Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En kestä miestäni enää yhtään

Vierailija
23.03.2009 |

Mies on 20 vuoden yhdessä olon jälkeen muuttunut täysin omien arvojeni vastaiseksi. Ennen niin hyvä isä on täysin vastuuntunnoton nykyään.

Ja syynä on alkaminen yrittäjäksi toisen miehen kanssa. Yht´äkkiä yritys menee kaiken edelle. Sen varjolla lapsiraukatkin 5v ja 8v jäävät toissijaisiksi ja ihan mietityttää viitsinkö jättää lapsia isänsä kanssa esim iltaisin kun lähden jumppaan.

Mies kun yht´äkkiä saattaa lähteä toimistollaan käymään kun on mukamas pakko joku asia käydä hoitaan. Ja jättää lapset yksin kotiin!

Tai istuttaa lapset tietsikan/telkun eteen ja hoitaa kaiken mahdollisen ajan asioitaan kotonaan. Mies käy kaupassa (kun olen töissä) niin että jättää lapset kotiin kun voisi hyvin antaa lapsille vähän actionia ottamalla ne mukaan kauppaan. Lupaa lapsille että seuraavan apäivänä tehdään sitä ja tätä mutta seuraavana päivänä onkin töissä..

Tänään lupasi koululaiselle joka pääsi klo 12 että isi tulee klo 12.30 ja mennään yhdesä kauppaan( kotona ei mitään välipalaa lapselle). Nyt yht´äkkiä lähtikin töihin ja sanoi mull puhelimessa että kyllä se lapsi sielä pärjää. Niin pärjää joo mutta...

Iltaisin mies on nenä kiinni papereissaan eikä huomaa kuinka lapset kerjää huomiota ym... Tiuskii lapsille kun ei pysty keskittyyn niihin papereihinsa.. ym ym...

Nää ehkä tuntuu joistakin tosi pieniltä asioilta mutta olen itse ihan hermona. En jaksa enää edes katsoa koko äijää kun vituttaa sen naama ja ahdistaa. Ihan turhaan kysyn mitään tai sovin hänen kanssaan mitään kun mikään ei enää seuraavana päivänä päde. Ja kun niistä petetyistä lupauksista ym suutahdan niin asia kääntyykin niin että minä olen riidanhaastaja ym...

Mieheni yhtiökumppani antaa kyllä aikaa perheellensä ja nakittaa miehelleni lähes kaikki tehtävät. Mieheni sitten tekee ja ihan turha kysyä miksi teet toisenkin hommat, kun vastaus on että haluaa tehdä ja oppia että itsensä takia mukamas tekee..

En nyt tiedä, mitä tällä kirjoituksella ajan takaa ja mitä haluaisin kysyä.

Mutta onko muilla käynyt vastaavaa, mies muuttunut kuin taikaiskusta ihan eri tyypiksi. Ja onko yrittäjyys nyt vienyt miehen ihan kokonaan ja kuinka todennäköistä on että loppua kohti ollaan tässä suhteessa kun miehen koko maailma on vain yritys. Onko kaikki miehet tällaisia? Siis yrittäjämiehet?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ton ikäsillä lapsilla ei mene kauaa kun tajuavat jutun juonen. Ja sitä on myöhemmin lähes mahdotonta korjata. Mies selkä seinää vasten, jos jatkaa tuota linjaa; perhe jatkaa ilman häntä.

Luin kauan kauan aikaa sitten Timo Rautiaisen haastattelun, jossa kertoi katsoneensa roskienviemisreissulla perhettään keittiön ikkunasta ja tajunneensa, etteiväthän ne tarvitse häntä mihinkään, vaimo ja lapset ovat se perhe, ja hän vain satunnainen jäsen. Teki silloin päätöksen keikkailun lopettamisesta.

t. yrittäjän tytär

Vierailija
2/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen seurannut miespuolisen pienyrittäjän arkea kohtuullisen läheltä. En ole kuitenkaan hänen vaimonsa. Firman perustamisessa on paljon tekemistä, ja ensimmäisinä vuosina joutuu tekemään paljon töitä. Iltaisin ja viikonlppuisinkin voi joutua keskittymään työasioihin. Riippuu varmasti jonkin verran alasta kuinka helppoa/vaikeaa itsensä "läpilyöminen" on. Ja siitä onko firmassa tosiaan työntekijöinä kaksi perustajajäsentä vai myös muita työntekijöitä. Vastuu työntekijöistä on melkoinen. On ymmärrettävä, että miehesi haluaa oppia, varsinkin jos hän ei ole ollut yksityisyrittäjä aiemmin. Riippuu myös paljon henkilökohtaisista ominaisuuksista kuinka omistatutuu yritykselleen. Toisin sanoen onko siitä onko henkilö työnarkomaani. Jos miehesi ei ennen firman perustamista ole ollut työnarkomaani niin voi hyvinkin olla että tämä on väliaikainen tilanne.

