Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vinkkejä 1v synttäritarjoiluun!

Vierailija
11.03.2009 |

Olen suunnitellut kahvipöytään:

Karjalanpiirakat ja munavoi

Kinkkupiiras (pellillinen)

Vielä jotain suolaista, mutta mitä?

Vadelmakermakakku

Suklainen kahvikakku (rengasvuoka)

Vaniljatäytteisiä wienerpullia

Mokkapaloja vaaleanpunaisella kuorrutteella

Kahdenlaisia itsetehtyjä pikkuleipiä

Vieraita tulee 20 aikuista ja 3 lasta, sukulaisia siis. Oikeastaan kaikki tulevat vähän kauempaa joten suolaista täytyy olla riittävästi. Pitäisikö jotain lisätä, poistaa tai vaihtaa?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee aina sukuporukassa yksi keliaakikko joten mulla aina yhtenä suolaisena joku gluteeniton, esim. ruokaisa savulohiriisisalaatti. Jos ei tarvitse gluteiinista välittää niin tee toinen pellillinen hyvää kasvispiirakkaa, esim pinaatti-feta.

Vierailija
2/5 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkänmatkalaisia ajatellen ruokaisa salaatti voisi olla hyvä. Pelkällä rasvaisella piiraalla ei varmaan viitsi vatsaa täyttää. Esim. makaroni- tai kus kus salaatti tai ihan fetajuustolla ryyditetty jäävuorisalaatti yms. itselleni maistuisi ainakin se hyvin kinkkupiirakan kanssa. Sokerista kun ei paljoa pysty syömään. Siitä edestä voit vaikka jättää mokkapalat pois, kakku ja pulla riittää kyllä varmasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan yksi keliaakikko tulee, ajattelin tehdä täytekakun ilman vehnäjauhoja ja ostaa jonkin gluteenittoman suolaisen. Ajattelin tuota salaattivaihtoehtoa mutta sopiiko se kahvipöytään? Vai pitäisikö tehdä ennemmin vaikka lohileipiä?

Vierailija
4/5 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä keliaakikko välttämättä automaattisesti pidä kalasta...

Vierailija
5/5 |
11.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa juhlapäivää!