lähes täys kestoillaan. Öisin riittänyt ImseVimsen flanelette (se äp:n) + pieni flaneli lisä imu (itse tehty vanhasta pujamasta 30x40)+fleece kuivaliina peppua vasten. Tällä mennään max. 4h mutta sitten onkin likomärkä. Sunnuntaina olin Hesan kestovaippa hulinoilla ja ihanuuksia tuli shopattua mukaan ja imuja mylöskin.
Kaveri nukkuu yöllä aluksi 3h ja sitten n.2h pätkiä. Nyt parina yönä ei ole nukkunut enää klo 8 jälkeen. Kahden ekan pätkän jälkeen kapalointi on pop että rauhottuu. Yö herätykseton ihan kamalia. Ykis yö nukkui 5h ja se oli ihan autuutta.
Ensi viikolla mennään teatteri näytökseen ja pikkuinen jää tulevalle kummitädille hoitoon n.3h ja äitiä jännittää vallan mahdottomasti.
Tänää oltiin lääkäri neuvolassa: hyvin kasvaa, painoa lähes 5kg, pituus 56cm. Pään muodosta saatiin lähte Jorviin jossa katsotaan että saumat auki.
Oma paino ei ole juuri enää pudonnut ja ei varmaan putoa herkku dietillä, mutta en jaksa stressata, paitsi että vain yhdet shortsit mahtuivat jalkaan. (o-ou) Kai sitä on lähdettävä shoppaileen jotkut. Kärrykävelyä olen pyrkinyt lisäämään. Liikunnalla on aina suotuisa vaikutus mun painoon.
Vacsuli ja Tissiniisku 6vko (huomenna)
Poika nukkui huimat 5½ tuntia toissa yönä putkeen.OLi hieman erikoinen olo aamulla kun nous..
.Eilen oli sitten unipäivä.Iltapäivä kahen jälkeen ei valvonut kuin tunnin,5-6,ja senkin niin että herätin ja sitten puoliväkisin sain pidettyä hereillä sen tunnin ajan ennenkun tsippas ihan perusteellisesti.Ja sitten vielä nukkui yönkin hyvin tuonne aamu kolmeen,kolmen tunnin syöttöväleillä, ja siitä aamukolmesta lähtien heräili tunnin välein viiteen asti.Sitten noustiin.
Että hyvin uni maistui.Tänään on sitten ollut seurallinen,tosin nyt alkaa taas torkkua vaan kun niin aikasin herää.Tuossa seitsemän aikaan alan laittamaan yöunille,enkä sen jälkeen enää hirveemmin ala seurustelemaan,vaikka vielä valvoisikin.
Olen myös viikon ajan laittanut joka päivä tasan kello 12.00 pojan päiväunille,ja ainahan tuo on sänkyynsä nukahtanut,tunniksi tai pariksi.Saan vähän haettua rytmiä vauvan päivään.Huomattavasti sujuvammin menee päivät kun on tietyt rutiinit.
Nythän tuo sylissä taas torkkuu,täytyy kokeilla asettuisko sänkyynsä.
Ratkesin muuten tupakoimaan, jälleen kerran,esikoisen syntymän jälkeen oli sama villitys jota kesti muutaman kuukauden.Tyttären nähen en polta,se ei oo ikinä mun nähny polttavan eikä sen tarvii ikinä tulla näkemäänkään.En halua antaa huonoa esimerkkiä...
Vielä olisi pudotettava 6kiloa!Sitten olen tavoitteessa.
Sunny ja ukkeli 10vk
vaipan vaihdosta.Mä en vaihda enää yöllä,paitsi aamyöstä jos tuntuu hyvin märkä olevan.Sitä jos alkaa vaihtelemaan niin poika vaan joko hermostuu tai piristyy, ja kumpikaan ei ole toivottavaa yöaikaan! =)
tuosta laihdutuksesta! mulla pudonnut hyvin sillä että oon vähentänyt sokerit ja herkut minimiin,säännölliset ruoka-ajat ja illalla syön ihan vaan jotain pientä ja kevyttä.Herkkuja en oo kokonaan siis jättänyt pois.Sairaalasta sai hyvän alotuksen ja rytmin tuohon ruokailuun kun siellä ei mitään ylimäärästä ollu tarjolla=)
Ja pojasta.Eetu keksi kätensä,nyt se tuijottelee niitä ja laittaa suhun,nuoleksii ja maiskuttelee niitä.En muista joko aikasemmin kirjotin tuosta....
Vacsuli: Tsemppiä siihen rintakumeiluun,kyllä se siitä!! Ja mitä jos ei :D on sitä rintakumillakin syöty&kasvettu :):)
Omia: Meillä tuli flunssan jälkeen heti rintatulehdus :(
Ja voi per*ele mikä hel*atan kärsimys se on!! Ja on edelleen... Sunnuntaihin asti on antibioottia ja sit nähdään iskeekö takaisin.... Toivottavasti ei!!!!
Edelleen on maidontuotantonto vähisempi tuossa vasemmassa (kipeässä) rinnassa ja lisäksi siinä tököttää yks itsepäinen patti,en tajua miten saisin sen pois...?? Ja juu,oon lukenut KAIKKI nettisivut ja saanut kaikki ohjeet jne,ei vaan lähde :(
Mut kaippa tää tästä... joskus.
Nyt Onni huutaa tissiä joten on mentävä.
Keyes & Onni tasan 7vkoa
No lyhykäisyydessään samat:
Mies aloittaa huomenna vihdoin isyysloman,kun poitsu täyttää 2 vkoa!! Ihanaa etten ole enää ainoa käsipari :D Vaikkakin meidän esikoisesta on ollut ihanasti apua vauvan hoidossa,on todella innostunut pikkuveljestään :)
Ostettiin eilettäin digitaalivaakakin jotta voidaan tarkkailla hieman pojan painoa,oonko ainoa vainoharhainen?? :D
Syntymäpaino tosiaan saavutettiin vähän yli viikon iässä ja eilinen punnitus (kylläkin vaippa päällä,paljonkohan siitä vähennetään...??) oli jo yli 4kg,mikä oli oikein kivasti!! (syntymäpaino 3560g)
Kauhean kuiva iho on meidän vauvelilla,mites muilla ja onko vinkkejä mitä tehdä vai ylipäänsä mitään??
Nyt (jälleen....) imetys kutsuu.. :)
keyes&Onni
oonkin odotellu et kuka se aloittaa meille maaliskuisille oman pinon tänne vauvapuolelle=)jotenkin oon vaan ootellu et joku muu tekee sen kun et ite ois alottanu...
Poika väsähti ihan totaalisesti kun päivällä rettuutin sitä neuvolassa ja kaupassa samalla reissulla,ja valvoi koko sen ajan.Reppana.Nyt ei ole jaksanut edes tehdä iltavalvomistaan vaan on nukkunut kolmesta lähtien,kerran söi tuossa välissä ja eikun vaan takaisin nukkumaan.Nyt mielenkiinnolla odotan että valvooko yöllä....toivottavasti ei.Muuten on rytmin löytäny tosi hyvin et ei valvo yöllä.aamulla herää siinä viiden kieppeillä,eikä enää suostu nukkumaan sen jälkeen.sitten joskus tuossa seitemän aikaan ottaa unet.Juttelee ja asiaa on varsinkin aamusta paljon.Hienosti kannattelee mahallaan päätä=)
Neuvolassa kaikki hyvin,mitat 4360g ja 52,5cm(syntymämitat 2710g ja 47cm)
Nyt pitää taas kaikota,taitaa heräillä kun tuhisee siihen malliin.JOspa saisin sen edes vähäksi aikaa valvomaan...
Sunny ja Eetu 5vk 3pv
Onhan tänne tullu oma pino meillekki(: Oon ootellu kuukauen verran ainaki, että joku muu saa aikaseks(:
Meillä poika on jo parin päivän päästä kuusi viikkoa. Nyt on vähän sairastellut pari viikkoa, mutta muuten on mennyt aika hyvin. Silmätulehdus on vielä flunssasta jäljellä): Toiset tipat menossa, jospa ne sitte auttas.
Yöt nukkuu jo kolmen tunnin pätkissä. Alussa oli yövalvomista, mutta ei onneksi enää(: Nimiä tässä ollaan pojulle mietitty kovasti. Reilun viikon päästä olis ristiäiset, vielähän tässä ehtii miettiä..Mutta pittää alkaa syöttään pojua ja sit kaupungille.
Ansku ja poju 5vk+4pv
Mäkin olen käynyt kattelemassa välillä, että onko joku pinoa aloittanut ja nythän se löytyi =)
Meillä mennään vielä vaihtelevasti. Tosin ikääkin neidillä on vasta 2 vkoa, joten ei kummempia rytmejä ole.
Syö 2-5h välein.
Koska masua kipristelee, ostin apteekista cuplatoneita ja tuntuu että vähän ovat auttaneetkin.
Tänään käytiin ensimmäisen kerran ulkona.
Kaamea miettiminen oli, että mitä sitä laittaa vauvalle päälle.
Täällä pk-seudullahan päivällä oli vain 1 aste pakkasta ja sitten tuli se dilemma, että onko liikaa vai liian vähän päällä...
Mitä te muut olette vauvalle pukeneet ulos näillä keleillä?
Meillä rähmii toinen silmä voimakkaasti. Ei punoita, joten tod.näk. ei ole silmätulehdus vaan avautumaton kyynelkanava. Ajattelin, että josko sitä voisi odottaa ensi viikon neuvolaa ja siellä jutella asiasta. Ei taida kuitenkaan niin akuutti vaiva olla, että lääkäriin pitäisi mennä?
Kellohelma + Fanny 2vkoa
No jopas on menot kun kaikki odottelee että joku alottais turinat :D No, onneks aloitin niin saatiin omat pinot pystyyn tännekin :)
Kuivasta ihosta kyseltiin (sori mulla on niin huono muisti etten ikinä muista kenenkään nimimerkkejä..); meillä on olul käytössä ihan perusvoide ja poitsu kun tykkää kylpeä niin kylpeekin sitten joka ilta. Kylpyveteen laitetaan kunnon loraus kylpyöljyä niin ihokin on pysyny tosi hyvänä. Alkuun tuntui että iho oli tosi kuiva ja kesi paljon mutta nyt on kyllä hyvänä. Lisäks laitan päivittäin vaippa-alueelle Bepanthenia. Mä oon vähän vainoharhainen ton vaippa-alueen suhteen kun tiedän miten kipeää on jos sieltä menee iho rikki (nimimerkillä, lateksiallergisen helvetti on kuukautissuojat..) Neuvolasta th kyllä sanoi että kylpyveteen ei sais öljyä laittaa. Sit ku kyseltiin sitä ihan ihmeissämme et miksei niin sanoi että kun vauva tulee siitä niin liukkaaks.. Noh, eikös tuosta vauvasta tarvi muutenki pitää kunnolla kiinni ja loppujenlopuks, siihen kylpyammeeseen tulee niin vähän vettä.. Et meillä kyl käytetään öljyä, piste. :)
Kahden ensimmäsien lapsen kanssa cuplatonit kokeilleena hankin tälle kaverille Rela-tippoja. Otan niitä itsekin. Tuntuu auttavan edes jonkin verran, tosin meillä ei hirvittäviä mahakipristelyjä ole edes ollu. Myös lämmin kylpy auttaa ja lämmitetty vehnätyyny.. tiedättekö niitä mikrossa lämmitettäviä? Lämmin pussi massun päälle niin auttaa.
Meillä myös silmät rähmii, on rähminy kokoajan. Mut ei punoita. Meille sanottiin neuvolasta et jos alkaa punoittaa tai rähmii niin paljon et silmä muurautuu umpeen niin sit saa neuvolasta reseptin tipoille.
Meillä olis ens viikolla neuvola. Eka neuvolahan oli 10 vrk:n iässä, silloin oli pituutta 53 cm (synt. 50,5cm) ja painoa 3970 g (synt 3675g). Onhan se aina jännittävää käydä mittauksilla neuvolassa, varsinkin kun imettää. Mä en oo lisämaitoja vielä antanu kun tuntuu olevan tyytyväinen siihen mitä tisseistä tulee. Voi sitten hyvällä omalla tunnolla ollakin antamatta lisämaitoja kun/jos kasvaa hyvin. Ens viikolla pitäis ekan kerran tuttipulloon tarttua kun maanantai-iltana meen kampaajalle hiustenvärjäykseen ja tiistaina olis viisureiden poisto hammaslekurissa. Joutuu mies sitten antaa pulloa. Vähän jännittää miten sujuu ja onko niin ronkeli että alkaa sit hylkimään rintaa..
Onko muita kestoilijoita? Meillä kestoillaan puoliks. Tai sanotaanko näin että yöks laitan aina kertiksen ja joinakin päivinä käytän kertiksiä koska mulla olikin loppujen lopuks vain hyvin vähän HYVIÄ pikkukestoja.. Joten niitä sais pestä jokapäivä jos haluais jokapäivä niitä käyttää.. Ja aina ei jaksa.
Mies lähti maanantaina takas töihin. Piti 2 vkoa isyyslomaa. Nyt sitten sillä alkoikin heti ylityöt (olihan tää odotettavissa..) ja oon 14 h yksin kolmen lapsen kanssa kotona. Käytännössä mies lähtee tosi aikaisin töihin ja tulee kotiin sitten kun isommat on just menossa nukkumaan ja pieninkin sit ihan kohta. No, onneks minä saan nauttia edes pienen siivun miehestäni, saanpa edes vieressä nukkua. Mä en tiedä mikä mua vaivaa, mut tosi herkästi itkettää.. Varsinkin tää miehen poissaolo on tosi arka paikka. Tänäkin aamuna olin just imettämässä kun mies nousi sängystä ja lähti töihin ja mä vaan itkeä pillitin. Kai mulla on joku menettämisen pelko.. Tai jotain. En mä tiedä. Ikävääni itken.
Pikkumies on oikein ihana ja rauhallinen tapaus. Nukkuu hyvin ja syö hyvin. Tosi tarkasti seurailee ja kuuntelee juttuja. Sitä hymyä odotellessa ;)
Ristiäiset on 12.4. ja nimikin on päätetty. Kovasti porukat yrittää kärttää minkä nimen poika saa mut vielä se on ainakin pysynyt salaisuutena.
-kolmekamua ja pikkupoika 2 vkoa ja 6 päivää
Ihanaa,että alkanut tännekkin kirjoittelu tosiaan :)
Miekin ehdin vilkaista nettiä nyt kun mies tosiaan on aloittanut sen isyysloman,mie olin sen 2 ekaa viikkoa yksin näiden kahden lapsen kanssa :) ja voin samaistua kolmekamua sun "itkuihin",taitaa olla nää alkuvaiheen hormoonit jotka vielä heittelee,mulla ei ihan itku oo tullut mutta pala kurkussa ne kaks ekaa viikkoa kans kattelin aamuyöllä miehen lähtöä... Mulla mies tekee töitä klo 04-18,joten aika yksin sitä "sai" päivät olla lasten kanssa...
Onneksi meni kyllä oikein hyvin. Samoin meillä oli esikoisen aikaan,mies aloitti isyysloman silloin vasta 1kk päivänä!!
Meillä on nyt testailtu tuota uutta digitaalivaakaamme ja eilen (tasan 2vkon iässä) pojalle oli vaa'an mukaan (nakupaino) tullut 370g/vko painoa ja se on kai ihan hyvin??
Miksei tisseissäkin vois olla sellaista mitta-asteikkoa josta näkis paljonko maitoa menee massuun ;D?!
Eli kun täälläkin ollaan ihan pelkällä imetyksellä (ja toivottavasti pitkään,samoin kuin esikoiselta,eli vähintään sen 4kk,mut ainahan ei tiedä miten menee... joten vannomatta paras,en ole tutteleiden vastustajakaan,heh heh,maitoa vaan tuntuu tulevan omiin tarpeisiin...) niin aina on tosiaan sellainen epävarmuus...
Voi kun mie haluaisin kans kampaajalle!! Oon vähän ajatellut et tossa 1kk iän jälkeen varaan ajan :) Mulla on vakikampaajaa jolle pitää varata tosi ajoissa aika enkä ole vielä uskaltanut varailla aikaa...
Uloskaan ei vielä oo päästy,tänään oli tarkoitus lähteä,mutta täällä on -13 astetta pakkasta!! Huh,sai mennä iskä ja isoveli tänään vielä kahdestaan,huomiseksi on luvattu onneksi lauhtuvampaa.
Olikos se niin,että eka hymy tulee noin 6 vkon iässä vai muistankohan ihan väärin?? :D eli milloin sitä sais alkaa odottelemaan??
Meillä nimi on jo valittu ja kerrottukkin kaikille,ristiäisiä emme pidä,mutta pieni muotoiset nimiäiset kyllä,ihan vain mun lähisuvulle,miehen suku ei tänne asti valitettavasti pääse lähtemään (800km päästä). Niin ja siis kavereita tulee muutamia :)
Niin mie tosiaan kyselin tosta ihan kuivuudesta,me ostettiin Ceridal-öljyä ja se auttoi todella hyvin tuohon ihon kuivuuteen ja ihan heti.
Ja mitä siihen öljyn lisäämiseen tulee siihen veteen niin empä oo kuullut ettei sais lisätä :D
Taidan seuraavaan kylpyveteen lorauttaa itsekkin. Me ollaan kylvetetty vasta pari kertaa kun tuo iho on kuiva,mutta poika on nauttinut ihan selvästi kylpyhetkistä ja nukkunut todella hyvät unet sen jälkeen :)
keyes&Onni 2 vkoa 1 pvä
Minäkin pääsen jo tälle puolelle, ihanaa. Poika on kyllä niin syötävän suloinen! Syö ja nukkuu. Nukkuu tosin päivällä pidempiä pätkiä kuin yöllä. Joten nytkin olen menossa nukkumaan, kun isommat lapsetkin on kerhossa.
Maanantaina kotiuduimme ja kyllä on ollut kotona ihanaa. Mies on osallistunu kotitöihin ihan eri lailla, tosin kun yksityisyrittäjä on, pitäisi vielä töitäkin ehtiä tekemään, ei ole helppoa miehenkään elämä. Meillä oli lapset ja iskä järjestäneet äiteelle kotiuttamispäivänä herkkutapas pöydän, oli patonkia, erlaisia juustoja, viinirypäleitä, kuohuviiniä ja vaikka mitä. Mä olin ihan tippa linssissä. Niitä miulle sitten sohvalle tarjoiltiin, kun imetin poikaa.
Minä aion myös turvautua vain rintaruokintaan, kun tuota maitoa tuntuu tulevan. Edellisille se on ainakin riittänyt, nytajattelin luottaa vielä pidemmälle ja toivoisin, etten vielä 4 kk ikäisenäkään ole pojalle kiinteitä tarjoamassa, mutta saa nähdä, on niin iso jäppinen. Syntymäpaino 4440g ja 53 cm pitkä. Neuvolatäti tulee vasta ens maanantaia, sit nähdään mitä paino on. Ainakin jo kotiutumispäivänä oli jo nousussa.
Meillä myös iho kuiva, kokeilempa tuota ceridalia. Ja silmät rähmivät, olen keitetyllä vedellä putsaillut. Kylvettää olsi tarkoitus varmaan huomenissa, saa nähdä mitä poju tykkää, peppupesut ovat ainakin yhtä karjuntaa.
kupla3&Aarre 5 päivää
Minäkin pääsen tänne, kivaa!
Meillä mies isyyslomalla ja touhuilee tosi paljon isompien lasten kans. Nytkin ovat uimahallissa ja äidin oli tarkoitus levätä vauvan kans.. En vaan millään malta pötkötellä, vaikka väsyttäiskin..