Tuo miten miehesi kohtelee lapsianne ei kuitenkaan kuulu asiaan ja ole oikein. Jotkut perussäännöt on oltava olemassa, vaikka työhön joutuisikin käyttämään paljon aikaansa. Otat vain härkää sarvista ja keskustelet miehesi kanssa pelisäännöt selviksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun mies joustaa niistä aina tilaisuuden tullen ja selityksenä on että kun oli pakko ja lupaa parantaa tapojaan. Itse olen sanonut että kun pelisäännöt on niin niitä sit noudatetaan. Joten siksi niin paljon ottaakin päästä kun mikään mistä sovitaan, ei päde:(

Vierailija
4/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko yrityksen perustaminen teidän yhteinen päätöksenne? Sovitteko mitään pelisääntöjä esim. työajasta etukäteen? Tuollainen tilanne ei voi jatkua. Ei miehesi voi dissata lapsia jatkuvasti töiden takia. Jostain syystä vaan yrittäjyys tuntuu olevan lähes pyhä asia: erehdyppä arvostelemaan yrittäjää niin kakkaa sataa niskaan.

Vierailija
5/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syynä on yrittäjyys...

Mies perusti yrityksen minun mielipidettäni vastaan. Ja kaikki on mennyt siitä lähtien ihan päin mäntyä. :( Yritys on ollut pystyssä jo vajaa 5v, mutta mies haluaa "kehittää" toimintaa koko ajan eli ts ei tyydy siihen mitä jo on vaan tekee koko ajan asioista hankalampia.

Minulla on oikeasti sellainen tunne, että minä ja lapset ollaan perhe ja mies käy meillä välillä kylässä. (ja sillonkin tiuskii minulle ja lapsille, kun hän ei voi keskittyä työasioihinsa kun lapset häiritsee)

Mies sanoo, että tekee tämän kaiken meidän perheen hyväksi, mutta minä näen vain sen, että ei minua ja lapsia kohta enää kiinnosta olla miehen seurassa.

Tyhjiä lupauksia... Niitä minä olen kuunnellut jo monta vuotta... Meille ei ole aikaa, mutta jos joku muu pyytää jotain niin homma hoituu kyllä heti.

Yritys on tärkeää, perhe tulee perässä, jos tulee...

Vierailija
6/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tekee pitkiä päiviä (kotona klo 19-20) ja sittenkin vielä on paperihommia vaikka muille jakaa. Muakin rupesi ärsyttämään se, että kun mies tulee kotiin, niin hän kävi takamukselleen istumaan ja tekemään hommia ja minä siinä sitten yritin toisella kädellä hoitaa vauvan ja uhmiksen ja toisella kädellä hoitaa kaikille iltapalat.

Niinpä palo käämit ja tehtiin sellainen sopimus, että jos ja kun tuo työtä kotiin, niin ne tehdään vasta sitten kun lapset on sängyssä, eli puol 9. Ja piste. On onneksi pitänyt, muussa tapauksessa varmaan pakkaisin joko omat tai miehen kamat ja viettäisin vaikka mitään ilmottamatta päivän, pari (ja siis yön) äidilläni tai jotain tämmöstä tosi "pysäyttävää". Pienet uhkailut varmaan menee sun miehellä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos.

Paljon voimia tilanteeseen!

Vierailija
7/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kaksi lasta, jotka on koko pienen ikänsä anoneet isänsä huomiota sitä saamatta. Yritys on miehelleni ykkönen, sitten mahdollisesti tulemme me muut.

Olen lakannut postkimasta vastaan, hoidan lapset ja siivouksen ja ruoat ja laskut ja lumityöt ja rempat yksin, olen korvaukseksi sitäkin enemmän lasten kanssa. Mutta enhän mä isää korvaa varsinkin kun meillä on kaksi vilkasta poikaa... Eikä mulla kyllä varsinaisesti ole siis miestäkään eli puoliorpoja ollaan kaikki.

Mä tuskin kestän tätä kovin montaa vuotta enää. Mies toivottavasti herää toimimaan isänä sen jälkeen kun on myöhäistä toimia aviomiehenä. Isyys voi olla vielä korjattavassakin, niin kovasti noi meidän pikkumiehet isää kaipaa että jos mies edes lähivuosina herää, niin joku suhde voi olla vielä luotavissa lapsiin. Vetoaa muuten aina siihen, että on tällaisen mallin saanut omasta kotoaan... =(

Vierailija
8/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikaa 24/7, töitä tehdään kokoajan ja jatkuvasti.

Yritys on miehesi vauva joka vaattii häntä kellon ympäri vielä kauan

Vierailija
9/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies häärii rakennuksella tai mettätöissä viikonloppuisin. Meillä on yli 10 v yhteistä taivalta, asumme eri osoitteissa, mutta lähekkäin. Yksi lapsi. Alkaa kypsyttämään pikku hiljaa. Perusti yrityksen vuosi tai kaksi ennen pojan syntymää.

Vierailija
10/10 |
23.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vaimo on kotona lasten kanssa ja se elintaso on perheelle taattava. Ja vielä se vaimo joka tiuskii eikä ymmärrä yrityksen haasteista näin alkavan laman kynnyksellä mitään.

Tiedätkö sä ap onko miehesi yrityksellä edessä vaikeat ajat tai muita huolia?

Miksi mies muuttuu yhtäkkiä? Olisiko joku olennainen asia yrityksessä muuttunut joka miestä painaa? Yrittäkää kysellä ja mitä jos auttaisitte niissä hommissa??!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän