Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita lapsiperheitä jossa vanhemmat eivät yhdessä kasvata lapsiaan vaan

Vierailija
23.03.2009 |

vuorotellen vaikka asuvatkin samassa taloudessa? Meillä on jostain syystä mennyt siihen että mä häivyn kun mies saapuu ja päinvastoin.

Mies vie lapset hoitoon aamulla, mä lähen töihin jo klo 6 jälkeen. Mä haen lapset hoidosta ja vietän iltäpäivän heidän kanssaan. Vuorotellen laitetaan lapset nukkumaan, toisella vapaa ilta esim mä meen jumppaan kun miehen vuoro lukea iltasatu ja laittaa lapset nukkumaan.

viikonloppuisin mieluummin menen kylään jonkun tyttökaverin luokse, vien lapset mukaan ja leikkivätkin sitten mun kaverin lasten kaa sillä aikaan kun mä juoruan ystävän kaa. Illalla mies hoitaa lapsia sillä mähän olen ollut heidän kaa koko päivän. Mä saatan hipsasta leffaan tai lenkille.

Onko kellään tälläistä vai tekeekö kaikki yhdessä perheenä asioita.

t. yh-ko?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä meillä vuorotellaan.

Suurin syy on varmasti se että olen kotona.

Olen siis päivät lasten kanssa on kiva antaa miehelle aikaa lasten kanssa keskenään, ei minua siinä kaivata. Ehdin nähdä miestä sitten illalla kun lapset nukkuu :) Viikonloput kuluu pääsääntöisesti koko perheen voimin. Tai mies vie isompia jonnekin minne ei kaikki voi mennä tms.

Yleensä ollaan kyllä yhdessä paljon.

Mutta esim iltasatu on pääsääntöisesti juuri miehen heiniä, kun muuten olisi niin vähän lasten kanssa. Minä luen lasten kanssa ja lapsille päivät pitkät.

Usein käyn aivan yksin kaupassa sillä aikaa.

Laitan ruoan/siivoan/luen postit /lenkitän koiran/teen käsitöitä..

Joskus tapaan äitituttuja illallakin(lähinnä jotkut Tupperware tyyppiset kutsut) ja niihin usein lapsi/lapsia tulee mukaan ajankohdasta riippuen tai jos mies vaikka iltaa pidempään töissä.

Toisaalta pääosin äitituttuja nähdään päiväaikaan lasten kanssa ja illat ollaan kotosalla.

Vierailija
2/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vaan aikaa on, ollaan koko perhe yhdessä mieluummin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei olla kovin paljoa samaan aikaan kotona.

Vierailija
4/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

survivors...) ja mies pelaa tietokoneella jotain työhuoneessaan. Mä meen nukkumaan klo 22 aikaan ja mies vasta klo 02 aikaan. Nukutaan sentään samassa sängyssä.

ap edelleen

Vierailija
5/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuota yhdessä lapsia hoidetaan kun ollaan kerta molemmat kotona.

Vierailija
6/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomat ja viikonloput ovat todella rasittavia jos ei ole kummallakaan mitään menoja.

ap

Vierailija
7/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hänellä ole yhtäkään lastenhoitorutiinia tyyliin iltasadun lukeminen säännöllisesti.

Vierailija
8/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onpahan juttua. Meillä oli avioero edessä 1,5v sitten vaan saatiin asiat sovittua ja nyt menee paremmin kuin koskaan. Eiköhän tuo ole lopun alkua tuollainen omia polkuja meno, etenkin jos yhdessäolo on yhtä riitelyä.

Vierailija
9/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kai keistä molemmista olisi turhaa kahden säätää yhtäaikaa arkirutiineissa mukana. Miksi pitäisi yhdessä viedä lapset hoitoon, kun tekemällä hommat järkevästi saadaan hoitopäivä lyhyeksi (toinen menee aikaisin ja hakee aikaisin)?

Tai ei kai iltapalan tekoon tarvita kahta aikuista?

Ja sadun lukee toinen, pitäisikö toisen aikuisen muka kuunnella vieressä???

Kyllä tämä on minusta ihan vaan järkevää ajankäyttöä, yhdessä lapset hoidetaan ja kasvatetaan. Säännöt ja periaatteet ovat yhteiset, vaikka ei kuorossa yhtäaikaa puhuta.

Vierailija
10/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

survivors...) ja mies pelaa tietokoneella jotain työhuoneessaan. Mä meen nukkumaan klo 22 aikaan ja mies vasta klo 02 aikaan. Nukutaan sentään samassa sängyssä.

ap edelleen

Vierailija
11/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

meijän jumbosängyssä ja jompikumpi lukee. Musta se on ihana tapa päättää hektinen päivä.

Vierailija
12/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap kertoo ettei kestä olla samaan aikaan kotona miehen kanssa. Vähän eri asia. Ei minusta ole ihan normaalia, että heti kun toinen tulee kotiin, pitää toisen sännätä jonnekin kaverinsa luokse. Nopeamminhan ne hommat hoituu kun molemmat tekee jotain ja sitten voi yhdessä viettää sitä vapaa-aikaa.

Mutta kai keistä molemmista olisi turhaa kahden säätää yhtäaikaa arkirutiineissa mukana. Miksi pitäisi yhdessä viedä lapset hoitoon, kun tekemällä hommat järkevästi saadaan hoitopäivä lyhyeksi (toinen menee aikaisin ja hakee aikaisin)?

Kyllä tämä on minusta ihan vaan järkevää ajankäyttöä, yhdessä lapset hoidetaan ja kasvatetaan. Säännöt ja periaatteet ovat yhteiset, vaikka ei kuorossa yhtäaikaa puhuta.

Vierailija
13/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
14/14 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset tarvitsevat ympärilleen lämpimän perheyhteisön, jossa nautitaan toisten seurasta ja ollaan yhdessä. Sillä keinolla, että te aikuiset haluatte itsekkäästi maksimoida oman vapaa-aikanne ja "järkevöittää" ajankäytön, lapsenne eivät mitenkään voi oppia kahden vanhemman perhe-elämää...

Erityisesti korvaan särähti tuo esimerkki "ei kai iltapalan tekoon tarvita kahta aikuista" - no ei tarvita tekoon, ei, mutta kenties yhdessä iltapalan nauttimiseen PERHEENÄ tai ainakin yhdessä istumiseen ja kuulumsiten vaihtamiseen???

Se on tietysit hienoa, että voitte lyhentää lasten päivähoitoaikaa siten, että toinen vie lapset myöhemmin ja toinen hakee aikaisemmin, ja varmasti on sekin hyvä, että molemmilla vanhemmilla on sitä omaa aikaa. MUTTA kohtuus siinäkin, täytyyhän sitä yhteistäkin aikaa olla!

Meilläkin toki vuorotellaan noissa varsinaista "lastenhoitoa" vaativissa asioissa, mutta sillä välin kun toinen vaikka laittaa lapsia nukkumaan, niin toinen voi siistiä kotia ja laitella tiskejä koneeseen ja pyykkiä kuivumaan...esimerkiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi neljä