Laitoin just pojan kantoliinaan. Testailen, kun tein sen löydön kirppikseltä silloin.. Tää on tosi hyvä!!! Siinä ei ollu ohjeita mukana, joten kurkin tänään kaupassa samanlaisen liinan pakettiin ja sieltä löysin hyvät asennot. Aion kyllä käyttää liinaa paljon.
Vauva nukkuu ja syö. Tuntuu olevan tosi tyytyväinen. Toivottavasti jatkuis samaan malliin. Yöllä on syönyt vaan yhden kerran n.klo 3 ja sit nukkunu siihen asti ku esikoinen on tullu herättämään klo7. Sitten vähän tisua ja taas nukuttaa mukavasti. Eli eipä tähän mennessä paremmin olis voinu mennä.
Mä odotan innolla, että päästään vaunulenkille!!!
Pari päivää on onneks saatu olla anopistakin erossa.. Meinas ekoina päivinä ottaa vähän hermoon.. Jospa se tajuis pysyä välillä poissa.
Nyt tarttee oikeasti lähteä hetkeksi sohvalle, kun siellä saa vielä olla rauhassa innokkailta vauvanhoitajilta.. Isot sisarukset on kyllä tosi paljon avuksi vauvan kanssa. Toivon todella, että jatkuu samaan malliin!!!
Vauvantuoksuisia hetkiä kaikille!
t. iiik ja pikku-mies 5pv
meillä hymyillään.En vaan tiedä et onko vielä ihan tahatonta,mut välillä tulee muikistuksia=)
Ja kuiva iho on pojalla ja silmä rähmii,ja on rähminyt alusta asti.Esikoisella rähmi kans ja meni itsestään sitten ajan kanssa ohi.
Kyllä on tämä ilta yhtä natinaa,ei millään astteuisi yöunille vaikka ihan väsynyt on.Edelleen syö yöllä kahden tunnin välein,oottelen jo sitä aikaa kun alkaa pitempiä pätkiä nukkua....toivottavasti pian.Hyvin kyllä oon jaksanu yöherätyksistä huolimatta ja siitä et jo viideltä nousen ylös.Pittää vaan ajoissa painua nukkumaan illalla,eli viimestään yheksältä.
Sunny&Eetu 5vk 5pv
Kävin äsken lenkillä. Kävelin oikein kunnolla niin että tuli hiki ja hengästyin. Ihana ilma ja tuntui niiiiiin hyvältä! On se vaan ihanaa et on palautunu niin hyvin. Vähän jännittää, ettei tulis mitään takapakkia, kun näin intoilen..
Poitsu tuhisee tossa rinnalla. IHANA!
Nyt se simahti, joten mun vuoro syödä.
Kirjoitelkaahan ahkerasti kuulumisia!
Kyllä se on taas viikko hurahtanut kauheaa kyytiä.
Tuntuu, että mitään ei ole kerennyt tehdä tai saada aikaseksi (mut olisko ees pitäny...) =)
Meillä on parina päivänä käynyt vieraita ja rotinoita on tullut.
Nyt on pakkanen täynnä karjalanpiirakoita, kuivakakkua, voisilmäpullia, kalakukkoja ym.
Moni kaveri on täällä pk-seudulla kummastellutkin, että mitä ne rotinat ovat?!
Ei taida täällä päin siis kuulua tapoihin...
Mutta onhan se ihanaa kun ei itse tarvitse vieraita varten laittaa mitään, vaan vieraat tuovat syötävää perheelle, joista riittää pidemmäksikin aikaa
:p
Neiti on nyt ottanut tavaksi syödä kolmen tunnin välein.
Aamupäivisin tissittelee ahkerammin, mutta iltapäivä kun kääntyy niin oikeastaan tietää koska taas on tissi kaivettava esille.
SIlmäkin rähmii nyt vähemmän, joten taitaa kyynelkanavakin pikkuhiljaa aueta.
