Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

<3 <3 KESÄKEIJUJEN VIIKKO 13 <3 <3

23.03.2009 |

Uusi viikko taas käynnissä....=))

Kommentit (43)

21/43 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

m_maitoparta: Se on toi raskaus-dementia mikä iskee pahemman kerran;)) Ei huolta...tai siis toivottavasti se sitten menee ohi raskauden jälkeen!! Mullakin alkanut nyt menee viikot sekaisin, vaikka alussa ajattelin, etteihän niitä voi mitenkään unohtaa/sekottaa...eipä;))

Kävin sillä pienellä kävely-lenkillä...aivan mahtava ilma...aurinko paistoi kauniisti, eikä tuullut. Posket punaset ja mieli virkeä....siellähän oli ihan keväinen sää, ihanaa!! Kipuilua oli kyllä ja supistelikin pikkasen, mutta silti mahtava fiilis. Nyt ruoanlaittoon, mies tulee kotiin syömään ja sitten takasin töihin...

Ainii, tosta sf-mitasta...en oikein tiedä, kai sitä periaatteessa voi alkaa mittaa missä vaiheessa vaan, mutta eihän siitä tosissaan mitää seuranta-juttua sitten saa...hmm...!!Ehkä siellä Ranskassa ei oo tapana mittailla sitä sf:ää...tiedä häntä...!!!

Aurinkoa päiväänne:))

Anneh

22/43 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

m_maitoparta: Se on toi raskaus-dementia mikä iskee pahemman kerran;)) Ei huolta...tai siis toivottavasti se sitten menee ohi raskauden jälkeen!! Mullakin alkanut nyt menee viikot sekaisin, vaikka alussa ajattelin, etteihän niitä voi mitenkään unohtaa/sekottaa...eipä;))

Kävin sillä pienellä kävely-lenkillä...aivan mahtava ilma...aurinko paistoi kauniisti, eikä tuullut. Posket punaset ja mieli virkeä....siellähän oli ihan keväinen sää, ihanaa!! Kipuilua oli kyllä ja supistelikin pikkasen, mutta silti mahtava fiilis. Nyt ruoanlaittoon, mies tulee kotiin syömään ja sitten takasin töihin...

Ainii, tosta sf-mitasta...en oikein tiedä, kai sitä periaatteessa voi alkaa mittaa missä vaiheessa vaan, mutta eihän siitä tosissaan mitää seuranta-juttua sitten saa...hmm...!!Ehkä siellä Ranskassa ei oo tapana mittailla sitä sf:ää...tiedä häntä...!!!

Aurinkoa päiväänne:))

Anneh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/43 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, tuli sitten näköjään kaks kerta...tää sivusto kun taas vaihteeksi TÖKKKKIIIIIIIIII!!!!!!!!!!!!! Ärsyttäväää....mutta joo...nyt sinne ruoanlaittoon:)) HEIHEI!!!

Vierailija
24/43 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nyt muutettu, ja nettiyhteys ja puhelin taas poikki vaikka kuinka pitkäksi aikaa.. Eli palaan linjoille takaisin, kun yhteydet jälleen pelaa!

Maitoparralle tuosta sf-mitasta vielä pikaisesti; multakaan ei ole nyt täällä Saksassa mitattu tuota mittaa, mutta ultralla katsotaan vauvan kasvua. Eli sitähän tuollakin haetaan, onko vauva kasvanut normien mukaisesti vai ei. Sullakin jo kuusi ultraa takana, eli kaikki varmasti ok, jos eivät asiasta maininneet.

Mulla sokerirasitusta huomenna, plaah. Itsekin vähän mietin, että toivon mukaan vauva on kasvanut ok, kun kaikkien tautien ja muuttohässäkän seurauksena musta mun paino on jopa vähän pudonnut... Mutta kaipa se siitä lähtee nousuun taas.

terkuin tinky

Vierailija
25/43 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sivusto tosissaan tökkii välillä! Olen jo pariin otteeseen käynyt kirjottamassa pitkät tarinat..JA NE EI OLE SIT TULLUTKAAN TÄNNE!!Voi että miten turhauttaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
26/43 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viestit ei tule tänne!!!!!!!!!!Monta pitkää tarinaa kirjoittanut..turhaan!!!!!!!!!!

Vierailija
27/43 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt niitä sit rupes tulemaan=) Tarvittiin tuohonkin pari ärrä päätä!

Kirjoitan paremmin kun jaksan taas..kirjoittanut tänne tänään jo pari pitkää juttua..ja kiva kun ne ei sit ole tullu!

Vierailija
28/43 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä terveysasemalta...

Mä oon viime yön valvonu poskionteloani... Sit pääsen päivystävälle lääkärille, joka ei edes osaa käyttää SinusCaidia kunnolla ja toteaa, et parasetamolilla pärjää... Toinen puoli naamasta on ihan turta, eikä suuta saa kohta enää ehkä auki... Silmästä puhumattakaa. Tohtori Muhammed Jotain oli sitä mieltä, et viimeisellä kolmanneksella raskaana voi vielä ottaa jopa 3,5g (7tbl) parasetamolia vuorokaudessa. JUST. Pitänee odotella viikonloppuun ja käydä sit päivystyksessä, jos ei helpota ennen sitä muuten...

--> viime yönä ei juuri nukuttanut pään takia, mut mullakin on alkanut vaivata tuo kasvava etureppu aika lailla... Askel lyhenee silmissä ja pienikin rasitus aiheuttaa supisteluja (tuntuvat mulla paineen tunteena alamahalla ja ristiselässä). Eivät siis varsinaisesti ole kipeitä, mut ei niiden kanssa paljon istuskella... Pitää seistä paikallaan ja heijailla lantiota, niin ajallaan se sit helpottaa... *huoh*

Ja sitten kun Oiva on alkanut tosissaan touhuamaan tuolla yksiössään, niin äiti on välillä ihmeissään! Pojat ei koskaan pitäneet moista mylläkkää ja tällä on bileet päivittäin menossa... Enkä edelleenkään osaa sanoa, missä asennossa Oiva köllöttää, kun aiemmat olen tasan osannut sanoa... Esikkoa nipistelin kantapäästä, kakkosta nojailin pyllyyn, mutta tämä tulokas vaihtaa asemia syvällä uidessaan jatkuvasti... Mutta toisaalta on aivan ihanaa, kun vauva liikkuu vilkkaasti... :)

Anneh kyseli meidän muuttosuunnasta. Tarjosivat tuosta Malmin kupeesta sitä asuntoa, mut mä olisin mielelläni mammaloman ajaksi muuttamassa Ouluun, kun meillä on siellä remontoitu 4h+k+s omana (lue pankin), jota ei kumma kyllä ole saatu myytyä... Haluaisin mieluummin asua omaa, ko VVO:n asuntoa... Mut mä oon aina ollu nopea liikkeissäni, joten saa nähdä, mistä mä tän katraani kohta löydän :D

Lääkärineuvola olis ollu tiistaina, mut nää "isommat" lapset on molemmat sairastaneet vatsatautia viikon päivät, joten päädyin perumaan käyntini. Saa nähdä, saanko uutta aikaa lainkaan, vai onko seuraava tapaaminen lääkärin kanssa sit jälkitarkastuksessa... :P Toisaalta mitään suurta uutta ja mullistavaa tohtorilla ei mulle taitais olla kerrottavanakaa, joten eiköhän tässä pärjätä. Alkutekstiin viitatakseni onhan mulla sit terveysasemalla luotettava henkilökunta, jos jotain poikkeavaa tapahtuu !!! Eh...

No mutta. Romaani tästä taas tuli. Päivän parhaat jutut on kyllä siinä, et aurinko paistaa ja ajatukset siirtyy väkisin kohti tulevaa kesää! On mahtava huomata, et maaliskuuki on kohta eletty ja kesäkuuhun ei oikeasti ole enää pitkä aika!

Nyt pitää kyllä lähtä lounaan laittoon itelleen ja pikkuhiljaa orientoitua kohti keikkatyömaata... :D

Kaikille niille, jotka muuten tuskailee toimimattomien sivujen kanssa annan vinkiksi, että ennen lähettämistä kopioikaa teksti, joten jos se katoaa, se on otsikkoa vaille kokonaan kuitenkin yhä tallessa...

Mukavaa torstain jatkoa Keijut!!!

Luuk@ ja Oiva 26+6

29/43 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään muista mistä on ollu puhe. Tänne ei sen kummempia. Maha on oikeesti jo aika iso. Just mietin että esikoisesta melkein näihin aikoihin käytin vielä tavallisia housuja, ylänappi vaan auki. Nyt ei oo enää muutamaan kuukauteen ollu toivookaan...Vähän on sellaset menkkamaiset jomotukset (supistukset kai) vaivanneet taas, mutta ei pahasti. En nyt stressaa niistä kun pari viikkoa sitten lääkärissä kaikki ok.

Juhlavaatteista oli aiemmin puhetta. Mä tajusin tuossa vasta että meilläkin on kahdet juhlat kesäkuun alussa (yo ja 50v). Mä ajattelin jos vaikka h&m:ltä löytyis joku edullinen mammahame ja siihen sit yhdistäis ihan perustopin ja jakun aukinaisena. Tai sit meen kanssa tuolla tunika ja legginsit -linjalla. Meillä saa neiti edustaa muittenkin puolesta. Hän ilmoitti pukeutuvansa muns erkun yo-juhliinkin sellaiseen nilkkapituiseen tylliunelmaan:) No kai se pikkuneiti saa vähän prinsessaa leikkiäkin:)

Ja nyt taas takas koulujuttuihin.

Hippiainen 28+1 luultavasti

Vierailija
30/43 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello kaikille!

En ole käynyt pahemmin kirjoittelemassa mutta lukemassa kyllä :) Nyt ajattelin sitten itsekin osallistua kun sijaiseni tosiaan jo tekee töitäni ja minun tarvitsee oikeastaan vain välillä enää neuvoa :) Äitiyslomaan enää 1,5kk aikaa...joten ihan mukavasti asiat.

Mulla on aina ollut kaikenlaista vaivaa selän kanssa (suvussa kulkee pahasti) ja pelkäsin jo ennen raskautta kuollakseni niitä kipuja. Yleensä jo normaalisti kun paino on noussut n.5kg on alkanut niin järkyttävät iskias ja lantiokivut, että olen ollut sairaslomillakin muutamia kuukausia ja fysioterapiassa ja käyttänyt tukivöitä ja muuta. eli kauhulla odotin raskausaikaa. Ja nyt sitten: ei niin mitään kipuja :D pari kertaa on vihlonut alaselkää niin ettei toiselle jalalle oli painoa voinut laittaa, mutta sekin vain hetken. Ja painoa on tosiaan tullut n.8kg lisää. Mutta hyvä näin, ihmettelen vain tätä ihmisen fysiikkaa :D

Ultria on ollut kaksi kappaletta ja jälkeen päin lueskelin ja ihmettelin rakenneultraa kun meillä katsoi vain sydämen, aivot ja selkärangan. Muilla on sitten syynätty kasvoja (suulakihalkiota tms) ja käsiä ja jalkoja ja muutenkin kai tarkemmin. Jäi tietenkin sitten vaivaamaan, että saattaisiko joku vika jäädä huomaamatta kun ei ole jokapuolelta katseltu...Sukupuolta tarjosi näytettäväksi mutta päätettiin jättää yllätykseksi. Poikaolo mulla on ollut koko raskauden, nyt koittanut oikein tietoisesti mieltää lapsen tytöksi, mutta vaikeaa se on :)

Sokerirasitukseenkaan en ole joutunut, jota myös hieman ihmettelin, koska ylipainoa ennen raskautta on vajaa 10kg...Pitäisikö tästäkin huolestua :D

Seuraava eli toka lääkärikäynti on parin viikon päästä, josko siellä sitten selviäisi asioita.

Liitoskipujakaan en ole vielä päässyt kokemaan, joka on aivan loistavaa, koska ne kuulostaa aivan hirveiltä. Joskus kun on istunut töissä pitkään ja lähtee kiireessä kävelemään pysäkille, alkaa kyllä kyljessä aivan törkeä vihlominen (ja aina oikealla puolella), en sitten tiedä mitä se on, tuskin supisteluakaan kun vain toisella puolella tuntuu? Vihlominen rauhoittuu kun hidastaa vauhdin ihan minimiin ja hengittelee syvään. Onko muilla moista?

Vatsassa asuvan mylpyrän suhteen taas kuulumiset on oikein liikkuvaisia, olen pyöreästi kuulostellut, että asukki on koko päivän aikana ehkä 2h paikoillaan, joka tuntuu tosi vähältä. Välillä tosiaan saa oikein irvistää kun mojovasti humauttaa tai sitten kuten eilen, työnsi itseään aivan tosissaan tuosta navan kohdalta ulospäin, joka tuntui todella oudolta!

Yöni saan onneksi nukkua rauhassa, yhdellä vessakäynnillä. ja vieläpä melkein mahallaankin, yleensä vain toinen jalka koukussa kyljen vieressä :)

Eiköhän tässä ollut jo romaania kerrakseen :) raskausdementtia täälläkin vaivaa, kissatkin oppineet jo huutamaan ruokansa perään jos lupaan antaa ja sitten samantien unohdan :D

A ja Mylpyrä 27+3

Vierailija
31/43 |
26.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin just neuvolasta. Vaikka tuntuu kyllä että ihan sama kävinkö siellä vain en, vaikka kyllähän siellä aina varmistuksen saa noiden pissatestien ja verenpaineen kautta että kaikki näyttäisi olevan kohdallaan.

Mulla oli siis sekä lääkärillä että terkkarilla käynti. Pääsin sitten ensin lääkärille kun terkka oli jäljessä aikataulusta. Lääkäri kurkkasi ensin pikkasen ultralla masuasukkia, mutta ultra oli sen verran huono ettei meikäläisen vararavinnon läpi paljoa nähnyt. Sen verran kuitenkin että lapsivettä normaalisti ja tällä hetkellä perätilassa. Mikä ei kyllä kerro vielä mitään koska kaveri kääntyilee vielä milloin mitenkin päin. Lääkäri myös katsoi ja kokeili sitten vielä ton alapään ja siellä kaikki kunnossa. Kohdunsuu visusti kiinni ja kanava jäljellä 4 cm niin kuin aluksikin. Pääsen siis uimaan sinne Katinkultaan. JESS! Mitään painoarviota en saanut, joten sen suhteen pitänee odottaa sinne viikolle 36, silloin se kuulemma ainakin tehdään.

Terkka mittas verenpaineen, oli 131/83, jopa harvinaisen hyvä mulle. Pissa oli puhdas. Hemoglobiinia ei mitattu. Kohdunpohjan korkeuden mittasi kun pyysin, ei olis muuten edes mitannut. Sai arvoksi 28 cm eli 2 cm vähemmän kuin toinen terkka 4 viikkoa sitten. Eli siinäkin palattiin normaalimittoihin. Ilmeisesti erot mittaajassa ovat melkoiset ja sitten tietenkin vauvan asento vaikuttaa.

Eli summa summarum, kaikki hyvin ja pääsen huomenna rauhallisin mielin lähtemään pienelle lomallemme. Toivottavasti kelit suosivat kun kerrankin olisi aikaa liikunnallekin.

Heinäminkki + kaveri rv 29+3

Vierailija
32/43 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla nostamaan meidän pinoa...

Luuk@: Niiiin inhottavaa toi poskiontelohässäkkä! Mulla on ollut koko raskauden ajan, sanotaan pari kertaa kuussa, sellanen poskiontelosärky. Onneksi ne on vihotelleet jo aiemmin ja oon kauan sitten ostanut sellasen sarvikuonon, jolla sitten huuhtelen säryn saapuessa. Jos tiukkaa on tehnyt, olen hautonut onteloita ensin kuumavesipullolla, johan virtaa taas! Onnekkaasti siis välttynyt antibioteilta. Mutta tsemppiä sulle! Ja lämpimästi suosittelen tota sarvikuonoa (anteeksi mainostus..)

Sirunen: Rakenneultrassa mulle ei kerrottu mitään, lääkäri sanoi vaan kaiken olevan ok. Naamaa kun se kuvasi, sanoi, että ainakin huulet on kunnossa, kun halkiota ei näy (minkä nyt näin itekin). Kuukauden kuluttua sain sitten kaikki kymmenen kuvaa, mutta eihän niistä mitään ymmärrä. Jalkoja ja käsiä ei juuri katottu (sormet lääkäri laski jo viikolla 13 :) Eiköhän kaikki kuitenkin kunnossa ole!

Mä varasin eilen neuvolaan ajan. Kun tuun kotiin sunnuntaina, heti torstaina pääsen päivittämään tietoni neuvolaan. Yksi asia siis pois päiväjärjestyksestä. Siitä huomaa muuten hyvin, että aika käy vähiin, lennän Suomeen jo 5 viikon päästä! Ja sitä ennen lähdetään vielä kerran (=viimeselle kahden keskeiselle) lomalle.. Nizzaan. Naurettiin tossa miehen kanssa, että sehän kuulostaa tosi hienolle, mutta viereinen kylä se meille on :) Sen jälkeen appiukko tulee kyläilemään ja vielä munkin äiti, joten loma niitä ennen tulee kyllä tarpeeseen. Jaksaa sitten kierrellä näyttämässä paikkoja.

Juhlavaatteista mun piti sen verran sanoa, että kun käväsin kaupungilla, oli vihdoin kauppoihin tullut juhlamekkoja. Ja tosi ihania. Ajattelin pantata sovitusta vielä muutaman viikon, jos vaikka vahingossa joku "tavallinen" mekko sattuisi mahtumaan, aika monessa nimittäin näytti olevan rusetti tms rintojen alla.. Mutta paras olla toivomatta liikoja, ettei kovasti pety.

Ja se joka mietti myös juhlapukeutumista (anteeksi kunnen muista kuka); kyllä pienet prinsessat saa pukea tylliä aina kun on juhlan aika!

Rauhallista viikonloppua kaikille!

maitoparta ja Soma 29+5

Vierailija
33/43 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinkoista päivää keskisestä suomesta=)

Täällä otetaan rennosti..Haettiin pojan kanssa jo pajunkissoja tulppaanien sekaan(mies muuten yllätti aamulla töistä tullessaan ja toi kukkia=))..välillä vaan istuskelen pihaterassilla ja otan aurinkoa pojan seurana, kun leikkii ulkona.

Välillä leipasen jotain herkkuja meille..nyt on mustikkakukko uunissa..njam=)

On muuten tullu musta ihme herkkuhiiri nyt tätä vauvaa odottaessa..en aikaisemmin ole kahvileivistä yms. välittänyt!? Syön kyllä monipuolisesti ja terveellisesti, mutta täytyy myöntää ettälisäksi menee nuita hyviä aika paljon! Esikoista kun odotin..himoitsin vaan kaikkea kirpeää ja raikasta..söin marjoja ja hedelmiä hullun lailla!

Vauva on NIIIIIIN aktiivinen..potkii päivät pitkät todella kovaa..eikänuku päivällä juuri lainkaan..yöt on rauhassa! Välillä jo miettinyt että onkohan tämä ihan normaalia=)

Viikon päästä on neuvolalääkäri..tarkistaa kohdunsuun tilanteen..taas!

Miettinyt jo pakata sairaalakassin valmiiksi..kun ei tässä tiedä jos lähtö tulee ennen aikojaankin! Ja haluan että omat henk.koht tavarat on mukana..nimittäin kun osastolle jouduin jäämään silloin joku aika sitten.. oli aika ikävä kun ei mukana yhtään mitään! Oli aika inhottava käydä suihkussakin siellä kun pitkä tukka, eikä hiusharjaa, hoitoaineita ym..puhumattakaan että olis sen kirpeän sairaalasaippuan jälkeen saanu vähän jotain kosteusvoidetta kiristävälle kasvojen iholle! Puhelimesta loppu virta ja ei laturista tietokaan..olis ollu kiva saada läheisille aina ilmoteltua miten menee! Pikkujuttuja...mut tekee osastolla olosta huomattavasti mukavampaa!

Nyt jatkan kotihommia!

Sinniäinen 28+1

34/43 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen katsoo dvd:tä ja laiska äiti karkas heti tietokoneelle:) Aamupäivä siivottiin yhteistyössä (Tosin tuo 4-vuotiaan siivoustekniikka on vähän valikoiva...) ja nyt laiskotellaan.

Siruselle tulin kommentoimaan että mulla on ollu ihan samanlaista oikeen kyljen pistävää kipua. Tuntuu just kovempaa kävellessä. Eilen otin kaupungilla muutaman juoksuaskeleen että olisin ehtinyt vihreillä tien yli, mutta tulikin äkkipysähdys kun pisti niin kauheesti:) Ei kyllä mitään käsitystä mitä voisi olla, ehkä jotain kohdun venymisestä johtuvaa??? Eli ei oo musta siis apua. Oli vaan pakko kommentoida kun kuulosti niin tutulta:)

Nyt tekeen ananasbanaanirahkaa.Nam!

Hippiainen rv 28+2

35/43 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oo, olinko mä jopa yhden päivän kirjottamatta, heh! Vaikka kävin kyllä lueskelemassa muiden juttuja...:)

Luuk@: Tsemppiä noiden sun vaivojes kanssa.. ja TIEDETÄÄN, noi terveyskeskuslääkärit on mitä on...huhhuh!!Koetahan tervehtyä!!

Heinäminkille mukavaa lomailua:) Nauti:))

Sinniäinen: Mä olen kanssa miettin et pitäskö tehdä miehelle ainakin lista johonkin, et mitä tuoda mulle sairaalaan jos lähtö tulee etukäteen...Ois muuten aika ahistavaa joutua sairaalaan ilman mitään omaa...hmm...vois olla syytä tehdä oikeesti se lista, kun kipuja on ollut, supistellut kiitettävästi.....

Täällä ollaan nautittu kahdesta viime päivästä kun on ollut seuraa...pikkuveli kävi moikkaamassa ja kuskas mua vähän "kylille"...vaikka tiesinhän sen jo etukäteen, että saan siitä kärsiä kun olen liikkeellä enemmän...ja senhän se teki...tuntu et häpyluu repeää...:(( Loppuilta sujuikin sitten sohvalla maaten kun ei liikkumaan juuri pystynyt! höh!!

No tänään oli myöskin liikkuvainen päivä kun piti töissä käydä pyörähtämässä ja tapasin kummipoikaa äitineen....no kävelyst kärsii nyt sitten taas, argh=( Kovasti sattuu...nouseminen on tuskaa, käveleminen on tuskaa...et joo töihin keskiviikkona....I DON´T THINK SO!! Ei se vaan onnistu, vaikka haluiskin...eli tiistain uudestaa lääkäriin...kun eihän sieltä kättäriltä mitään aikaa ole tullut vieläkään, vaikka ti lähti lähete....

No katsellaan mitä tuleman pitää...jos nyt supistelee paljon niin täytynee sitten soitella sinne, et hei, tarviis varmaan jotain apuva....

Että tämmöstä meille...

Mukavaa perjantai-iltaa kaikille:))

Halein,

Anneh 26+5 <3

Vierailija
36/43 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinne synnärille muuten sitten tarvii mukaan kun lähtö tulee?? Itse kun olen ensisynnyttäjä, ni ei kokemuksesta ainakaan voi tietää mitään.. :P Luulisin et perus sairaalatavarat (oon ravannu melko paljon sairaalassa...) eli rasvat, dödö, hoitoaine hiuksille, hiusharja ym. tollaset. Mut siis mitä sille vauvalle tarvii mukaan?? Ja noihin vauvajuttuihin liittyvää (esim. rintapumppu).

Täällä on melko leppoisasti mennyt, paitsi tänään ekaa kertaa tunsin ennakoivia supistuksia, oli niin selkeesti niitä! :) Ihan kiva mut toisaalta pelotti, että joko se lähtö tulee. Nyt on kaikki 50-56 koon poikavauva vaatteet pesty ja vauvalakanat kans. Sain myös pari kesäpeittoa miehen siskolta, loistavaa! :)

Kylkiluut on ihan arkana, kun saa jatkuvasti noita potkuja sinne, huomaa kyllä että poitsu siellä on oikein päin jo tulossa! Väsyttää melko paljon päiväsaikaan ja makea kyllä maistuu toooosi paljon! :) Suklaa on niin ihanaa...mmm...

Hyviä viikonloppuja kaikille! :)

-Meevi ja pikkujäbä 30+4-

Vierailija
37/43 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä mennään eteenpäin ja maha senku kasvaa.

Mua vähän ihmetyttää välillä nuo potkut,kun ne tuntuu niin eripaikoissa. Eilen tuntu alamahalla niin ku vauva istuis siellä. Tänään päivällä sit tuntu sivulla niin ku ois kääntymässä oikeenpäin. No sit tässä illemmalla ajoin kauppaan niin tuntu taas ihan selkeesti ylämahalla. ?:| No toivotaan,että se ois sit kesällä ihan oikeen päin. Samahan se on miten se siellä nyt pyörii,kuhan sitte on tulossa oikeenpäin pois.

Muuten täällä mennään normaalisti eteenpäin. Ensviikolla on sokerirasitus ja neuvola.

T.sasa79 ja masuasukki 27+jotain. :)

Vierailija
38/43 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

maitoparta: Mulla on semmoinen 100ml:n ruisku, jolla eilenki huuhdoin noita mun onteloita, mut ko ei siellä ole tulehdusta... Ei sieltä tule juuri mitään ulos.

Ja siinähän se onkelma sit onki, et mikä tuossa poskella on niin kipeä, kun ontelot on aika lailla siistit. Lääkäri hoitaa tukkoisuutta ja minä valitan kipua... -->kielimuuri?!?!?

Kävin nimittäin tänään uudelleen samalla tohtorilla (joka kuulemma täällä käytäntö) ja edelleen kun valitan kipua poskella, joka heijastelee kohti silmän ulkonurkkaa ja jopa nielua ni tohtori määrää mulle kortisonisuihketta, antibiootin (kotona huomasin olevani sille vielä allerginenki) ja sit aikani vinguttuani sain PanaCod-reseptin. Se on noista tujummista särkylääkkeistä ainoa turvallinen... Ja ohjeena oli, et sitä voi nyt sit huoletta syödä viikonki annoksella 1-2x1-3/vrk... VUOOOOH! Ei sitä saa niin paljoa syödä! Siispä soitin naikkarille, jonka selkeä ohje on, et parasetamolia voi syödä jopa sen 3g ja sen voi sit jakaa niin, et ottaa MAX 3kpl (1,5g) Panacodina ja loput tavallisena parasetamolina...

Antibioottia saati kortisonia en edes hae, koska mä en niitä tarvi. Pitää sitkutella ens viikon neuvolalääkkäriin saakka ja kattoa, mitä apuja sieltä ehkä sais... Vaikka täällä käytäntö on aika tiukasti se, että vain normi raskauden seuranta tulee nla-lääkärin puolesta ja kaikki muu sit omalta terveysasemalta... :P

Noh. Mä olen ehtiny jo googlata kaikki mahdolliset kolmoishermotulehdukset ja herpeksen leviämiset hermostoon (kas kun toisessa sieraimessa on oikein nätti yskänrokko olemassaan just nyt), mut näistä kertoessani lääkärille hän ei ota MITÄÄN kantaa... Pitää siis vaan odotella ihmettä tapahtuvaksi ja kipua loppuvaksi. Särkylääkkeillä se ei tunnu väistyvän ko max 1,5h kerrallaan... :(

Ja samaa virttä jatkaakseni tänään oon meinannu pyörtyä jo pariin otteeseen... Kylmä hiki nousee pintaan ja tuntuu, et happi loppuu. Aivan tuntee, miten verenpaineet humahtaa hetkeksi alas... Sit on pitkän aikaa tosi voimaton olo... En tiiä, mistä se tuoki vaiva tulee, mulla on aina ollu matalat paineet ja aina oon niiden kanssa pärjänny. Nyt tuntuu, ettei itteänsä tunnista ollenkaa, niin erilainen tämä raskaus on!

Mut sitte. Oli juttua siitä sairaalakassista. Tärkeintä mulle on, et sieltä löytyy omia alusvaatteita ja vauvalle hyvät kotiutumiskamppeet (jotka toki voi myös pakata turvakaukaloon eteisen nurkkaan odottamaan, eikä oo heti pakko ottaa mukaan). Neuvolakortti on aika ehdoton :)

Mut mä haaveilen polikliinisesta synnytyksestä, joten juuri muuta en oo ajatellu tarvita (no tietenki hammasharja, rasvaa rupille ja nää, mut noin muuten). Pumpun ym. väittäisin aika turhiksi vielä sairaalassa, sillä toisilla menee jopa 5 päivää, ennen ko maito TODELLA nousee... Mulla se on aiemmin tapahtunu kolmantena päivänä. Siihen astihan vauva pärjää niillä esimaito-tipoilla, mitä sieltä heruu (noin yleensä)... ~Olipa "tietoisku"~

Noh. Pitkän päivän päätteeksi isommat jo nukkuu ja mies on työkavereineen syömässä, joten taidan ottaa kipollisen jäätelöä ja alkaa piirtelemään huonekalujen paikkoja uudessa kodissa... :) Saakohan muuten vuokrakämpässä tapetoida omaan lukuun...? Tai vahtaa esim. keittiönkaapin vetimiä?

Näihin tunnelmiin...

Luuk@ ja Oiva 27+0

Vierailija
39/43 |
27.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelempa tässä vielä kun joudun valvomaan pesukonen takia...

Niin, synnärille otan mukaan myös imetysliivit, liivinsuojia ja yksi tärkeimmistä..nännikumeja!!! Esikoinen kun syntyi, maidot nousi välittömästi..ja pieni alkoi heti imeä kuin takiainen..otti äkistään rinnan päihin pahemmen kerran..itkin ja imetin, kun sattui niin..kunnes päästiin koti matkalle ja sain heti kotia ostettua niitä, helpotti huomattavasti!=) Ja yksi juttu minkä saatan pakata varalta mukaan on tutti! Nuo vaan muistettava keittää ajoissa! Mies saa sitten tuoda meitä noutaessaan vauvalle sään mukaiset vaatteet!

Nyt tais pesukone lopettaa ohjelman...pyykit kuivumaan ja nukkumaan!

Hyvää yötä=)

40/43 |
28.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajankuluksi:)

Etelä-Suomessa vallitsee lumisade...huh...Oiskohan se nyt sitten et uusi lumi on vanhan surma?!?! Toivottavasti...mä en jaksais enää ollenkaa tota talvisäätä. :( Kävin viemässä roskat tossa muutama tunti sitten ja meinasin olla selälläni...parkkiksella on jään päällä lunta niin hupskeikkaa....no onneks jotenkin toi tasapaino säilyi...!!

Kivut jatkuilee eilisestä, tylsää...nyt ei sitten tehdäkään oikein mitään... =/ No kun tulee vaan istuttua niin sain tehtyä kaverin 3vkoa vanhalle vauvalle onnittelukortin ja bodyyn rustailtuun tekstit=) On se sitten valmiina kun täältä pääsee sinne moikkailemaan...!! Vois kyllä aherrella vielä noita onnittelukortteja...onhan noita synttäreitä ja vauvoja tulossa yhteen sun toiseen suuntaa, ni oispa sitten ainakin valmiina...=)) Tykkään tehdä itse kortteja, mutta kun ei vaan meinaa aina saada aikaiseksi...!! Ja sitten kovasti haluisin tehdä kutsukortit kastejuhlaan...täytyis vaan vähän paneutua ja miettiä millaiset kutsut sitä tekisi...jotta vois käydä tarvikkeet ostamassa....!!

Joo, no mutta tällästä turhaa löpinäää......

Lumista lauantain jatkoa...kyllä se kesä siellä häämöttää.....(positiivista ajattelua lumen keskellä;)!!!

Anneh ja muru 26+6