Emme anna PK:n tädeille joululahjuksia - Olemmeko ainoat?
eskarilainen askarteli kortit, mitään krääsää en tahdo ostaa ja kunnon lahjoihin ei ole varaa opiskelijaperheessä.
Kommentit (27)
Kun me annettiin viime vuonna kerhon tädeille maustekahvipaketit, oltiin ihan tasan ainoita, jotka antoi jotain. Eli ette siis ole.
Haluaisinpa vain nähdä sun lapsiesi ilmeen, kun kaikki muut antavat lahjat tädeille ja halaavat tätejä, ja sun lapsesi nieleskelee vieressä. Eurolla tai kahdella saa jo jotakin pientä kivaa annettavaa. Siitä rahastako sun elämäsi on kiinni?
Se on sellainen kummallinen periaate Suomessa, että ei kuulu ketään viran puolesta työtään tekevää muistaa. "me maksetaan tästä ja ne saa palkkansa." Joko ollaan kateellisia/ ettei tädit luule, että niitä lahjotaan tai jotain ihan pimeetä. En taida olla vielä koskaan kuullut mitään hyvää selitystä, miksei muistaisi. Suomalainen on töykeä juntti joulunakin.
Jos ei sitten viimeisen hoitopäivän aamuna jotain pientä.
Minä olen itsekin lastentarhanopettaja enkä todellakaan odota mitään lahjoja pk-lapsilta. Toki niistä ilahdun, mutta en ollenkaan odota mitään lahjuksia.
Eikä lasten tarvi vieressä katsella ja nieleskellä, koska kummakin lapsen joulujuhla oli jo, ja kukaan vanhempi ei mielestäni tätejä lahjonut (jos olin todella yllättynyt).
AP
Haluaisinpa vain nähdä sun lapsiesi ilmeen, kun kaikki muut antavat lahjat tädeille ja halaavat tätejä, ja sun lapsesi nieleskelee vieressä. Eurolla tai kahdella saa jo jotakin pientä kivaa annettavaa. Siitä rahastako sun elämäsi on kiinni?
Mielellään jotain, mikä ei jää kerääntymään, kun niitä voi tulla vuosien mittaan roimat määrät :)
mutta kortti on kyllä tosi mukava, varsinkin itse tehty!
- Lapsesta tulee itsekäs. Röyhkeät pärjäävät aina paremmin.
- Säästyy rahaa itselle ja voi syödä niin paljon kuin napa kestää. Saavutetut linjat on säilytettävä.
- Voi ostaa lapsille enemmän lahjoja. Sitten lapset saavat niin paljon lahjoja, että viskovat nitä pitkin taloa, eivätkä oikeasti tykkää ensimmäisestäkään.
- Lapsi oppii, ettei hoivatyö ole arvokasta. Meneepähän muualle töihin ja tietää, ettei se kodista saatu hoivakaan ole minkään arvoista.
Saavat herkutella kahvihuoneessa.Tai sitten jokainen täti saa oman leivän. En ole vielä päättänyt.
- sellofaaniin kääritty muki, jonka sisällä karkkia
- konvehtirasia
- kukat (joulutähti on mielestäni paras)
- kynttilä
- joululevy
- joulukahvi
- maustekakku
Minä olen vienyt yleensä viimeisenä hoitopäivänä. En voisi viedä lapselta sitä iloa, että hän saa antaa lahjan ihmisille, joidenka seurassa hän on puolet päivästä.
koska tästä viestistäsi päätellen et osaa osoittaa arvostusta muille ihmisille mitenkään muuten kuin ostamalla heille lahjoja.
- Lapsi oppii, ettei hoivatyö ole arvokasta. Meneepähän muualle töihin ja tietää, ettei se kodista saatu hoivakaan ole minkään arvoista.
Eikä näyttänyt kukaan muukaan antavan ainakaan tänään joulujuhlassa. Mies kysyi, että pitäisikö jotain antaa, itselleni ei tullut edes mieleen... mitähän siis oikeasti pitäisi antaa, kun henkilökuntaa on kuitenkin yli 10?
Hyvän ohjeen sain kollegan perheeltä viime vuonna : Jos tunnet pakottavaa tarvetta ostaa jotain , osta jotain sellaista josta koko lapsiryhmä hyötyy ( joku pieni lelu , kirja tms ) . Hyvä ajatus !
ja halvimmat hyasintit maksoi 1,90, ihan kelvollisen näköisiä. Muitakin joulukukkia, joulukaktuksia ja -tähtiä, sai ihan muutamalla eurolla.
en todella odota lahjoja keneltäkään, toki niistä ilahdun ja niitä arvostan. Se mitä kyllä odotan on kiitos kuluneesta kaudesta tai hyvän joulun toivotukset, edes niitä ei saa kaikilta :-(
Omat lapseni vievät aina jotain oman ryhmän aikuisille. esim. Kynttilä, joulukukka, piparkakku mökit, satiininauhaan sidottu muutama piparimuotti, glögipullot tmv.
mukaan itse askarreltu joulukortti.
Viemiset annamme aina vasta ennen joululomalle jäämistä, ei joulujuhlassa.
Hyasintit ovat niin lemuavia kasveja, etten kellekkään semmoista anna lahjaksi!
rahaa esim. 5 e/perhe (ei mielestäni ole pajon), ja koko pk-ryhmältä ollaan annettu yhteinen lahja/joulukukka/hedelmäkori. Ja tällä summalla saa jo koko hlökunnalle. Kätevää, eikä tarvitse aina miettiä mitä veisi. Yhteinen kiitos joulujuhlassa.
Ei mitään kallista..tyyliin kahvia/teetä/suklaata/servetit/glögiä tms...(mielellään siis jotain "hävitettävää" tai käyttötavaraa.) Tänä vuonna saavat pehmoiset sukat! Ne kolmelle "varsinaiselle" hoitotädille, ja sitten pienemmät lahjat parille jotka ovat sijaisena+avustajana hoitaneet myös omaa lastamme ryhmässä (he saavat mini-piparkakkumuotit+suklaata).
Maksoivat yhteensä n.20e, on meillä siihen varaa..Minusta vaan on mukava muistaa ja kiittää antamalla pieni lahja.
Itse haluan, koska en tiedä miten muuten kiittäisin siitä että vahtivat riiviöitäni kun käyn töissä tienaamassa rahaa ja hyvin hoitavatkin.
Vien punaviinipullot.