Eipä tässä nyt ihmeempiä kuulumisia ole kirjoittaa. Päivät soljuu samalla kaavalla eteenpäin. Neuvolakin on vasta ensi viikolla, joten sitten taas enemmän turinoita =)
Kellohelma + Fanny 2vkoa 2pv
POIKIA 18
TYTTÖJÄ 14
SYNTYNEET:
10.2.09 (37+0) Mammuter, POIKA 3360g, 49 cm
13.2.09 (37+0) ansku85, POIKA 3495g, 49cm.
14.2.09 (37+0) sunny08, POIKA 2710g, 47cm
26.2.09 (38+2) Äiti 1983, TYTTÖ 3220g, 50cm
28.2.09 (39+3) Mimmiu, TYTTÖ 3640g, 50cm
1.3.09 (38+1) eveys, TYTTÖ 2580g, 47cm
2.3.09 (40+1) AnniHelena, POIKA 3560g, 50cm
3.3.09 (39+2) Lilja09, TYTTÖ 2965g, 49,5cm
5.3.09 (40+3) Maikku80, POIKA 4050g, 53cm
6.3.09 (40+4) kolmekamua, POIKA 3675g, 50,5cm
7.3.09 (40+1) Kumkwatti, POIKA 4200g, 54cm
7.3.09 (39+2) Woodbecker, TYTTÖ 3360g, 50cm
7.3.09 (36+6) Tylleröx3, TYTTÖ 2810g, 46cm
8.3.09 (40+3) minni74, TYTTÖ 3184g, 49cm
8.3.09 (40+1) hanttu82, POIKA 3830g, 52cm
9.3.09 (40+0) Onsku76, POIKA 3415g, 50cm
9.3.09 (40+0) Alfiina, POIKA 4215g, 53cm
11.3.09 (40+2) keyes, POIKA 3560g, 50cm
11.3.09 (39+5)kellohelma, TYTTÖ
12.3.09 (38+6) Katzy75, POIKA 3800g, 52 cm
13.3.09 (38+3) Nasuliini, TYTTÖ 3170g, 48cm
13.3.09 (39+5) Emilii24, TYTTÖ 3660g, 52cm
14.3.09 (41+2 ) Anzi, POIKA 3540g, 52cm
14.3.09 (38+5 ) Kinde71, TYTTÖ 3984g, 51cm
15.3.09 (41+3) Tintti23, TYTTÖ 3800g, 50cm
16.3.09 (40+1 ) Mirabella, TYTTÖ 3800g, 52cm
18.3.09 (39+4) Piiperö-78 TYTTÖ 3270g, 48cm
18.3.09 (39+1) sallap84, POIKA 3700g, 51cm
18.3.09 (40+0) Vasculi75, POIKA 3240g, 49cm
21.3.09 (39+3) iiiik, POIKA 3410g, 49cm
21.3.09 (39+3) kupla3, POIKA 4440g, 53cm
22.3.09 (41+6) Viiventti, POIKA 4125g, 53cm
Minäkin kerkeen vihdoin tänne kirjottelemaan. Tuntuu et mua viedään ihan 6-0 aina silloin kun mies on töissä että ei jää paljoa itelle aikaa. Meillä on siis vauvan lisäksi hirmuisen energinen 3- vuotias =)
Keyes: meillä oli myös vauvalla kaamea flunssa. Isosiskolta tarttui. Reppana yski niin että mekin soiteltiin useampaan otteeseen terveyskeskukseen et pitäiskö tulla näytille kun tuntuu että toinen tukehtuu. Kun syöminenkin oli todella huonoa niin käytiin sitten näyttämässä tyttöä siellä ja korvatulehdushan sieltä löytyi. Ei muuta kun lääkekuuri ja supot käyttöön. Suppojen avulla tyttö nukkui sitten liiankin hyvin että piti oikein urakalla herätellä sitä, että sai edes sen vartin syötettyä toista.
Painoa on flunssasta huolimatta tullut koko ajan tosi hyvin. Syntymäpainohan oli 2580g niin nytten painoa on jo liki 4 kiloa.
Ai niin tyttö sai kasteessa nimen Neea Aurora.
Eveys ja Neea (su 8vkoa)